Gergő szeret hókocsizni
Kovászna után az ERC futamon indultak Szabó Gergőék
2013-02-06
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
794965708
Napi oldal:
298513
Jelenleg:
1078
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

gergo_szeret_hokocsizni_1

Szabó Gergő Borbély Károllyal az oldalán a lett ERC futamon kezdte a nemzetközi szereplést a 2013-as évben. A verseny után beszélgettünk a pilótával:

Gergő, voltunk párszor hókocsizni, és mindig is imádtad a havon autózást. Idén Kovásznán kezdtél, ahol egy kis sprint futamon készültél az első ERC futamotokra.
Igen. Romániában nagyobb hó volt, mint Lettországban.
Már ott is volt olyan szakasz, ami nagyon hasonlított a kinti pályákhoz, és ki tudtuk próbálni azokat a 15-ös széles gumikat, amikkel kint mentünk. Aztán kipróbáltam a keskeny, 16-os gumikat is, amikkel kilométerenként 1 másodperccel lehetett azokon a pályákon gyorsabban menni.
Tesztnek szántuk ezt a versenyt és arra tökéletesen jó is volt.

És a lett ERC futam?
Havas volt ez is. Kicsit hiányzott a hófal a pálya széléről. Más opció nem volt, csak a szöges gumikkal lehetett menni, ami ezen a poros murván teljesen jól működött. Volt rész, ami full jég volt, volt ami havas, de nem is készültek más gumival. A murvás részek nagyon hasonlítottak a finn pályákhoz, finom szemcsés, tempós, jó minőségű utak voltak.

gergo_szeret_hokocsizni_3

Az első nap jó időket mentetek, aztán egy kicsit hátrébb csúsztatok. Történt valami?
Volt egy lassú defektünk, ami megzavart kicsit, rázott a kormány és rögtön kaptunk fél percet. Utána már csak egy kis elektromos gondunk volt, néha elment minden a műszerfalról. Ez önmagában még nem hátráltatott volna, de valami letiltott és bekapcsolt a rajtprogram leszabályzója, mindegy volt, hogy hányadik fokozatban volt a váltó és 4800-as fordulatnál feljebb nem engedte forogni a motort. Ez zavaró volt olyan részeken, amikor teligázon 200-al is lehetett volna suhanni, mi pedig 150-el mentünk csak…
De igazából a többiek sokkal többet tudtak gyorsulni, én pedig már nem.
Mindezeket összevetve nem voltunk elkeseredve. Ha megnézzük a helyieket, az N-es autókhoz képest kilométerenként egy másodperc körül kaptunk, ami teljesen normális.

Mik a további terveitek? Látod már a versenynaptárotokat?
Természetesen idén is a román bajnokság szerepel a terveink között. A következő versenyünk a brassói nyitófutam. A bajnokságon kívül szeretnénk még pár ERC futamon indulni. A legfontosabb versenyünk a hazai (román) EB futam lesz, a szebeni verseny, hiszen az egyben román bajnoki is.

Az autó idén is fekete és nagy fehér feliratok találhatóak rajta…
Igen. Továbbra is élvezzük a Jack Daniels támogatását és az idei évben is sikerült pár új támogatót magunk mellé állítani. És az autó is a régi Mitsubishi, nem is tervezzük, hogy mással megyünk. Tárgyalások folynak a csapat másik autójára is, reméljük a következő hetekben kiderül majd, hogy ki fog vele menni, szintén a román bajnokságban.

gergo_szeret_hokocsizni_2

Az itthoni ’szurkolók’ vegyesen fogadták a magyarok kinti szereplését…
Igazából nem nagyon foglalkoztunk vele, főleg azért sem, mert nem minket savaztak. Könnyű itthonról bármit is mondani. Nem tudom miért baj az, ha pár magyar versenyző külföldi futamokon indul és nem nyeri meg... Nagyon jó kis verseny volt, mi is és a többi magyar is nagyon jól érezte magát. Hihetetlen pályákon tudtunk menni.
Egy kicsit hasonlítottak a gyorsasági szakaszok a finn futamhoz. Rengeteg gyors rész volt, tempós kanyarokkal, bukkanókkal. Nekem a finn verseny az álmom, lehet, hogy az már nem fog összejönni, és talán ezért is élveztem ezt most annyira.
Mi nem tanulni mentünk ki, már csak lassulni fogok, gyorsulni nem :)

Köszönöm szépen a www.duen.hu matricát az autókon.
Volt szituáció, amikor bajban volt a ’levonó’?

Vigyáztunk rá! :)
És az autóra is! Nem nagyon volt rumli. Nem ijedtünk meg sehol sem. Fontos volt, hogy behozzuk az autót karcmentesen a célba.

 

a csapat partnerei:

gergo_szeret_hokocsizni_4

gergo_szeret_hokocsizni_7

gergo_szeret_hokocsizni_13

gergo_szeret_hokocsizni_12

gergo_szeret_hokocsizni_11

gergo_szeret_hokocsizni_10

gergo_szeret_hokocsizni_9

Ez a hír most jelenik meg 3696. alkalommal
címkék: SzabóG, erc
Share |
2013.02.01-03.
European Rally Championship 2013
Rally Liepaja-Ventsplis
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k