SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
Ha megnyerte, hadd vigye...
Szabó Barna - BMW M3
2009-04-18
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
773647375
Napi oldal:
49660
Jelenleg:
1508
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A Szabó Barnabás-Csuba Róbert páros a GREPTON Rali-Túra Bajnokság szezonnyitó futamát megnyerte, majd a verseny után kizárták őket. Sokan vették elő a szabálykönyveket, és nézegették, hogy kinek van igaza - Szabó Barnát kérdeztem, ő mit gondol az esetről.

- Hogy érezted magad a hétvégén - a célba érésetekig?
- A verseny nagyon jó szervezés volt, jól éreztük magunkat, és szerencsére még az idő is jó volt. A pályák igazi ralis gyorsok voltak: kicsit kátyús, kicsit gödrös, de alapjában véve nagyon technikásak. Nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy tényleg nem volt teleszórva lassítókkal, csak ott, ahol fontos volt. Jól lehetett autózni, megfelelő távon - összességében teljesen elégedet voltam. Aztán, hogy a végén mi történt, az egy sajnálatos dolog, de abba belesetünk.

Gy5

vágta: Boroznaki Zoli

- A ti versenyeteket nem a kikésés tette szomorúvá: mi történt?
- Mondjuk az is tehette volna, mert futópercre érkeztünk meg a parc fermébe... De igazából a mi baklövésünk az volt, hogy pont mi lettünk feltartóztatva, és 10 perccel a mezőny után indultam a gyűjtőből. Mikor megérkeztünk a gyorsra, nem állt előttünk senki, tehát nem volt kihez igazodnunk. Ez egy picit megzavart. Ezen kívül a sárga és a piros tábla szabálytalanul volt kihelyezve: az írás szerint nagyjából 15 méterre kellenének egymástól - ehhez képest ez most volt vagy 50... Ebből kifolyólag a lapozó-órát nem láttam. Behajtottam az állomásra - amit nem kellett volna, mert ha a navigátort beküldöm, akkor rendben vagyunk - ez az én hibám. De a lényeg, hogy behajtottunk, láttam, hogy ez korai érkezés, és a tábláig visszatolattam, de csak addig, és nem hagytam el az időellenőrző állomást. Ezért kizártak. Szabály szerint úgy érzem, hogy ezért egy időbüntetést kellett volna kapjunk - minket kizártak.

- Ezek szerint igazságtalannak tartod?
- Igen, kicsit igen. Egyrészt, mert nem ettől lettünk elsők, hanem egész nap küzdöttünk érte. Másrészt pedig én másképp értelmezem a szabályokat. Ahogy le van írva, nekem azt jelenti, hogy az időellenőrzőre a behajtás a menetiránnyal megegyezően kell, hogy történjen, és tilos a kétszeri behajtás, kizárás terhe mellett. Na most mi egyszer hajtottunk be a menetirány szerint, és ugyan tolattunk,de nem hagytuk el az állomás területét. Ez a verzió nem szerepel a szabálykönyvekben. Ha kaptunk volna egy időbüntetést, akkor is büntettek volna, de legalább valamiféle helyezésünk megmarad - szerintem nem is lett volna rossz. Én úgy érzem, hogy ez egy amatőr verseny, egy amatőr hibát követtünk el. Nem versenyzünk régóta - ha ennyire profik lennénk, az első osztályban indulnánk. Ez egy kicsit túlzott szankció volt - főleg úgy, hogy a Felügyelőtestület felülbírálhatja a szabálykönyvet és alkalmazhat egyedi elbírálást.

- Próbáltatok fellebbezni a döntés ellen?
- Igen, írásos fellebbezést nyújtottunk be, amire szóban megkaptuk a választ. Nyilván nem értettünk egyet, de nem tudtunk mit csinálni. De más dolog is csípte a szemünket: ha szabály és kizárás, akkor az vonatkozzon mindenkire, így arra is, aki elhagyta az etap-útvonalat. Nekem egy zsiguli kategória eredménye nem oszt nem szoroz, de azt gondolom, hogy ha valamiért kizárás jár, akkor ne csak én kapjam meg.

- Mennyire vette el ez a kedved a versenyzéstől - ha elvette egyáltalán?
- Kellően feltüzelt minket ez a dolog. Úgy döntöttünk, hogy még fejlesztünk az autón és a tudásunkon. Esztergomban megmutatjuk, hogy helyünk van a mezőnyben. Remélem, a nézők ugyanolyan lelkesedéssel fogadnak minket, ahogy tették ezt Ózdon is - nagyon jó esett. Megpróbálunk ilyen amatőr hibákat nem elkövetni többé... És természetesen a cél az év végi bajnoki cím - biztos nagyon nehéz lesz, és nagyon fognak hiányozni ezek a pontok, de akkor is megmutatjuk, hogy nem csak a szerencsén múlt az ózdi eredményünk. Nyilván az abszolút első helyre nem nagyon tudunk majd menni, mert ahhoz kellett a szerencse, de nem adták ingyen...

Gy6 - abszolút idő

vágta: Boroznaki Zoli

- Haragszol valakire?
- Őszintén megmondom: én nagyon hamar felejtek. Azon kívül, hogy ma reggel úgy keltem, hogy kikésés van, és felpattantam az ágyból...:) Ezen kívül semmi. De most azért még bennem van. Szívemből nem haragszom senkire - szeretném a jó viszonyt megőrizni. Ha tüske marad bárkiben, az senkinek nem jó. Ettől függetlenül én úgy érzem, hogy ezt a versenyt én nyertem meg, bizonyítottam - és nyugodtan nézek a szerelők és a támogatóim szemébe. És ezúton szeretném megköszönni nekik az eddigi és az elkövetkezendő segítséget és támogatást. Egy lényeg: a tudást nem lehet elvenni, csak az eredményt.


Ez a hír most jelenik meg 7098. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k