Ha meg van a biztonság érzése, jöhet a padlógáz!
Ranga Lacikával Miskolc Rally után beszélgettünk
2017-04-13
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
798853672
Napi oldal:
105326
Jelenleg:
1312
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_1

Eljött az a szezon, amikor két Ranga neve is olvasható az élbolyban. A sajtótájékoztató és a tesztverseny után élesben most láthattuk Ranga Lacikát először R5-ös versenyautó volánja mögött. Miskolcon még tapogatóztak, de a pilóta tudja, hol hagyta a másodperceket.

Hogy alakult, mikor kezdtétek el dédelgetni ezt az álmot és mikor látszott, hogy ez meg is valósulhat?

 ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_2

Már régóta van erről szó. Mindenki látta benne a fantáziát, aki a csapatban benne van és igazán komoly, megfeszített munka előzte meg, mindenki komoly munkája, hogy februárban elmondhattuk: összeállt. Onnantól kezdve begyorsultak az események, hiszen rá egy hónapra már túl is vagyunk az első versenyünkön. Sok idő nem volt örülni, még fel sem tudtuk dolgozni, már egyből be kellett ülni és élesben menni.
 
Az A123 Teszt Rallye előtt egy métert sem mentél az autóval, annyi időd volt, hogy kipróbáld, hogy egyáltalán hogyan kell vele elrajtolni… Ott voltam az orfűi első gyors első kanyarjában, ahol egyből ráijesztettél Magadra…
Láttad? Igen! Ez így volt! Ez végigkísért azon a futamon, talán az utolsó két gyors volt az, ahol már kezdtem lazábban menni, de alapvetően tényleg így volt.

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_4
 
És igazából ugyanígy jártunk Miskolcon is. Ott is sikerült magamra ijeszteni és egyből visszavettem. Aztán amikor megláttam Balogh Janiék szerencsés kimenetelű esését, akkor úgy gondoltam, hogy nem akarom én ezt még feszegetni. Nem érzem még biztosnak azt, ahogyan az autót tudom még kezelni. Azt gondolom, ez volt a legjobb döntés abban a pillanatban, Imi is támogatta. A tanulásra fordítottuk az időt és a kilométereket.

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_5

A pályaismeretem sem az igazi még ezeken a szakaszokon. Bükkszenten mentem és Kánón 2008-ban, azóta Kánó nagyon sokat változott, szinte murvás pálya lett. Az elmúlt időszakban a sprintben megszoktam, hogy mindig tiszta pályán tudtunk menni, a kanyarok ki voltak gumizva. Fura kicsit, mert azt hittem, hogy nem lehet ettől ennyire elszokni, de aztán mégis. Kicsit még kezdőnek érzem most magam. Látom tisztán, Imi meg még inkább, hogy hol lehetne gyorsabban menni, de úgy érzem, hogy még nem szabad megcsinálni.

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_7

Ahogy mondtuk is: tényleg ezek az első kilométereid az autóval. Nem hiszem, hogy ezzel baj lesz…
Én sem hiszem. Nagyon örülök annak, hogy mindenki türelemmel van. Én is érzem magamon, hogy még vissza kell zökkenni ebbe az egész miliőbe. Ugyan Mitsubishivel már mentem több OB szezont, vezettem is OB versenyt, kategóriát is nyertünk. Azt remélem, hogy annyira azért nem vagyunk mellette a dolognak, mint ahogy Miskolc sikerült. Közben a többiek is felgyorsultak és remélem, hogy pár versenyen belül már mi is bele tudunk szólni a meccsekbe. Sok időt nem akarok adni magamnak!
 
ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_6
Ózd is ismeretlen, de egy fokkal mindenképp gyorsabban szeretnénk ott már menni! Még mindig nem a határainkat feszegetve, de mégis egy picit gyorsabban.

Az nagyon nagy öröm, hogy ugyanolyan autóval mehetek, mint a többiek és innentől kezdve minden azon múlik, hogy hogy tudjuk vezetni. És persze a beállításokon is.

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_10

Mi a program Ózd előtt? Lesz teszt, vagy nekiugrotok?
Kicsit gondban vagyunk, hiszen mind a két autónk megy a török bajnokságban egy héttel az ózdi verseny előtt. Kedden fognak visszaérni az autók, azonnal szét lesznek szedve, átnézve, matricázva és már jönnek is föl Ózdra. ha futva is, de kellene menni pár kilométert. De ez még képlékeny.

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_9

Sokan meglepődtek, vagy sokan furcsállották, hogy Imivel mész… Szerintem nehéz lett volna jobbat választani a mai magyar ’kínálatból’.
Nem is lehetett volna! Nagyon komoly pilóták mellett ült az utóbbi két évtizedben, akik rettenetesen gyorsak és mindig csúcskategóriás autóban ülhetett. Janika, Turi, Bútor Robi… Abban biztos vagyok, hogy újat nem fogok tudni mutatni neki, fordítva viszont igen! Ez mindjárt megmutatkozott az itiner írásnál, hiszen számomra új rendszerben írjuk fel a pályákat. Először kicsit ijesztő volt, de aztán mikor lepróbáltuk gyorsabban, akkor kiderült, hogy nagyon átlátható, nagyon egyszerű, nagyon pontos és nagyon tiszta!

ha_meg_van_a_biztonsag_erzese_johet_a_padlogaz_8

Ez is új…
Minden! De ez nem baj! Ahogy mondtam, lehetett volna kicsit gyorsabban menni már Miskolcon is, de túlságosan sodrós, felhordásos volt szinte minden pálya. A többiek is mondták - azok is, akik hozzá vannak szokva ehhez - hogy ennyire még szinte sosem volt. Nem éreztem még annyira, hogy minden nyomba 170-el bele tudok találni, ettől még tartottam egy kicsit. Ezzel voltunk lassabbak.

Akkor Ózdon találkozunk! Érezd Magad biztonságosabban az autóban!
Igen, most ez a cél! Ha az megvan, akkor padlógáz!

  

Ez a hír most jelenik meg 2557. alkalommal
Share |
Miskolc • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607
08 09 10 11 121314
2025.11.15.

részletes infóink

2025.11.14-18.

részletes infóink

2025.11.14-15.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k