SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Ha már Finnország...
nézz ki egy versenyre... O.K. Auto Ralli 2008
2008-07-17
beszámoló • FMS
h i r d e t é s
Összes oldal:
773986542
Napi oldal:
37202
Jelenleg:
906
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

O. K. Auto SM Ralli
Kuovola, Finnország
2008. július 12.


Az ember a világban járva szinte mindenhol be tud botlani valamilyen autóversenybe. Ha pedig Finnországban járunk, akkor mindenképpen a rali lehet a cél, még ha nem is a vb futam, hanem egy sima országos bajnoki, vagy egy amatőr verseny. A Helsinki központjában levő turista információs irodában fejből ugyan senki nem ismerte a finn versenynaptárat, de egy telefon és egy perces netes keresgélés után már adták is az információt, hogy pont a következő hétvégén lesz egy rali, nem is messze, mintegy 100 km-re Helsinkitől.

A családi városnézős kirándulós nyaralás egyik napjára tehát megvolt a fix program. A verseny honlapján - ami kizárólag finnül íródott - megpróbálkoztam az akreditációval, hogy mégse minden előzetes bejelentés nélkül érkezzünk a versenyirodára.

A szombati nap, amikor a verseny zajlott, sajnos esősen indult és egészen kora délutánig változó intenzitással hullott a csapadék. A finn nyár már csak ilyen, no meg nem melegebb 20-22 foknál. A versenyirodán - köszönhetően az előzetes bejelentkezésnek - könnyedén megkaptuk a belépőkártyákat - Rallipassi -, valamint kinyomtattak nekünk térképeket is a gyorsokról. Autós belépőről nem is hallottak, csak annyit tanácsoltak, hogy mondjuk a zárásoknál, hogy újságírók vagyunk, be fognak engedni. Ez a fajta bizalom, az, hogy az embereknek eszükbe sem jut valahol nem fizetni, vagy megkerülni a jelképes korlátokat, vagy kételkedni a másik szavában, egészen más mentalitásról tesz tanúbizonyságot.

Elsőnek a rövidke, mindössze 4,4 km-es harmadik gyorsot választottuk, közel a verseny központjához, Kuovolához. Ez a pálya a jövő évi ralikrossz Eb-re kandidáló finn futamnak adott otthont két héttel ezelőtt, de most hozzácsapták még a szomszédos fatelep üzemi útjait is, így jött ki a 4,4 km. A pályára belépőjeggyel lehetett belépni, melyet 10 euróért árultak. Aki több gyorsaságira is el akart látogatni, annak ralicsomagot kellett vásárolnia 5 euróért.

A nyirádi pálya új lelátójához hasonló tribünön foglaltunk helyet, és máris érkeztek az előfutók. Ekkorra sikerült áttanulmányozni a helyi napilap mellékletét a nevezési listával, melynek első helyén a Citroen gyári pilótája, Dani Sordo szerepelt egy C4 WRC kormánya mögött. Egész jól indult a lista, de a folytatás sem volt akármi. Evo VIII-as és IX-es Mitsubishik tömkelege, a felénk is ismertebb finn versenyzők közül Valimaki, Ketomaa, Katajamaki irányításával. Szerepelt még a nevezési listán egy 206 WRC is, de az már nem jutott el a harmadik gyorsig. Az N14-es Subaruk egyelőre furcsán néznek ki, de majd megszokjuk azokat is. Már ezen a murvás és aszfaltos pályán is látható volt, hogy az eleje nagyon kemény, a sok vb-t is megjárt pilóta autózott nagyon nagy tempót. "Töltelék" persze Finnországban is van, de ők se mentek lassan. Sajnos az egyre hevesebben rázendítő eső miatt ezt a pályát az első Hondák magasságában hátra kellett hagyni. A finn bajnokságban az N4-es autókon kívül mennek még N3-asokkal, illetve A5/N1 kategóriába tartozó 1,4 literesekkel. Slussz. Más autókkal nem a fő bajnokságban autóznak, de mint jelen esetben is ugyanazon az útvonalon, csak kicsit később.

Szóval a Hondák alatt elindultunk a négyes gyorsra, ami egy igazi erdei szakasz volt. A bejutással nem volt gond, bár itt találkoztunk először és utoljára olyan finnel, aki nem beszélt angolul, de végül ő is beengedett a beíróig. Onnan felsétáltunk a célig, ami egy - autó teljesítménytől és tempótól függően sima jobb, vagy a nagyon gyorsaknak J1 volt.
Hát, amit itt láttunk, az nehezen leírható. Amit be lehetett látni, az egy sima bal, 100 és már említett J1, vagy a lassabbaknak sima jobb volt.
Sordó pontosan, csak annyira keresztben, amennyire muszáj, de ménkű gyorsan. A finn élmezőny Mitsubishis pilótái sem aprózták a dolgot, bátran elvállalták a tempós fordulót. Mögöttük néhányan már elöblögették.
A kisebb kategóriákban az eleje szintén nagyon kemény. A Hondák nagy többsége teligázon, ballal kicsit rásimítva abszolválta a szakasz utolsó kanyarját.

Miután elment a bajnoki mezőny, következtek a juniorok és az F csoport. Az 1,4 literes N-es és A-s, számomra meglepetésként javarészt VW Polo-ból álló mezőny nagy része szépen ment, az utolsó kanyarban már senki nem akart hibázni. Ami viszont utánuk következett, az maga volt a csoda. Először az M3-as BMW-k hada, majd a Toyota Starletek, Mk II-es Escortok, néhány Kadett GSi, Volvo 244, és pár Civic. A második BMW szemre is valami hihetetlen gyors volt, de a valóságra csak akkor döbbentem rá, amikor a verseny végén elsétáltunk a beíró mellett. A 9,44 km-en alig kapott a Sordótól 6 másodpercet. Egy C4 WRC-től egy E36 M3!!! A rajtszám alapján később sikerült beazonosítani a kamikaze pilótát, aki nem volt más mint a nálunk is jól ismert Toni Gardemeister. Igen, a hátsókerekes bömössel nem kapott kilométerenként egy másodpercet a vb-menő C4 WRC-től!

Toni Gardemeister hivatalos honlapján fent van
az említett gyors belső felvétele...
Érdemes megnézni, kötelező darab!!!


Ez a hír most jelenik meg 6511. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k