Az N/2-es géposztály első helyezését ezúttal is a Demjén Martin - Schweighardt Gábor páros szerezte meg, akik így újabb 10 pontot gyűjtöttek az éves értékelésben. Vezetik a géposztályt, készülnek a murvára, és egy navigátor-csere is esedékessé válik a következő futamra. Martint kérdeztem elsősorban a salgói és a - közelgő - bükfürdői futamról…
Hogyan értékelitek az idei harmadik győzelmeteket?
Igen, újra jött egy tíz pontos verseny számunkra, aminek ismét nagyon-nagyon örülünk természetesen. Az első napi szlovák pályák nagyon tetszettek, valóban jobb minőségűek, mint a magyar pályák. Leszámítva persze az új Zagyvaróna - Ceredet, ami már tiszta forma-1-es pálya lett. A szlovák pályák közül az első gyors vége az nem igazán tetszett nekem és az autónknak sem kedvezett. Itt széles úton kellett felfelé mennünk… amit viszont lefelé menet megpróbáltuk ellensúlyozni. A többi gyors tényleg nagyon jó volt, tetszettek és jó időket is autóztunk rajta. Volt egy-két hely, ahol driftesre vettük a figurát, mert elmelegedtek a gumijaink, és ilyenkor az oldalablakon néztünk ki. De azt hiszem, hogy ez is kell a nézőknek, nehogy azt higgyék, hogy csak íven tudok autózni! Voltak neccesebb szituációk is, mint amikor például a navigátorom - Gabi - felnézett és a villanyoszlop ott volt előtte, de szerencsére ezeket is sikerült megoldani.
Kisterenye? Ezt azért fenntartással kezeltük... Mikor a pályabejáráson megláttuk, már akkor felmerült bennünk, hogy vajon mi lesz ebből??? Tudtuk, hogy bontott tégla az alapja a szakasz murvás részének, amit majd az összkerekes autók kihordanak, és hogy ezzel a kisautóval majd hogyan tudunk menni rajta... A versenyen hamar ki is derült, hogy igen nehézkes számunkra az "átjutás" ezen a murvás részen. A második körre ráadásul sokkal jobban kimélyítették a nyomot, így mi ott nem is tudtunk autózni, meg kellett közölni, hogy fenn ne akadjunk valahol. Így inkább a ceredi szakaszra összpontosítottunk, és ott próbáltunk meg nagyon jó időt menni, a kisterenyein pedig próbáltunk spórolni az autóval. Láttuk-hallottuk, hogy mások azért nagyon sok defektet szedtek itt össze, beázott az autójuk a murvás szakasz végén lévő vizes résznél, és néhányuknál az egyéb anyagi kár is jelentős volt. Összességében viszont nagyon-nagyon jó verseny volt. Tavaly nem mentem ezen a futamon, így legalább most már én is megtudtam, hogy milyenek a szlovák pályák, milyen a salgói futam!
Bár nagyon fiatal vagy még... nézőként azért voltál már Salgó Rallye-n?
Amikor még ez a legendás kisterenyei körgyors szerepelt a programban, akkor még nem voltam, csak később kezdtem el versenyt nézni… De hírből azért természetesen ismertem!
Nem volt ez így csalódás számodra, hogy ez az a gyors, amiről ódákat regélnek, ti meg most alig tudtatok átmenni rajta? Régebbről néztem videókat erről, amikor még hatalmas emberfal között autóztak... hát, most azért ez nem igazán volt meg sajnos. Voltak részek, ahol sok-sok néző állt, de a közelében sem volt ez az egykori tömegnek. Ettől függetlenül azért elismerésünk a szervezőnek - és úgy véljük, hogy nem az ő hibája, hogy ilyen lett a pálya - mert ahogy hallottuk az időjárási körülmények miatt igen problémás volt itt az útépítés, és a szűkös határidő sem kedvezhetett nekik.
Hogyan került melléd Schweighardt Gábor?
Év elején navigátor nélkül voltam, akkor az egri futamra megpróbáltam Répás Zolit felkérni navigátornak, de munkahelyi elfoglaltságai miatt nem tudta ezt vállalni. Aztán a verseny előtt két héttel már nagyon sürgetett az idő, így felhívtam Lévai Ferit, ahogy ajánljon nekem valakit, aki diktálná az itinert. Ferkó pedig mondta, hogy mivel ők nem mennek év elején, majd csak a Szombathely Rallye-n, így addig kölcsön tudja adni nekem a navigátorát. Gabival már az első futamon nagyon jól összeszoktunk, így maradt mellettem a miskolci viadalon is, és most is. Viszont a következő futamra már vissza kell ülnie a nagyfőnökhöz! :-) Egyelőre még nem tudom, hogy kivel fogok menni. A napokban egyeztetek Répás Zolival, majd meglátjuk. Bízom benne, hogy most nem marad az utolsó pillanatra a dolog, hogy találjak valakit a jobb1-be!
Nem nehéz így versenyezni, hogy nincs állandó navigátorod? Valóban jó lenne már megállapodni egyszer! Keresem az igazit :-)
Ezek szerint ott leszel a következő futamon is... Nagyon rajta vagyunk, hogy ott tudjunk lenni, hiszen ha már ilyen jól állunk a bajnokságban, akkor nem igazán kellene most abbahagyni. Ráadásul murvás futam következik, amit jobban is szeretek, mint az aszfaltot. Régebben csak murvás futamokon indultam - még a Fordos, Fiatos, BMW-s korszakomban - viszont az utóbbi időben csak aszfalton versenyeztem, így jó lesz visszatérni rá újra. Kíváncsian várom, hogy milyenek lesznek a pályák, és hogyan sikerül "visszaforgatnom az agyamat" a murvára.
Milyen az autód és a csapat?
Az autó az tényleg nagyon jó. Beállunk a szervizparkba, átnézik... az első két versenyen mindig volt fékbetétcsere, mivel sokat "balláb-fékeztem" és mindig elfüstöltek a gyorsaságik végére. Ezen a futamon most megpróbáltam erre is odafigyelni, és óvatosan bánni a fékbetétekkel, így most szombaton annyi volt az autó legnagyobb baja, hogy bogaras volt a szélvédő és ezt le kellett mosni. A szerelők átnézték, de más gond tényleg nem volt vele. Vasárnap még egy törött féktárcsánk volt, azt cserélték és ennyi. Keller Petiék mindig nagyon jól felkészítik az autót, így ez mindig nagyon rendben van, így csak megköszönni tudjuk ezt nekik!
Milyen az N/2-es mezőny?
Az jó! Nagyon jó a hangulat, pályabejáráson is amikor összefutunk, mindig leállunk dumálgatni. De mindemellett igen erős is a mezőny, lehet csatázni a helyezésekért! Nagyon oda kell figyelnünk, ha elsők akarunk itt lenni.
8 éves versenyzői pályafutásod ellenére, még mindig hangsúlyozzák a mezőnyben, pálya szélén, médiában, hogy mennyire fiatal vagy? Idén már kevésbé azért, mint a tavalyi évben, amikor még nem voltam 18 éves sem. Akkor ez azért nagyobb szenzáció volt, de ettől függetlenül még most is lehet hallani...