Hajdú Tamás és Szabó Gábor egy versenyt kihagytak, kettőn kiestek. Ezzel a H/1 bajnoki címéről lecsúsztak, de a H/Ladában ők lettek a legjobbak, hiszen, ahol elindultak, ott mindig nyertek.
- 2007-ben hatszor álltunk rajthoz és abból kétszer kiestem. Végül is négy versenyt nyertem meg a kategóriámban, a H1-ben is. Ahol végigértünk, azt megnyertük. Szendrőn, az utolsó gyorsaságin vezettem 30 másodperccel és a fék miatt ki kellett állni, ott nem tudtam végigmenni. Ha az megvan, akkor a H/1 is megvan, annak a bajnoki címe is. Alapjában véve tetszett az elmúlt év. Kedvenc pályám az új pálya, Gyöngyöspata volt. Szerintem ez a legeslegjobb ralitúra pálya.
- Mi alapján döntesz, hogy melyik a kedvenc pályád?

- Az említett pálya azért tetszik, mert abban minden van. Abban van kanyargós rész is, technikás is, tempó is nagyon sok van benne. Bár kicsit kevesebb lassító lehetett volna a faluban. Nagyon tetszik, amikor át kell mennem egy falun nagyon gyorsan, lehet, hogy ez is megfogott benne. És ott nagyon-nagyon jól tudtunk menni.
- Mióta versenyzel?
- 2003-ban kezdtem el a VFTS-sel, nem ezzel a kereklámpással, ami most van. Akkor gyakoroltunk két évet.
- Akkor is túráztál 2003-ban?
- Igen.
- Miért váltottál VFTS-ről erre a kereklámpásra?
- Igazából azért, mert jobban tetszik, de most már nem cserélném vissza semmi pénzért, mert sokkal jobban lehet ezzel menni szerintem, mint egy kockával, habár mindenki azt mondja, hogy ugyanaz a futóműve, de valahogy mégis sokkal jobb.
- Idén mi lesz? Ugyanúgy ez a kereklámpás és ugyanúgy túra?
- Idén közel sem biztos, hogy lesz valami. Ott kezdődik, hogy most más terveim vannak, mint az autóversenyzés, úgyhogy nem biztos, hogy tudunk menni, de még nincs elvetve az ötlet.
- Lehet tudni, hogy milyen más terveid vannak?
- Építkezek, úgyhogy nem igazán akarok a versenyzésre költeni, hacsak valami jó nagy szponzor be nem esik.
- Ha teszem azt, idén nem jönnél, ez jelentené azt, hogy soha többet nem ülnél versenyautóba?

- Nem. Az is biztos, hogy mindenféleképpen megyek egy versenyt az idén. Ha oda kerül a sor, hogy idén nem tudok bajnokságra menni, rali-túrába biztos, hogy fogunk menni. De bajnokságra, minden versenyre, nagyon felkészülve, ezt szerintem nem tudom most megcsinálni.
- Az autót ettől függetlenül megtartod?
- Az autó versenykész állapotban van, teljesen át van revíziózva, úgyhogy ha holnap lenne egy verseny, tudnék vele indulni.
- Egy kicsit beszéljünk a kocsidról, hogy mit tud, milyen műszaki állapotban van?

- Igazából ez egy H-s Lada. 2007 januárjában lett teljesen újraélesztve, tehát a karosszériától, a fényezéstől a motorig, a hajtásig minden. Az autón az alkatrészek maximum egy évesek. 930 kg, 1600 köbcentis, tehát gyakorlatilag a súly-lóerő arány nagyon jó és full top állapotban van. És egy bajnok autó. Komlón, az abszolút második hely a második gyorson azt gondolom, hogy elég említésre méltó eredmény. Ez az autó egy jó pilótával úgy gondolom, hogy bármikor ütőképes.
- Szóval, kár lenne, ha garázsban állna egy évig…
- Igen, és talán sokkal jobban örülnék, ha bérbe venné valaki, mert eladni nagyon sajnálnám.
- Ha úgy alakul, akkor az autó csak pihen egy évet, utána leporolod és mehettek vele tovább?
- Igen. Végülis árulom az autót, mert pont ennek az ára hiányzik a tervhez, de ha nem kell eladnom, akkor itt marad és megint fogunk vele menni.
- Ha esetleg elkelne, vagy valaki megvenné, akkor ugyanúgy Ladát vennél következő versenyautónak?
- Igen, csakis.
- Próbáltál már egyébként más autót, teszem azt egy elsőkerekest?
- Nem. Versenytempóban nem. Bár kipróbálnék egy Super1600-ost szívesen, ha tehetném. Inkább azt, mint egy Mitsubishit. Lehet, hogy ez most egy kicsit nagyképűen fog hangzani, de szerintem megállnám a helyem elsőkerekesben is.