ŐSZI LADA TALÁLKOZÓ - 2025.10.19. - Mogyoród, Autós Mozi
Grepton Kupa 2010
A Rallye Sprint Bajnokság és az első futam
2010-01-27
információ • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
790703650
Napi oldal:
46990
Jelenleg:
1563
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Markó Tiborral, a Marco Racing Team vezetőjével próbáljuk beharangozni a versenysorozatát, különös tekintettel az évadnyitó versenyre:

- Úgy értesültem, hogy Rallye Sprint Bajnokság az idei évben is tartogat meglepetéseket, újdonságokat versenyzőknek, s nézőknek egyaránt.
- Fontosnak tartjuk, hogy minden évben előrukkoljunk valami újdonsággal. Szerencsére ebben a szándékunkban partnerek segítőink, rendezőink és természetesen a versenyzőink is. Minden versenyévad végén több alkalommal tartunk ötletbörzét, ahol a legkülönbözőbb ötletek látnak napvilágot, melyekből rendre megvalósítunk, a szabályokba építünk párat.

A Rallye Sprint Bajnokság továbbra sem kínál mást, mint egy eredeti ötletekre épített, profin szervezett, és kitűnő, valódi múlttal rendelkező pályákon bonyolított bajnokságot az ország legerősebb sprint mezőnyével. A visszajelzések alapján hozzánk ezért járnak a versenyzők. Versenyezni. 

Az idei esztendő több, kisebb újítást tartogat a versenyzőknek, amelyek még elérhetőbbé, még sportosabbá és versenyképesebbé teszik a bajnokságot. Célunk továbbra sem változott: mindenki számára elérhető közelségbe hozni a versenyzés lehetőségét úgy, hogy közben megőrizzük a sorozat kiemelkedő színvonalát.

Az idén 10 versenyen lesz lehetősége a Sprint mezőnynek megmérettetnie magát, s talán kiemelkedő, egyedi lehetőség lesz számukra a versenynaptárba került Baranya Kupa kihívásainak leküzdése, ahol az R2 és a Historic mezőnye mellett válnak főszereplővé a Sprintesek.

- De nem csak szabályok változtak, hanem ahogy az elmúlt években, úgy idén is, új pályákra is számíthatnak a versenyzők, és természetesen a nézők…
- Igen, ráadásul nem is akármilyen pályákra! Több új helyszínünk lesz, mind-mind kiemelt sportszakmai értéket képviselő igazi rali pálya. Kezdjük elölről:

 2010. 03. 13-14. - Komló - Orfű:

Immár hagyományosan indul ezzel a versennyel a bajnoki évad. A változás, hogy évadnyitóhoz méltó módon igyekeztünk növelni a színvonalat, így a verseny szombati napja Komlóra költözik, és itt kapnak helyet az átvételek, valamint a város főutcáján - a Baranya Kupán tapasztaltakhoz hasonló - Prológ, sok ezer ember lelkes szurkolása mellett. Vasárnap a Mecsek Rallye népszerű pályája vár a bátrakra, 8km tökéletes minőségű aszfalt, gyönyörű környezetben. Fontos kiemelnem, hogy az időpontja okán kitűnő teszt lehetőség a Rallye1, Rallye2, RTE és Historic versenyzők számára az egri nyitány előtt.

 2010. 04. 10-11. - Kurd:
Sok éve szerepel a programban ez a 7,1km-es aszfaltcsík, amely mindazonáltal, hogy tempós, egy pillanatnyi nyugalmat sem garantál a versenyzőknek, van kormányozni való gazdagon. A kitűnő adottságokkal rendelkező pálya, idén sem okoz csalódást egyik irányban sem.

 2010. 05. 08-09. - Magyarbóly:
Több évre visszavezethető a település és a bajnokság kapcsolata. A fogadtatás itt is kitűnő, remek hangulat és egy lakott területen kialakított pálya változatos aszfaltos pálya várja a versenyzőinket idén is.  

 2010. 06. 05-06. - Somogyhatvan:
Vadonatúj helyszín! És egyben a 2010. évi sorozat első lazaburkolatú állomása. 8km-es földes - murvás pálya várja a nevezőket, adottságai alapján komoly kihívással!

 2010. 07. 03-04. - Bakóca:
Évek óta stabilan szerepel a naptárban, s idén a második laza burkolatú verseny. A verseny 6km-es szakasszal, és páratlan hétvégi benzingőzös hangulattal várja a versenyzőket. A gyorsasági szakasz jó minőségű föld és murva keveréke, kifejezetten nézőbarát, és a szombat esti hangulat sem utolsó.

 2010. 07. 31. - 08. 01. - Árpádtető:
A sorozat talán legpatinásabb rali pályája. Mit is mondhatnék erről? Árpádtető, az Árpádtető. Az idei évben is picit hosszabb lesz a gyorsasági, ami 6-ról 10km-re nyúlik (Remeterét - Lapis - Árpádtető, 2 irányban), ráadásul mindkét irányban teljesítenie kell a versenyistáknak. Igazi bevállalós verseny ínyenceknek.

 2010. 08. 28-29. - Nagypall:
Tavaly debütált a Nagypall és Geresdlak közötti 8km hosszúságú aszfaltos pálya. Egyértelmű sikert aratott, hiszen mindamellett, hogy meglepően tempós, jócskán tartogatott trükkös kombinációkat a bátrak számára. Sportszakmailag szuper lehetőség, finom falat a Rallye Sprint étlapján! 

 2010. 09. 25-26. - Baranya Kupa:
A verseny az elmúlt 8 évben meglehetős ismertségre tett szert. Több helyszínével, több gyorsaságijával picit komolyabb, nagyobb kihívást jelent az indulók számára. A verseny megszületése óta OB futam, így az idei évben a Rallye2 és a Historic mezőnyéhez csatlakozik a Sprint mezőnye.

 2010. 23-24. - Szekszárd:
Hat év szünet után került vissza a naptárba ez a helyszín, amely 100%-ig lakott területen, Szekszárd belterületén kerül kialakításra 8 km hosszal. Itt a kitűnő lehetőség, hogy egy városban biztonságos és legális körülmények között száguldozhassanak a versenyzők.

 2010. 11. 20-21. - Királyszentistván:
A sorozat veszprémi helyszíne. A pályát a Veszprém Rallye-k tették ismertté, naggyá. Vegyességében rejlik értéke, hiszen az egészen szűk visszafordítóktól, a tempós, sokadikos murvás kanyarokig minden található benne, és novemberi időpontjának köszönhetően az időjárás is megtréfálhatja a versenyzőket. Mindazonáltal kitűnő teszt lehetőség a Mikulás Rallye előtt.

- Ha már az első versenynél tartunk, milyen határidőket kell figyelnie az érdeklődőknek?
- 2010. március 13-14-én kezdünk Komlón és Orfűn, ahova a főszereplő sprinteseinken kívül szeretettel várunk minden felsőbb osztályból (R1, R2, RTE, Historic) érkező versenyzőt is. Az előnevezési zárlat: 2010. március 05. Ha valaki erről lecsúszna, a helyszínen is lesz lehetősége nevezni. A verseny hivatalos dokumentumai (úgy mint: kiírás, nevlap, végrehajtási utasítás) rövidesen elérhetőek lesznek a neten. (lásd a cikk alján!)

- Rövidesen rajtol az Országos Rallye Bajnokság is…
- Így van! Szándékosan választottuk ezt az időpontot a sprint évadnyitójának (március 13-14.), hiszen így az egri ORB verseny előtt, az "első" és "másod" osztályú versenyzők is tesztelhetik autóikat biztonságos, profi körülmények között. Az sem mellékes, hogy mindezt egy olyan pályán, ami nem ismeretlen számukra, hiszen a Mecsek Rallye-kon, és tavaly a Komló Rallye-n is versenyeztek már itt. A pálya adottságai, minősége, és ez a verseny tökéletes lehetőség az aszfaltos beállítások kikísérletezésére.

- Az eddigi tapasztalatok alapján akad, akiről már most tudni, hogy ott lesz?
- Az elmúlt években többen szerepeltek nálunk teszt jelleggel, többek között  WRC-k, A8-as, A7-es, A6-os, N4-es valamint kisebb autók is. Az idei versenyre is már többen "bejelentkeztek", de a végleges névsor csak az adminisztratívon derül ki. Tartok tőle, hogy a WRC vendégszerepléséről le kell mondanunk idén, de biztos, hogy nem fogunk unatkozni.

- Milyen minőségű, és merre kanyarog majd a pálya?
- A gyorsasági nagyon jó minőségű aszfalt felületű. Orfűről indulnak, Remeterét irányába, majd egy jobbossal tovább Abaligetre, aztán ismét Orfűre, ahol még a belterületen is kocsiznak egy kicsit, így teszik meg a nyolc kilométert, és a strandparkolónál lesz a vége a gyorsnak. Öt gyorsasági szakasz szerepel a programban, az eddigi tapasztalatok alapján kitűnő autósportos évkezdet vár versenyzőre, nézőre egyaránt!

- Győzz meg! Miért érdemes 2010-ben is a Rallye Sprint Bajnokságot választani?
Remélem, hogy az elmúlt egy évtized megfelelő referencia. A sorozat több szempontból is úttörő szerepet töltött be a rali első lépcsőjeként. Szintén a sorozat komoly múltjának köszönhetően garantáltan a legerősebb sprint mezőnnyel számolhat az a versenyző, aki a versenyeinken elrajtol. A pályákat - a versenynaptárt - talán nem kell külön kommentálnom, a helyszínek magukért beszélnek. Tartom, amit tavaly év elején vallottam, azaz, akit a versenyzésből csupán a serlegszerzés könnyű lehetősége érdekel, az csalódni fog. Aki viszont azért versenyez, mert szereti az első rangú pályákat, a színvonalas versenyeket, és az egy-egy helyezésért, pontokért, és ha úgy alakul, természetesen a serlegekért folyó sportszerű és kiélezett küzdelmet, idén is otthonra talál ebben a sorozatban. Miért versenyezne bárki is színvonaltalan tucat versenyeken, ha adott a lehetősége a legjobbat, a Rallye Sprint Bajnokságot választani?

Aki nem hiszi, azt várjuk szeretettel: 2010. március 13-14-én Komlón és Orfűn! … ott utána járhat…


Grepton Kupa
Komló - Orfű, 2010. március 13-14.

versenykiírás

nevezési lap
nevezési határidő: február 26.

Ez a hír most jelenik meg 12557. alkalommal
Share |
9 verseny
2010.03.13-14.
Rallye Sprint Bajnokság 2010
Grepton Kupa
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
060708 09 101112
13141516171819
20 21 22 23242526
27 28 29 30 31 01 02
03 04 05 06070809

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k