KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Gyerek projekt
Elek Pisti kivárta...
2009-07-25
interjú • Grátz Kata - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
686599589
Napi oldal:
94329
Jelenleg:
1560
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Sokak örömére és nem kevesek bánatára Elek Pisti újra versenyautóba ült. Új autóval, új navigátorral, és a régi lendülettel tért vissza. Az idei év, amolyan felvezetés, aztán jövőre...

Veszprémben újra a rajtvonalnál láthattunk, mi volt a kihagyás oka? És mi az apropója a visszatérésednek?
Tavaly született egy kisfiam! Két leányzó után nagy öröm volt a családban, és megbeszéltük a feleségemmel, hogy amíg egy éves nem lesz a gyerkőc, addig én inkább a családra koncentrálok, mert három gyereknél már van bőven feladat, amit valahogy meg kellett osztani, és ez volt az elsődleges dolog. Június 4-én töltötte be a gyermek az egy évet, a megegyezésnek megfelelően ellóghattam otthonról.

Gratulálok a kisfiadhoz! Megvan az utánpótlás?
Nagyon remélem, hogy ő nem raliversenyző lesz. Nem vagyok benne biztos, hogy olyan nagyon jó lenne, ha ő is ebbe a sportba ténykedne, azért ennek elég sok buktatója van. Az anyagi részéről pedig nem is beszélnék.


Várhatjuk a folytatást?

Majdnem két évig nem versenyeztem. Tavaly csak egyetlen egy versenyre mentem el, a Nyirádra, csak hogy ne rozsdásodjak be, legalább egyszer átmozgassam magam. Annak a kivételével két év volt a pihenő. Annyira nem érződött rajtam különösebben, hogy olyan nagy lett volna a kihagyás. Azt beszéltük az új navigátorommal, Fejes Gabival (mert közben a Budai Marcsi lemondta mellettem a szereplést), hogy az idén mennénk egy pár futamot, hogy összeszokjunk, és jövőre határozottabban tudjunk a céljaink felé haladni. Ne az legyen, hogy jövőre próbáljuk összehangolni a stílusunkkal, ezért ez egy összeszoktató év lenne. Az az elképzelés, hogy talán három futamon versenyzünk az idén, nem kimondottan magyar futamokra gondoltunk, de egy Nyirádot mindenféleképpen szeretnénk, és még valamilyen aszfaltos futamot, de az nem biztos, hogy Magyarországon lesz.

Ne szaladjunk ennyire előre. Az első közös versenyetek volt Fejes Gabival, hogy sikerült Veszprém?
Nagyon nem vittük túlzásba az összeszokást, mert én éppen kedd hajnalban érkeztem meg nyaralásból, így külön időpontot kellett kérnünk a pályabejárásra. Szerda, csütörtököt mondta Lakatos Robi, de mondtuk, hogy nekünk a csütörtök bőven elég lesz. Nem vagyok egy túlzottan pályajárós típus. Csütörtök délben kimentünk a pályára, ötre készen is voltunk a felírással. Túl sok összeszokás ilyen szempontból nem volt, egy kicsit furcsa volt neki az én itiner írásom, de szerencsére hamar összeszoktunk ilyen szempontból is. Igazából a verseny eredménye is azt mutatja, hogy megvan az összhang. Ahhoz képest, hogy nagyon sok műszaki hibánk volt, az autó is eléggé új volt még - alig volt benne versenykilométer, az is most fogja kiforrni magát - szerintem jól sikerült.

Milyen műszaki problémáitok volt a verseny során?
A Prológ, illetve a Szuperspeciálon azzal kezdődött a dolog, hogy apróságokra nem figyeltek a srácok, akik felkészítették az autót. Például a fékpedálról lemaradt a "smirglipapír". Én sem vettem észre ezt a teszten, de nagyon rossz minőségű volt a pálya, és ahogy rázkódott az autó, lecsúszott a fékpedálról a lábam. Így azzal kezdtem a versenyt, hogy a Szuperspeciál végén nekicsúsztunk a gumiknak, így felavattam az autó bal oldalát. A bal első féltengelyünk tönkrement. Egy gödörtől nagyon nagy ütést kapott a kerék, és teljesen elhajlott a kormányösszekötő rudunk is, szinte az egész Prológot meg Szuperspeciált kacsacsőrszerűen szétálló kerekekkel tettük meg. A Prológ végén az utolsó körben felakadt a gázpedálunk. Dolgozott rajta rendesen a szerviz. Másnap volt egy icipici navigációs hibánk, a legnagyobb ugratónál Gabi kicsit elnézte az itinert és beleugrattunk orral a mélységbe. Ezután nem nagyon volt turbónyomásunk. Így az autó teljesítménye közel sem volt megfelelő szinten.

Az autó honnan származik?
Az autót a Leitgéb Janiék csapata építette és készítette fel, az én régi autóm mintájára. Annyi a különbség, hogy ez egy új autó.

Említetted, hogy szeretnél egy külföldi aszfaltos versenyen indulni. Melyiken?
Nem tudom. Lehet Horvátországban, vagy Szlovákiában gondolkodunk. Talonban van egy romániai murvás futam is, mert a Marco Tempestini-vel, - aki itt volt a román bajnokságból - nagyon jó viszonyban vagyok. Voltam kint Kolozsváron, a Bajnokok Tornáján, ahol eléggé összebarátkoztunk, és felajánlotta, hogy, ha volna kedvem, akkor mehetnék kint egy futamot. Még lehet egy ilyen is bele lesz sűrítve a dologba. Ez még előkészítés alatt van.


Ez a hír most jelenik meg 4038. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k