KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Gazdasági válság kontra rally
Búcsúzik a Suzuki és a Subaru
2008-12-17
információ • neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
686199323
Napi oldal:
82809
Jelenleg:
1644
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Ismét szegényebb lett a rally világbajnokság, miután a Suzuki és a Subaru is bejelentette, hogy kiszállnak. De vajon miért?

Sajnos az nem tiszta, hogy a gazdasági válság csak megfelelő indok-e vagy ez a japán márka döntésének valódi oka, de tény, hogy a Suzuki decemberben bejelentette, hogy kiszáll a rally világbajnokságból. Eleinte többen arra gyanakodtak, hogy a márka csak a 2007-ben elkezdett S2000-res autó fejlesztésének szeretné szentelni a következő évet, hogy 2010-re biztosan kész legyenek. Ezekből a feltételezésekből annyi igaz, hogy a japánok több időt szeretnének fejlesztésekre, de sajnos nem az S2000-res autókhoz, hanem a környezetkímélőbb motorokhoz.
Azért korántsem ennyire egyszerű a dolog. A gazdasági válság, mely Amerikából indult hódító útjára nem kerülte el az autó ipart sem. Munkahelyek szűntek meg, egész gyártósorok álltak le, és bár a Suzukinál is érezhetően visszaesett a Grand Vitara eladási száma, a japánok még mindig azon kevés márka közé tartoznak, akik profitot termelnek.
Minek köszönhető ez? Annak, hogy a kisebb autók közt a Suzukinak van az egyik legjobb flottája, és ezt szeretnék tovább bővíteni, fejleszteni, hogy még több vevőt hódítsanak el a konkurenciától. Viszont azért náluk sem ennyire rózsás a helyzet, hisz attól, hogy profitot termelnek még nem szórhatják két kézzel a pénzt, és valljuk be, egy rallys csapat fenntartása nem épp egy olcsó mulatság. Sőt, idén láthattuk, hogy a Suzuki bár alapra nem rossz, azért eléggé elmarad a többi gyári csapattól, így nem kevés plusz kiadást kellett volna magukra vállalni, hogy eredményesebbek legyenek. Többet kellett volna tesztelniük, és a leggyengébb pontjukat a motort is jócskán át kellett volna dolgozniuk. Ezen kívül volt még egy gond, az pedig a bonyolult vezetőségi felépítés.

A Suzuki Motorsport Nobuhiro Tajima tulajdona, akinek igencsak nagy befolyása van, és szinte mindegyik nagyobb japán viszonteladóval jó kapcsolatot ápol. Így miután szeptemberben nyugalomra intették, a hivatalos japán közleményben az állt, hogy Tajima csak kisebb szünetet tart.

A Suzukinak így csak két választása maradt, miután ki nem rúghatta őt, vagy drágán megveszi Tajima-tól a csapatot vagy szinten jó pénzért létrehoz egy saját motorsport részleget. Egyik sem az igazi.
Ezek után a Suzuki önállóan valószínűleg nem fog versenyezni, és a sport tevékenysége is ki fog merülni annyiban, hogy a privát csapatoknak nyújt segítséget, és a márka kupákat tartja életben. Ez nem igazán segít sem Toni Gardemeisteren, sem Per-Gunnar Anderssonon, nekik új csapat után kell nézniük.



A rossz híreknek itt még nincs vége, hisz egy másik japán márka is bejelentette, hogy kiszáll a rally bajnokságból, ez pedig nem más, mint a Fuji Heavy Industries-hoz tartozó Subaru. A kékek az utóbbi időben nem voltak túl sikeresek, de ettől függetlenül milliónyi rajongót döbbentett meg a hír. Náluk annyival másabb a helyzet, hogy nem végleges döntésről beszélnek. A konszern igazgatója is megerősítette a dolgot, hogy ha a körülmények megfelelőek lesznek, akkor igenis visszatérnek a világbajnokságba.
Eközben Richards kijelentette, hogy a privát csapatokat továbbra is szeretné segíteni, hisz több száz autót adtak el, és persze szeretne visszatérni a rallyba, és a rally élvonalába legkésőbb 2010-ben, amikor már az új szabályok lépnek életbe. Richards azért is lehet ilyen bizakodó, hisz cége a Prodrive már nem csak a Subarura épít, más területeken is sikeres. Szintén jó hír, hogy a norvég Adapta csapat is bejelentette, hogy őket nem fenyegeti a válság, folytatják a versenyzést, sőt lehet bővítik a csapatot, bár első számú pilótájuk továbbra is Mads Östberg lesz.
A rajongók tehát jövőre is láthatnak majd Imprezát a rally világbajnokságban. Ez viszont sovány vigasz Chris Atkinsonnak és Petter Solbergnek, akiknek a dolgok jelen állása szerint nincs csapata. Atkinson meglepődött a hír hallatán, de különösebben nem reagált rá. Más a helyzet Solbergnél, akinek neve az évek alatt összeforrt a Subaruval, hihetetlen népszerűségnek örvend Japánban, és, aki remélte, hogy a sikertelen évek után az új Imprezával végre újra az első helyért versenyezhet majd. Ettől függetlenül egy rossz szót nem szólt, sőt ő maga intette türelemre a rajongókat, a nyilvánosságot.
Ezek után már kimondottan örömhírnek számított, hogy a Ford és a Citroen megerősítette, hogy ők bizony továbbra is részt kívánnak venni a rally világbajnokságban. Reméljük többen már nem lépnek ki, mert akkor igencsak bajban lenne az FIA.

Ez a hír most jelenik meg 8496. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k