Harmadszor is tíz pontosak!
Demjén Martin vezeti az N2-őt...
2010-05-27
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
763317727
Napi oldal:
55184
Jelenleg:
990
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

thumb_harmadszor_is_tiz_pontosak_1Az N/2-es géposztály első helyezését ezúttal is a Demjén Martin - Schweighardt Gábor páros szerezte meg, akik így újabb 10 pontot gyűjtöttek az éves értékelésben. Vezetik a géposztályt, készülnek a murvára, és egy navigátor-csere is esedékessé válik a következő futamra. Martint kérdeztem elsősorban a salgói és a - közelgő - bükfürdői futamról…
 

Hogyan értékelitek az idei harmadik győzelmeteket?
Igen, újra jött egy tíz pontos verseny számunkra, aminek ismét nagyon-nagyon örülünk természetesen. Az első napi szlovák pályák nagyon tetszettek, valóban jobb minőségűek, mint a magyar pályák. Leszámítva persze az új Zagyvaróna - Ceredet, ami már tiszta forma-1-es pálya lett. A szlovák pályák közül az első gyors vége az nem igazán tetszett nekem és az autónknak sem kedvezett. Itt széles úton kellett felfelé mennünk… amit viszont lefelé menet megpróbáltuk ellensúlyozni. A többi gyors tényleg nagyon jó volt, tetszettek és jó időket is autóztunk rajta. Volt egy-két hely, ahol driftesre vettük a figurát, mert elmelegedtek a gumijaink, és ilyenkor az oldalablakon néztünk ki. De azt hiszem, hogy ez is kell a nézőknek, nehogy azt higgyék, hogy csak íven tudok autózni! Voltak neccesebb szituációk is, mint amikor például a navigátorom - Gabi - felnézett és a villanyoszlop ott volt előtte, de szerencsére ezeket is sikerült megoldani.

Kisterenye?
Ezt azért fenntartással kezeltük... Mikor a pályabejáráson megláttuk, már akkor felmerült bennünk, hogy vajon mi lesz ebből??? Tudtuk, hogy bontott tégla az alapja a szakasz murvás részének, amit majd az összkerekes autók kihordanak, és hogy ezzel a kisautóval majd hogyan tudunk menni rajta... A versenyen hamar ki is derült, hogy igen nehézkes számunkra az "átjutás" ezen a murvás részen. A második körre ráadásul sokkal jobban kimélyítették a nyomot, így mi ott nem is tudtunk autózni, meg kellett közölni, hogy fenn ne akadjunk valahol.  Így inkább a ceredi szakaszra összpontosítottunk, és ott próbáltunk meg nagyon jó időt menni, a kisterenyein pedig próbáltunk spórolni az autóval. Láttuk-hallottuk, hogy mások azért nagyon sok defektet szedtek itt össze, beázott az autójuk a murvás szakasz végén lévő vizes résznél, és néhányuknál az egyéb anyagi kár is jelentős volt. Összességében viszont nagyon-nagyon jó verseny volt. Tavaly nem mentem ezen a futamon, így legalább most már én is megtudtam, hogy milyenek a szlovák pályák, milyen a salgói futam!

Bár nagyon fiatal vagy még... nézőként azért voltál már Salgó Rallye-n?
Amikor még ez a legendás kisterenyei körgyors szerepelt a programban, akkor még nem voltam, csak később kezdtem el versenyt nézni… De hírből azért természetesen ismertem!

Nem volt ez így csalódás számodra, hogy ez az a gyors, amiről ódákat regélnek, ti meg most alig tudtatok átmenni rajta?
thumb_harmadszor_is_tiz_pontosak_3Régebbről néztem videókat erről, amikor még hatalmas emberfal között autóztak... hát, most azért ez nem igazán volt meg sajnos. Voltak részek, ahol sok-sok néző állt, de a közelében sem volt ez az egykori tömegnek. Ettől függetlenül azért elismerésünk a szervezőnek - és úgy véljük, hogy nem az ő hibája, hogy ilyen lett a pálya - mert ahogy hallottuk az időjárási körülmények miatt igen problémás volt itt az útépítés, és a szűkös határidő sem kedvezhetett nekik.

Hogyan került melléd Schweighardt Gábor?
Év elején navigátor nélkül voltam, akkor az egri futamra megpróbáltam Répás Zolit felkérni navigátornak, de munkahelyi elfoglaltságai miatt nem tudta ezt vállalni. Aztán a verseny előtt két héttel már nagyon sürgetett az idő, így felhívtam Lévai Ferit, ahogy ajánljon nekem valakit, aki diktálná az itinert. Ferkó pedig mondta, hogy mivel ők nem mennek év elején, majd csak a Szombathely Rallye-n, így addig kölcsön tudja adni nekem a navigátorát. Gabival már az első futamon nagyon jól összeszoktunk, így maradt mellettem a miskolci viadalon is, és most is. Viszont a következő futamra már vissza kell ülnie a nagyfőnökhöz! :-) Egyelőre még nem tudom, hogy kivel fogok menni. A napokban egyeztetek Répás Zolival, majd meglátjuk. Bízom benne, hogy most nem marad az utolsó pillanatra a dolog, hogy találjak valakit a jobb1-be!

Nem nehéz így versenyezni, hogy nincs állandó navigátorod?
Valóban jó lenne már megállapodni egyszer! Keresem az igazit :-)

Ezek szerint ott leszel a következő futamon is...
thumb_harmadszor_is_tiz_pontosak_2Nagyon rajta vagyunk, hogy ott tudjunk lenni, hiszen ha már ilyen jól állunk a bajnokságban, akkor nem igazán kellene most abbahagyni. Ráadásul murvás futam következik, amit jobban is szeretek, mint az aszfaltot. Régebben csak murvás futamokon indultam - még a Fordos, Fiatos, BMW-s korszakomban - viszont az utóbbi időben csak aszfalton versenyeztem, így jó lesz visszatérni rá újra. Kíváncsian várom, hogy milyenek lesznek a pályák, és hogyan sikerül "visszaforgatnom az agyamat" a murvára.

Milyen az autód és a csapat?
Az autó az tényleg nagyon jó. Beállunk a szervizparkba, átnézik... az első két versenyen mindig volt fékbetétcsere, mivel sokat "balláb-fékeztem" és mindig elfüstöltek a gyorsaságik végére. Ezen a futamon most megpróbáltam erre is odafigyelni, és óvatosan bánni a fékbetétekkel, így most szombaton annyi volt az autó legnagyobb baja, hogy bogaras volt a szélvédő és ezt le kellett mosni. A szerelők átnézték, de más gond tényleg nem volt vele. Vasárnap még egy törött féktárcsánk volt, azt cserélték és ennyi. Keller Petiék mindig nagyon jól felkészítik az autót, így ez mindig nagyon rendben van, így csak megköszönni tudjuk ezt nekik!

Milyen az N/2-es mezőny?
Az jó! Nagyon jó a hangulat, pályabejáráson is amikor összefutunk, mindig leállunk dumálgatni. De mindemellett igen erős is a mezőny, lehet csatázni a helyezésekért! Nagyon oda kell figyelnünk, ha elsők akarunk itt lenni.

thumb_harmadszor_is_tiz_pontosak_48 éves versenyzői pályafutásod ellenére, még mindig hangsúlyozzák a mezőnyben, pálya szélén, médiában, hogy mennyire fiatal vagy?
Idén már kevésbé azért, mint a tavalyi évben, amikor még nem voltam 18 éves sem. Akkor ez azért nagyobb szenzáció volt, de ettől függetlenül még most is lehet hallani...

Ez a hír most jelenik meg 3586. alkalommal
címkék: demjén, martin, n2, suzuki
Share |
2010.05.21-23.
Magyar Rallye Bajnokság 2010
HELL Salgó - Gemer Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k