SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Garami Zoli 50 éves!
Gratulálunk!
2008-09-23
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
773883645
Napi oldal:
54277
Jelenleg:
818
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Garami Zoltán élete talán egyik legszebb ajándékát kapta az ötödik X alkalmából… Történt egyszer, hogy otthon ücsörgött, és Forma-1-et nézett, mikor betoppant navigátora és legjobb barátja, Vajda Attila a családjával, és átnyújtottak neki valamit…
De innen mesélje ő:

- Megleptek egy Forma-1-es autózással. Le voltam döbbenve… A Hungaroringen mehettem háromszor három kört Forma 2000-es autóval, és kétszer négy kört egy igazi, Forma-1-es autóval, Takuma Sato 2002-es kocsijában ülhettem.

- Vigyázz, hülye kérdés jön! Milyen érzés volt?:)
- Bárki, aki még nem ült ilyen autóban, és elképzeli, hogy milyen gyors, azt szorozza meg tízzel...

- Neked egyébként ez régi álmod volt?
- Nem kimondottan, de kedvelem a Forma-1-et, és azért az ember néha eljátszik a gondolattal, hogy milyen jó lenne egy ilyen autót egyszer kipróbálni. Legalább annyit, hogy gyorsuljunk egyet a célegyenesben...

- Le lehet írni szavakkal, milyet gyorsul egy ilyen autó?
- Nehéz... :)
Az első körben csak nézegettem, tartanom kellett a testemet, helyezkedtem, mert nagyon szűk volt a hely, a menetszél meg majdnem levitte a fejemet... 4 másodperc alatt gyorsul 200-ra a kocsi!!! És ez még le volt korlátozva... Először a 200-as táblánál fékeztem, majd a 100-asnál, de szerintem nyugodtan lehetett volna később is. Nem ez volt a cél, csak meg akartam tapasztalni. Két perc körüli időt mentünk.

Szóval óriási érzés volt, és nagyon hálás vagyok Attilának és a családjának, hogy megadták ezt nekem. Meglehetősen sokféle autótípussal mehettem az elmúlt, közel húsz év alatt, de ez gyönyörű korona ez az eddigi össze ralis tevékenységemen, hihetetlenül élveztem! Komolyan meg is könnyeztem majdnem...
Ott voltak a barátaim, a családom... Nagyon jó nap volt. És nagyon boldog ember vagyok, hogy ilyen barátaim és családom van. (Benik) Balázs is meg volt őrülve, hogy hadd mehessen ő is, de mondtuk neki, hogy várjon még egy pár évet...:)

- Két formaautót említettél: egyik sem kétüléses volt, mindegyiket te vezetted, ugye?
- Igen. A Forma-2000 volt a bemelegítés, és utána jöhetett a Forma-1-es kocsi.

- Én nem biztos, hogy be mernék egy ilyen kocsiba ülni, mert egyfolytában az járna a fejemben, hogy ha bármi baja lesz, egy élet kevés volna, hogy kifizessem... Jó, most túlzok, de neked ez nem fordult meg a fejedben?
- Ha az ember így ül be egy kocsiba, akkor már régen rossz. De volt a kocsira egyébként biztosítás, és kauciót le kellett tenni, úgyhogy ilyen szempontból nem voltak rossz érzéseim. Egyébként az egész úgy történt, hogy nem egyedül voltam, hanem voltunk azt hiszem kilencen, és volt egy tréner, Johan Rajamäki, aki ment előttünk, és mutatta az íveket, diktálta a tempót. Ha jobban mentünk, ő is jobban ment, ha lassabban, akkor ő sem nyomta. Tehát ez egy komplett program volt, egy meglepetésnap, és mindent megmutattak, ami a Forma-1-hez kapcsolódik.
Sajnos volt olyan, aki kicsit erősebben nyomta meg a gázpedált, mint azt kellett volna... így az egyik Forma1-es autó meglehetősen hamar odalett, de gondolom DuEn fotói között erről lesznek részletek is...


- Most, hogy már ebbe is belekóstoltál, megbántad, hogy ralizni kezdtél, és nem a formaautók felé vitt a sorsod?
- Á, nem. Mentem én gyorsasági szakágban, bajnok is voltam, és az elég volt. Ide sem úgy mentem, hogy pályacsúcsokat fogok döntögetni, főleg a kanyarokban kellett óvatosan menni, mert egy pici gázfröccs elég volt, hogy rögtön keresztbeforduljon a kocsi. Ez nem raliautó. Pillanatok alatt a két hátsó keréken van az a hatszáz lóerő, és az ember csak tekergeti a kormányt... Nem, én azt gondolom, hogy jól döntöttem. A rali az improvizálás, ráadásul murván is mehetünk... azért az az igazi.


A fotóalbumban megnézhetitek, hogy is zajlott a Forma-1-es nap Zolinak, és annak is, aki biztosan nem kapja vissza a kaucióját...

Zoli! Mi is boldog születésnapot kívánunk!

Ez a hír most jelenik meg 6290. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k