Gondmentes versenyt vár Frici
Bevallja: Pécsen hibázott, de már tesztelnek az osztrák futamra
2014-11-02
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763318795
Napi oldal:
56252
Jelenleg:
994
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat


gondmentes_versenyt_varnak_friciek_4


Turán Friciék készülnek a Waldviertel Rallye-ra.
Pécsről és az évadzáróról beszélgettünk:

Mecsek Rallye, első nap.. Slickkel mentetek ki Ti is?
Igen... Rápróbáltunk. Akkor jó választásnak tűnt. Érdekes volt, mert volt infónk a reptéri időjárás-előrejelzésről. Ők azt mondták, hogy három órán belül nem lesz eső.

90%-ban hittünk nekik, ezért tettünk fel négy slickket az autóra és két intermédiát a csomagtartóba.

gondmentes_versenyt_varnak_friciek_2

Az első gyorson minden rendben volt, második időt tudtunk menni. Aztán leszakadt az ég, szakadó esőben cseréltünk gumit, megpróbáltuk feltenni a két intermédiát, keresztbe. Bal hátul és jobb elöl volt intermédia. Relatív jól működött, de természetesen nem volt ideális az árpádtetői szakaszra, de egész jól átjöttünk. Utána a reptéren megforogtam, mert lecsúsztunk egy saras részre. Az első kerék még tudta kezelni, de jobb hátul a slick egy pillanat alatt megforgatott minket. Összességében a rossz választáshoz képest viszonylag jól kijöttünk a pénteki napból és optimistán vártuk a másnapot.
 
Beszéljünk még egy kicsit erről a keresztbe gumizásról!
Hogyan kell elképzelni? Milyen így autózni? Kell figyelni, hogy melyik kanyarban milyen tapadással kell számolni?
Érdekesen viselkedett az autó. Még teszten sem próbáltunk így menni, de a rendelkezésre álló hat gumiból ez volt a legjobb választás. A világbajnokságon hasonló esetekben előszeretettel alkalmazzák.
Gondolkozóssá teszi az autózást. Fejben össze kell rakni, hogy melyik tengelyen milyen gumi van melyik oldalon...

gondmentes_versenyt_varnak_friciek_1

Folyamatosan fejben kellett tartanom, hogy bal elöl slick van, jobb hátul slick van. Az autó első tengelye nagyon jól viselkedett, valószínűleg a sperr beállítások miatt. Érezhető volt ugyan a különbség, de nem volt nagyságrendbeli eltérés. A hátsó tengelyen gázelvételre meg-meg mozdult az autó a slick gumi felé. A pálya elején az újdonság miatt kicsit óvatosabban kezdtünk, de Lapistól lefelé már bátor tempót tudtunk menni. A gumik is megmelegedtek, az már nem volt olyan vészes.
 
Szombaton?
Hibáztam, ez nem kérdés!
A hosszú gyors utolsó kilométerén négy kerékkel lecsúsztunk az árokba. Nem volt kicsi a tempó és egy bokros, cserjés részen az autó bal eleje megakadt és relatív lassan átfordultunk.
Csak az autó bal hátulja ért le, de sajnos emiatt cserélni kellett a tetőlemezt is. A bal eleje is sérült a karosszériának, ahol elkaptuk ezt a bokorcsoportot. Mechanikailag az autó teljesen rendben volt és nem sérült a futómű sem.
A vízhűtő alsó csöve elszakadt, elfolyt az összes vizünk. Legurultunk a célba, már tudtuk, hogy vége van számunkra a pécsi futamnak.

 
Az autó különben nagyon jól viselkedett. Mentünk jó időket, nem voltunk a hetvehelyi szakasz után sem elkeseredve, éreztük, hogy hol hagytunk még bent másodperceket. A hosszú gyorson is jó időt jöttünk volna. Az autó sokkal jobb volt, mint korábban.
Furcsán hangzik, de pozitív érzésekkel jöttünk haza, mert úgy éreztük, hogy az autóval és a beállításokkal nagyon sokat léptünk előre.
 
Waldviertel Rallye. Indultál már ott korábban?
Sosem! Egyszer veled voltam kint nézni.
Igen, erre emlékszem :)

Murvás verseny lesz, jó minőségű murva.
Ilyenen nem nagyon mentünk még az idén.
Épp most megyünk ki tesztelni, Ausztriába, Rolf Schmidt segítségével. Hasonló minőségű talajú pályán fogunk tudni menni, azt ígérte

Frissítve! Videó a tesztről:
 
Próbálunk jól felkészülni. A pályákról nem tudok semmit. Pár belső felvételt találtunk. Vannak a mezőnyben olyanok, akik már korábban jártak kint, nekik lesz egy kis előnyük. Teljesen új lesz minden, de mentünk mi már két tréningből sokat. Nem hiszem, hogy probléma lesz.
Egy napos verseny lesz. Amire mondhatjuk, hogy rövid is lesz, de talán hosszú is egy napra. Örülünk, hogy bekerült a naptárba ez a futam.
 
Mit vártok magatoktól?
Szeretnénk egy problémamentes versenyt.
Nagyon rossz szezonunk volt. Őszintén mondhatjuk, hogy nem hoztuk a saját elvárásainkat.
Ez több tényezőből adódik össze és természetesen én is hibás vagyok ebben. Megérdemlünk most már egy gondmentes versenyt. 

 

a csapat partnerei :

uj_motorral_meggyozo_teszt_utan_1

 

Ez a hír most jelenik meg 3601. alkalommal
Share |
2014-10-16
Pécs • rally ob
2014.10.17-19.
Országos Rallye Bajnokság 2014
Mecsek Rallye 2014
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k