Gyorsulunk!
Herczig Norbert - 17.Miskolc Rally
2010-05-06
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
697277199
Napi oldal:
176691
Jelenleg:
2315
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 2.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
35
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
4. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
5. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
6. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
7. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
25
8. Diego Ruiloba
Citroen C3 Rally2
23
9. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
19
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
67
2. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
51,4
4.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
41,5
6. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
7.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
24
8. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
74
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
46
3. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
40,75
4. Hevesi Norbert
BMW E36
35
5. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
6. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
7. Petróczy Péter
LADA VFTS
23
8. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
19
9. Cseri József
LADA VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
24
2.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
15
3.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
10
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
45
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
37,5
3. Baksai László
Lada VFTS
33,5
4. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
5. Görög Péter
Citroen C2 R2
26
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
7. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
8. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
5. Simon György
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
2. Géczi László
Lada 2107
25
3. Kovács Dominik
Opel Astra
24
4. Bíró Gergő
Opel Astra
23
5. Kerekes Bence
Lada VFTS
19
6. Molnár Ferenc
Honda Civic
15
7. Kosztolányi L.
Lada 2101
13
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
11
9. Pete László
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
27
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Sokat gyorsult a S2000-es páros az első - egri - futamhoz képest. A Herczig Norbert - Baranyai László páros ezúttal az abszolút harmadik helyre hozta be a Skoda Fabiát. Norbit kérdeztem a várva-várt éjszakai futamról.


Tempó Produkció összefoglalója

Milyen volt a prológ?
Picit kevesebb embert láttam a lelátókon, mint a korábbi években, de még így is sokan voltak. A prológon nem szoktam nézni, hogy milyen időket megyek, mindig próbálok a nézők kedvében járni - már amennyire lehet egy ilyen körpályán.
Navigátorom helyére ezúttal a rendezők kérésére egy vendéget ültettünk, akinek szintén nagyon tetszett a prológon való autózás... azt hiszem, ezzel kicsit közelebb hoztuk őt is a rallyehoz!


Hogyan indult a szombati napotok?
Szerencsére a prológ után jól aludtunk, és viszonylag jól is ébredtünk, bár ez az időeredményeinken nem látszott meg. Az első három gyorsaságin nem mentünk túl jól, ami annak volt köszönhető, hogy nem jó abroncsot választottam. Egy puhább keverékkel mentünk ki, aminek következtében sokat csúszkált az autó, így én is bizonytalanabbul autóztam. Még azt sem hittem el, amit egyébként el lehetett volna hinni. A következő körre keményebb abronccsal vágtunk neki, aminek köszönhetően az időeredményeink is kicsit jobbak lettek, de az első körben elszenvedett hátrányt továbbra is cipeltük magunkkal. Az "első nap" végén 22 másodperc hátrányunk volt Asihoz képest, és a negyedik helyen álltunk.

A folytatásban viszont gyorsultatok…
Az első nap végi hátrányunkból az esti gyorsokon még nagyon sokat le tudtunk dolgozni. Nagyon élessé vált a verseny vége, hiszen az utolsó gyorsasági szakasz rajtjába úgy álltunk oda, hogy pár másodpercen belül voltunk négyen is. Az utolsó gyorsaságin mi sajnos mégsem úgy teljesítettünk, ahogy kellett volna…. Ezen a gyorsaságin volt 4-5 olyan rész is, amit nagyon elspóroltam, mert attól tartottam, hogy jobban felhordásos lesz. Utólag már tudjuk: nem volt felhordásos, bátrabban kellett volna átmennünk rajta… Ennek ellenére nem vagyok egy kicsit sem elkeseredve, mert abszolút pozitívan értékelem, hogy a verseny úgy fejeződött be, hogy az első három helyezett 7 másodpercen belül zárt.

Milyen volt sötétben autózni?
Nagyon jó! Ezt a futamot én már nagyon-nagyon vártam és nagyon jó ötletnek tartottam a rendező részéről. Mindig csak beszélünk a régi idők rallye-járól… én akkor nem versenyeztem még, sőt, amikor ennyi ember volt a pályák szélén, akkor én azt sem tudtam, hogy mi az, hogy rallye! Egy-egy versenyen mentünk már ugyan sötétben, tényleg különleges dolog...
De így, mint itt!? Úgy mentünk a sötétben, hogy több ezer ember volt az erdőben. Sátrak, tábortüzek, villogó vakuk... tényleg szenzációs volt! De nem csak éjjel, nappal is ez volt a jellemző. Amikor etapon jöttünk le Királdon, volt időm nézelődni. Valóban régen volt ennyi szurkoló a pályák szélén, és ha ez a tendencia folytatódik, akkor úgy gondolom, hogy vissza tudjuk állítani a rallye-nak azt a fényét, amit méltán érdemel!

Ha már nosztalgia és régi idők rallye-ja... kisterenyei körgyors?
Hallottam róla, és nagyon-nagyon meleg szívvel gondolok rá, hiszen 14 évvel ezelőtt itt kezdtem a pályafutásomat! Életem legeslegelső gyorsasági szakasza a kisterenyei körgyorsasági volt... még szlovák licenc-szel, mert jó magyar szokás szerint - átugorva mindenféle lépcsőfokozatokat - azonnal első osztályban próbáltunk szerencsét, kihasználva ezt a szlovák licences kiskaput... Robi unokabátyám navigált nekem, és a kategóriában első időt autóztunk, egálban Bútor Robival. Úgyhogy az nagyon-nagy élmény volt nekem! Természetesen nagyon várom, és kíváncsi leszek, hogy milyen érzésekkel fogok ott tréningezni 14 év eltelte után… A másik pálya pedig a ceredi lesz, ha jól hallottam… vadonatúj aszfalttal, ami szintén kedvezni fog nekünk.

Visszatérve kicsit még a miskolci futamra: mennyire kedvezett az éjszaka a S2000-eseknek?
Úgy gondolom, hogy nem csupán az éjszakai gyorsokra lehet ezt mondani. Volt több olyan "nappali" gyors is, amin mi előnyt élveztünk az N-esekkel szemben, például a "bükkszenti" bármelyik irányból. De valóban éjjel mentünk igazán kiemelkedő időeredményeket, legalább is a Mitsubishikhez képest.

A verseny előtt mondtad, hogy a csapatod is nagyon várja az éjszakai versenyt. Hogyan bírták?
Olaszok! Ők bármikor tudnak aludni! Hozzá vannak szokva a délutáni sziesztázáshoz. :-) Délután ledőltek aludni, este pedig folytatták a munkát. Nagyon büszkék vagyunk rájuk egyébként, nagyon profi csapat, nagyon jól dolgoznak, odaadóak. A versengés pedig nagyon tetszett nekik, és mindemellett nagyon sportszerűek. Ezt nagyon értékelem bennük, mert magam is így szeretek versenyezni!

Mennyire sikerült már megszokni ezt az autót?
Első verseny után azt hittem, hogy már "belaktam", de most jöttem rá, hogy nem így van. Ezen a futamon is nagyon látszott, hogy még hiányzik a tapasztalat, például gumiválasztás terén. A WRC-nél - úgy gondolom - hogy azonnal tudtam volna, hogy hogyan kell dönteni, itt egyelőre még hezitáltam.
Minden egyes kilométer nagyon-nagyon kell, látszik, hogy versenyről-versenyre közelebb vagyok az autóhoz. Sokat gyorsultunk az Eger Rallye-hoz képest, de ez a teljesítményjavulás Jani teljesítményén is ugyanúgy látszik. Ez még csak a második versenyünk volt ezzel az autóval, nagyon bízom benne, hogy a következő futamokon még tovább tudunk gyorsulni. Szükség lesz rá, a mezőnyt - és a verseny végi időeredményeket - elnézve!

 

Ez a hír most jelenik meg 7388. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
Maxx SHOT 17. Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
8.Vredestein Miskolc Rallye
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
03 04 05 06 070809
10 11 12 13141516
17 18 19 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 050607

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k