Gumicirkusz Németországban
nem lehet vágni a Pirelli gumit...
2008-08-20
információ • neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
783890596
Napi oldal:
48521
Jelenleg:
1398
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A pilótáknak ismét sok gondjuk volt az egységes gumikkal, de a végén nem is volt olyan vészes a helyzet.

"Csak szerencsénk volt, hogy nem esett az eső" - mondta Sebastian Loeb a német futam céljában. Amúgy a világbajnok kicsit sem titkolta, hogy szerinte nem túl biztonságos, hogy nem vághatják meg a gumikat. Az FIA pedig rátesz még egy lapáttal, mivel terveik közt szerepel, hogy 2009-től betiltja a Safety Crewt, akik röviddel a versenyzők előtt mennek végig a pályán, hogy jelentsék annak állapotát.

A gumi témát illetően érdekes a helyzet, a junioroknak szabad volt megvágni a gumijaikat a szardíniai futamon, mert a Pirelli túl kemény keveréket szállított, de most a WRC-éknek a bizonytalan időjárás ellenére sem engedték ezt meg Németországban. Ehelyett a Pirelli idén először mindkét aszfalt keveréket elhozta a csapatoknak, így választhattak a lágyabb és a keményebb között, és esőben talán a lágyabb gumi felelt meg volna meg jobban, hiszen azt könnyebb megfelelő hőmérsékleten tartani.

A Pirelli hevesen tiltakozik a gumik megvágása ellen, hiszen ősszel egy széria abroncsot szeretnének piacra dobni, amely ugyan úgy néz ki, mint a rallys verzió. "Ha az egyik vevőnket az autópályán haladva elkapja az eső ő sem megy be a következő szerelő műhelybe, hogy átszabassa a gumi profilját. Egyszerűen lassít kicsit" - mondta a gyár.

Malcolm Wilson a Ford csapatfőnöke már az év elején elítélte a gumik vágását. "Tényleg magyarázzam meg azt, hogy a világ legjobb pilótái nem tudnak mit kezdeni azzal, ha hirtelen elkezd esni az eső?"
George Black, a Ford gumiszakértője kicsit megnyugtat mindenkit. "Elegendőt teszteltünk esőben.  A mostani aszfalt gumi elegendő tapadást biztosít esőben is, mint a két évvel ezelőtti BFGoodrich gumik, pedig akkor még micsoda verseny volt a két gyártó között."

A pilóták viszont nem egyszer utaltak már arra, hogy erős eső esetében a Pirelli gumik két hosszanti vájata korántsem viselkedik megfelelően. Ennek megfelelően a Safety Crew téma is elég kényes. "A Forma-1-ben ha nagyon esik rögtön kiküldik a Safety Cart, csak nekünk kell a jövőben minden nélkül boldogulni" - mondta Mikko Hirvonen.

Forrás: www.rallye-magazin.de

 

Ez a hír most jelenik meg 4307. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k