LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Gumiszerződés, ahogy most áll
Még soha nem volt annyi pénze a rallynak, ami jövőre lehetne...
2015-11-13
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770196631
Napi oldal:
144022
Jelenleg:
1271
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

gumiszerzodes_ahogy_most_all_2

thumb_gumiszerzodes_ahogy_most_all_1Nagyon sok, különféle forrásból származó információ látott napvilágot az elmúlt napokban, miután az elnökség tájékoztatója felkerült az MNASZ oldalára. Szerettem volna - úgymond első kézből - hitelesnek mondható információkat megtudni, így feltettem pár kérdést Mezey Tamásnak, a Pirelli versenyabroncsait forgalmazó autogumiplaza.hu képviselőjének.

Kérlek, pár szóban foglald nekünk össze az előzményeket.
Először is engedd meg, hogy nagy köszönetet mondjak minden partnerünknek, akik 2015-ben minket, azaz a Pirelli abroncsait választották. Már az év első versenyén érezhető volt, hogy jó évet tudhatunk majd magunk mögött, ami nem csak az eredményekben mutatkozott meg (számos kategória győzelem ORB-ben, és Rally 2-ben, Rally 2-es bajnoki cím, Botka Dávidék ERC2 bajnoki címe, stb.), hanem a Pirelli-t választó versenyzők számában és elégedettségükben is. Ezúton is (nevek, és felsorolások nélkül) gratulálunk nekik az elért eredményekhez, és köszönet mindenkinek.

De térjünk vissza a kérdésedre. Pár héttel ezelőtt kaptunk egy levelet az Elnök Úrtól, amiben a szezon utolsó ORB és R2 versenyét követően mindegyik gumiszállító partnernek megköszönte az éves munkát, és tájékoztatott minket a jövőbeni tervekről. Ennek részét képezte, hogy bizonyos feltételekkel szeretne az MNASZ az elkövetkező 3 évre szerződni a gumiabroncs beszállító partnerekkel, és csak azzal a partnerrel, aki az alapvető elvárásoknak megfelel, és vállalja a levélben leírtakat. A teljesség igénye nélkül pár fontosabb kritérium: 3 éves szerződés esetén évente 10MFt licencdíj befizetése márkánként, illetve azok forgalmazóiként, garanciát vállalva arra, hogy a hazai értékesítési árak nem haladják meg hivatalos gyártói listaárakat, magyar cégjegyzékben bejegyzett vállalkozás stb..

Jelen állás szerint, mint az a tájékoztatóból is kiderül, és a pénteki 13-ai egyeztetésen is elhangzott 3 cég, illetve abroncsmárka forgalmazója (Alcar Hungária Kft, mint a YOKOHAMA, az RTH Versenyabroncs Kft, mint a HANKOOK és jómagam a MEZ&MOL Kft a PIRELLI képviseletében) adta be szándéknyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy az egyeztetésen kialakult, kölcsönösen elfogadott feltételekkel szerződést kössön az MNASZ-el.

Azt gondolom, hogy ez a 10MFt-os összeg forgalmazóként szinte kitermelhetetlen, hogyan tudjátok ezt mégis megoldani?
Elsőre szerintem mindannyiunkat meglepte a levél, de mint mindenki, így mi is felvettük a kapcsolatot a gyártóval, hogy miként tudna ebben partner lenni, és segíteni bennünket. Hosszas egyeztetést követően megkaptuk a hozzájárulást, miszerint támogatnak minket a licence díj tekintetében. Mint utólag kiderült nem csak a Pirelli gondolkodott hasonlóan! Természetesen, mint minden csapatnak nekünk is jelentős költségeink generálódnak, illetve fognak generálódni a szerződés esetleges létrejötte után (a licencdíjon felül). Szeretnénk még az eddiginél is színvonalasabb, magasabb szintű kiszolgálást, technikai hátteret nyújtani partnereinknek, a versenyzőknek.

Szóval akkor nem arról van/lesz szó, hogy egy jókora áremeléssel a versenyzőkkel fogjátok kifizettetni a licence díjat?!
Nem! Határozottan nem! Amennyiben a Pirelli-nél nem lesz áremelés (jelenlegi információnk szerint nem lesz), abban az esetben mi az idei árszintünk fölé semmi esetre sem megyünk.
Jó pár részletre kíváncsi vagyok még, mert ez egyre érdekesebb! A tájékoztatóban lehetett olvasni MARB-ról, ORB és R2-ről, stb.-ről. Mit kell tudnunk ezekről?

Mi azt szeretnénk, hogy a MARB esetén ne legyenek korlátozások gumiabroncsok vonatkozásában. 

A szerződés csak az ORB-t és Rally 2-t érintené, talán ez így a leghelyesebb.

Itt ki kell emelnem, hogy a tavaly augusztusban elindított, de nem teljesen működőképes Autogumiplaza-Pirelli fiatal versenyzőket támogató programunkat a MARB tekintetében szeretnénk ismét meghirdetni, átdolgozott feltételrendszerrel!

A különböző fórum bejegyzésekben elég sok rémhírt lehet/lehetett olvasni, pl.: csak új gumival lehet majd versenyezni, csak a szerződött gumis partnerektől vásárolt abroncsokkal stb.. Ezzel kapcsolatban mik a tervek?
Mindenkit szeretnék megnyugtatni, hogy lehet majd használt abroncsokkal is menni, de természetesen csak a szerződött forgalmazók által képviselt márkákkal! Ezzel kapcsolatban a részletek kidolgozása folyamatban van, szeretnénk egy mindenki számára elfogadható, és működtethető rendszert kidolgozni!

Ez egyre jobban hangzik! Kérdés még, hogy mi lehet a terv az általatok is befizetett összegekkel?
A befolyt összegnek mindenképpen a hazai rally sportban kell maradnia. Ebből nem szeretnénk engedni, ez alap, mondhatnám a szerződés aláírásának elsőszámú feltétele részünkről! 

Terveink szerint különböző területeken jelentkezne, szigorú elszámolás mellett a befolyt összeg. Ilyen területek:
1. Utánpótlás nevelés, fiatal tehetségek támogatása
2. Biztonságosabb versenyfeltételek elősegítése
3. Versenyek támogatása meghatározott feltételrendszer mellett (cél a minél magasabb színvonalú versenyek szervezése, lebonyolítása, szervizparkok színvonalának emelése).

Úgy gondolom, hogy a fentiek azok a fő irányvonalak, amelyek mentén elindulhatunk a fejlődés útján, és amely mellett elkötelezett a jelenlegi vezetőség is!

Azt gondolom, hogy ez a szerződés, és a részletek kidolgozása kulcsfontosságú lehet abban a kérdésben is, hogy minél több versenyzőt és támogatót visszacsábítsunk a hazai rallysportba. Az, hogy a gumiabroncs gyártó és forgalmazó cégek ilyen mértékű támogatást képesek nyújtani, az más cégek számára is ösztönzően hathat!

Tamás, ha ez így lesz, akkor azt gondolom, hogy tényleg elindulhatunk egy jó irányba. Zárásként összefoglalnád gondolataidat a fentiekkel kapcsolatban?
Tisztában kell lennünk azzal, hogy a változás pár ember érdekével ellentétes. Kérek mindenkit, hogy ne üljön fel a különböző rémhíreknek, rosszindulatú kommunikációknak! 

Gumiabroncs fronton megmarad a versenyzők választási lehetősége, ami számomra és a versenyzők számára is fontos. Megmaradnak a jelenlegi árszintek az abroncsok esetén. Minőségi javulás fog jelentkezni a versenyek, és szervizparkok színvonalában. A fiatal és tehetséges versenyzők kiemeltebben lesznek támogatva. Az abroncsok másodlagos, versenyzői piaca erősödni fog. Az elmúlt évekhez képest óriási összeg kerül be a magyar rallysportba, melyre az elmúlt 5-10 évben nem volt példa. Reményeink szerint a támogatásunk ösztönzően fog hatni más vállalkozásokra, cégekre. A versenyek szervizparkjaiban térítésmentes szolgáltatást fogunk nyújtani a versenyzőknek. Szigorúbb, a szabályokat jobban megkövetelő ellenőrzési rendszer kerülhet bevezetésre. 

Amennyiben bárkiben kérdés merül fel, - ahogy eddig - is állok minden érdeklődő rendelkezésére az ismert elérhetőségeken akár telefonon, akár e-mail-ben! ( www.autogumiplaza.hu )
 

 

Ez a hír most jelenik meg 3639. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k