Ha már Finnország...
nézz ki egy versenyre... O.K. Auto Ralli 2008
2008-07-17
beszámoló • FMS
h i r d e t é s
Összes oldal:
808028233
Napi oldal:
402358
Jelenleg:
944
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

O. K. Auto SM Ralli
Kuovola, Finnország
2008. július 12.


Az ember a világban járva szinte mindenhol be tud botlani valamilyen autóversenybe. Ha pedig Finnországban járunk, akkor mindenképpen a rali lehet a cél, még ha nem is a vb futam, hanem egy sima országos bajnoki, vagy egy amatőr verseny. A Helsinki központjában levő turista információs irodában fejből ugyan senki nem ismerte a finn versenynaptárat, de egy telefon és egy perces netes keresgélés után már adták is az információt, hogy pont a következő hétvégén lesz egy rali, nem is messze, mintegy 100 km-re Helsinkitől.

A családi városnézős kirándulós nyaralás egyik napjára tehát megvolt a fix program. A verseny honlapján - ami kizárólag finnül íródott - megpróbálkoztam az akreditációval, hogy mégse minden előzetes bejelentés nélkül érkezzünk a versenyirodára.

A szombati nap, amikor a verseny zajlott, sajnos esősen indult és egészen kora délutánig változó intenzitással hullott a csapadék. A finn nyár már csak ilyen, no meg nem melegebb 20-22 foknál. A versenyirodán - köszönhetően az előzetes bejelentkezésnek - könnyedén megkaptuk a belépőkártyákat - Rallipassi -, valamint kinyomtattak nekünk térképeket is a gyorsokról. Autós belépőről nem is hallottak, csak annyit tanácsoltak, hogy mondjuk a zárásoknál, hogy újságírók vagyunk, be fognak engedni. Ez a fajta bizalom, az, hogy az embereknek eszükbe sem jut valahol nem fizetni, vagy megkerülni a jelképes korlátokat, vagy kételkedni a másik szavában, egészen más mentalitásról tesz tanúbizonyságot.

Elsőnek a rövidke, mindössze 4,4 km-es harmadik gyorsot választottuk, közel a verseny központjához, Kuovolához. Ez a pálya a jövő évi ralikrossz Eb-re kandidáló finn futamnak adott otthont két héttel ezelőtt, de most hozzácsapták még a szomszédos fatelep üzemi útjait is, így jött ki a 4,4 km. A pályára belépőjeggyel lehetett belépni, melyet 10 euróért árultak. Aki több gyorsaságira is el akart látogatni, annak ralicsomagot kellett vásárolnia 5 euróért.

A nyirádi pálya új lelátójához hasonló tribünön foglaltunk helyet, és máris érkeztek az előfutók. Ekkorra sikerült áttanulmányozni a helyi napilap mellékletét a nevezési listával, melynek első helyén a Citroen gyári pilótája, Dani Sordo szerepelt egy C4 WRC kormánya mögött. Egész jól indult a lista, de a folytatás sem volt akármi. Evo VIII-as és IX-es Mitsubishik tömkelege, a felénk is ismertebb finn versenyzők közül Valimaki, Ketomaa, Katajamaki irányításával. Szerepelt még a nevezési listán egy 206 WRC is, de az már nem jutott el a harmadik gyorsig. Az N14-es Subaruk egyelőre furcsán néznek ki, de majd megszokjuk azokat is. Már ezen a murvás és aszfaltos pályán is látható volt, hogy az eleje nagyon kemény, a sok vb-t is megjárt pilóta autózott nagyon nagy tempót. "Töltelék" persze Finnországban is van, de ők se mentek lassan. Sajnos az egyre hevesebben rázendítő eső miatt ezt a pályát az első Hondák magasságában hátra kellett hagyni. A finn bajnokságban az N4-es autókon kívül mennek még N3-asokkal, illetve A5/N1 kategóriába tartozó 1,4 literesekkel. Slussz. Más autókkal nem a fő bajnokságban autóznak, de mint jelen esetben is ugyanazon az útvonalon, csak kicsit később.

Szóval a Hondák alatt elindultunk a négyes gyorsra, ami egy igazi erdei szakasz volt. A bejutással nem volt gond, bár itt találkoztunk először és utoljára olyan finnel, aki nem beszélt angolul, de végül ő is beengedett a beíróig. Onnan felsétáltunk a célig, ami egy - autó teljesítménytől és tempótól függően sima jobb, vagy a nagyon gyorsaknak J1 volt.
Hát, amit itt láttunk, az nehezen leírható. Amit be lehetett látni, az egy sima bal, 100 és már említett J1, vagy a lassabbaknak sima jobb volt.
Sordó pontosan, csak annyira keresztben, amennyire muszáj, de ménkű gyorsan. A finn élmezőny Mitsubishis pilótái sem aprózták a dolgot, bátran elvállalták a tempós fordulót. Mögöttük néhányan már elöblögették.
A kisebb kategóriákban az eleje szintén nagyon kemény. A Hondák nagy többsége teligázon, ballal kicsit rásimítva abszolválta a szakasz utolsó kanyarját.

Miután elment a bajnoki mezőny, következtek a juniorok és az F csoport. Az 1,4 literes N-es és A-s, számomra meglepetésként javarészt VW Polo-ból álló mezőny nagy része szépen ment, az utolsó kanyarban már senki nem akart hibázni. Ami viszont utánuk következett, az maga volt a csoda. Először az M3-as BMW-k hada, majd a Toyota Starletek, Mk II-es Escortok, néhány Kadett GSi, Volvo 244, és pár Civic. A második BMW szemre is valami hihetetlen gyors volt, de a valóságra csak akkor döbbentem rá, amikor a verseny végén elsétáltunk a beíró mellett. A 9,44 km-en alig kapott a Sordótól 6 másodpercet. Egy C4 WRC-től egy E36 M3!!! A rajtszám alapján később sikerült beazonosítani a kamikaze pilótát, aki nem volt más mint a nálunk is jól ismert Toni Gardemeister. Igen, a hátsókerekes bömössel nem kapott kilométerenként egy másodpercet a vb-menő C4 WRC-től!

Toni Gardemeister hivatalos honlapján fent van
az említett gyors belső felvétele...
Érdemes megnézni, kötelező darab!!!


Ez a hír most jelenik meg 6524. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k