Gyorsulunk!
Herczig Norbert - 17.Miskolc Rally
2010-05-06
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
763301140
Napi oldal:
38597
Jelenleg:
781
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Sokat gyorsult a S2000-es páros az első - egri - futamhoz képest. A Herczig Norbert - Baranyai László páros ezúttal az abszolút harmadik helyre hozta be a Skoda Fabiát. Norbit kérdeztem a várva-várt éjszakai futamról.


Tempó Produkció összefoglalója

Milyen volt a prológ?
Picit kevesebb embert láttam a lelátókon, mint a korábbi években, de még így is sokan voltak. A prológon nem szoktam nézni, hogy milyen időket megyek, mindig próbálok a nézők kedvében járni - már amennyire lehet egy ilyen körpályán.
Navigátorom helyére ezúttal a rendezők kérésére egy vendéget ültettünk, akinek szintén nagyon tetszett a prológon való autózás... azt hiszem, ezzel kicsit közelebb hoztuk őt is a rallyehoz!


Hogyan indult a szombati napotok?
Szerencsére a prológ után jól aludtunk, és viszonylag jól is ébredtünk, bár ez az időeredményeinken nem látszott meg. Az első három gyorsaságin nem mentünk túl jól, ami annak volt köszönhető, hogy nem jó abroncsot választottam. Egy puhább keverékkel mentünk ki, aminek következtében sokat csúszkált az autó, így én is bizonytalanabbul autóztam. Még azt sem hittem el, amit egyébként el lehetett volna hinni. A következő körre keményebb abronccsal vágtunk neki, aminek köszönhetően az időeredményeink is kicsit jobbak lettek, de az első körben elszenvedett hátrányt továbbra is cipeltük magunkkal. Az "első nap" végén 22 másodperc hátrányunk volt Asihoz képest, és a negyedik helyen álltunk.

A folytatásban viszont gyorsultatok…
Az első nap végi hátrányunkból az esti gyorsokon még nagyon sokat le tudtunk dolgozni. Nagyon élessé vált a verseny vége, hiszen az utolsó gyorsasági szakasz rajtjába úgy álltunk oda, hogy pár másodpercen belül voltunk négyen is. Az utolsó gyorsaságin mi sajnos mégsem úgy teljesítettünk, ahogy kellett volna…. Ezen a gyorsaságin volt 4-5 olyan rész is, amit nagyon elspóroltam, mert attól tartottam, hogy jobban felhordásos lesz. Utólag már tudjuk: nem volt felhordásos, bátrabban kellett volna átmennünk rajta… Ennek ellenére nem vagyok egy kicsit sem elkeseredve, mert abszolút pozitívan értékelem, hogy a verseny úgy fejeződött be, hogy az első három helyezett 7 másodpercen belül zárt.

Milyen volt sötétben autózni?
Nagyon jó! Ezt a futamot én már nagyon-nagyon vártam és nagyon jó ötletnek tartottam a rendező részéről. Mindig csak beszélünk a régi idők rallye-járól… én akkor nem versenyeztem még, sőt, amikor ennyi ember volt a pályák szélén, akkor én azt sem tudtam, hogy mi az, hogy rallye! Egy-egy versenyen mentünk már ugyan sötétben, tényleg különleges dolog...
De így, mint itt!? Úgy mentünk a sötétben, hogy több ezer ember volt az erdőben. Sátrak, tábortüzek, villogó vakuk... tényleg szenzációs volt! De nem csak éjjel, nappal is ez volt a jellemző. Amikor etapon jöttünk le Királdon, volt időm nézelődni. Valóban régen volt ennyi szurkoló a pályák szélén, és ha ez a tendencia folytatódik, akkor úgy gondolom, hogy vissza tudjuk állítani a rallye-nak azt a fényét, amit méltán érdemel!

Ha már nosztalgia és régi idők rallye-ja... kisterenyei körgyors?
Hallottam róla, és nagyon-nagyon meleg szívvel gondolok rá, hiszen 14 évvel ezelőtt itt kezdtem a pályafutásomat! Életem legeslegelső gyorsasági szakasza a kisterenyei körgyorsasági volt... még szlovák licenc-szel, mert jó magyar szokás szerint - átugorva mindenféle lépcsőfokozatokat - azonnal első osztályban próbáltunk szerencsét, kihasználva ezt a szlovák licences kiskaput... Robi unokabátyám navigált nekem, és a kategóriában első időt autóztunk, egálban Bútor Robival. Úgyhogy az nagyon-nagy élmény volt nekem! Természetesen nagyon várom, és kíváncsi leszek, hogy milyen érzésekkel fogok ott tréningezni 14 év eltelte után… A másik pálya pedig a ceredi lesz, ha jól hallottam… vadonatúj aszfalttal, ami szintén kedvezni fog nekünk.

Visszatérve kicsit még a miskolci futamra: mennyire kedvezett az éjszaka a S2000-eseknek?
Úgy gondolom, hogy nem csupán az éjszakai gyorsokra lehet ezt mondani. Volt több olyan "nappali" gyors is, amin mi előnyt élveztünk az N-esekkel szemben, például a "bükkszenti" bármelyik irányból. De valóban éjjel mentünk igazán kiemelkedő időeredményeket, legalább is a Mitsubishikhez képest.

A verseny előtt mondtad, hogy a csapatod is nagyon várja az éjszakai versenyt. Hogyan bírták?
Olaszok! Ők bármikor tudnak aludni! Hozzá vannak szokva a délutáni sziesztázáshoz. :-) Délután ledőltek aludni, este pedig folytatták a munkát. Nagyon büszkék vagyunk rájuk egyébként, nagyon profi csapat, nagyon jól dolgoznak, odaadóak. A versengés pedig nagyon tetszett nekik, és mindemellett nagyon sportszerűek. Ezt nagyon értékelem bennük, mert magam is így szeretek versenyezni!

Mennyire sikerült már megszokni ezt az autót?
Első verseny után azt hittem, hogy már "belaktam", de most jöttem rá, hogy nem így van. Ezen a futamon is nagyon látszott, hogy még hiányzik a tapasztalat, például gumiválasztás terén. A WRC-nél - úgy gondolom - hogy azonnal tudtam volna, hogy hogyan kell dönteni, itt egyelőre még hezitáltam.
Minden egyes kilométer nagyon-nagyon kell, látszik, hogy versenyről-versenyre közelebb vagyok az autóhoz. Sokat gyorsultunk az Eger Rallye-hoz képest, de ez a teljesítményjavulás Jani teljesítményén is ugyanúgy látszik. Ez még csak a második versenyünk volt ezzel az autóval, nagyon bízom benne, hogy a következő futamokon még tovább tudunk gyorsulni. Szükség lesz rá, a mezőnyt - és a verseny végi időeredményeket - elnézve!

 

Ez a hír most jelenik meg 7580. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
Maxx SHOT 17. Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
8.Vredestein Miskolc Rallye
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k