RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Gyorsulunk!
Herczig Norbert - 17.Miskolc Rally
2010-05-06
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
711725739
Napi oldal:
125335
Jelenleg:
5349
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 2.futam után
1. Suborits Péter
418
2. Kasza Kristóf
392
3.
Fónagy Kristóf
374
4. Tóth Richárd
342
5. Gönczi Dániel
339
6. Gách Bence
336
7. Bíró-Ambrus Roland
318
8. Petrovszki Máté
318
9. Kozsuk Péter
304
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 8.futam, Lett Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
145
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
117
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
101
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
65
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Sokat gyorsult a S2000-es páros az első - egri - futamhoz képest. A Herczig Norbert - Baranyai László páros ezúttal az abszolút harmadik helyre hozta be a Skoda Fabiát. Norbit kérdeztem a várva-várt éjszakai futamról.


Tempó Produkció összefoglalója

Milyen volt a prológ?
Picit kevesebb embert láttam a lelátókon, mint a korábbi években, de még így is sokan voltak. A prológon nem szoktam nézni, hogy milyen időket megyek, mindig próbálok a nézők kedvében járni - már amennyire lehet egy ilyen körpályán.
Navigátorom helyére ezúttal a rendezők kérésére egy vendéget ültettünk, akinek szintén nagyon tetszett a prológon való autózás... azt hiszem, ezzel kicsit közelebb hoztuk őt is a rallyehoz!


Hogyan indult a szombati napotok?
Szerencsére a prológ után jól aludtunk, és viszonylag jól is ébredtünk, bár ez az időeredményeinken nem látszott meg. Az első három gyorsaságin nem mentünk túl jól, ami annak volt köszönhető, hogy nem jó abroncsot választottam. Egy puhább keverékkel mentünk ki, aminek következtében sokat csúszkált az autó, így én is bizonytalanabbul autóztam. Még azt sem hittem el, amit egyébként el lehetett volna hinni. A következő körre keményebb abronccsal vágtunk neki, aminek köszönhetően az időeredményeink is kicsit jobbak lettek, de az első körben elszenvedett hátrányt továbbra is cipeltük magunkkal. Az "első nap" végén 22 másodperc hátrányunk volt Asihoz képest, és a negyedik helyen álltunk.

A folytatásban viszont gyorsultatok…
Az első nap végi hátrányunkból az esti gyorsokon még nagyon sokat le tudtunk dolgozni. Nagyon élessé vált a verseny vége, hiszen az utolsó gyorsasági szakasz rajtjába úgy álltunk oda, hogy pár másodpercen belül voltunk négyen is. Az utolsó gyorsaságin mi sajnos mégsem úgy teljesítettünk, ahogy kellett volna…. Ezen a gyorsaságin volt 4-5 olyan rész is, amit nagyon elspóroltam, mert attól tartottam, hogy jobban felhordásos lesz. Utólag már tudjuk: nem volt felhordásos, bátrabban kellett volna átmennünk rajta… Ennek ellenére nem vagyok egy kicsit sem elkeseredve, mert abszolút pozitívan értékelem, hogy a verseny úgy fejeződött be, hogy az első három helyezett 7 másodpercen belül zárt.

Milyen volt sötétben autózni?
Nagyon jó! Ezt a futamot én már nagyon-nagyon vártam és nagyon jó ötletnek tartottam a rendező részéről. Mindig csak beszélünk a régi idők rallye-járól… én akkor nem versenyeztem még, sőt, amikor ennyi ember volt a pályák szélén, akkor én azt sem tudtam, hogy mi az, hogy rallye! Egy-egy versenyen mentünk már ugyan sötétben, tényleg különleges dolog...
De így, mint itt!? Úgy mentünk a sötétben, hogy több ezer ember volt az erdőben. Sátrak, tábortüzek, villogó vakuk... tényleg szenzációs volt! De nem csak éjjel, nappal is ez volt a jellemző. Amikor etapon jöttünk le Királdon, volt időm nézelődni. Valóban régen volt ennyi szurkoló a pályák szélén, és ha ez a tendencia folytatódik, akkor úgy gondolom, hogy vissza tudjuk állítani a rallye-nak azt a fényét, amit méltán érdemel!

Ha már nosztalgia és régi idők rallye-ja... kisterenyei körgyors?
Hallottam róla, és nagyon-nagyon meleg szívvel gondolok rá, hiszen 14 évvel ezelőtt itt kezdtem a pályafutásomat! Életem legeslegelső gyorsasági szakasza a kisterenyei körgyorsasági volt... még szlovák licenc-szel, mert jó magyar szokás szerint - átugorva mindenféle lépcsőfokozatokat - azonnal első osztályban próbáltunk szerencsét, kihasználva ezt a szlovák licences kiskaput... Robi unokabátyám navigált nekem, és a kategóriában első időt autóztunk, egálban Bútor Robival. Úgyhogy az nagyon-nagy élmény volt nekem! Természetesen nagyon várom, és kíváncsi leszek, hogy milyen érzésekkel fogok ott tréningezni 14 év eltelte után… A másik pálya pedig a ceredi lesz, ha jól hallottam… vadonatúj aszfalttal, ami szintén kedvezni fog nekünk.

Visszatérve kicsit még a miskolci futamra: mennyire kedvezett az éjszaka a S2000-eseknek?
Úgy gondolom, hogy nem csupán az éjszakai gyorsokra lehet ezt mondani. Volt több olyan "nappali" gyors is, amin mi előnyt élveztünk az N-esekkel szemben, például a "bükkszenti" bármelyik irányból. De valóban éjjel mentünk igazán kiemelkedő időeredményeket, legalább is a Mitsubishikhez képest.

A verseny előtt mondtad, hogy a csapatod is nagyon várja az éjszakai versenyt. Hogyan bírták?
Olaszok! Ők bármikor tudnak aludni! Hozzá vannak szokva a délutáni sziesztázáshoz. :-) Délután ledőltek aludni, este pedig folytatták a munkát. Nagyon büszkék vagyunk rájuk egyébként, nagyon profi csapat, nagyon jól dolgoznak, odaadóak. A versengés pedig nagyon tetszett nekik, és mindemellett nagyon sportszerűek. Ezt nagyon értékelem bennük, mert magam is így szeretek versenyezni!

Mennyire sikerült már megszokni ezt az autót?
Első verseny után azt hittem, hogy már "belaktam", de most jöttem rá, hogy nem így van. Ezen a futamon is nagyon látszott, hogy még hiányzik a tapasztalat, például gumiválasztás terén. A WRC-nél - úgy gondolom - hogy azonnal tudtam volna, hogy hogyan kell dönteni, itt egyelőre még hezitáltam.
Minden egyes kilométer nagyon-nagyon kell, látszik, hogy versenyről-versenyre közelebb vagyok az autóhoz. Sokat gyorsultunk az Eger Rallye-hoz képest, de ez a teljesítményjavulás Jani teljesítményén is ugyanúgy látszik. Ez még csak a második versenyünk volt ezzel az autóval, nagyon bízom benne, hogy a következő futamokon még tovább tudunk gyorsulni. Szükség lesz rá, a mezőnyt - és a verseny végi időeredményeket - elnézve!

 

Ez a hír most jelenik meg 7411. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
Maxx SHOT 17. Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
8.Vredestein Miskolc Rallye
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
222324 25 262728
29 30 31 01020304
050607 08091011
121314 15 161718
2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k