Gazdasági válság kontra rally
Búcsúzik a Suzuki és a Subaru
2008-12-17
információ • neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
807503584
Napi oldal:
290222
Jelenleg:
1192
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Ismét szegényebb lett a rally világbajnokság, miután a Suzuki és a Subaru is bejelentette, hogy kiszállnak. De vajon miért?

Sajnos az nem tiszta, hogy a gazdasági válság csak megfelelő indok-e vagy ez a japán márka döntésének valódi oka, de tény, hogy a Suzuki decemberben bejelentette, hogy kiszáll a rally világbajnokságból. Eleinte többen arra gyanakodtak, hogy a márka csak a 2007-ben elkezdett S2000-res autó fejlesztésének szeretné szentelni a következő évet, hogy 2010-re biztosan kész legyenek. Ezekből a feltételezésekből annyi igaz, hogy a japánok több időt szeretnének fejlesztésekre, de sajnos nem az S2000-res autókhoz, hanem a környezetkímélőbb motorokhoz.
Azért korántsem ennyire egyszerű a dolog. A gazdasági válság, mely Amerikából indult hódító útjára nem kerülte el az autó ipart sem. Munkahelyek szűntek meg, egész gyártósorok álltak le, és bár a Suzukinál is érezhetően visszaesett a Grand Vitara eladási száma, a japánok még mindig azon kevés márka közé tartoznak, akik profitot termelnek.
Minek köszönhető ez? Annak, hogy a kisebb autók közt a Suzukinak van az egyik legjobb flottája, és ezt szeretnék tovább bővíteni, fejleszteni, hogy még több vevőt hódítsanak el a konkurenciától. Viszont azért náluk sem ennyire rózsás a helyzet, hisz attól, hogy profitot termelnek még nem szórhatják két kézzel a pénzt, és valljuk be, egy rallys csapat fenntartása nem épp egy olcsó mulatság. Sőt, idén láthattuk, hogy a Suzuki bár alapra nem rossz, azért eléggé elmarad a többi gyári csapattól, így nem kevés plusz kiadást kellett volna magukra vállalni, hogy eredményesebbek legyenek. Többet kellett volna tesztelniük, és a leggyengébb pontjukat a motort is jócskán át kellett volna dolgozniuk. Ezen kívül volt még egy gond, az pedig a bonyolult vezetőségi felépítés.

A Suzuki Motorsport Nobuhiro Tajima tulajdona, akinek igencsak nagy befolyása van, és szinte mindegyik nagyobb japán viszonteladóval jó kapcsolatot ápol. Így miután szeptemberben nyugalomra intették, a hivatalos japán közleményben az állt, hogy Tajima csak kisebb szünetet tart.

A Suzukinak így csak két választása maradt, miután ki nem rúghatta őt, vagy drágán megveszi Tajima-tól a csapatot vagy szinten jó pénzért létrehoz egy saját motorsport részleget. Egyik sem az igazi.
Ezek után a Suzuki önállóan valószínűleg nem fog versenyezni, és a sport tevékenysége is ki fog merülni annyiban, hogy a privát csapatoknak nyújt segítséget, és a márka kupákat tartja életben. Ez nem igazán segít sem Toni Gardemeisteren, sem Per-Gunnar Anderssonon, nekik új csapat után kell nézniük.



A rossz híreknek itt még nincs vége, hisz egy másik japán márka is bejelentette, hogy kiszáll a rally bajnokságból, ez pedig nem más, mint a Fuji Heavy Industries-hoz tartozó Subaru. A kékek az utóbbi időben nem voltak túl sikeresek, de ettől függetlenül milliónyi rajongót döbbentett meg a hír. Náluk annyival másabb a helyzet, hogy nem végleges döntésről beszélnek. A konszern igazgatója is megerősítette a dolgot, hogy ha a körülmények megfelelőek lesznek, akkor igenis visszatérnek a világbajnokságba.
Eközben Richards kijelentette, hogy a privát csapatokat továbbra is szeretné segíteni, hisz több száz autót adtak el, és persze szeretne visszatérni a rallyba, és a rally élvonalába legkésőbb 2010-ben, amikor már az új szabályok lépnek életbe. Richards azért is lehet ilyen bizakodó, hisz cége a Prodrive már nem csak a Subarura épít, más területeken is sikeres. Szintén jó hír, hogy a norvég Adapta csapat is bejelentette, hogy őket nem fenyegeti a válság, folytatják a versenyzést, sőt lehet bővítik a csapatot, bár első számú pilótájuk továbbra is Mads Östberg lesz.
A rajongók tehát jövőre is láthatnak majd Imprezát a rally világbajnokságban. Ez viszont sovány vigasz Chris Atkinsonnak és Petter Solbergnek, akiknek a dolgok jelen állása szerint nincs csapata. Atkinson meglepődött a hír hallatán, de különösebben nem reagált rá. Más a helyzet Solbergnél, akinek neve az évek alatt összeforrt a Subaruval, hihetetlen népszerűségnek örvend Japánban, és, aki remélte, hogy a sikertelen évek után az új Imprezával végre újra az első helyért versenyezhet majd. Ettől függetlenül egy rossz szót nem szólt, sőt ő maga intette türelemre a rajongókat, a nyilvánosságot.
Ezek után már kimondottan örömhírnek számított, hogy a Ford és a Citroen megerősítette, hogy ők bizony továbbra is részt kívánnak venni a rally világbajnokságban. Reméljük többen már nem lépnek ki, mert akkor igencsak bajban lenne az FIA.

Ez a hír most jelenik meg 8535. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k