duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Harmadszor is tíz pontosak!
Demjén Martin vezeti az N2-őt...
2010-05-27
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
805097397
Napi oldal:
187135
Jelenleg:
2173
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

thumb_harmadszor_is_tiz_pontosak_1Az N/2-es géposztály első helyezését ezúttal is a Demjén Martin - Schweighardt Gábor páros szerezte meg, akik így újabb 10 pontot gyűjtöttek az éves értékelésben. Vezetik a géposztályt, készülnek a murvára, és egy navigátor-csere is esedékessé válik a következő futamra. Martint kérdeztem elsősorban a salgói és a - közelgő - bükfürdői futamról…
 

Hogyan értékelitek az idei harmadik győzelmeteket?
Igen, újra jött egy tíz pontos verseny számunkra, aminek ismét nagyon-nagyon örülünk természetesen. Az első napi szlovák pályák nagyon tetszettek, valóban jobb minőségűek, mint a magyar pályák. Leszámítva persze az új Zagyvaróna - Ceredet, ami már tiszta forma-1-es pálya lett. A szlovák pályák közül az első gyors vége az nem igazán tetszett nekem és az autónknak sem kedvezett. Itt széles úton kellett felfelé mennünk… amit viszont lefelé menet megpróbáltuk ellensúlyozni. A többi gyors tényleg nagyon jó volt, tetszettek és jó időket is autóztunk rajta. Volt egy-két hely, ahol driftesre vettük a figurát, mert elmelegedtek a gumijaink, és ilyenkor az oldalablakon néztünk ki. De azt hiszem, hogy ez is kell a nézőknek, nehogy azt higgyék, hogy csak íven tudok autózni! Voltak neccesebb szituációk is, mint amikor például a navigátorom - Gabi - felnézett és a villanyoszlop ott volt előtte, de szerencsére ezeket is sikerült megoldani.

Kisterenye?
Ezt azért fenntartással kezeltük... Mikor a pályabejáráson megláttuk, már akkor felmerült bennünk, hogy vajon mi lesz ebből??? Tudtuk, hogy bontott tégla az alapja a szakasz murvás részének, amit majd az összkerekes autók kihordanak, és hogy ezzel a kisautóval majd hogyan tudunk menni rajta... A versenyen hamar ki is derült, hogy igen nehézkes számunkra az "átjutás" ezen a murvás részen. A második körre ráadásul sokkal jobban kimélyítették a nyomot, így mi ott nem is tudtunk autózni, meg kellett közölni, hogy fenn ne akadjunk valahol.  Így inkább a ceredi szakaszra összpontosítottunk, és ott próbáltunk meg nagyon jó időt menni, a kisterenyein pedig próbáltunk spórolni az autóval. Láttuk-hallottuk, hogy mások azért nagyon sok defektet szedtek itt össze, beázott az autójuk a murvás szakasz végén lévő vizes résznél, és néhányuknál az egyéb anyagi kár is jelentős volt. Összességében viszont nagyon-nagyon jó verseny volt. Tavaly nem mentem ezen a futamon, így legalább most már én is megtudtam, hogy milyenek a szlovák pályák, milyen a salgói futam!

Bár nagyon fiatal vagy még... nézőként azért voltál már Salgó Rallye-n?
Amikor még ez a legendás kisterenyei körgyors szerepelt a programban, akkor még nem voltam, csak később kezdtem el versenyt nézni… De hírből azért természetesen ismertem!

Nem volt ez így csalódás számodra, hogy ez az a gyors, amiről ódákat regélnek, ti meg most alig tudtatok átmenni rajta?
thumb_harmadszor_is_tiz_pontosak_3Régebbről néztem videókat erről, amikor még hatalmas emberfal között autóztak... hát, most azért ez nem igazán volt meg sajnos. Voltak részek, ahol sok-sok néző állt, de a közelében sem volt ez az egykori tömegnek. Ettől függetlenül azért elismerésünk a szervezőnek - és úgy véljük, hogy nem az ő hibája, hogy ilyen lett a pálya - mert ahogy hallottuk az időjárási körülmények miatt igen problémás volt itt az útépítés, és a szűkös határidő sem kedvezhetett nekik.

Hogyan került melléd Schweighardt Gábor?
Év elején navigátor nélkül voltam, akkor az egri futamra megpróbáltam Répás Zolit felkérni navigátornak, de munkahelyi elfoglaltságai miatt nem tudta ezt vállalni. Aztán a verseny előtt két héttel már nagyon sürgetett az idő, így felhívtam Lévai Ferit, ahogy ajánljon nekem valakit, aki diktálná az itinert. Ferkó pedig mondta, hogy mivel ők nem mennek év elején, majd csak a Szombathely Rallye-n, így addig kölcsön tudja adni nekem a navigátorát. Gabival már az első futamon nagyon jól összeszoktunk, így maradt mellettem a miskolci viadalon is, és most is. Viszont a következő futamra már vissza kell ülnie a nagyfőnökhöz! :-) Egyelőre még nem tudom, hogy kivel fogok menni. A napokban egyeztetek Répás Zolival, majd meglátjuk. Bízom benne, hogy most nem marad az utolsó pillanatra a dolog, hogy találjak valakit a jobb1-be!

Nem nehéz így versenyezni, hogy nincs állandó navigátorod?
Valóban jó lenne már megállapodni egyszer! Keresem az igazit :-)

Ezek szerint ott leszel a következő futamon is...
thumb_harmadszor_is_tiz_pontosak_2Nagyon rajta vagyunk, hogy ott tudjunk lenni, hiszen ha már ilyen jól állunk a bajnokságban, akkor nem igazán kellene most abbahagyni. Ráadásul murvás futam következik, amit jobban is szeretek, mint az aszfaltot. Régebben csak murvás futamokon indultam - még a Fordos, Fiatos, BMW-s korszakomban - viszont az utóbbi időben csak aszfalton versenyeztem, így jó lesz visszatérni rá újra. Kíváncsian várom, hogy milyenek lesznek a pályák, és hogyan sikerül "visszaforgatnom az agyamat" a murvára.

Milyen az autód és a csapat?
Az autó az tényleg nagyon jó. Beállunk a szervizparkba, átnézik... az első két versenyen mindig volt fékbetétcsere, mivel sokat "balláb-fékeztem" és mindig elfüstöltek a gyorsaságik végére. Ezen a futamon most megpróbáltam erre is odafigyelni, és óvatosan bánni a fékbetétekkel, így most szombaton annyi volt az autó legnagyobb baja, hogy bogaras volt a szélvédő és ezt le kellett mosni. A szerelők átnézték, de más gond tényleg nem volt vele. Vasárnap még egy törött féktárcsánk volt, azt cserélték és ennyi. Keller Petiék mindig nagyon jól felkészítik az autót, így ez mindig nagyon rendben van, így csak megköszönni tudjuk ezt nekik!

Milyen az N/2-es mezőny?
Az jó! Nagyon jó a hangulat, pályabejáráson is amikor összefutunk, mindig leállunk dumálgatni. De mindemellett igen erős is a mezőny, lehet csatázni a helyezésekért! Nagyon oda kell figyelnünk, ha elsők akarunk itt lenni.

thumb_harmadszor_is_tiz_pontosak_48 éves versenyzői pályafutásod ellenére, még mindig hangsúlyozzák a mezőnyben, pálya szélén, médiában, hogy mennyire fiatal vagy?
Idén már kevésbé azért, mint a tavalyi évben, amikor még nem voltam 18 éves sem. Akkor ez azért nagyobb szenzáció volt, de ettől függetlenül még most is lehet hallani...

Ez a hír most jelenik meg 3649. alkalommal
címkék: demjén, martin, n2, suzuki
Share |
2010.05.21-23.
Magyar Rallye Bajnokság 2010
HELL Salgó - Gemer Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0102 03 04 050607
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
2025.12.12-16.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k