|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Turán Fricivel, a Versenyabroncs Kft. ügyvezetőjével beszélgettünk a Hankook versenyabroncsok magyarországi terveiről, az árakról és a fejlesztésekről.
Frici, mikor kezdődött a kapcsolatod a Hankook versenygumikkal?
2012-ben mentem a San Remo IRC futamon először Hankook gumikkal Solberg csapatában. Egy feltétel volt, hogy részt kellett venni a Hankook fejlesztési programjában, és azt gondolom, hogy nem bántuk meg. Itt kezdődött a kapcsolat a gyárral.
Összekovácsolódtunk a márkával és az általunk alapított cég már 2015-ben a világbajnoki futamokon szolgálta ki a Hankook gumikkal versenyző párosokat. Az ORB-ben itt vagytok évek óta. Igen. Az a munka, amit elkezdtünk, az nagyon sok embernél pozitívan csapódott le. A márka viszonylag új, főleg, ha megnézzük, hogy milyen ellenfelekkel kell felvennünk a versenyt a piacon, hiszen ők lényegesen nagyobb múlttal rendelkeznek a motorsport világában. De a Hankook tisztességgel felveszi a versenyt és nagyon sokat költ a fejlesztésre. Sok olyan irány van, amit az évek alatt a versenytársak is figyelnek és átvettek és próbálnak bizonyos dolgokban a Hankook után menni. Azokat az elképzeléseket, amiket a Hankook megvalósít, azok egy idő után megjelennek a versenytársaknál is, ami azt jelzi, hogy jó úton járunk. Vannak új fejlesztések az idei évre? Fontos tudni a márkánkról, hogy folyamatosan fejlesztésekkel készül évről évre. Mivel nem csak a magyar piac tartozik a mi cégünkhöz, hanem már tíz országban szolgáljuk ki a partnereinket, ezért nagy raktárkészlettel rendelkezünk, ami a versenyautó piacon nagy előnyt jelent, hiszen raktárról, nagyon gyorsan ki tudjuk szolgálni a versenyzőinket.
Azt hozzátenném, hogy ellátásban mindig a magyar piac élvez prioritást, éppen ezért azok a kedvezmények és azok a szolgáltatások, amiket a magyar mezőny számára tudunk biztosítani, azok egyedülállóak Európán belül és ezek a dolgok mindenképp növelik az abroncs ár-érték arányát. Mik ezek a plusz szolgáltatások? A legfontosabb, hogy a versenyzőknek nem kell készletezniük a gumikat! Az általunk fel és leszerelt abroncsokat, ha azok nem voltak használva, akkor visszavásároljuk. A verseny kezdetekor többféle keveréket fel tudunk szerelni és csak azt kell kifizetni, ami fent is volt az autón. Ezek olyan dolgok, amik a versenyzők kényelmi szintjét emelik. Talán ez annak is köszönhető, hogy kicsit előnyben vagyok, hiszen tudom, hogy mi a fontos és mire van szüksége egy raliversenyzőnek, ha jól akar szerepelni és közben a büdzséjére is oda szeretne figyelni… Például nem kell év elején berendelni és megvenni 6-8 vizes gumit, amit lehet, hogy elhasználsz, lehet, hogy rajtad marad, hanem nálunk mindig van készlet és elég csak akkor megvásárolni, ha valóban szükség van rá. Emellett olyan szolgáltatásokat teszünk mellé, ami szintén fontos és talán ilyen sincs máshol, hiszen ott tudunk lenni a privát teszteken, a nemzetközi tesztadatokat felhasználva tudunk tanácsokat adni a versenyzőknek. Ott vagyunk, gumihőmérsékletet, nyomás adatokat mérünk, elemzünk és a beállításokban is tudunk segíteni. Erre próbálunk nagy hangsúlyt fektetni és látszik, hogy a versenyzőink igénylik ezt és elfogadják a tanácsainkat. És az egyik legfontosabb dolog: az ár változott? Sikerült elérnünk a gyárnál, nem kis tárgyalás sorozat végén, a vírushelyzetre is hivatkozva, hogy tudjuk tartani a tavalyi árakat és a tavalyi feltételeket. Azt gondolom, ez nagyon nagy dolog, hiszen egy 18-as gumit már 225 euroért meg lehet vásárolni éves szerződés esetén, ami jóval kedvezőbb a versenytársunknál. Szerintem azt már én is és mások is bebizonyították, hogy ezzel az abronccsal lehet gyorsan autózni, akár Európa-bajnoki futamot is lehet nyerni :) és lehet vele látványosan is, úgyhogy a nézőket és a versenyzőket is maximálisan ki tudja szolgálni.
Van pár név, aki idén először választott Benneteket... Igen, büszkén mondhatom, hogy több tehetséges, fiatal versenyző is a Hankook gumi mellett tette le a voksát, hiszen Csomós Mixi és Vizelli Karcsi is, valamint a Korda Racing további versenyzői is biztosan a mi gumijainkon fognak versenyezni. Nem csak a raliban szerepeltek jól. Ez így van! A gyorsasági szakágban kizárólagos beszállítóként vagyunk jelen, de a rallycrossban is vannak kupasorozatok, amik Hankook abroncsokon futnak.
File Gábor - műszaki tanácsadó - +36 70 633 5020 fg@versenyabroncs.hu Ez a hír most jelenik meg 2789. alkalommal
címkék: hankook
|
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
s t a t i s z t i k á k |