GuMIZÉRIA
A Pirelli, a Yokohama és a Michelin forgalmazók levele
2013-10-30
levél • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763751873
Napi oldal:
69958
Jelenleg:
970
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

gumizeria_1

 

Tisztelt versenyzők!

Az alábbi tájékoztatást azért hozzuk nyilvánosságra, mert meggyőződésünk szerint az RSB elképzelése nem szolgálja a csapatok, a versenyzők érdekeit. Nem hiszünk abban, hogy egy demokratikus alapokon szerveződő szövetség azon döntéseit, amik a szövetség tagjait érintik, azok kizárásával lehet meghozni. Nem hiszünk abban sem, hogy a monopol helyzet előnyös lenne azok számára, akik vásárlóként a "pult" másik oldalán állnak. A rali egy verseny, egy olyan autóverseny, ahol a csapatok, a pilóták, az autók, a gumiabroncsok versenyeznek egymás ellen. Ennek a versenynek nyitottnak kell lenni mindenki számára, aki teljesíti a feltételeket, kifizeti a licenc és nevezési díjakat

Miről is van szó: az RSB elképzelései szerint az Országos Rally Bajnokság futamain 2014-től (jelen esetben 3 éven keresztül) csak egy gumiabroncs gyártó gumiabroncsaival lehet indulni. Ennek a gyártónak a forgalmazójával az RSB tárgyalásokat folytat hónapok óta. Természetesen ezekről a tárgyalásokról mi is értesültünk, de csak nem hivatalosan, amolyan szóbeszéd formájában. Annak ellenére, hogy maximálisan nem értünk egyet azzal az elképzeléssel, hogy egy bajnoki sorozatot egyetlen gyártó/forgalmazó lásson el gumiabroncsokkal, vártuk mikor jelenik meg a nyilvános kiírás. Egy ekkora nagyságrendű üzlet véleményünk szerint nem jöhetne létre nyilvános pályáztatás nélkül. Ilyen pályázati kiírás a mai napig nem jelent meg. 

2013 október 14-én az RSB képviselője telefonon felhívott bennünket, hogy 18-án 13 órakor jelenjünk meg az MNASZ irodájában. Itt szóban közölték velünk, hogy 24-én éjfélig (ez 3 munkanapos határidő!) van lehetőségünk beadni egy pályázatot. A pályázat feltételeire vonatkozó kérdéseinkre nem kaptunk választ. - pályázzunk, de nem mondják meg mire! Nincs semmi információ a jövő évi versenyek számáról, talaj viszonyairól, esetleges nagyságrendi nevező szám stb., egyszóval semmi!

Ezek után úgy döntöttünk, hogy mi hárman (Michelin, Pirelli, Yokohama) közösen beadunk egy alternatív javaslatot (mely az európai és világ versenyeken is működik), aminek lényege röviden: 2014-től az ORB futamain azon gumiszállítók gumiabroncsait lehet használni, akik elfogadják a 2014-re vonatkozó gumiabroncs szabályokat és hajlandóak kifizetni egy meghatározott licenc díjat, azaz megvásárolják a jogot az MNASZ-től!          
Ezt a javaslatot október 22-én írásban eljuttattuk az MNASZ titkárságára, valamint a múlt hét pénteki összehívás alkalmával szóban is ismertettük azt a jelenlévőkkel. Természetesen nem aratott osztatlan sikert sem az MNASZ és RSB képviselőinél, sem a már pályázatát beadó gumiabroncs forgalmazó képviselői körében. Ezt követően 2 hetet kaptunk ajánlataink benyújtására!

Az RSB indoklása szerint anélkül a pénz nélkül, amit az a bizonyos egyetlen gyártó/forgalmazó fizet, nem lehet megrendezni a jövő évi Országos Rally Bajnokságot. Bár nincs hivatalos információnk ennek az összegnek a nagyságáról, de úgy gondoljuk, hogy amit egyetlen gyártó/forgalmazó hajlandó kifizetni ezért a lehetőségért, azt 3-4 esetleg 5 gyártó/forgalmazó is összeadhatja, ezzel megtartva a választás lehetőségét a versenyzők számára és biztosítva egy egészséges versenyhelyzetet a márkák között. A kizárólagosság monopol helyzetet teremt, ami senkinek nem jó, persze az azt élvező gyártó/forgalmazó kivételével.

Kijelentjük, hogy kizárólagos szállítóként egyikünk sem kíván jelen helyzetben részt venni az Országos Rally Bajnokság-ban, mint gumiabroncs szállító, hiszen meglátásunk szerint ez az elképzelés egyáltalán nem szolgálja a hazai rally versenyek jövőjét. Az igazi rally versenyekhez (hiszen nem mono kupákról van szó, ahol azonos autók, ugyanazon pályán, adott számú köröket futnak) hozzátartozik megítélésünk szerint a gumiabroncsok versenye is, és ebben a tekintetben mindenképpen meg kell tartani a versenyzők szabad választásának jogát! Mi, mint a Michelin, Yokohama, Pirelli versenyabroncsokat forgalmazó cégek közösen szorgalmazzuk a fentieket, és kérjük mindenki támogatását a monopol helyzet kialakítása ellen.

Természetesen rengeteg kérdést tettünk fel az MNASZ és RSB képviselőinek, amikre érdekesebbnél érdekesebb, főként egyoldalú, vagy kikerülő választ kaptunk, mellyel az MNASZ és az RSB jelenlévő tisztségviselői bizonyították mennyire érdekli Őket a versenyzők, csapatok véleménye, jövőbeni sorsa.

Kedves versenyzők, csapattagok!

Igyekszünk összeállítani számotokra egy összefoglaló anyagot az elmúlt közel másfél hét történéseiből ezzel kapcsolatban, ahol szeretnénk tudatni veletek a pontosabb részleteket is. Ezzel kapcsolatban hamarosan jelentkezünk nálatok!

Tisztelettel,
Mezey Tamás - Pirelli
Müller Tamás - Yokohama
Igor Bacigál - Michelin

gumizeria_2

 

 

Ez a hír most jelenik meg 6440. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
19 20 21 22 232425

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k