LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Gergő szeret hókocsizni
Kovászna után az ERC futamon indultak Szabó Gergőék
2013-02-06
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770232729
Napi oldal:
11409
Jelenleg:
861
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

gergo_szeret_hokocsizni_1

Szabó Gergő Borbély Károllyal az oldalán a lett ERC futamon kezdte a nemzetközi szereplést a 2013-as évben. A verseny után beszélgettünk a pilótával:

Gergő, voltunk párszor hókocsizni, és mindig is imádtad a havon autózást. Idén Kovásznán kezdtél, ahol egy kis sprint futamon készültél az első ERC futamotokra.
Igen. Romániában nagyobb hó volt, mint Lettországban.
Már ott is volt olyan szakasz, ami nagyon hasonlított a kinti pályákhoz, és ki tudtuk próbálni azokat a 15-ös széles gumikat, amikkel kint mentünk. Aztán kipróbáltam a keskeny, 16-os gumikat is, amikkel kilométerenként 1 másodperccel lehetett azokon a pályákon gyorsabban menni.
Tesztnek szántuk ezt a versenyt és arra tökéletesen jó is volt.

És a lett ERC futam?
Havas volt ez is. Kicsit hiányzott a hófal a pálya széléről. Más opció nem volt, csak a szöges gumikkal lehetett menni, ami ezen a poros murván teljesen jól működött. Volt rész, ami full jég volt, volt ami havas, de nem is készültek más gumival. A murvás részek nagyon hasonlítottak a finn pályákhoz, finom szemcsés, tempós, jó minőségű utak voltak.

gergo_szeret_hokocsizni_3

Az első nap jó időket mentetek, aztán egy kicsit hátrébb csúsztatok. Történt valami?
Volt egy lassú defektünk, ami megzavart kicsit, rázott a kormány és rögtön kaptunk fél percet. Utána már csak egy kis elektromos gondunk volt, néha elment minden a műszerfalról. Ez önmagában még nem hátráltatott volna, de valami letiltott és bekapcsolt a rajtprogram leszabályzója, mindegy volt, hogy hányadik fokozatban volt a váltó és 4800-as fordulatnál feljebb nem engedte forogni a motort. Ez zavaró volt olyan részeken, amikor teligázon 200-al is lehetett volna suhanni, mi pedig 150-el mentünk csak…
De igazából a többiek sokkal többet tudtak gyorsulni, én pedig már nem.
Mindezeket összevetve nem voltunk elkeseredve. Ha megnézzük a helyieket, az N-es autókhoz képest kilométerenként egy másodperc körül kaptunk, ami teljesen normális.

Mik a további terveitek? Látod már a versenynaptárotokat?
Természetesen idén is a román bajnokság szerepel a terveink között. A következő versenyünk a brassói nyitófutam. A bajnokságon kívül szeretnénk még pár ERC futamon indulni. A legfontosabb versenyünk a hazai (román) EB futam lesz, a szebeni verseny, hiszen az egyben román bajnoki is.

Az autó idén is fekete és nagy fehér feliratok találhatóak rajta…
Igen. Továbbra is élvezzük a Jack Daniels támogatását és az idei évben is sikerült pár új támogatót magunk mellé állítani. És az autó is a régi Mitsubishi, nem is tervezzük, hogy mással megyünk. Tárgyalások folynak a csapat másik autójára is, reméljük a következő hetekben kiderül majd, hogy ki fog vele menni, szintén a román bajnokságban.

gergo_szeret_hokocsizni_2

Az itthoni ’szurkolók’ vegyesen fogadták a magyarok kinti szereplését…
Igazából nem nagyon foglalkoztunk vele, főleg azért sem, mert nem minket savaztak. Könnyű itthonról bármit is mondani. Nem tudom miért baj az, ha pár magyar versenyző külföldi futamokon indul és nem nyeri meg... Nagyon jó kis verseny volt, mi is és a többi magyar is nagyon jól érezte magát. Hihetetlen pályákon tudtunk menni.
Egy kicsit hasonlítottak a gyorsasági szakaszok a finn futamhoz. Rengeteg gyors rész volt, tempós kanyarokkal, bukkanókkal. Nekem a finn verseny az álmom, lehet, hogy az már nem fog összejönni, és talán ezért is élveztem ezt most annyira.
Mi nem tanulni mentünk ki, már csak lassulni fogok, gyorsulni nem :)

Köszönöm szépen a www.duen.hu matricát az autókon.
Volt szituáció, amikor bajban volt a ’levonó’?

Vigyáztunk rá! :)
És az autóra is! Nem nagyon volt rumli. Nem ijedtünk meg sehol sem. Fontos volt, hogy behozzuk az autót karcmentesen a célba.

 

a csapat partnerei:

gergo_szeret_hokocsizni_4

gergo_szeret_hokocsizni_7

gergo_szeret_hokocsizni_13

gergo_szeret_hokocsizni_12

gergo_szeret_hokocsizni_11

gergo_szeret_hokocsizni_10

gergo_szeret_hokocsizni_9

Ez a hír most jelenik meg 3649. alkalommal
címkék: SzabóG, erc
Share |
2013.02.01-03.
European Rally Championship 2013
Rally Liepaja-Ventsplis
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k