duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Ha megnyerte, hadd vigye...
Szabó Barna - BMW M3
2009-04-18
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
806704851
Napi oldal:
279769
Jelenleg:
1352
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

A Szabó Barnabás-Csuba Róbert páros a GREPTON Rali-Túra Bajnokság szezonnyitó futamát megnyerte, majd a verseny után kizárták őket. Sokan vették elő a szabálykönyveket, és nézegették, hogy kinek van igaza - Szabó Barnát kérdeztem, ő mit gondol az esetről.

- Hogy érezted magad a hétvégén - a célba érésetekig?
- A verseny nagyon jó szervezés volt, jól éreztük magunkat, és szerencsére még az idő is jó volt. A pályák igazi ralis gyorsok voltak: kicsit kátyús, kicsit gödrös, de alapjában véve nagyon technikásak. Nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy tényleg nem volt teleszórva lassítókkal, csak ott, ahol fontos volt. Jól lehetett autózni, megfelelő távon - összességében teljesen elégedet voltam. Aztán, hogy a végén mi történt, az egy sajnálatos dolog, de abba belesetünk.

Gy5

vágta: Boroznaki Zoli

- A ti versenyeteket nem a kikésés tette szomorúvá: mi történt?
- Mondjuk az is tehette volna, mert futópercre érkeztünk meg a parc fermébe... De igazából a mi baklövésünk az volt, hogy pont mi lettünk feltartóztatva, és 10 perccel a mezőny után indultam a gyűjtőből. Mikor megérkeztünk a gyorsra, nem állt előttünk senki, tehát nem volt kihez igazodnunk. Ez egy picit megzavart. Ezen kívül a sárga és a piros tábla szabálytalanul volt kihelyezve: az írás szerint nagyjából 15 méterre kellenének egymástól - ehhez képest ez most volt vagy 50... Ebből kifolyólag a lapozó-órát nem láttam. Behajtottam az állomásra - amit nem kellett volna, mert ha a navigátort beküldöm, akkor rendben vagyunk - ez az én hibám. De a lényeg, hogy behajtottunk, láttam, hogy ez korai érkezés, és a tábláig visszatolattam, de csak addig, és nem hagytam el az időellenőrző állomást. Ezért kizártak. Szabály szerint úgy érzem, hogy ezért egy időbüntetést kellett volna kapjunk - minket kizártak.

- Ezek szerint igazságtalannak tartod?
- Igen, kicsit igen. Egyrészt, mert nem ettől lettünk elsők, hanem egész nap küzdöttünk érte. Másrészt pedig én másképp értelmezem a szabályokat. Ahogy le van írva, nekem azt jelenti, hogy az időellenőrzőre a behajtás a menetiránnyal megegyezően kell, hogy történjen, és tilos a kétszeri behajtás, kizárás terhe mellett. Na most mi egyszer hajtottunk be a menetirány szerint, és ugyan tolattunk,de nem hagytuk el az állomás területét. Ez a verzió nem szerepel a szabálykönyvekben. Ha kaptunk volna egy időbüntetést, akkor is büntettek volna, de legalább valamiféle helyezésünk megmarad - szerintem nem is lett volna rossz. Én úgy érzem, hogy ez egy amatőr verseny, egy amatőr hibát követtünk el. Nem versenyzünk régóta - ha ennyire profik lennénk, az első osztályban indulnánk. Ez egy kicsit túlzott szankció volt - főleg úgy, hogy a Felügyelőtestület felülbírálhatja a szabálykönyvet és alkalmazhat egyedi elbírálást.

- Próbáltatok fellebbezni a döntés ellen?
- Igen, írásos fellebbezést nyújtottunk be, amire szóban megkaptuk a választ. Nyilván nem értettünk egyet, de nem tudtunk mit csinálni. De más dolog is csípte a szemünket: ha szabály és kizárás, akkor az vonatkozzon mindenkire, így arra is, aki elhagyta az etap-útvonalat. Nekem egy zsiguli kategória eredménye nem oszt nem szoroz, de azt gondolom, hogy ha valamiért kizárás jár, akkor ne csak én kapjam meg.

- Mennyire vette el ez a kedved a versenyzéstől - ha elvette egyáltalán?
- Kellően feltüzelt minket ez a dolog. Úgy döntöttünk, hogy még fejlesztünk az autón és a tudásunkon. Esztergomban megmutatjuk, hogy helyünk van a mezőnyben. Remélem, a nézők ugyanolyan lelkesedéssel fogadnak minket, ahogy tették ezt Ózdon is - nagyon jó esett. Megpróbálunk ilyen amatőr hibákat nem elkövetni többé... És természetesen a cél az év végi bajnoki cím - biztos nagyon nehéz lesz, és nagyon fognak hiányozni ezek a pontok, de akkor is megmutatjuk, hogy nem csak a szerencsén múlt az ózdi eredményünk. Nyilván az abszolút első helyre nem nagyon tudunk majd menni, mert ahhoz kellett a szerencse, de nem adták ingyen...

Gy6 - abszolút idő

vágta: Boroznaki Zoli

- Haragszol valakire?
- Őszintén megmondom: én nagyon hamar felejtek. Azon kívül, hogy ma reggel úgy keltem, hogy kikésés van, és felpattantam az ágyból...:) Ezen kívül semmi. De most azért még bennem van. Szívemből nem haragszom senkire - szeretném a jó viszonyt megőrizni. Ha tüske marad bárkiben, az senkinek nem jó. Ettől függetlenül én úgy érzem, hogy ezt a versenyt én nyertem meg, bizonyítottam - és nyugodtan nézek a szerelők és a támogatóim szemébe. És ezúton szeretném megköszönni nekik az eddigi és az elkövetkezendő segítséget és támogatást. Egy lényeg: a tudást nem lehet elvenni, csak az eredményt.


Ez a hír most jelenik meg 7142. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.19-23.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k