LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Ha meg van a biztonság érzése, jöhet a padlógáz!
Ranga Lacikával Miskolc Rally után beszélgettünk
2017-04-13
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770449044
Napi oldal:
54127
Jelenleg:
954
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_1

Eljött az a szezon, amikor két Ranga neve is olvasható az élbolyban. A sajtótájékoztató és a tesztverseny után élesben most láthattuk Ranga Lacikát először R5-ös versenyautó volánja mögött. Miskolcon még tapogatóztak, de a pilóta tudja, hol hagyta a másodperceket.

Hogy alakult, mikor kezdtétek el dédelgetni ezt az álmot és mikor látszott, hogy ez meg is valósulhat?

 ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_2

Már régóta van erről szó. Mindenki látta benne a fantáziát, aki a csapatban benne van és igazán komoly, megfeszített munka előzte meg, mindenki komoly munkája, hogy februárban elmondhattuk: összeállt. Onnantól kezdve begyorsultak az események, hiszen rá egy hónapra már túl is vagyunk az első versenyünkön. Sok idő nem volt örülni, még fel sem tudtuk dolgozni, már egyből be kellett ülni és élesben menni.
 
Az A123 Teszt Rallye előtt egy métert sem mentél az autóval, annyi időd volt, hogy kipróbáld, hogy egyáltalán hogyan kell vele elrajtolni… Ott voltam az orfűi első gyors első kanyarjában, ahol egyből ráijesztettél Magadra…
Láttad? Igen! Ez így volt! Ez végigkísért azon a futamon, talán az utolsó két gyors volt az, ahol már kezdtem lazábban menni, de alapvetően tényleg így volt.

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_4
 
És igazából ugyanígy jártunk Miskolcon is. Ott is sikerült magamra ijeszteni és egyből visszavettem. Aztán amikor megláttam Balogh Janiék szerencsés kimenetelű esését, akkor úgy gondoltam, hogy nem akarom én ezt még feszegetni. Nem érzem még biztosnak azt, ahogyan az autót tudom még kezelni. Azt gondolom, ez volt a legjobb döntés abban a pillanatban, Imi is támogatta. A tanulásra fordítottuk az időt és a kilométereket.

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_5

A pályaismeretem sem az igazi még ezeken a szakaszokon. Bükkszenten mentem és Kánón 2008-ban, azóta Kánó nagyon sokat változott, szinte murvás pálya lett. Az elmúlt időszakban a sprintben megszoktam, hogy mindig tiszta pályán tudtunk menni, a kanyarok ki voltak gumizva. Fura kicsit, mert azt hittem, hogy nem lehet ettől ennyire elszokni, de aztán mégis. Kicsit még kezdőnek érzem most magam. Látom tisztán, Imi meg még inkább, hogy hol lehetne gyorsabban menni, de úgy érzem, hogy még nem szabad megcsinálni.

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_7

Ahogy mondtuk is: tényleg ezek az első kilométereid az autóval. Nem hiszem, hogy ezzel baj lesz…
Én sem hiszem. Nagyon örülök annak, hogy mindenki türelemmel van. Én is érzem magamon, hogy még vissza kell zökkenni ebbe az egész miliőbe. Ugyan Mitsubishivel már mentem több OB szezont, vezettem is OB versenyt, kategóriát is nyertünk. Azt remélem, hogy annyira azért nem vagyunk mellette a dolognak, mint ahogy Miskolc sikerült. Közben a többiek is felgyorsultak és remélem, hogy pár versenyen belül már mi is bele tudunk szólni a meccsekbe. Sok időt nem akarok adni magamnak!
 
ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_6
Ózd is ismeretlen, de egy fokkal mindenképp gyorsabban szeretnénk ott már menni! Még mindig nem a határainkat feszegetve, de mégis egy picit gyorsabban.

Az nagyon nagy öröm, hogy ugyanolyan autóval mehetek, mint a többiek és innentől kezdve minden azon múlik, hogy hogy tudjuk vezetni. És persze a beállításokon is.

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_10

Mi a program Ózd előtt? Lesz teszt, vagy nekiugrotok?
Kicsit gondban vagyunk, hiszen mind a két autónk megy a török bajnokságban egy héttel az ózdi verseny előtt. Kedden fognak visszaérni az autók, azonnal szét lesznek szedve, átnézve, matricázva és már jönnek is föl Ózdra. ha futva is, de kellene menni pár kilométert. De ez még képlékeny.

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_9

Sokan meglepődtek, vagy sokan furcsállották, hogy Imivel mész… Szerintem nehéz lett volna jobbat választani a mai magyar ’kínálatból’.
Nem is lehetett volna! Nagyon komoly pilóták mellett ült az utóbbi két évtizedben, akik rettenetesen gyorsak és mindig csúcskategóriás autóban ülhetett. Janika, Turi, Bútor Robi… Abban biztos vagyok, hogy újat nem fogok tudni mutatni neki, fordítva viszont igen! Ez mindjárt megmutatkozott az itiner írásnál, hiszen számomra új rendszerben írjuk fel a pályákat. Először kicsit ijesztő volt, de aztán mikor lepróbáltuk gyorsabban, akkor kiderült, hogy nagyon átlátható, nagyon egyszerű, nagyon pontos és nagyon tiszta!

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_8

Ez is új…
Minden! De ez nem baj! Ahogy mondtam, lehetett volna kicsit gyorsabban menni már Miskolcon is, de túlságosan sodrós, felhordásos volt szinte minden pálya. A többiek is mondták - azok is, akik hozzá vannak szokva ehhez - hogy ennyire még szinte sosem volt. Nem éreztem még annyira, hogy minden nyomba 170-el bele tudok találni, ettől még tartottam egy kicsit. Ezzel voltunk lassabbak.

Akkor Ózdon találkozunk! Érezd Magad biztonságosabban az autóban!
Igen, most ez a cél! Ha az megvan, akkor padlógáz!

  

Ez a hír most jelenik meg 2520. alkalommal
Share |
Miskolc • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k