|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
90%-ban hittünk nekik, ezért tettünk fel négy slickket az autóra és két intermédiát a csomagtartóba. ![]() Az első gyorson minden rendben volt, második időt tudtunk menni. Aztán leszakadt az ég, szakadó esőben cseréltünk gumit, megpróbáltuk feltenni a két intermédiát, keresztbe. Bal hátul és jobb elöl volt intermédia. Relatív jól működött, de természetesen nem volt ideális az árpádtetői szakaszra, de egész jól átjöttünk. Utána a reptéren megforogtam, mert lecsúsztunk egy saras részre. Az első kerék még tudta kezelni, de jobb hátul a slick egy pillanat alatt megforgatott minket. Összességében a rossz választáshoz képest viszonylag jól kijöttünk a pénteki napból és optimistán vártuk a másnapot.
Beszéljünk még egy kicsit erről a keresztbe gumizásról!
Hogyan kell elképzelni? Milyen így autózni? Kell figyelni, hogy melyik kanyarban milyen tapadással kell számolni?
Érdekesen viselkedett az autó. Még teszten sem próbáltunk így menni, de a rendelkezésre álló hat gumiból ez volt a legjobb választás. A világbajnokságon hasonló esetekben előszeretettel alkalmazzák.
Gondolkozóssá teszi az autózást. Fejben össze kell rakni, hogy melyik tengelyen milyen gumi van melyik oldalon...
![]() Folyamatosan fejben kellett tartanom, hogy bal elöl slick van, jobb hátul slick van. Az autó első tengelye nagyon jól viselkedett, valószínűleg a sperr beállítások miatt. Érezhető volt ugyan a különbség, de nem volt nagyságrendbeli eltérés. A hátsó tengelyen gázelvételre meg-meg mozdult az autó a slick gumi felé. A pálya elején az újdonság miatt kicsit óvatosabban kezdtünk, de Lapistól lefelé már bátor tempót tudtunk menni. A gumik is megmelegedtek, az már nem volt olyan vészes. Szombaton?
Hibáztam, ez nem kérdés!
A hosszú gyors utolsó kilométerén négy kerékkel lecsúsztunk az árokba. Nem volt kicsi a tempó és egy bokros, cserjés részen az autó bal eleje megakadt és relatív lassan átfordultunk.
Csak az autó bal hátulja ért le, de sajnos emiatt cserélni kellett a tetőlemezt is. A bal eleje is sérült a karosszériának, ahol elkaptuk ezt a bokorcsoportot. Mechanikailag az autó teljesen rendben volt és nem sérült a futómű sem.
A vízhűtő alsó csöve elszakadt, elfolyt az összes vizünk. Legurultunk a célba, már tudtuk, hogy vége van számunkra a pécsi futamnak.
Az autó különben nagyon jól viselkedett. Mentünk jó időket, nem voltunk a hetvehelyi szakasz után sem elkeseredve, éreztük, hogy hol hagytunk még bent másodperceket. A hosszú gyorson is jó időt jöttünk volna. Az autó sokkal jobb volt, mint korábban.
Furcsán hangzik, de pozitív érzésekkel jöttünk haza, mert úgy éreztük, hogy az autóval és a beállításokkal nagyon sokat léptünk előre.
Waldviertel Rallye. Indultál már ott korábban?
Sosem! Egyszer veled voltam kint nézni.
Igen, erre emlékszem :)
Murvás verseny lesz, jó minőségű murva. Ilyenen nem nagyon mentünk még az idén.
Épp most megyünk ki tesztelni, Ausztriába, Rolf Schmidt segítségével. Hasonló minőségű talajú pályán fogunk tudni menni, azt ígérte
Frissítve! Videó a tesztről:
Próbálunk jól felkészülni. A pályákról nem tudok semmit. Pár belső felvételt találtunk. Vannak a mezőnyben olyanok, akik már korábban jártak kint, nekik lesz egy kis előnyük. Teljesen új lesz minden, de mentünk mi már két tréningből sokat. Nem hiszem, hogy probléma lesz.
Egy napos verseny lesz. Amire mondhatjuk, hogy rövid is lesz, de talán hosszú is egy napra. Örülünk, hogy bekerült a naptárba ez a futam.
Mit vártok magatoktól?
Szeretnénk egy problémamentes versenyt.
Nagyon rossz szezonunk volt. Őszintén mondhatjuk, hogy nem hoztuk a saját elvárásainkat.
Ez több tényezőből adódik össze és természetesen én is hibás vagyok ebben. Megérdemlünk most már egy gondmentes versenyt.
Ez a hír most jelenik meg 3601. alkalommal
címkék: Turán Frici, Zsiros Gabi
![]() 2014.10.17-19.
![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |