Grepton Kupa 2010
A Rallye Sprint Bajnokság és az első futam
2010-01-27
információ • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
737895740
Napi oldal:
72290
Jelenleg:
1067
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Markó Tiborral, a Marco Racing Team vezetőjével próbáljuk beharangozni a versenysorozatát, különös tekintettel az évadnyitó versenyre:

- Úgy értesültem, hogy Rallye Sprint Bajnokság az idei évben is tartogat meglepetéseket, újdonságokat versenyzőknek, s nézőknek egyaránt.
- Fontosnak tartjuk, hogy minden évben előrukkoljunk valami újdonsággal. Szerencsére ebben a szándékunkban partnerek segítőink, rendezőink és természetesen a versenyzőink is. Minden versenyévad végén több alkalommal tartunk ötletbörzét, ahol a legkülönbözőbb ötletek látnak napvilágot, melyekből rendre megvalósítunk, a szabályokba építünk párat.

A Rallye Sprint Bajnokság továbbra sem kínál mást, mint egy eredeti ötletekre épített, profin szervezett, és kitűnő, valódi múlttal rendelkező pályákon bonyolított bajnokságot az ország legerősebb sprint mezőnyével. A visszajelzések alapján hozzánk ezért járnak a versenyzők. Versenyezni. 

Az idei esztendő több, kisebb újítást tartogat a versenyzőknek, amelyek még elérhetőbbé, még sportosabbá és versenyképesebbé teszik a bajnokságot. Célunk továbbra sem változott: mindenki számára elérhető közelségbe hozni a versenyzés lehetőségét úgy, hogy közben megőrizzük a sorozat kiemelkedő színvonalát.

Az idén 10 versenyen lesz lehetősége a Sprint mezőnynek megmérettetnie magát, s talán kiemelkedő, egyedi lehetőség lesz számukra a versenynaptárba került Baranya Kupa kihívásainak leküzdése, ahol az R2 és a Historic mezőnye mellett válnak főszereplővé a Sprintesek.

- De nem csak szabályok változtak, hanem ahogy az elmúlt években, úgy idén is, új pályákra is számíthatnak a versenyzők, és természetesen a nézők…
- Igen, ráadásul nem is akármilyen pályákra! Több új helyszínünk lesz, mind-mind kiemelt sportszakmai értéket képviselő igazi rali pálya. Kezdjük elölről:

 2010. 03. 13-14. - Komló - Orfű:

Immár hagyományosan indul ezzel a versennyel a bajnoki évad. A változás, hogy évadnyitóhoz méltó módon igyekeztünk növelni a színvonalat, így a verseny szombati napja Komlóra költözik, és itt kapnak helyet az átvételek, valamint a város főutcáján - a Baranya Kupán tapasztaltakhoz hasonló - Prológ, sok ezer ember lelkes szurkolása mellett. Vasárnap a Mecsek Rallye népszerű pályája vár a bátrakra, 8km tökéletes minőségű aszfalt, gyönyörű környezetben. Fontos kiemelnem, hogy az időpontja okán kitűnő teszt lehetőség a Rallye1, Rallye2, RTE és Historic versenyzők számára az egri nyitány előtt.

 2010. 04. 10-11. - Kurd:
Sok éve szerepel a programban ez a 7,1km-es aszfaltcsík, amely mindazonáltal, hogy tempós, egy pillanatnyi nyugalmat sem garantál a versenyzőknek, van kormányozni való gazdagon. A kitűnő adottságokkal rendelkező pálya, idén sem okoz csalódást egyik irányban sem.

 2010. 05. 08-09. - Magyarbóly:
Több évre visszavezethető a település és a bajnokság kapcsolata. A fogadtatás itt is kitűnő, remek hangulat és egy lakott területen kialakított pálya változatos aszfaltos pálya várja a versenyzőinket idén is.  

 2010. 06. 05-06. - Somogyhatvan:
Vadonatúj helyszín! És egyben a 2010. évi sorozat első lazaburkolatú állomása. 8km-es földes - murvás pálya várja a nevezőket, adottságai alapján komoly kihívással!

 2010. 07. 03-04. - Bakóca:
Évek óta stabilan szerepel a naptárban, s idén a második laza burkolatú verseny. A verseny 6km-es szakasszal, és páratlan hétvégi benzingőzös hangulattal várja a versenyzőket. A gyorsasági szakasz jó minőségű föld és murva keveréke, kifejezetten nézőbarát, és a szombat esti hangulat sem utolsó.

 2010. 07. 31. - 08. 01. - Árpádtető:
A sorozat talán legpatinásabb rali pályája. Mit is mondhatnék erről? Árpádtető, az Árpádtető. Az idei évben is picit hosszabb lesz a gyorsasági, ami 6-ról 10km-re nyúlik (Remeterét - Lapis - Árpádtető, 2 irányban), ráadásul mindkét irányban teljesítenie kell a versenyistáknak. Igazi bevállalós verseny ínyenceknek.

 2010. 08. 28-29. - Nagypall:
Tavaly debütált a Nagypall és Geresdlak közötti 8km hosszúságú aszfaltos pálya. Egyértelmű sikert aratott, hiszen mindamellett, hogy meglepően tempós, jócskán tartogatott trükkös kombinációkat a bátrak számára. Sportszakmailag szuper lehetőség, finom falat a Rallye Sprint étlapján! 

 2010. 09. 25-26. - Baranya Kupa:
A verseny az elmúlt 8 évben meglehetős ismertségre tett szert. Több helyszínével, több gyorsaságijával picit komolyabb, nagyobb kihívást jelent az indulók számára. A verseny megszületése óta OB futam, így az idei évben a Rallye2 és a Historic mezőnyéhez csatlakozik a Sprint mezőnye.

 2010. 23-24. - Szekszárd:
Hat év szünet után került vissza a naptárba ez a helyszín, amely 100%-ig lakott területen, Szekszárd belterületén kerül kialakításra 8 km hosszal. Itt a kitűnő lehetőség, hogy egy városban biztonságos és legális körülmények között száguldozhassanak a versenyzők.

 2010. 11. 20-21. - Királyszentistván:
A sorozat veszprémi helyszíne. A pályát a Veszprém Rallye-k tették ismertté, naggyá. Vegyességében rejlik értéke, hiszen az egészen szűk visszafordítóktól, a tempós, sokadikos murvás kanyarokig minden található benne, és novemberi időpontjának köszönhetően az időjárás is megtréfálhatja a versenyzőket. Mindazonáltal kitűnő teszt lehetőség a Mikulás Rallye előtt.

- Ha már az első versenynél tartunk, milyen határidőket kell figyelnie az érdeklődőknek?
- 2010. március 13-14-én kezdünk Komlón és Orfűn, ahova a főszereplő sprinteseinken kívül szeretettel várunk minden felsőbb osztályból (R1, R2, RTE, Historic) érkező versenyzőt is. Az előnevezési zárlat: 2010. március 05. Ha valaki erről lecsúszna, a helyszínen is lesz lehetősége nevezni. A verseny hivatalos dokumentumai (úgy mint: kiírás, nevlap, végrehajtási utasítás) rövidesen elérhetőek lesznek a neten. (lásd a cikk alján!)

- Rövidesen rajtol az Országos Rallye Bajnokság is…
- Így van! Szándékosan választottuk ezt az időpontot a sprint évadnyitójának (március 13-14.), hiszen így az egri ORB verseny előtt, az "első" és "másod" osztályú versenyzők is tesztelhetik autóikat biztonságos, profi körülmények között. Az sem mellékes, hogy mindezt egy olyan pályán, ami nem ismeretlen számukra, hiszen a Mecsek Rallye-kon, és tavaly a Komló Rallye-n is versenyeztek már itt. A pálya adottságai, minősége, és ez a verseny tökéletes lehetőség az aszfaltos beállítások kikísérletezésére.

- Az eddigi tapasztalatok alapján akad, akiről már most tudni, hogy ott lesz?
- Az elmúlt években többen szerepeltek nálunk teszt jelleggel, többek között  WRC-k, A8-as, A7-es, A6-os, N4-es valamint kisebb autók is. Az idei versenyre is már többen "bejelentkeztek", de a végleges névsor csak az adminisztratívon derül ki. Tartok tőle, hogy a WRC vendégszerepléséről le kell mondanunk idén, de biztos, hogy nem fogunk unatkozni.

- Milyen minőségű, és merre kanyarog majd a pálya?
- A gyorsasági nagyon jó minőségű aszfalt felületű. Orfűről indulnak, Remeterét irányába, majd egy jobbossal tovább Abaligetre, aztán ismét Orfűre, ahol még a belterületen is kocsiznak egy kicsit, így teszik meg a nyolc kilométert, és a strandparkolónál lesz a vége a gyorsnak. Öt gyorsasági szakasz szerepel a programban, az eddigi tapasztalatok alapján kitűnő autósportos évkezdet vár versenyzőre, nézőre egyaránt!

- Győzz meg! Miért érdemes 2010-ben is a Rallye Sprint Bajnokságot választani?
Remélem, hogy az elmúlt egy évtized megfelelő referencia. A sorozat több szempontból is úttörő szerepet töltött be a rali első lépcsőjeként. Szintén a sorozat komoly múltjának köszönhetően garantáltan a legerősebb sprint mezőnnyel számolhat az a versenyző, aki a versenyeinken elrajtol. A pályákat - a versenynaptárt - talán nem kell külön kommentálnom, a helyszínek magukért beszélnek. Tartom, amit tavaly év elején vallottam, azaz, akit a versenyzésből csupán a serlegszerzés könnyű lehetősége érdekel, az csalódni fog. Aki viszont azért versenyez, mert szereti az első rangú pályákat, a színvonalas versenyeket, és az egy-egy helyezésért, pontokért, és ha úgy alakul, természetesen a serlegekért folyó sportszerű és kiélezett küzdelmet, idén is otthonra talál ebben a sorozatban. Miért versenyezne bárki is színvonaltalan tucat versenyeken, ha adott a lehetősége a legjobbat, a Rallye Sprint Bajnokságot választani?

Aki nem hiszi, azt várjuk szeretettel: 2010. március 13-14-én Komlón és Orfűn! … ott utána járhat…


Grepton Kupa
Komló - Orfű, 2010. március 13-14.

versenykiírás

nevezési lap
nevezési határidő: február 26.

Ez a hír most jelenik meg 12400. alkalommal
Share |
9 verseny
2010.03.13-14.
Rallye Sprint Bajnokság 2010
Grepton Kupa
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
25 26 27 28 29 3001
2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.21-24.

részletes infóink

2024.11.22-24.

részletes infóink

2024.12.06-08.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k