Gumicirkusz Németországban
nem lehet vágni a Pirelli gumit...
2008-08-20
információ • neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
765724378
Napi oldal:
33326
Jelenleg:
931
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

A pilótáknak ismét sok gondjuk volt az egységes gumikkal, de a végén nem is volt olyan vészes a helyzet.

"Csak szerencsénk volt, hogy nem esett az eső" - mondta Sebastian Loeb a német futam céljában. Amúgy a világbajnok kicsit sem titkolta, hogy szerinte nem túl biztonságos, hogy nem vághatják meg a gumikat. Az FIA pedig rátesz még egy lapáttal, mivel terveik közt szerepel, hogy 2009-től betiltja a Safety Crewt, akik röviddel a versenyzők előtt mennek végig a pályán, hogy jelentsék annak állapotát.

A gumi témát illetően érdekes a helyzet, a junioroknak szabad volt megvágni a gumijaikat a szardíniai futamon, mert a Pirelli túl kemény keveréket szállított, de most a WRC-éknek a bizonytalan időjárás ellenére sem engedték ezt meg Németországban. Ehelyett a Pirelli idén először mindkét aszfalt keveréket elhozta a csapatoknak, így választhattak a lágyabb és a keményebb között, és esőben talán a lágyabb gumi felelt meg volna meg jobban, hiszen azt könnyebb megfelelő hőmérsékleten tartani.

A Pirelli hevesen tiltakozik a gumik megvágása ellen, hiszen ősszel egy széria abroncsot szeretnének piacra dobni, amely ugyan úgy néz ki, mint a rallys verzió. "Ha az egyik vevőnket az autópályán haladva elkapja az eső ő sem megy be a következő szerelő műhelybe, hogy átszabassa a gumi profilját. Egyszerűen lassít kicsit" - mondta a gyár.

Malcolm Wilson a Ford csapatfőnöke már az év elején elítélte a gumik vágását. "Tényleg magyarázzam meg azt, hogy a világ legjobb pilótái nem tudnak mit kezdeni azzal, ha hirtelen elkezd esni az eső?"
George Black, a Ford gumiszakértője kicsit megnyugtat mindenkit. "Elegendőt teszteltünk esőben.  A mostani aszfalt gumi elegendő tapadást biztosít esőben is, mint a két évvel ezelőtti BFGoodrich gumik, pedig akkor még micsoda verseny volt a két gyártó között."

A pilóták viszont nem egyszer utaltak már arra, hogy erős eső esetében a Pirelli gumik két hosszanti vájata korántsem viselkedik megfelelően. Ennek megfelelően a Safety Crew téma is elég kényes. "A Forma-1-ben ha nagyon esik rögtön kiküldik a Safety Cart, csak nekünk kell a jövőben minden nélkül boldogulni" - mondta Mikko Hirvonen.

Forrás: www.rallye-magazin.de

 

Ez a hír most jelenik meg 4297. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k