Gyorsvonatként közelít a következő Rali-Túra verseny, nekirohanunk tehát a körkérdésnek: Kivel mi a helyzet, jön-e Gyöngyösre, meg amit ilyenkor tudnunk kell… :)
Elsőként Brád Lacit értem el.
- Jövök, de még nem biztos, hogy Andris navigál-e nekem, ez majd a héten dől el. Egészségügyi problémái vannak, valami idegbecsípődése van. Most kezelteti, és majd eldől. Az autó, meg én tuti ott leszünk… :)
- Ózd óta tudtál foglalkozni az autóval?
- Az autó indult a Miskolc Ralin, és most lesz visszaalakítva ránk, arra gondolok például, hogy marad a széria váltó. A múltkori diffinket is kicseréltük, remélhetőleg már nem lesz vele gond. Igyekszünk a legjobbat kihozni magunkból, remélem menni fog az első háromba kerülés…
Niesz Ferinek kicsit többet kellett az autóval foglalkozni, mert Ózdon meglehetősen lebontotta a Subarut. Ferit nem lehet zavarba hozni: van bé terve! :)
- A Subaru most itthon marad pihizni. :)
Most viszem majd fényezőhöz. De azért itt nincs vége, mert Angliából például még nem jött meg a jó váltó hozzá, a motort is szétszedjük, kapja majd az erősítést, mert így nincs nagyon értelme szenvedni majd vele. Szóval meglesz ez, meg lesznek új fékek, úgyhogy tervek vannak bőven...! :) Most pedig épp a BMW diffijét hézagoljuk.
- Akkor mondhatni kifejezetten jó, hogy borultál, így mindent ki tudsz cserélni rajta… :)
- Na, azért ez ráért volna mondjuk télen is…: Addig legalább mehettünk volna vele. De ha már így alakult, kihozzunk a legjobbat a dologból. Hál'Istennnek, hogy a másik autó még megvan! Úgyhogy ezzel megpróbálunk még pontokat gyűjtögetni. Tavaly a BMW-vel a Gyöngyös elég jól sikerült, bízunk benne, most is menni fog.
- Meddig áll a Subaru?
- Szerintem még a következő versenyen is, de majd meglátjuk. Addig meg itt van a BMW.
- Mennyire vagy elszokva tőle?
- Hú, hát teljesen! Belső felvételeket nézegetünk, hogy visszaszokjunk. A BMW kábé másfélszer erősebb, mint a Subaru, de minden más tekintetben rosszabb. Ilyen például a futóműve. De hát két évet versenyeztem vele, csak nem lesz olyan nehéz visszaszokni rá. Most lecseréljük az olajat, alátesszük a diffit, aztán elmegyeünk a hegyekbe gyakorolni egy kicsit. Megyünk egy-két kört itt Lepencén, meg a környéken, megbarátkozunk újra.
- Mire számítasz?
- Első háromra mindenképpen, de igazából győzni megyünk vele. :) Tavaly tudta ezt az autó, reméljük idén sem lett annyival erősebb a mezőny, hogy az első háromba ne férjünk bele. : De a legfontosabb, hogy célba érjünk vele!
- Gondolom árokjárásból elég volt idén… :)
- Á, néha az is kell… :)
Előző 3-4 évben nem volt semmi, ez volt az első ilyen "üzemi balesetünk"… :)
Bosch Peti vidáman vette fel, hisz jóhíreket kapott.
- Igen, pont ma dőlt el, hogy jövünk, sőt úgy néz ki, hogy biztos a teljes évünk is. Az autó, meg a csapat is ugyanaz marad. Bár az autó csak majdnem, hisz kapott egy motorfelújítást , meg új turbót, reméljük, nem lesz vele gond.
- Mennyire ismered a gyöngyösi pályákat?
- Semennyire. :) Csikó Péter barátom ment itt tavaly, ő adta oda a belső felvételét, most fogom elemezni. Nagy segítséget kaptam a csapatomtól, meg a barátaimtól, sok mindent levesznek a vállamról, szerintem többet tudok majd tréningezni. Remélem ez elég lesz majd. Nem mindenáron szeretnék nyerni, az első háromban viszont ott akarok lenni. A pontgyűjtés és a tapasztalatszerzés a lényeg.
Érdi Tibi már kicsit jobbkedvűnek tűnt, mint amikor legutóbb beszélgettünk. Akkor nagyon csalódott volt az ózdi eredménye miatt, de vajon kiheverte-e?
- Igen, igen, mert az igazán csalódás volt. Tulajdonképpen az egész verseny alatt vezettünk, a végére már futó előnyünk volt, és mégis csak másodikak lettünk a végén.
Igyekeztünk tenni az ügy érdekében, főleg az autóval foglalkoztunk az utóbbi időben, hogy gyorsuljon egy kicsit. Most voltam kint Svédországban a motorral, egy hetet kint töltöttünk, és sikerült egy olyan 8 - 10 %-ot erősítenünk rajta.
- A gyöngyösi pályák hogy fekszenek neked?
- Ismerem őket, de nem tartoznak a kedvenceim közé. Ahogy szeretem az ózdi pályákat, Gyöngyöst azt annyira nem… Számtalansuor volt problémánk itt, nekem ez amolyan mindig peches verseny. Még a Zsigulival beestünk, következő évben kizártak lassítóhibáért, majd a Mazdás év sem sikerült úgy… De nem válogatok a versenyek között. Gyöngyöst nem kedvelem, de az emlékek miatt, amik hozzáfűznek.
- De ezen a logikán, ha a kedvenc versenyed nem jött be, akkor lehet, hogy a nem-kedvenced majd bejön, nem? :)
- Úgy legyen! :):)
Készülünk rá. Az autóba most tesszük be a motort, meg a váltót, most rakjuk össze, aztán a hét közben kipróbálom majd, megyek vele egy kicsit, aztán jöhet Gyöngyös. A héten azért is lesz a teszt, mert nem csak a motort kell megszokni, hanem kapott az autó egy hátsó sper-diffit, amit eddig nagyon hiányoltam az autóból. Eddig nem tudtam a saját stílusomat úgymond belevinni az autóba, és úgy éreztem lassabb is vagyok. Most bízom benne, hogy ezekkel a változtatásokkal még inkább barátok leszünk a kocsival.
Nagy Matyi nem is olyan egyszerű falat a riporter szemszögéből, pláne, ha kiderül, hogy nincsenek is a legjobb hírei…
- Veled mindig bajban vagyok. Beszélgettem a többiekkel, az egyik csalódott, a másik borult - tőlük könnyű bármit is kérdezni egy verseny előtt, de te olyan stabil vagy… Te vagy a riporterek rémálma…! :)
- :):) Á, csak megpróbálunk mindig vigyázni mindenre. :)
- Év elején azt mondtad, nem biztos még, hogy hol indulsz, hol nem. Most még jössz, ugye?
- Igen, Gyöngyösön még tuti jövünk. A következő még nem biztos. És ha azon nem jövök, akkor nem jövök a többin sem. De ez két - három héten belül biztosan eldől. Az a helyzet, hogy szeretnék másik autóval jönni jövőre. Még nem tudom mivel, de mással. Kicsit később eldől minden. Most Gyöngyös van. A mátrai pályákat egyébként nagyon szeretem, télen sokat autózunk itt, most meg hó nélkül is biztos jó… :) Ezeket, amik most lesznek, konkrétan nem ismerem, de bízom benne, hogy jól fog menni. Bár a többiek nagyon felzárkóztak, az előző versenyen nem tudtam nekik annyit adni, de ezt betudom annak, hogy én még vizesen mentem, a többiek már szinte szárazon. Kíváncsi vagyok, de biztos jó verseny lesz.
Lőkös Attila Ózdon megnyerte a kategóriáját, az A1-et.
Atyó most is bizakodó. :)
Klassz volt minden, nem volt technikai gondunk sem, gyakorlatilag csak tankoltunk meg szélvédőt mostunk. Örültünk, mert Ózdon még nem sikerült sohasem nyerni. Igazából annak köszönhető ez a jó eredmény, hogy most nem aludtunk be. Régen mindig úgy mentem, hogy az első két gyorson tapogatózom, utána meg rohanok az eredmény után. Most meg sikerült az első gyorsot meghúzni, és aztán meg megtartani az eredményt. Gyöngyösön ugyanezt próbáljuk megtartani, mert ez jó taktika… :)
Mészáros Józsival is beszéltük az előző verseny előtt, hogy folyamatosan nagy csatákat vívtok a kategóriában. Te mit gondolsz? Mire számítasz a hétvégén?
Mészáros Józsi mindenképpen, aztán ott van a Kovács Zsolti is, csak ő meglehetősen bevállalós, ebből kifolyólag szerintem többet hibázik. Én inkább a biztonságos autózásra szavazok, nem vagyok ennyire bevállalós. Jobban szeretek biztosra menni. Na, de aztán még az Antal Zsolti is, szóval itt van négy-öt olyan autó, fej-fej mellette tudnának menni, persze csak, ha semmilyen probléma nem csúszik be.
Gyöngyösi pályákat mennyire ismered?
Elég régóta megyünk rajta… A mátrakeresztesi ugye viszonylag új pálya, tavaly volt először, tehát ez mindenkinek valamennyire új lesz. A Szőlő az már jó régóta megvan, azt én szeretem. Keskeny, dobálós… Az nagyon jó. A mátrakeresztesi sem rossz, de a Szőlő jobban fekszik. Szeretem a gyöngyösi versenyt, bár nyerni még nem sikerült. Harmadik már volt, és reménykedem, hogy most sem lesz rosszabb, sőt! :
A verseny rendezője, Füredi András is beszélt nekünk a versenyről.
Hatodik alkalommal rendezzük meg a Mátra Ralit Gyöngyösön, ez egy elég jó szám, nem? Talán ez a legrégibb Rali-Túra futam a bajnokságban. Megpróbáljuk az eddig megszokott színvonalat és sportélményt nyújtani majd a hétvégén azoknak, akik leadták a nevezésüket, és azoknak is, akik kilátogatnak a Mátrába.
Először is szeretnék elnézést kérni a versenyzőktől, ugyanis egy egész kicsit későn sikerült elkészíteni a kiírást, így ők is biztos későn kapták meg. Ezért nem fogunk visszautasítani egyetlen nevezést sem természetesen.
Jelenleg egyébként úgy 130 nevezőnk van, de remélem ez még nőni fog. Nálunk elég rossz a posta, emiatt úgy gondolom, még nem ez a végleges létszám.
Van egy újítás, ami kiderülhetett már a kiírásból.
Egy új adminisztratív átvételi rend kerül bevezetésre. Ez azt jelenti, hogy mindenki egyéni átvételi időt kap. Ezt az időt a nevezési listán fel is tüntetjük. Ez azt jelenti, hogy 20 percenként 10 páros kerül majd sorra. Ezzel megpróbáljuk elkerülni a sorbaállást. Ezen kívül van még egy újdonság. Csütörtök estétől él az információs vonalat. A szám megtalálható a kiírásban. Itt lehet érdeklődni a pontos átvételi időkről. És meg is kérek mindenkit, hogy ne engem hívjon, mert én nem biztos, hogy minden pillanatban készen állok majd elmondani az időket, másrészt annyira leblokkolnánk az én telefonomat, hogy gyakorlatilag megállna a szervezés. :)
A pályák ugyanazok, mint tavaly voltak. Ez azt jelenti, hogy három Gyöngyöspata - Gyöngyöstarján, illetve kettő Mátrakeresztes - Mátraszentimre.
Amit még fontosnak tartok elmondani, hogy eléggé szerencsés és kényelmes helyzetben vagyunk, hisz az ajánlott szállás és a versenyiroda egy helyen van, és mivel elég sok versenyző ki is használta ezt, lehetőség nyílik természetesen a trélerek elhelyezésére a kollégium udvarán. Őrzés ugyan nincs, de ez egy zárt pakoló, úgyhogy nyugodtan lehet használni.
Sajnos a szervizparkot nem sikerült a terveink szerint kialakítani, mert az Önkormányzat az utolsó pillanatban eladta a területet. :( Emiatt gyakorlatilag egy útszakaszon lesz a szerviz lehetőség. Gyöngyöspata mellett van, ami azt jelenti, hogy minden gyors után lehet majd szervizelni, viszont annyi szépséghibája van, hogy mivel egy útszakaszról beszélgetünk, csak egy oldalon lehet szervizelni. Az út egyirányú lesz, tehát megpróbáljuk a kellemetlenségeket a minimumra csökkenteni, de már most mindenkit kérek, hogy ennek megfelelően válassza ki a szerviz-személyzetének mennyiségét, és a környéken a sebességét. Ezt folyamatosan figyelni fogjuk, sportbírókkal kontrolláljuk, hogy lehetőleg senki ne száguldozzon. Bőven van idő mindenre. Az időtervből ez jól látszik, 170 autóra van tervezve a nap. Én nagyon kérek mindenkit, hogy az etap útvonalakon ésszel közlekedjen, hisz ez a záloga, hogy ezentúl is lehessen verseny itt.