Gyöngyös előtt mondták
Mátra Rali előzetes
2006-05-19
interjúk • Pajer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765545417
Napi oldal:
148654
Jelenleg:
742
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Gyorsvonatként közelít a következő Rali-Túra verseny, nekirohanunk tehát a körkérdésnek: Kivel mi a helyzet, jön-e Gyöngyösre, meg amit ilyenkor tudnunk kell… :)


Elsőként Brád Lacit értem el.
- Jövök, de még nem biztos, hogy Andris navigál-e nekem, ez majd a héten dől el. Egészségügyi problémái vannak, valami idegbecsípődése van. Most kezelteti, és majd eldől. Az autó, meg én tuti ott leszünk… :)

- Ózd óta tudtál foglalkozni az autóval?
- Az autó indult a Miskolc Ralin, és most lesz visszaalakítva ránk, arra gondolok például, hogy marad a széria váltó. A múltkori diffinket is kicseréltük, remélhetőleg már nem lesz vele gond. Igyekszünk a legjobbat kihozni magunkból, remélem menni fog az első háromba kerülés…

 


Niesz Ferinek kicsit többet kellett az autóval foglalkozni, mert Ózdon meglehetősen lebontotta a Subarut. Ferit nem lehet zavarba hozni: van bé terve! :)
- A Subaru most itthon marad pihizni. :)
Most viszem majd fényezőhöz. De azért itt nincs vége, mert Angliából például még nem jött meg a jó váltó hozzá, a motort is szétszedjük, kapja majd az erősítést, mert így nincs nagyon értelme szenvedni majd vele. Szóval meglesz ez, meg lesznek új fékek, úgyhogy tervek vannak bőven...! :) Most pedig épp a BMW diffijét hézagoljuk.

- Akkor mondhatni kifejezetten jó, hogy borultál, így mindent ki tudsz cserélni rajta… :)
- Na, azért ez ráért volna mondjuk télen is…: Addig legalább mehettünk volna vele. De ha már így alakult, kihozzunk a legjobbat a dologból. Hál'Istennnek, hogy a másik autó még megvan! Úgyhogy ezzel megpróbálunk még pontokat gyűjtögetni. Tavaly a BMW-vel a Gyöngyös elég jól sikerült, bízunk benne, most is menni fog.

- Meddig áll a Subaru?
- Szerintem még a következő versenyen is, de majd meglátjuk. Addig meg itt van a BMW.

- Mennyire vagy elszokva tőle?
- Hú, hát teljesen! Belső felvételeket nézegetünk, hogy visszaszokjunk. A BMW kábé másfélszer erősebb, mint a Subaru, de minden más tekintetben rosszabb. Ilyen például a futóműve. De hát két évet versenyeztem vele, csak nem lesz olyan nehéz visszaszokni rá. Most lecseréljük az olajat, alátesszük a diffit, aztán elmegyeünk a hegyekbe gyakorolni egy kicsit. Megyünk egy-két kört itt Lepencén, meg a környéken, megbarátkozunk újra.

- Mire számítasz?
- Első háromra mindenképpen, de igazából győzni megyünk vele. :) Tavaly tudta ezt az autó, reméljük idén sem lett annyival erősebb a mezőny, hogy az első háromba ne férjünk bele. : De a legfontosabb, hogy célba érjünk vele!

- Gondolom árokjárásból elég volt idén… :)
- Á, néha az is kell… :)
Előző 3-4 évben nem volt semmi, ez volt az első ilyen "üzemi balesetünk"… :)

 

Bosch Peti vidáman vette fel, hisz jóhíreket kapott.
- Igen, pont ma dőlt el, hogy jövünk, sőt úgy néz ki, hogy biztos a teljes évünk is. Az autó, meg a csapat is ugyanaz marad. Bár az autó csak majdnem, hisz kapott egy motorfelújítást , meg új turbót, reméljük, nem lesz vele gond.

- Mennyire ismered a gyöngyösi pályákat?
- Semennyire. :) Csikó Péter barátom ment itt tavaly, ő adta oda a belső felvételét, most fogom elemezni. Nagy segítséget kaptam a csapatomtól, meg a barátaimtól, sok mindent levesznek a vállamról, szerintem többet tudok majd tréningezni. Remélem ez elég lesz majd. Nem mindenáron szeretnék nyerni, az első háromban viszont ott akarok lenni. A pontgyűjtés és a tapasztalatszerzés a lényeg.

 


Érdi Tibi már kicsit jobbkedvűnek tűnt, mint amikor legutóbb beszélgettünk. Akkor nagyon csalódott volt az ózdi eredménye miatt, de vajon kiheverte-e?

- Igen, igen, mert az igazán csalódás volt. Tulajdonképpen az egész verseny alatt vezettünk, a végére már futó előnyünk volt, és mégis csak másodikak lettünk a végén.
Igyekeztünk tenni az ügy érdekében, főleg az autóval foglalkoztunk az utóbbi időben, hogy gyorsuljon egy kicsit. Most voltam kint Svédországban a motorral, egy hetet kint töltöttünk, és sikerült egy olyan 8 - 10 %-ot erősítenünk rajta.

- A gyöngyösi pályák hogy fekszenek neked?
- Ismerem őket, de nem tartoznak a kedvenceim közé. Ahogy szeretem az ózdi pályákat, Gyöngyöst azt annyira nem… Számtalansuor volt problémánk itt, nekem ez amolyan mindig peches verseny. Még a Zsigulival beestünk, következő évben kizártak lassítóhibáért, majd a Mazdás év sem sikerült úgy… De nem válogatok a versenyek között. Gyöngyöst nem kedvelem, de az emlékek miatt, amik hozzáfűznek.

- De ezen a logikán, ha a kedvenc versenyed nem jött be, akkor lehet, hogy a nem-kedvenced majd bejön, nem? :)
- Úgy legyen! :):)
Készülünk rá. Az autóba most tesszük be a motort, meg a váltót, most rakjuk össze, aztán a hét közben kipróbálom majd, megyek vele egy kicsit, aztán jöhet Gyöngyös. A héten azért is lesz a teszt, mert nem csak a motort kell megszokni, hanem kapott az autó egy hátsó sper-diffit, amit eddig nagyon hiányoltam az autóból. Eddig nem tudtam a saját stílusomat úgymond belevinni az autóba, és úgy éreztem lassabb is vagyok. Most bízom benne, hogy ezekkel a változtatásokkal még inkább barátok leszünk a kocsival.

 


Nagy Matyi nem is olyan egyszerű falat a riporter szemszögéből, pláne, ha kiderül, hogy nincsenek is a legjobb hírei…

- Veled mindig bajban vagyok. Beszélgettem a többiekkel, az egyik csalódott, a másik borult - tőlük könnyű bármit is kérdezni egy verseny előtt, de te olyan stabil vagy… Te vagy a riporterek rémálma…! :)
- :):) Á, csak megpróbálunk mindig vigyázni mindenre. :)

- Év elején azt mondtad, nem biztos még, hogy hol indulsz, hol nem. Most még jössz, ugye?
- Igen, Gyöngyösön még tuti jövünk. A következő még nem biztos. És ha azon nem jövök, akkor nem jövök a többin sem. De ez két - három héten belül biztosan eldől. Az a helyzet, hogy szeretnék másik autóval jönni jövőre. Még nem tudom mivel, de mással. Kicsit később eldől minden. Most Gyöngyös van. A mátrai pályákat egyébként nagyon szeretem, télen sokat autózunk itt, most meg hó nélkül is biztos jó… :) Ezeket, amik most lesznek, konkrétan nem ismerem, de bízom benne, hogy jól fog menni. Bár a többiek nagyon felzárkóztak, az előző versenyen nem tudtam nekik annyit adni, de ezt betudom annak, hogy én még vizesen mentem, a többiek már szinte szárazon. Kíváncsi vagyok, de biztos jó verseny lesz.

 


Lőkös Attila Ózdon megnyerte a kategóriáját, az A1-et.
Atyó most is bizakodó. :)

Klassz volt minden, nem volt technikai gondunk sem, gyakorlatilag csak tankoltunk meg szélvédőt mostunk. Örültünk, mert Ózdon még nem sikerült sohasem nyerni. Igazából annak köszönhető ez a jó eredmény, hogy most nem aludtunk be. Régen mindig úgy mentem, hogy az első két gyorson tapogatózom, utána meg rohanok az eredmény után. Most meg sikerült az első gyorsot meghúzni, és aztán meg megtartani az eredményt. Gyöngyösön ugyanezt próbáljuk megtartani, mert ez jó taktika… :)

Mészáros Józsival is beszéltük az előző verseny előtt, hogy folyamatosan nagy csatákat vívtok a kategóriában. Te mit gondolsz? Mire számítasz a hétvégén?
Mészáros Józsi mindenképpen, aztán ott van a Kovács Zsolti is, csak ő meglehetősen bevállalós, ebből kifolyólag szerintem többet hibázik. Én inkább a biztonságos autózásra szavazok, nem vagyok ennyire bevállalós. Jobban szeretek biztosra menni. Na, de aztán még az Antal Zsolti is, szóval itt van négy-öt olyan autó, fej-fej mellette tudnának menni, persze csak, ha semmilyen probléma nem csúszik be.

Gyöngyösi pályákat mennyire ismered?
Elég régóta megyünk rajta… A mátrakeresztesi ugye viszonylag új pálya, tavaly volt először, tehát ez mindenkinek valamennyire új lesz. A Szőlő az már jó régóta megvan, azt én szeretem. Keskeny, dobálós… Az nagyon jó. A mátrakeresztesi sem rossz, de a Szőlő jobban fekszik. Szeretem a gyöngyösi versenyt, bár nyerni még nem sikerült. Harmadik már volt, és reménykedem, hogy most sem lesz rosszabb, sőt! :

 

 


A verseny rendezője, Füredi András is beszélt nekünk a versenyről.

Hatodik alkalommal rendezzük meg a Mátra Ralit Gyöngyösön, ez egy elég jó szám, nem? Talán ez a legrégibb Rali-Túra futam a bajnokságban. Megpróbáljuk az eddig megszokott színvonalat és sportélményt nyújtani majd a hétvégén azoknak, akik leadták a nevezésüket, és azoknak is, akik kilátogatnak a Mátrába.
Először is szeretnék elnézést kérni a versenyzőktől, ugyanis egy egész kicsit későn sikerült elkészíteni a kiírást, így ők is biztos későn kapták meg. Ezért nem fogunk visszautasítani egyetlen nevezést sem természetesen.

Jelenleg egyébként úgy 130 nevezőnk van, de remélem ez még nőni fog. Nálunk elég rossz a posta, emiatt úgy gondolom, még nem ez a végleges létszám.
Van egy újítás, ami kiderülhetett már a kiírásból.
Egy új adminisztratív átvételi rend kerül bevezetésre. Ez azt jelenti, hogy mindenki egyéni átvételi időt kap. Ezt az időt a nevezési listán fel is tüntetjük. Ez azt jelenti, hogy 20 percenként 10 páros kerül majd sorra. Ezzel megpróbáljuk elkerülni a sorbaállást. Ezen kívül van még egy újdonság. Csütörtök estétől él az információs vonalat. A szám megtalálható a kiírásban. Itt lehet érdeklődni a pontos átvételi időkről. És meg is kérek mindenkit, hogy ne engem hívjon, mert én nem biztos, hogy minden pillanatban készen állok majd elmondani az időket, másrészt annyira leblokkolnánk az én telefonomat, hogy gyakorlatilag megállna a szervezés. :)

A pályák ugyanazok, mint tavaly voltak. Ez azt jelenti, hogy három Gyöngyöspata - Gyöngyöstarján, illetve kettő Mátrakeresztes - Mátraszentimre.

Amit még fontosnak tartok elmondani, hogy eléggé szerencsés és kényelmes helyzetben vagyunk, hisz az ajánlott szállás és a versenyiroda egy helyen van, és mivel elég sok versenyző ki is használta ezt, lehetőség nyílik természetesen a trélerek elhelyezésére a kollégium udvarán. Őrzés ugyan nincs, de ez egy zárt pakoló, úgyhogy nyugodtan lehet használni.

Sajnos a szervizparkot nem sikerült a terveink szerint kialakítani, mert az Önkormányzat az utolsó pillanatban eladta a területet. :( Emiatt gyakorlatilag egy útszakaszon lesz a szerviz lehetőség. Gyöngyöspata mellett van, ami azt jelenti, hogy minden gyors után lehet majd szervizelni, viszont annyi szépséghibája van, hogy mivel egy útszakaszról beszélgetünk, csak egy oldalon lehet szervizelni. Az út egyirányú lesz, tehát megpróbáljuk a kellemetlenségeket a minimumra csökkenteni, de már most mindenkit kérek, hogy ennek megfelelően válassza ki a szerviz-személyzetének mennyiségét, és a környéken a sebességét. Ezt folyamatosan figyelni fogjuk, sportbírókkal kontrolláljuk, hogy lehetőleg senki ne száguldozzon. Bőven van idő mindenre. Az időtervből ez jól látszik, 170 autóra van tervezve a nap. Én nagyon kérek mindenkit, hogy az etap útvonalakon ésszel közlekedjen, hisz ez a záloga, hogy ezentúl is lehessen verseny itt.

Ez a hír most jelenik meg 4091. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k