
Ahogy korábban már beszámoltunk róla: Hangodi Bendegúz és Petrovszki Dániel idén a német Opel Rally-e Cup-ban folytatják a versenyzésüket. Az elektromos Opel Corsák kupájában népes az indulók száma, a bajnokság győztese egy teljes Rally4-es szezont nyer.
Beniéknek megvolt az első versenyük, a dobogóra tudtak állni és a céljuk továbbra sem változott: meg szeretnék nyerni a Kupát!
Hogy éreztétek Magatokat az első futamotokon, a német a Rally Sulingenen?
Keretbefoglaltuk a versenyt, hiszen megnyertük az első és az utolsó gyorsasági szakaszt is. Mindkettő nagyon fontos volt, hiszen az első szakasz meghozta az önbizalmunkat és a jó hangulatot a futamra, az utolsó pedig fontos volt a powerstage pontok miatt. Harmadikak lettünk a futamon és megnyertük a powert, így erős a helyünk a bajnokság szempontjából.
Jó volt azt érezni, hogy nem lőttünk olyan messze az elképzeléseinkkel a valóságtól, van helyünk ebben a kupában. Próbálunk már a következő futamra készülni és arra koncentrálni.
Az mikor is lesz?
A hónap végén, Eindhovenben az ELE Rally lesz (egy időben a Diósgyőr Rally-vel.)
Milyen ez az autó versenykörülmények között?
Minden tűz és víz! Az autó gyári, de meglepően gyorsan lehet vele menni! Nyilván egy Rally4-es autóhoz viszonyítva a kigyorsítás és a féktáv nem ugyanaz, de a kanyarsebesége - az alacsony súlypont miatt – elképesztően jó! Úgy gondolom, hogy van olyan szituáció, amikor gyorsabban lehet vele fordulni, mint egy Rally4-es autóval, amivel korábban versenyeztem.
Nyilván vannak utcai betegségei, már a pályabejáráson is foszlik az autó rendesen, figyelni kell pár dologra. Például nem lehet vele akkorát ugratni! Volt egy szituáció, amikor próbáltam elspórolni, de nem eléggé, a jobb első kerékre érkeztünk, nagyobb terhelést kapott, megváltozott a futómű-geometria, de a szerviz megoldotta.

Az akkumulátor túlmelegedése tud még problémát okozni, de ez is menedzselhető. A hosszabb, teligázas szakaszokon többször elvette a teljesítményt az autó. De ez a többieknek is hasonló, hiszen teljesen egyforma autókkal versenyzünk.
Már van rálátásod, milyen egy rally kupasorozatban versenyezni. Milyen a hangulat ebben az ADAC Opel Rally-e Cup-ban?
Itt is hasonló a helyzet! Folyamatosan változik a gyűjtő, a szerviz, az etap, hiszen a töltési időhöz próbálják optimalizálni a dolgokat. Kicsit olyan, mintha káosz lenne, de valahogy minden mindig megoldódik. Kevesebb gyorsaságit megyünk, mint amit az adott futamon a ’normál’ mezőny teljesít, ezért még fontosabb minden szakasz.

Gyorsan mennek a többiek is, vannak már rutinos párosok, akik évek óta itt mennek és persze jönnek mindig újak is. Nekem nagyon tetszik a légkör is, a pályák is!
Ez a lényeg!! Jól kezdtetek!
Igen, azt gondolom én is! Danival nagyon jól tudunk együtt dolgozni! Megyünk előre, igyekszünk mindig jobbak és jobbak lenni!
Köszönöm az interjút!
Szurkolunk és figyeljük az eredményeiteket folyamatosan!
>> Rallye Sulingen eredmények <<