Gergő szeret hókocsizni
Kovászna után az ERC futamon indultak Szabó Gergőék
2013-02-06
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
776300998
Napi oldal:
128035
Jelenleg:
1368
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

gergo_szeret_hokocsizni_1

Szabó Gergő Borbély Károllyal az oldalán a lett ERC futamon kezdte a nemzetközi szereplést a 2013-as évben. A verseny után beszélgettünk a pilótával:

Gergő, voltunk párszor hókocsizni, és mindig is imádtad a havon autózást. Idén Kovásznán kezdtél, ahol egy kis sprint futamon készültél az első ERC futamotokra.
Igen. Romániában nagyobb hó volt, mint Lettországban.
Már ott is volt olyan szakasz, ami nagyon hasonlított a kinti pályákhoz, és ki tudtuk próbálni azokat a 15-ös széles gumikat, amikkel kint mentünk. Aztán kipróbáltam a keskeny, 16-os gumikat is, amikkel kilométerenként 1 másodperccel lehetett azokon a pályákon gyorsabban menni.
Tesztnek szántuk ezt a versenyt és arra tökéletesen jó is volt.

És a lett ERC futam?
Havas volt ez is. Kicsit hiányzott a hófal a pálya széléről. Más opció nem volt, csak a szöges gumikkal lehetett menni, ami ezen a poros murván teljesen jól működött. Volt rész, ami full jég volt, volt ami havas, de nem is készültek más gumival. A murvás részek nagyon hasonlítottak a finn pályákhoz, finom szemcsés, tempós, jó minőségű utak voltak.

gergo_szeret_hokocsizni_3

Az első nap jó időket mentetek, aztán egy kicsit hátrébb csúsztatok. Történt valami?
Volt egy lassú defektünk, ami megzavart kicsit, rázott a kormány és rögtön kaptunk fél percet. Utána már csak egy kis elektromos gondunk volt, néha elment minden a műszerfalról. Ez önmagában még nem hátráltatott volna, de valami letiltott és bekapcsolt a rajtprogram leszabályzója, mindegy volt, hogy hányadik fokozatban volt a váltó és 4800-as fordulatnál feljebb nem engedte forogni a motort. Ez zavaró volt olyan részeken, amikor teligázon 200-al is lehetett volna suhanni, mi pedig 150-el mentünk csak…
De igazából a többiek sokkal többet tudtak gyorsulni, én pedig már nem.
Mindezeket összevetve nem voltunk elkeseredve. Ha megnézzük a helyieket, az N-es autókhoz képest kilométerenként egy másodperc körül kaptunk, ami teljesen normális.

Mik a további terveitek? Látod már a versenynaptárotokat?
Természetesen idén is a román bajnokság szerepel a terveink között. A következő versenyünk a brassói nyitófutam. A bajnokságon kívül szeretnénk még pár ERC futamon indulni. A legfontosabb versenyünk a hazai (román) EB futam lesz, a szebeni verseny, hiszen az egyben román bajnoki is.

Az autó idén is fekete és nagy fehér feliratok találhatóak rajta…
Igen. Továbbra is élvezzük a Jack Daniels támogatását és az idei évben is sikerült pár új támogatót magunk mellé állítani. És az autó is a régi Mitsubishi, nem is tervezzük, hogy mással megyünk. Tárgyalások folynak a csapat másik autójára is, reméljük a következő hetekben kiderül majd, hogy ki fog vele menni, szintén a román bajnokságban.

gergo_szeret_hokocsizni_2

Az itthoni ’szurkolók’ vegyesen fogadták a magyarok kinti szereplését…
Igazából nem nagyon foglalkoztunk vele, főleg azért sem, mert nem minket savaztak. Könnyű itthonról bármit is mondani. Nem tudom miért baj az, ha pár magyar versenyző külföldi futamokon indul és nem nyeri meg... Nagyon jó kis verseny volt, mi is és a többi magyar is nagyon jól érezte magát. Hihetetlen pályákon tudtunk menni.
Egy kicsit hasonlítottak a gyorsasági szakaszok a finn futamhoz. Rengeteg gyors rész volt, tempós kanyarokkal, bukkanókkal. Nekem a finn verseny az álmom, lehet, hogy az már nem fog összejönni, és talán ezért is élveztem ezt most annyira.
Mi nem tanulni mentünk ki, már csak lassulni fogok, gyorsulni nem :)

Köszönöm szépen a www.duen.hu matricát az autókon.
Volt szituáció, amikor bajban volt a ’levonó’?

Vigyáztunk rá! :)
És az autóra is! Nem nagyon volt rumli. Nem ijedtünk meg sehol sem. Fontos volt, hogy behozzuk az autót karcmentesen a célba.

 

a csapat partnerei:

gergo_szeret_hokocsizni_4

gergo_szeret_hokocsizni_7

gergo_szeret_hokocsizni_13

gergo_szeret_hokocsizni_12

gergo_szeret_hokocsizni_11

gergo_szeret_hokocsizni_10

gergo_szeret_hokocsizni_9

Ez a hír most jelenik meg 3656. alkalommal
címkék: SzabóG, erc
Share |
2013.02.01-03.
European Rally Championship 2013
Rally Liepaja-Ventsplis
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k