|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
![]() ![]() Kérlek, pár szóban foglald nekünk össze az előzményeket. Először is engedd meg, hogy nagy köszönetet mondjak minden partnerünknek, akik 2015-ben minket, azaz a Pirelli abroncsait választották. Már az év első versenyén érezhető volt, hogy jó évet tudhatunk majd magunk mögött, ami nem csak az eredményekben mutatkozott meg (számos kategória győzelem ORB-ben, és Rally 2-ben, Rally 2-es bajnoki cím, Botka Dávidék ERC2 bajnoki címe, stb.), hanem a Pirelli-t választó versenyzők számában és elégedettségükben is. Ezúton is (nevek, és felsorolások nélkül) gratulálunk nekik az elért eredményekhez, és köszönet mindenkinek.
De térjünk vissza a kérdésedre. Pár héttel ezelőtt kaptunk egy levelet az Elnök Úrtól, amiben a szezon utolsó ORB és R2 versenyét követően mindegyik gumiszállító partnernek megköszönte az éves munkát, és tájékoztatott minket a jövőbeni tervekről. Ennek részét képezte, hogy bizonyos feltételekkel szeretne az MNASZ az elkövetkező 3 évre szerződni a gumiabroncs beszállító partnerekkel, és csak azzal a partnerrel, aki az alapvető elvárásoknak megfelel, és vállalja a levélben leírtakat. A teljesség igénye nélkül pár fontosabb kritérium: 3 éves szerződés esetén évente 10MFt licencdíj befizetése márkánként, illetve azok forgalmazóiként, garanciát vállalva arra, hogy a hazai értékesítési árak nem haladják meg hivatalos gyártói listaárakat, magyar cégjegyzékben bejegyzett vállalkozás stb.. Jelen állás szerint, mint az a tájékoztatóból is kiderül, és a pénteki 13-ai egyeztetésen is elhangzott 3 cég, illetve abroncsmárka forgalmazója (Alcar Hungária Kft, mint a YOKOHAMA, az RTH Versenyabroncs Kft, mint a HANKOOK és jómagam a MEZ&MOL Kft a PIRELLI képviseletében) adta be szándéknyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy az egyeztetésen kialakult, kölcsönösen elfogadott feltételekkel szerződést kössön az MNASZ-el. Azt gondolom, hogy ez a 10MFt-os összeg forgalmazóként szinte kitermelhetetlen, hogyan tudjátok ezt mégis megoldani? Elsőre szerintem mindannyiunkat meglepte a levél, de mint mindenki, így mi is felvettük a kapcsolatot a gyártóval, hogy miként tudna ebben partner lenni, és segíteni bennünket. Hosszas egyeztetést követően megkaptuk a hozzájárulást, miszerint támogatnak minket a licence díj tekintetében. Mint utólag kiderült nem csak a Pirelli gondolkodott hasonlóan! Természetesen, mint minden csapatnak nekünk is jelentős költségeink generálódnak, illetve fognak generálódni a szerződés esetleges létrejötte után (a licencdíjon felül). Szeretnénk még az eddiginél is színvonalasabb, magasabb szintű kiszolgálást, technikai hátteret nyújtani partnereinknek, a versenyzőknek.
Szóval akkor nem arról van/lesz szó, hogy egy jókora áremeléssel a versenyzőkkel fogjátok kifizettetni a licence díjat?! Nem! Határozottan nem! Amennyiben a Pirelli-nél nem lesz áremelés (jelenlegi információnk szerint nem lesz), abban az esetben mi az idei árszintünk fölé semmi esetre sem megyünk.
Jó pár részletre kíváncsi vagyok még, mert ez egyre érdekesebb! A tájékoztatóban lehetett olvasni MARB-ról, ORB és R2-ről, stb.-ről. Mit kell tudnunk ezekről?
Mi azt szeretnénk, hogy a MARB esetén ne legyenek korlátozások gumiabroncsok vonatkozásában. A szerződés csak az ORB-t és Rally 2-t érintené, talán ez így a leghelyesebb. Itt ki kell emelnem, hogy a tavaly augusztusban elindított, de nem teljesen működőképes Autogumiplaza-Pirelli fiatal versenyzőket támogató programunkat a MARB tekintetében szeretnénk ismét meghirdetni, átdolgozott feltételrendszerrel! A különböző fórum bejegyzésekben elég sok rémhírt lehet/lehetett olvasni, pl.: csak új gumival lehet majd versenyezni, csak a szerződött gumis partnerektől vásárolt abroncsokkal stb.. Ezzel kapcsolatban mik a tervek? Mindenkit szeretnék megnyugtatni, hogy lehet majd használt abroncsokkal is menni, de természetesen csak a szerződött forgalmazók által képviselt márkákkal! Ezzel kapcsolatban a részletek kidolgozása folyamatban van, szeretnénk egy mindenki számára elfogadható, és működtethető rendszert kidolgozni!
Ez egyre jobban hangzik! Kérdés még, hogy mi lehet a terv az általatok is befizetett összegekkel? A befolyt összegnek mindenképpen a hazai rally sportban kell maradnia. Ebből nem szeretnénk engedni, ez alap, mondhatnám a szerződés aláírásának elsőszámú feltétele részünkről!
Terveink szerint különböző területeken jelentkezne, szigorú elszámolás mellett a befolyt összeg. Ilyen területek: 1. Utánpótlás nevelés, fiatal tehetségek támogatása
2. Biztonságosabb versenyfeltételek elősegítése
3. Versenyek támogatása meghatározott feltételrendszer mellett (cél a minél magasabb színvonalú versenyek szervezése, lebonyolítása, szervizparkok színvonalának emelése).
Úgy gondolom, hogy a fentiek azok a fő irányvonalak, amelyek mentén elindulhatunk a fejlődés útján, és amely mellett elkötelezett a jelenlegi vezetőség is! Azt gondolom, hogy ez a szerződés, és a részletek kidolgozása kulcsfontosságú lehet abban a kérdésben is, hogy minél több versenyzőt és támogatót visszacsábítsunk a hazai rallysportba. Az, hogy a gumiabroncs gyártó és forgalmazó cégek ilyen mértékű támogatást képesek nyújtani, az más cégek számára is ösztönzően hathat! Tamás, ha ez így lesz, akkor azt gondolom, hogy tényleg elindulhatunk egy jó irányba. Zárásként összefoglalnád gondolataidat a fentiekkel kapcsolatban? Tisztában kell lennünk azzal, hogy a változás pár ember érdekével ellentétes. Kérek mindenkit, hogy ne üljön fel a különböző rémhíreknek, rosszindulatú kommunikációknak!
Gumiabroncs fronton megmarad a versenyzők választási lehetősége, ami számomra és a versenyzők számára is fontos. Megmaradnak a jelenlegi árszintek az abroncsok esetén. Minőségi javulás fog jelentkezni a versenyek, és szervizparkok színvonalában. A fiatal és tehetséges versenyzők kiemeltebben lesznek támogatva. Az abroncsok másodlagos, versenyzői piaca erősödni fog. Az elmúlt évekhez képest óriási összeg kerül be a magyar rallysportba, melyre az elmúlt 5-10 évben nem volt példa. Reményeink szerint a támogatásunk ösztönzően fog hatni más vállalkozásokra, cégekre. A versenyek szervizparkjaiban térítésmentes szolgáltatást fogunk nyújtani a versenyzőknek. Szigorúbb, a szabályokat jobban megkövetelő ellenőrzési rendszer kerülhet bevezetésre. Amennyiben bárkiben kérdés merül fel, - ahogy eddig - is állok minden érdeklődő rendelkezésére az ismert elérhetőségeken akár telefonon, akár e-mail-ben! ( www.autogumiplaza.hu )
Ez a hír most jelenik meg 3633. alkalommal
![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |