h i r d e t é s
Összes oldal:
773971247
Napi oldal:
21907
Jelenleg:
1167
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
1. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
677 |
2. |
Balassa Balázs |
|
608 |
3. |
Suborits Péter |
|
586 |
4. |
Végh Krisz |
|
578 |
5. |
Gönczi Dániel |
|
556 |
6. |
Rási László |
|
556 |
7. |
Varga Zalán |
|
477 |
8. |
Kasza Kristóf |
|
475 |
9. |
Krokavecz P. |
|
466 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
133 |
2. |
Sebastian Ogier |
|
114 |
3. |
Kalle Rovanpera |
|
113 |
4. |
Ott Tanak |
|
108 |
5. |
Thierry Neuville |
|
83 |
6. |
Takamoto Katsuta |
|
63 |
7. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
8. |
Sami Pajari |
|
31 |
9. |
Grégorie Munster |
|
18 |
1. |
Miko Marczyk |
|
107 |
2. |
Andrea Mabellini |
|
85 |
3. |
Mads Ostberg |
|
76 |
4. |
Roope Korhonen |
|
60 |
5. |
Isak Reiersen |
|
60 |
6. |
Jon Armstrong |
|
54 |
7. |
Mile Johansson |
|
42 |
8. |
Martins Sesks |
|
35 |
9. |
N.Gryazin |
|
34 |
1. |
Német Gábor |
|
100 |
2. |
Tóth Tibor |
|
78,5 |
3. |
Turán Frigyes |
|
64 |
4. |
Bodolai László |
|
56,5 |
5. |
Trencsényi J. |
|
53,5 |
6. |
Ollé Sasa |
|
52 |
7. |
Osváth Péter |
|
48,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Ranga Péter |
|
22 |
1. |
Bodogán Ferenc |
|
74 |
2. |
Hulmann Gábor |
|
64 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
63 |
4. |
Hinger Dávid |
|
49 |
5. |
Kronome Ákos |
|
39 |
6. |
Rongits Attila |
|
35 |
7. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
8. |
Molnár Attila |
|
20 |
9. |
Oroszi Zsolt |
|
17 |
1. |
Viszló Csaba |
|
46 |
2. |
Bar Shushan |
|
17 |
3. |
Hibján József |
|
16,5 |
4. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
5. |
Zagyva Dorka |
|
14 |
6. |
Tellér Antal |
|
10 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
70 |
2. |
Molnár Zoltán |
|
48 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
37 |
4. |
Kóródi Koppány |
|
28 |
5. |
Baksai László |
|
25 |
6. |
Várnai Dávid |
|
24 |
7. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
8. |
Lakatos Tamás |
|
17 |
9. |
Kerekes Bence |
|
9 |
1. |
Rácz Tibor |
|
52 |
2. |
Auszmann Gy. |
|
37,5 |
3. |
Csukovics István |
|
30 |
1. |
Varga C. Zoltán |
|
52 |
2. |
Kelemen Csaba |
|
44 |
3. |
Szombathelyi P. |
|
36 |
1. |
Kaufmann M. |
|
30 |
2. |
Oláh Zoltán |
|
27 |
3. |
Bolya Tamás |
|
25 |
|
A pilótáknak ismét sok gondjuk volt az egységes gumikkal, de a végén nem is volt olyan vészes a helyzet.
"Csak szerencsénk volt, hogy nem esett az eső" - mondta Sebastian Loeb a német futam céljában. Amúgy a világbajnok kicsit sem titkolta, hogy szerinte nem túl biztonságos, hogy nem vághatják meg a gumikat. Az FIA pedig rátesz még egy lapáttal, mivel terveik közt szerepel, hogy 2009-től betiltja a Safety Crewt, akik röviddel a versenyzők előtt mennek végig a pályán, hogy jelentsék annak állapotát.
A gumi témát illetően érdekes a helyzet, a junioroknak szabad volt megvágni a gumijaikat a szardíniai futamon, mert a Pirelli túl kemény keveréket szállított, de most a WRC-éknek a bizonytalan időjárás ellenére sem engedték ezt meg Németországban. Ehelyett a Pirelli idén először mindkét aszfalt keveréket elhozta a csapatoknak, így választhattak a lágyabb és a keményebb között, és esőben talán a lágyabb gumi felelt meg volna meg jobban, hiszen azt könnyebb megfelelő hőmérsékleten tartani.
A Pirelli hevesen tiltakozik a gumik megvágása ellen, hiszen ősszel egy széria abroncsot szeretnének piacra dobni, amely ugyan úgy néz ki, mint a rallys verzió. "Ha az egyik vevőnket az autópályán haladva elkapja az eső ő sem megy be a következő szerelő műhelybe, hogy átszabassa a gumi profilját. Egyszerűen lassít kicsit" - mondta a gyár.
Malcolm Wilson a Ford csapatfőnöke már az év elején elítélte a gumik vágását. "Tényleg magyarázzam meg azt, hogy a világ legjobb pilótái nem tudnak mit kezdeni azzal, ha hirtelen elkezd esni az eső?" George Black, a Ford gumiszakértője kicsit megnyugtat mindenkit. "Elegendőt teszteltünk esőben. A mostani aszfalt gumi elegendő tapadást biztosít esőben is, mint a két évvel ezelőtti BFGoodrich gumik, pedig akkor még micsoda verseny volt a két gyártó között."
A pilóták viszont nem egyszer utaltak már arra, hogy erős eső esetében a Pirelli gumik két hosszanti vájata korántsem viselkedik megfelelően. Ennek megfelelően a Safety Crew téma is elég kényes. "A Forma-1-ben ha nagyon esik rögtön kiküldik a Safety Cart, csak nekünk kell a jövőben minden nélkül boldogulni" - mondta Mikko Hirvonen.
Forrás: www.rallye-magazin.de
Ez a hír most jelenik meg 4301. alkalommal
|