Harc a bajnoki címért: Turi Tomi
Turi Tomi
2004-10-13
riport • szerzo
h i r d e t é s
Összes oldal:
785689804
Napi oldal:
163369
Jelenleg:
1704
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Turi Tamás.
Amikor azzal a mérges Nissannal ment, már akkor lehetett érezni, ügyes keze van...
Több versenyzõ mellett, ismerve az RSB állásfoglalását, a legtöbb pont birtokában vághat neki a 2004-es esztendõ utolsó bajnoki futamának...

A legközelebb állsz most ahhoz, ami egy rallyversenyzõ egyik álma lehet, hogy abszolút bajnoki címet nyerjen.
Igen, már régóta hajtunk erre...

Mesélj egy kicsi arról, hogy milyen autókon át vezetett az utad!
Mentem már egy pár autóval...

Kereklámpás Zsigulival kezdtem nagyon régen, aztán jöttek a kockalámpás évek. Ezzel lettem másodosztályban magyar bajnok. Mentem vagy három, de talán négy évet is a kockaladával, már nem tudom.

Aztán váltottam a Suzukira, azzal is mentem egy jó pár évet.
Utána jött egy Mazda 323 GTR, az N csoportban, azzal mindig sok volt a problémám.
Aztán jött a Nissan, azzal is 4 év szereplés volt, amibõl 3x lettem bajnok és a negyedik évben semmilyen számszerû eredményem nem volt, mindig megállt.
A Nissanozás elõtt mentem egy évet Astra Kupában, ez most jutott eszembe.

Aztán a Corollával mentél egy felejthetetlent, az elsõ versenyed elsõ gyorsaságiján adtál néhány másodpercet Janikának, a következõ versenyen pedig sikerült látványosan összehajtani az autót.
Mindig valami baja volt annak az autónak. :)

Ez a Skoda most úgy néz ki, hogy bevált...
Nagyon bízom benne, hogy az utolsó verseny is jól fog sikerülni.
Mi minden tõlünk telhetõt megteszünk a pályán annak érdekében, hogy a bajnokságot megnyerjük. Bízom benne, hogy az autónk is megfelelõképpen lesz felkészítve.

Már a pécsi versenyen látszott, hogy a csehek nem bízzák a véletlenre, volt a szervizparkban egy tartalékautó, ha bármilyen alkatrészre lenne szükség...
Nem rajtuk múlott, mi mondtuk nekik.
Elhozták az éles autót és a teszten már nem akart mûködni, nem tudtam vele egy normálisat menni sem. A csehek erre éjszaka hoztak egy autót, ha nem tudják addig helyreállítani, akkor ezzel tudjak menni. Hála istennek a gépátvétel elõtt egy fél órával sikerült kicserélni a hibás benzinszivattyút és megoldódott a mechanikus probléma.
Nem is szívesen mentem volna azzal a másikkal, az egy EvoII-es Octavia volt, szerencsére nem volt rá szükség.

Hogy van az, hogy aszfalton ennyire képbe vagy?
Nem tudom igazándiból, szerintem a murván is képbe lennék, ha megfelelõ lenne a technikánk hozzá.
Sajnos az autónkhoz semmi hajtásprogram nincs a cseheknek, ez az autó murván még életében soha nem ment.
Én is meglepõdve állok az elõtt, hogy a murván nem jöttek az eredmények, talán ennek tudnám be, hiszen mindig azt gondoltam magamról, hogy a murván jobb vagyok.

Most aszfaltos versenyen fog eldõlni a bajnoki cím sorsa és idén aszfalton nem volt legyõzõd, ha nem volt gondja az autónak...
Igen, aszfaltos lesz, bizakodunk!

Az Octavia meghozhatja Neked a rég várt sikert.
Jobb autónak tartod, mint például a Corolla volt?
Nem jobb ez.
Aszfalton meg vagyok vele elégedve. Motorerõ nem erõs, de a futómûve nagyon jó.
Egy klasszissal rosszabb, mint a többi Skoda a mezõnyben. Legalábbis úgy érzem és a mérések is ezt támasztják alá, és elég ha csak benézel az utastérbe is... Teljesen más. Azok tényleg gyári autók, ez pedig egy összetákolt valami.

Az eredményt hozza...
Igen, azon vagyunk, hogy a maximálisat teljesítsük,
az a baj, hogy jövõre ez az autó kevés lesz ide...

Hátha egy bajnoki cím elõre viszi a tárgyalásokat...
Reménykedünk.
Nagyon szeretnénk megnyerni a bajnokságot!
Remélem ki fog tudni derülni, hogy mennyi pluszt tud az adni, ha bajnok az ember :)

Mit szólsz az RSB határozatához?
Úgy gondolom, hogy ennek ilyen egyértelmûnek kellett volna lenni már az elsõ pillanattól kezdve. Ez az egész világon így mûködik.
Ennek nem most kellett volna kiderûlni, de az biztos, hogy ez a jó döntés.
Sajnálatos módon nem volt egyértelmû a szabálykönyv, de ha nem is volt benne, miért lenne másképpen.

Azt gondolom, még mindig jobb, mintha a verseny után hangzanak el ezek a hivatalos értelmezések...
Igen.
Elvileg nekünk most már így nem kell annyira sietni, nem feltétlenül kell megnyerni a versenyt.

A pályákról tudsz valamit?
2003-ban abszolút 3.-ok voltunk, elõtte nem mentem ezen a versenyen, végülis tavaly mentem rajta elõször.
Jó pályák és jó verseny lesz!

Ez a hír most jelenik meg 2310. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k