Ha megnyerte, hadd vigye...
Szabó Barna - BMW M3
2009-04-18
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
687104134
Napi oldal:
3387
Jelenleg:
873
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

A Szabó Barnabás-Csuba Róbert páros a GREPTON Rali-Túra Bajnokság szezonnyitó futamát megnyerte, majd a verseny után kizárták őket. Sokan vették elő a szabálykönyveket, és nézegették, hogy kinek van igaza - Szabó Barnát kérdeztem, ő mit gondol az esetről.

- Hogy érezted magad a hétvégén - a célba érésetekig?
- A verseny nagyon jó szervezés volt, jól éreztük magunkat, és szerencsére még az idő is jó volt. A pályák igazi ralis gyorsok voltak: kicsit kátyús, kicsit gödrös, de alapjában véve nagyon technikásak. Nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy tényleg nem volt teleszórva lassítókkal, csak ott, ahol fontos volt. Jól lehetett autózni, megfelelő távon - összességében teljesen elégedet voltam. Aztán, hogy a végén mi történt, az egy sajnálatos dolog, de abba belesetünk.

Gy5

vágta: Boroznaki Zoli

- A ti versenyeteket nem a kikésés tette szomorúvá: mi történt?
- Mondjuk az is tehette volna, mert futópercre érkeztünk meg a parc fermébe... De igazából a mi baklövésünk az volt, hogy pont mi lettünk feltartóztatva, és 10 perccel a mezőny után indultam a gyűjtőből. Mikor megérkeztünk a gyorsra, nem állt előttünk senki, tehát nem volt kihez igazodnunk. Ez egy picit megzavart. Ezen kívül a sárga és a piros tábla szabálytalanul volt kihelyezve: az írás szerint nagyjából 15 méterre kellenének egymástól - ehhez képest ez most volt vagy 50... Ebből kifolyólag a lapozó-órát nem láttam. Behajtottam az állomásra - amit nem kellett volna, mert ha a navigátort beküldöm, akkor rendben vagyunk - ez az én hibám. De a lényeg, hogy behajtottunk, láttam, hogy ez korai érkezés, és a tábláig visszatolattam, de csak addig, és nem hagytam el az időellenőrző állomást. Ezért kizártak. Szabály szerint úgy érzem, hogy ezért egy időbüntetést kellett volna kapjunk - minket kizártak.

- Ezek szerint igazságtalannak tartod?
- Igen, kicsit igen. Egyrészt, mert nem ettől lettünk elsők, hanem egész nap küzdöttünk érte. Másrészt pedig én másképp értelmezem a szabályokat. Ahogy le van írva, nekem azt jelenti, hogy az időellenőrzőre a behajtás a menetiránnyal megegyezően kell, hogy történjen, és tilos a kétszeri behajtás, kizárás terhe mellett. Na most mi egyszer hajtottunk be a menetirány szerint, és ugyan tolattunk,de nem hagytuk el az állomás területét. Ez a verzió nem szerepel a szabálykönyvekben. Ha kaptunk volna egy időbüntetést, akkor is büntettek volna, de legalább valamiféle helyezésünk megmarad - szerintem nem is lett volna rossz. Én úgy érzem, hogy ez egy amatőr verseny, egy amatőr hibát követtünk el. Nem versenyzünk régóta - ha ennyire profik lennénk, az első osztályban indulnánk. Ez egy kicsit túlzott szankció volt - főleg úgy, hogy a Felügyelőtestület felülbírálhatja a szabálykönyvet és alkalmazhat egyedi elbírálást.

- Próbáltatok fellebbezni a döntés ellen?
- Igen, írásos fellebbezést nyújtottunk be, amire szóban megkaptuk a választ. Nyilván nem értettünk egyet, de nem tudtunk mit csinálni. De más dolog is csípte a szemünket: ha szabály és kizárás, akkor az vonatkozzon mindenkire, így arra is, aki elhagyta az etap-útvonalat. Nekem egy zsiguli kategória eredménye nem oszt nem szoroz, de azt gondolom, hogy ha valamiért kizárás jár, akkor ne csak én kapjam meg.

- Mennyire vette el ez a kedved a versenyzéstől - ha elvette egyáltalán?
- Kellően feltüzelt minket ez a dolog. Úgy döntöttünk, hogy még fejlesztünk az autón és a tudásunkon. Esztergomban megmutatjuk, hogy helyünk van a mezőnyben. Remélem, a nézők ugyanolyan lelkesedéssel fogadnak minket, ahogy tették ezt Ózdon is - nagyon jó esett. Megpróbálunk ilyen amatőr hibákat nem elkövetni többé... És természetesen a cél az év végi bajnoki cím - biztos nagyon nehéz lesz, és nagyon fognak hiányozni ezek a pontok, de akkor is megmutatjuk, hogy nem csak a szerencsén múlt az ózdi eredményünk. Nyilván az abszolút első helyre nem nagyon tudunk majd menni, mert ahhoz kellett a szerencse, de nem adták ingyen...

Gy6 - abszolút idő

vágta: Boroznaki Zoli

- Haragszol valakire?
- Őszintén megmondom: én nagyon hamar felejtek. Azon kívül, hogy ma reggel úgy keltem, hogy kikésés van, és felpattantam az ágyból...:) Ezen kívül semmi. De most azért még bennem van. Szívemből nem haragszom senkire - szeretném a jó viszonyt megőrizni. Ha tüske marad bárkiben, az senkinek nem jó. Ettől függetlenül én úgy érzem, hogy ezt a versenyt én nyertem meg, bizonyítottam - és nyugodtan nézek a szerelők és a támogatóim szemébe. És ezúton szeretném megköszönni nekik az eddigi és az elkövetkezendő segítséget és támogatást. Egy lényeg: a tudást nem lehet elvenni, csak az eredményt.


Ez a hír most jelenik meg 7046. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k