
Június utolsó hétvégéjén Nyergesújfalu, Lábatlan felé vette az irányt a ralisok apraja-nagyja, hiszen itt került sor a Young&Partners Rali Túra Bajnokság III. futamának a megrendezésére, ahol nem csak az időjárás, hanem az egyes kategóriákban kialakult szoros küzdelem is hozzájárult a meglehetősen forró hangulathoz.
Összesen 99 kocsi (80 RTE, 16 licences, 3, előfutó) állt a rajthoz XII. GARMIN Rally-n, de csak 66 autózta végig három körben a tempós, viszont csúszkálós Őrisáp - Bajót - Bajna és a Máriahalom - Szomor gyorsokat.
Vasárnap sajnos már az első gyorsasági kellően esemény dúsra sikeredett, így keletkezett jelentősebb csúszás az időtervben. A cél előtt az erdőből kijövet fölfelé vezető szakaszon van egy jobbos kanyar, majd egy erős balos következik. Nos, ennek a résznek több autó is áldozatul esett; többen kicsúsztak. Mivel sok néző volt errefelé, így 3 autót is ők segítettek kiszedni az árokból. A bajóti bejáratnál a kettes lassítót túl gyorsan közelítette meg egy Honda Civic versenyautó, és az árokban landolt, így a versenyzőknek fel kellett adniuk a futamot. Szintén az első gyorson a negyedik lassítót elnézte a Citroen Saxo-s páros, akik így egy nagy hátast dobtak az autóval. Szerencsére az ijedtségen kívül személyi sérülés nem történt. A gyorson inkább a műszaki hibák voltak a jellemzők. Két Lada is pórul járt, az egyik árokba landolt, a másik pedig beborult Máriahalom után.

Az utolsó körben a hatos gyorsaságin volt, akinél kiszakadt az egyik kerék, voltak akik az utolsó kanyart elrontották, de a nézők és a fotósok segítségével még be tudtak gurulni a Parc Fermébe.
Az abszolút időket tekintve Vincze Marci - Szedő Csaba páros volt a leggyorsabb. Már az első körben elindult a küzdelem, hiszen a Nagy testvérpárral ment az adok-kapok (4 tized másodperces különbség volt a két gyors után), de ők a második körben kiestek. Ezután tettek nagyobb előnyre szert Marciék és próbáltak a nézőknek autózni, aminek végül meg is lett az eredménye. Egy derékszögű kanyart a negyedik gyorson elrontottak, beforogtak, és még a motor is leállt, de az előny még így is elég volt a legnagyobb kupához. A dobogó második fokára a Borbás Szabolcsék állhattak fel, akik a második gyorsasági szakaszon kettőt is hibáztak és ez némi riadalommal is járt – de a végére sikerült visszaállni a megfelelő tempóra.
Abszolútban harmadik helyezettként és H4-ben elsőként végezett ifj. Kiss László - Varga Zsuzsanna, 17 másodperccel lemaradva pedig másodikként Domonkos Lászlóék autóztak.
H3-ban ismét elég izgalmasan kezdődött a verseny, hiszen elég szorosan ment egymás után a mezőny eleje. Végül győztesként – a puhább gumik ellenére is – a Gyarmati - Bibliák kettős került ki a megmérettetésből. Közel 5 másodperces hátránnyal másodikként Nemerey Ádám - Kőszegi Ferenc értek a célba.
A H2-es mezőnynek a fele nem tudta befejezni a versenyzést, főleg műszaki problémák miatt. Az első helyet a kategóriában 9 tized másodperces előnnyel Csomós Miklós - Varga Gábor páros érdemelte ki. Ez volt még csak a második versenyük a túrában és ami még érdekességként elmondható: a sofőr csak most töltötte be a 19. életévét. A második helyen kicsivel lemaradva – akik az Ózdi esések emlékeit próbálták elfeledni – a Papp testvérpáros ralizott.
H1-ben igen nagy előnnyel, két kiesés után végre a legjobbnak bizonyult a Jobbágy Péter - Bertók Tamás kettős, akik hibátlanul autózták végig a vasárnapi gyorsokat. Az ezüstérmet pedig a Forgács Istvánék vihették haza.
Az N3-as kategóriában is az első 5 helyért folyt az igazi küzdelem. Végül közel 14 másodperces előnnyel Hidegkúti Balázs - Kőhegyi József páros vihette el az aranyérmet és az N-es abszolút kupát is. Másodikként Kondella Péter - Fülep Edina kettős autózott, akinek több kalandjuk is akadt. Az első gyorson kicsatolódott az öve a navigátornak, a második gyorson nem nagyon találták meg a saját tempójukat, de a végére belejöttek.
Az N2-es géposztályban szám szerint négyen indultak. De a végén a Hondák versenyéből ketten kiestek, két versenyautót pedig kizártak, mert nem volt meg a minimum magasságuk…
A legelőkelőbb helyen N1-ben Barna Krisztián, navigátorával Pálinkás Beátával végzett, akik az első gyorsnál annyira siettek, hogy a gyors végénél megforogtak és becsúsztak az árokba, de a nézők segítségével végül tudták folytatni a versenyzést. 30 másodperces hátránnyal másodikként ért a célba az Aczél András - Major Imre formáció.
Az A3-as kategóriában az utolsó gyors előtt négyen 5 másodpercen belül voltak. A győzelmet végül Kondor Lajos - Dara Róbert páros ünnepelhette, akik idei legélvezetesebb versenyükön vannak túl. 2,5 másodperces hátránnyal Toma Zoltánék másodikként értek a célba.
Az első helyet A2-ben szép előnnyel a Fodor Gábor - Maldrik Zsolt kettős érdemelte ki, maguk mögé utasítva az Ifj. Fogarasi - Toloczkó duót.
Végre egy trabantos versenyző páros, Balázs Kornél – Szabó László is erősítette a túra mezőnyét, egyedül indulva A1-ben. Az autó éppen hogy kész lett a versenyre, és így sem lett tökéletes, mert túl sok benzint kap a motor. De ennek ellenére célba értek. és ami még érdekes, hogy a Trabant 24 éves, a sofőre pedig két évvel fiatalabb…
A Young&Partners Rali-Túra Bajnokságnak közel sincs vége, hiszen augusztus 4-5-én a VII. Vectra-Line Rallye Szendrő-n folytatódik, ami már egy jól ismert futam a túrások számára.
A XII. GARMIN Rally tévés beszámolója az alábbi időpontban lesz látható:
2012. július 6-án, péntek 21.50-kor az M2 MNASZ Motorsport Magazinjában kerül még adásba.
2012. július 8-án, vasárnap 12.30-kor a Sportklub Padlógáz Motorsport Magazinjában.