Hajdú Tomi a kereklámpással
RTE bajnokai - sorozat - H/Lada
2008-02-09
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
783830104
Napi oldal:
151598
Jelenleg:
1031
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Hajdú Tamás és Szabó Gábor egy versenyt kihagytak, kettőn kiestek. Ezzel a H/1 bajnoki címéről lecsúsztak, de a H/Ladában ők lettek a legjobbak, hiszen, ahol elindultak, ott mindig nyertek.

- 2007-ben hatszor álltunk rajthoz és abból kétszer kiestem. Végül is négy versenyt nyertem meg a kategóriámban, a H1-ben is. Ahol végigértünk, azt megnyertük. Szendrőn, az utolsó gyorsaságin vezettem 30 másodperccel és a fék miatt ki kellett állni, ott nem tudtam végigmenni. Ha az megvan, akkor a H/1 is megvan, annak a bajnoki címe is. Alapjában véve tetszett az elmúlt év. Kedvenc pályám az új pálya, Gyöngyöspata volt. Szerintem ez a legeslegjobb ralitúra pálya.

- Mi alapján döntesz, hogy melyik a kedvenc pályád?
- Az említett pálya azért tetszik, mert abban minden van. Abban van kanyargós rész is, technikás is, tempó is nagyon sok van benne. Bár kicsit kevesebb lassító lehetett volna a faluban. Nagyon tetszik, amikor át kell mennem egy falun nagyon gyorsan, lehet, hogy ez is megfogott benne. És ott nagyon-nagyon jól tudtunk menni.

- Mióta versenyzel?
- 2003-ban kezdtem el a VFTS-sel, nem ezzel a kereklámpással, ami most van. Akkor gyakoroltunk két évet.

- Akkor is túráztál 2003-ban?
- Igen.

- Miért váltottál VFTS-ről erre a kereklámpásra?
- Igazából azért, mert jobban tetszik, de most már nem cserélném vissza semmi pénzért, mert sokkal jobban lehet ezzel menni szerintem, mint egy kockával, habár mindenki azt mondja, hogy ugyanaz a futóműve, de valahogy mégis sokkal jobb.

- Idén mi lesz? Ugyanúgy ez a kereklámpás és ugyanúgy túra?
- Idén közel sem biztos, hogy lesz valami. Ott kezdődik, hogy most más terveim vannak, mint az autóversenyzés, úgyhogy nem biztos, hogy tudunk menni, de még nincs elvetve az ötlet.

- Lehet tudni, hogy milyen más terveid vannak?
- Építkezek, úgyhogy nem igazán akarok a versenyzésre költeni, hacsak valami jó nagy szponzor be nem esik.

- Ha teszem azt, idén nem jönnél, ez jelentené azt, hogy soha többet nem ülnél versenyautóba?
- Nem. Az is biztos, hogy mindenféleképpen megyek egy versenyt az idén. Ha oda kerül a sor, hogy idén nem tudok bajnokságra menni, rali-túrába biztos, hogy fogunk menni. De bajnokságra, minden versenyre, nagyon felkészülve, ezt szerintem nem tudom most megcsinálni.

- Az autót ettől függetlenül megtartod?
- Az autó versenykész állapotban van, teljesen át van revíziózva, úgyhogy ha holnap lenne egy verseny, tudnék vele indulni.

- Egy kicsit beszéljünk a kocsidról, hogy mit tud, milyen műszaki állapotban van?
- Igazából ez egy H-s Lada. 2007 januárjában lett teljesen újraélesztve, tehát a karosszériától, a fényezéstől a motorig, a hajtásig minden. Az autón az alkatrészek maximum egy évesek. 930 kg, 1600 köbcentis, tehát gyakorlatilag a súly-lóerő arány nagyon jó és full top állapotban van. És egy bajnok autó. Komlón, az abszolút második hely a második gyorson azt gondolom, hogy elég említésre méltó eredmény. Ez az autó egy jó pilótával úgy gondolom, hogy bármikor ütőképes.

- Szóval, kár lenne, ha garázsban állna egy évig…
- Igen, és talán sokkal jobban örülnék, ha bérbe venné valaki, mert eladni nagyon sajnálnám.

- Ha úgy alakul, akkor az autó csak pihen egy évet, utána leporolod és mehettek vele tovább?
- Igen. Végülis árulom az autót, mert pont ennek az ára hiányzik a tervhez, de ha nem kell eladnom, akkor itt marad és megint fogunk vele menni.

- Ha esetleg elkelne, vagy valaki megvenné, akkor ugyanúgy Ladát vennél következő versenyautónak?
- Igen, csakis.

- Próbáltál már egyébként más autót, teszem azt egy elsőkerekest?
- Nem. Versenytempóban nem. Bár kipróbálnék egy Super1600-ost szívesen, ha tehetném. Inkább azt, mint egy Mitsubishit. Lehet, hogy ez most egy kicsit nagyképűen fog hangzani, de szerintem megállnám a helyem elsőkerekesben is.
 
Ez a hír most jelenik meg 6133. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k