Vincze Feri nagyon tehetséges pilóta. Idén ezt egy jól felkészített autóval tudja is bizonyítani! Egerben és Miskolcon is abszolút negyedik helyen végeztek. Ferivel a 22.Miskolc Rallye után beszélgettünk
A bajnokságban negyedikek voltatok a futam előtt, mégis kilencediknek indultatok Miskolcon. Miért?
Az arany-licenszesek miatt. Nem örültem annyira ennek, igazságosabbnak tartanám, ha a bajnokság állása szerint rajtolhatnánk, de talán majd murván egy kicsit kompenzálni fog, hogy nem kell elöl söprögetni…
Az első nap négy rövid gyorsasági szakasz volt a miskolci programban. Ti milyen gumit választottatok?
Nem jót! De szerintem senki sem. Az első kör még vizes volt, a másodikban felszáradt, oda már a slick kellett volna.
Mi vizes gumival mentünk, ami a második körben már nem volt jó. Első gyorson sikerült egy abszolút második időt, annak örültünk. De összességében nem siettük el a pénteki napot, feleslegesen nem akartunk kockáztatni. Az egyértelmű volt, hogy a szombati napon, a sok hosszú gyorsaságin fog eldőlni a verseny. Végülis a harmadik helyen fordultunk, ami jó volt, hiszen másnap már ez volt a rajtsorrend.
Mindenki azt mondta, hogy a két hosszú gyorsasági a legfontosabb ezen a versenyen. Ti hogyan készültetek rá? Volt valami különleges ezeknek a szakaszoknak a felírásában?
Talán az volt a különleges, hogy nem mentem még ezeken a szakaszokon…
Amikor már egyszer versenytempóban végigmegy az ember egy-egy gyorsaságin, az nagyon nagy előny tud lenni. Nekünk ez hiányzott, nem tudtam elvállalni, ahogyan kellett volna, éreztem, hogy hagyok bent időt. Igazából nem is nagyon tudtam gyorsulni, tudtam, hogy hol lehetne még, de nem mertem gyorsítani. Éreztem, hogy nem vagyok százas, nem is tudtunk száz százalékon autózni. Ez sajnos meg is látszott az időkülönbségeken. A két hosszún elég sokat kaptunk.
Találkoztunk a verseny előtti teszten, nem voltál jól, panaszkodtál, hogy beteg vagy.
Sajnos a verseny előtt elkaptam egy torokgyulladás szerű dolgot. Szombatra már teljesen kifárasztott, magas volt a lázam, nem nagyon tudtam száz százalékosan koncentrálni a versenyzésre. Ez meg oda vezetett, hogy nem tudtunk tovább harcolni a mezőny elejével, de a verseny végi negyedik helynek nagyon örülünk!
Az autóval minden rendben volt?
Igen! Még nem is nagyon volt vele ilyen versenyünk, hogy semmi baja nem volt, tényleg csak át kellett néznünk a szervizekben.
Negyedikek lettetek úgy, hogy beteg voltál, egy olyan versenyen, ahol mindenki a hazaiak sikerét várta. Odafértetek közéjük.
Ez nagy boldogsággal töltött el! Mályinkán is csak 3-4 másodpercet kaptam a kategóriatársaktól. A realitás talaján maradva ennél többre számítottam…
Jönnek a murvák! Te nem vagy nagy murva menő… Pontosabban: nem mentél még murván!
Tavaly 50 kilométert tudtam menni murván a Székesfehérvár Rallye-n, ahol egy dupladefekt megállított minket és ennyi murvás tapasztalatom van csak…
Biztatnak azért, azt mondják sokan, hogy aki aszfalton tud menni, annak a murva is menni fog. Remélem, hogy ez tényleg így van…
Próbálok majd precízen menni ezeken a számomra ismeretlen. Nem mentem még itt.
Nézegettem belsőket már. Ezek a szakaszok talán egyszerűbbek, mint amilyenek a veszprémi pályák lesznek. Talán a pályabejárással nem lesz gond, a rutin, a murvás rutin kell majd.
Azt gondolom menni fog ez is Neked. Találkozunk a teszten!
Még egy szó: úgy számoltam, hogy az abszolút harmadik helyen álltok a bajnokságban…
Mi is így számoltuk! :) Felülmúlta a várakozásainkat és nagyon boldogok vagyunk. Szeretnénk megtartani ezt a helyezést. Ha így maradna az év végéig, ezt már most aláírnánk! :)
A csapat partnerei: CONFECTOR, Hungarobiomed Kft, ZÖLD ÚT Építő Kft, BARTRON-07 Kft, Várkert-97 Kft, NORTH FORCE HUNGARY KFT, Palócker Kft, HYDROPROFIL KFT, HEDEX Emeléstechnika, GARDEN, Hartmann Építész Kft, Faragó Zsolt fuvarozó, Full General Building Kft, DMKER, EUBYNOR-West Zrt, GOLD STONE TRANS Kft, Petrovics Csaba CNC, BS-TEL Kft