SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Gazdasági válság kontra rally
Búcsúzik a Suzuki és a Subaru
2008-12-17
információ • neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
773860812
Napi oldal:
31444
Jelenleg:
882
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Ismét szegényebb lett a rally világbajnokság, miután a Suzuki és a Subaru is bejelentette, hogy kiszállnak. De vajon miért?

Sajnos az nem tiszta, hogy a gazdasági válság csak megfelelő indok-e vagy ez a japán márka döntésének valódi oka, de tény, hogy a Suzuki decemberben bejelentette, hogy kiszáll a rally világbajnokságból. Eleinte többen arra gyanakodtak, hogy a márka csak a 2007-ben elkezdett S2000-res autó fejlesztésének szeretné szentelni a következő évet, hogy 2010-re biztosan kész legyenek. Ezekből a feltételezésekből annyi igaz, hogy a japánok több időt szeretnének fejlesztésekre, de sajnos nem az S2000-res autókhoz, hanem a környezetkímélőbb motorokhoz.
Azért korántsem ennyire egyszerű a dolog. A gazdasági válság, mely Amerikából indult hódító útjára nem kerülte el az autó ipart sem. Munkahelyek szűntek meg, egész gyártósorok álltak le, és bár a Suzukinál is érezhetően visszaesett a Grand Vitara eladási száma, a japánok még mindig azon kevés márka közé tartoznak, akik profitot termelnek.
Minek köszönhető ez? Annak, hogy a kisebb autók közt a Suzukinak van az egyik legjobb flottája, és ezt szeretnék tovább bővíteni, fejleszteni, hogy még több vevőt hódítsanak el a konkurenciától. Viszont azért náluk sem ennyire rózsás a helyzet, hisz attól, hogy profitot termelnek még nem szórhatják két kézzel a pénzt, és valljuk be, egy rallys csapat fenntartása nem épp egy olcsó mulatság. Sőt, idén láthattuk, hogy a Suzuki bár alapra nem rossz, azért eléggé elmarad a többi gyári csapattól, így nem kevés plusz kiadást kellett volna magukra vállalni, hogy eredményesebbek legyenek. Többet kellett volna tesztelniük, és a leggyengébb pontjukat a motort is jócskán át kellett volna dolgozniuk. Ezen kívül volt még egy gond, az pedig a bonyolult vezetőségi felépítés.

A Suzuki Motorsport Nobuhiro Tajima tulajdona, akinek igencsak nagy befolyása van, és szinte mindegyik nagyobb japán viszonteladóval jó kapcsolatot ápol. Így miután szeptemberben nyugalomra intették, a hivatalos japán közleményben az állt, hogy Tajima csak kisebb szünetet tart.

A Suzukinak így csak két választása maradt, miután ki nem rúghatta őt, vagy drágán megveszi Tajima-tól a csapatot vagy szinten jó pénzért létrehoz egy saját motorsport részleget. Egyik sem az igazi.
Ezek után a Suzuki önállóan valószínűleg nem fog versenyezni, és a sport tevékenysége is ki fog merülni annyiban, hogy a privát csapatoknak nyújt segítséget, és a márka kupákat tartja életben. Ez nem igazán segít sem Toni Gardemeisteren, sem Per-Gunnar Anderssonon, nekik új csapat után kell nézniük.



A rossz híreknek itt még nincs vége, hisz egy másik japán márka is bejelentette, hogy kiszáll a rally bajnokságból, ez pedig nem más, mint a Fuji Heavy Industries-hoz tartozó Subaru. A kékek az utóbbi időben nem voltak túl sikeresek, de ettől függetlenül milliónyi rajongót döbbentett meg a hír. Náluk annyival másabb a helyzet, hogy nem végleges döntésről beszélnek. A konszern igazgatója is megerősítette a dolgot, hogy ha a körülmények megfelelőek lesznek, akkor igenis visszatérnek a világbajnokságba.
Eközben Richards kijelentette, hogy a privát csapatokat továbbra is szeretné segíteni, hisz több száz autót adtak el, és persze szeretne visszatérni a rallyba, és a rally élvonalába legkésőbb 2010-ben, amikor már az új szabályok lépnek életbe. Richards azért is lehet ilyen bizakodó, hisz cége a Prodrive már nem csak a Subarura épít, más területeken is sikeres. Szintén jó hír, hogy a norvég Adapta csapat is bejelentette, hogy őket nem fenyegeti a válság, folytatják a versenyzést, sőt lehet bővítik a csapatot, bár első számú pilótájuk továbbra is Mads Östberg lesz.
A rajongók tehát jövőre is láthatnak majd Imprezát a rally világbajnokságban. Ez viszont sovány vigasz Chris Atkinsonnak és Petter Solbergnek, akiknek a dolgok jelen állása szerint nincs csapata. Atkinson meglepődött a hír hallatán, de különösebben nem reagált rá. Más a helyzet Solbergnél, akinek neve az évek alatt összeforrt a Subaruval, hihetetlen népszerűségnek örvend Japánban, és, aki remélte, hogy a sikertelen évek után az új Imprezával végre újra az első helyért versenyezhet majd. Ettől függetlenül egy rossz szót nem szólt, sőt ő maga intette türelemre a rajongókat, a nyilvánosságot.
Ezek után már kimondottan örömhírnek számított, hogy a Ford és a Citroen megerősítette, hogy ők bizony továbbra is részt kívánnak venni a rally világbajnokságban. Reméljük többen már nem lépnek ki, mert akkor igencsak bajban lenne az FIA.

Ez a hír most jelenik meg 8524. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k