Gumiszerződés, ahogy most áll
Még soha nem volt annyi pénze a rallynak, ami jövőre lehetne...
2015-11-13
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
776186468
Napi oldal:
13505
Jelenleg:
1091
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

gumiszerzodes_ahogy_most_all_2

thumb_gumiszerzodes_ahogy_most_all_1Nagyon sok, különféle forrásból származó információ látott napvilágot az elmúlt napokban, miután az elnökség tájékoztatója felkerült az MNASZ oldalára. Szerettem volna - úgymond első kézből - hitelesnek mondható információkat megtudni, így feltettem pár kérdést Mezey Tamásnak, a Pirelli versenyabroncsait forgalmazó autogumiplaza.hu képviselőjének.

Kérlek, pár szóban foglald nekünk össze az előzményeket.
Először is engedd meg, hogy nagy köszönetet mondjak minden partnerünknek, akik 2015-ben minket, azaz a Pirelli abroncsait választották. Már az év első versenyén érezhető volt, hogy jó évet tudhatunk majd magunk mögött, ami nem csak az eredményekben mutatkozott meg (számos kategória győzelem ORB-ben, és Rally 2-ben, Rally 2-es bajnoki cím, Botka Dávidék ERC2 bajnoki címe, stb.), hanem a Pirelli-t választó versenyzők számában és elégedettségükben is. Ezúton is (nevek, és felsorolások nélkül) gratulálunk nekik az elért eredményekhez, és köszönet mindenkinek.

De térjünk vissza a kérdésedre. Pár héttel ezelőtt kaptunk egy levelet az Elnök Úrtól, amiben a szezon utolsó ORB és R2 versenyét követően mindegyik gumiszállító partnernek megköszönte az éves munkát, és tájékoztatott minket a jövőbeni tervekről. Ennek részét képezte, hogy bizonyos feltételekkel szeretne az MNASZ az elkövetkező 3 évre szerződni a gumiabroncs beszállító partnerekkel, és csak azzal a partnerrel, aki az alapvető elvárásoknak megfelel, és vállalja a levélben leírtakat. A teljesség igénye nélkül pár fontosabb kritérium: 3 éves szerződés esetén évente 10MFt licencdíj befizetése márkánként, illetve azok forgalmazóiként, garanciát vállalva arra, hogy a hazai értékesítési árak nem haladják meg hivatalos gyártói listaárakat, magyar cégjegyzékben bejegyzett vállalkozás stb..

Jelen állás szerint, mint az a tájékoztatóból is kiderül, és a pénteki 13-ai egyeztetésen is elhangzott 3 cég, illetve abroncsmárka forgalmazója (Alcar Hungária Kft, mint a YOKOHAMA, az RTH Versenyabroncs Kft, mint a HANKOOK és jómagam a MEZ&MOL Kft a PIRELLI képviseletében) adta be szándéknyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy az egyeztetésen kialakult, kölcsönösen elfogadott feltételekkel szerződést kössön az MNASZ-el.

Azt gondolom, hogy ez a 10MFt-os összeg forgalmazóként szinte kitermelhetetlen, hogyan tudjátok ezt mégis megoldani?
Elsőre szerintem mindannyiunkat meglepte a levél, de mint mindenki, így mi is felvettük a kapcsolatot a gyártóval, hogy miként tudna ebben partner lenni, és segíteni bennünket. Hosszas egyeztetést követően megkaptuk a hozzájárulást, miszerint támogatnak minket a licence díj tekintetében. Mint utólag kiderült nem csak a Pirelli gondolkodott hasonlóan! Természetesen, mint minden csapatnak nekünk is jelentős költségeink generálódnak, illetve fognak generálódni a szerződés esetleges létrejötte után (a licencdíjon felül). Szeretnénk még az eddiginél is színvonalasabb, magasabb szintű kiszolgálást, technikai hátteret nyújtani partnereinknek, a versenyzőknek.

Szóval akkor nem arról van/lesz szó, hogy egy jókora áremeléssel a versenyzőkkel fogjátok kifizettetni a licence díjat?!
Nem! Határozottan nem! Amennyiben a Pirelli-nél nem lesz áremelés (jelenlegi információnk szerint nem lesz), abban az esetben mi az idei árszintünk fölé semmi esetre sem megyünk.
Jó pár részletre kíváncsi vagyok még, mert ez egyre érdekesebb! A tájékoztatóban lehetett olvasni MARB-ról, ORB és R2-ről, stb.-ről. Mit kell tudnunk ezekről?

Mi azt szeretnénk, hogy a MARB esetén ne legyenek korlátozások gumiabroncsok vonatkozásában. 

A szerződés csak az ORB-t és Rally 2-t érintené, talán ez így a leghelyesebb.

Itt ki kell emelnem, hogy a tavaly augusztusban elindított, de nem teljesen működőképes Autogumiplaza-Pirelli fiatal versenyzőket támogató programunkat a MARB tekintetében szeretnénk ismét meghirdetni, átdolgozott feltételrendszerrel!

A különböző fórum bejegyzésekben elég sok rémhírt lehet/lehetett olvasni, pl.: csak új gumival lehet majd versenyezni, csak a szerződött gumis partnerektől vásárolt abroncsokkal stb.. Ezzel kapcsolatban mik a tervek?
Mindenkit szeretnék megnyugtatni, hogy lehet majd használt abroncsokkal is menni, de természetesen csak a szerződött forgalmazók által képviselt márkákkal! Ezzel kapcsolatban a részletek kidolgozása folyamatban van, szeretnénk egy mindenki számára elfogadható, és működtethető rendszert kidolgozni!

Ez egyre jobban hangzik! Kérdés még, hogy mi lehet a terv az általatok is befizetett összegekkel?
A befolyt összegnek mindenképpen a hazai rally sportban kell maradnia. Ebből nem szeretnénk engedni, ez alap, mondhatnám a szerződés aláírásának elsőszámú feltétele részünkről! 

Terveink szerint különböző területeken jelentkezne, szigorú elszámolás mellett a befolyt összeg. Ilyen területek:
1. Utánpótlás nevelés, fiatal tehetségek támogatása
2. Biztonságosabb versenyfeltételek elősegítése
3. Versenyek támogatása meghatározott feltételrendszer mellett (cél a minél magasabb színvonalú versenyek szervezése, lebonyolítása, szervizparkok színvonalának emelése).

Úgy gondolom, hogy a fentiek azok a fő irányvonalak, amelyek mentén elindulhatunk a fejlődés útján, és amely mellett elkötelezett a jelenlegi vezetőség is!

Azt gondolom, hogy ez a szerződés, és a részletek kidolgozása kulcsfontosságú lehet abban a kérdésben is, hogy minél több versenyzőt és támogatót visszacsábítsunk a hazai rallysportba. Az, hogy a gumiabroncs gyártó és forgalmazó cégek ilyen mértékű támogatást képesek nyújtani, az más cégek számára is ösztönzően hathat!

Tamás, ha ez így lesz, akkor azt gondolom, hogy tényleg elindulhatunk egy jó irányba. Zárásként összefoglalnád gondolataidat a fentiekkel kapcsolatban?
Tisztában kell lennünk azzal, hogy a változás pár ember érdekével ellentétes. Kérek mindenkit, hogy ne üljön fel a különböző rémhíreknek, rosszindulatú kommunikációknak! 

Gumiabroncs fronton megmarad a versenyzők választási lehetősége, ami számomra és a versenyzők számára is fontos. Megmaradnak a jelenlegi árszintek az abroncsok esetén. Minőségi javulás fog jelentkezni a versenyek, és szervizparkok színvonalában. A fiatal és tehetséges versenyzők kiemeltebben lesznek támogatva. Az abroncsok másodlagos, versenyzői piaca erősödni fog. Az elmúlt évekhez képest óriási összeg kerül be a magyar rallysportba, melyre az elmúlt 5-10 évben nem volt példa. Reményeink szerint a támogatásunk ösztönzően fog hatni más vállalkozásokra, cégekre. A versenyek szervizparkjaiban térítésmentes szolgáltatást fogunk nyújtani a versenyzőknek. Szigorúbb, a szabályokat jobban megkövetelő ellenőrzési rendszer kerülhet bevezetésre. 

Amennyiben bárkiben kérdés merül fel, - ahogy eddig - is állok minden érdeklődő rendelkezésére az ismert elérhetőségeken akár telefonon, akár e-mail-ben! ( www.autogumiplaza.hu )
 

 

Ez a hír most jelenik meg 3650. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k