UNIX - AUTÓ, MOTOR ÉS TUNING SHOW 2024. március 22-24. Budapest, Hungexpo
Harmadszor is tíz pontosak!
Demjén Martin vezeti az N2-őt...
2010-05-27
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
679468244
Napi oldal:
67572
Jelenleg:
473
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

thumb_harmadszor_is_tiz_pontosak_1Az N/2-es géposztály első helyezését ezúttal is a Demjén Martin - Schweighardt Gábor páros szerezte meg, akik így újabb 10 pontot gyűjtöttek az éves értékelésben. Vezetik a géposztályt, készülnek a murvára, és egy navigátor-csere is esedékessé válik a következő futamra. Martint kérdeztem elsősorban a salgói és a - közelgő - bükfürdői futamról…
 

Hogyan értékelitek az idei harmadik győzelmeteket?
Igen, újra jött egy tíz pontos verseny számunkra, aminek ismét nagyon-nagyon örülünk természetesen. Az első napi szlovák pályák nagyon tetszettek, valóban jobb minőségűek, mint a magyar pályák. Leszámítva persze az új Zagyvaróna - Ceredet, ami már tiszta forma-1-es pálya lett. A szlovák pályák közül az első gyors vége az nem igazán tetszett nekem és az autónknak sem kedvezett. Itt széles úton kellett felfelé mennünk… amit viszont lefelé menet megpróbáltuk ellensúlyozni. A többi gyors tényleg nagyon jó volt, tetszettek és jó időket is autóztunk rajta. Volt egy-két hely, ahol driftesre vettük a figurát, mert elmelegedtek a gumijaink, és ilyenkor az oldalablakon néztünk ki. De azt hiszem, hogy ez is kell a nézőknek, nehogy azt higgyék, hogy csak íven tudok autózni! Voltak neccesebb szituációk is, mint amikor például a navigátorom - Gabi - felnézett és a villanyoszlop ott volt előtte, de szerencsére ezeket is sikerült megoldani.

Kisterenye?
Ezt azért fenntartással kezeltük... Mikor a pályabejáráson megláttuk, már akkor felmerült bennünk, hogy vajon mi lesz ebből??? Tudtuk, hogy bontott tégla az alapja a szakasz murvás részének, amit majd az összkerekes autók kihordanak, és hogy ezzel a kisautóval majd hogyan tudunk menni rajta... A versenyen hamar ki is derült, hogy igen nehézkes számunkra az "átjutás" ezen a murvás részen. A második körre ráadásul sokkal jobban kimélyítették a nyomot, így mi ott nem is tudtunk autózni, meg kellett közölni, hogy fenn ne akadjunk valahol.  Így inkább a ceredi szakaszra összpontosítottunk, és ott próbáltunk meg nagyon jó időt menni, a kisterenyein pedig próbáltunk spórolni az autóval. Láttuk-hallottuk, hogy mások azért nagyon sok defektet szedtek itt össze, beázott az autójuk a murvás szakasz végén lévő vizes résznél, és néhányuknál az egyéb anyagi kár is jelentős volt. Összességében viszont nagyon-nagyon jó verseny volt. Tavaly nem mentem ezen a futamon, így legalább most már én is megtudtam, hogy milyenek a szlovák pályák, milyen a salgói futam!

Bár nagyon fiatal vagy még... nézőként azért voltál már Salgó Rallye-n?
Amikor még ez a legendás kisterenyei körgyors szerepelt a programban, akkor még nem voltam, csak később kezdtem el versenyt nézni… De hírből azért természetesen ismertem!

Nem volt ez így csalódás számodra, hogy ez az a gyors, amiről ódákat regélnek, ti meg most alig tudtatok átmenni rajta?
thumb_harmadszor_is_tiz_pontosak_3Régebbről néztem videókat erről, amikor még hatalmas emberfal között autóztak... hát, most azért ez nem igazán volt meg sajnos. Voltak részek, ahol sok-sok néző állt, de a közelében sem volt ez az egykori tömegnek. Ettől függetlenül azért elismerésünk a szervezőnek - és úgy véljük, hogy nem az ő hibája, hogy ilyen lett a pálya - mert ahogy hallottuk az időjárási körülmények miatt igen problémás volt itt az útépítés, és a szűkös határidő sem kedvezhetett nekik.

Hogyan került melléd Schweighardt Gábor?
Év elején navigátor nélkül voltam, akkor az egri futamra megpróbáltam Répás Zolit felkérni navigátornak, de munkahelyi elfoglaltságai miatt nem tudta ezt vállalni. Aztán a verseny előtt két héttel már nagyon sürgetett az idő, így felhívtam Lévai Ferit, ahogy ajánljon nekem valakit, aki diktálná az itinert. Ferkó pedig mondta, hogy mivel ők nem mennek év elején, majd csak a Szombathely Rallye-n, így addig kölcsön tudja adni nekem a navigátorát. Gabival már az első futamon nagyon jól összeszoktunk, így maradt mellettem a miskolci viadalon is, és most is. Viszont a következő futamra már vissza kell ülnie a nagyfőnökhöz! :-) Egyelőre még nem tudom, hogy kivel fogok menni. A napokban egyeztetek Répás Zolival, majd meglátjuk. Bízom benne, hogy most nem marad az utolsó pillanatra a dolog, hogy találjak valakit a jobb1-be!

Nem nehéz így versenyezni, hogy nincs állandó navigátorod?
Valóban jó lenne már megállapodni egyszer! Keresem az igazit :-)

Ezek szerint ott leszel a következő futamon is...
thumb_harmadszor_is_tiz_pontosak_2Nagyon rajta vagyunk, hogy ott tudjunk lenni, hiszen ha már ilyen jól állunk a bajnokságban, akkor nem igazán kellene most abbahagyni. Ráadásul murvás futam következik, amit jobban is szeretek, mint az aszfaltot. Régebben csak murvás futamokon indultam - még a Fordos, Fiatos, BMW-s korszakomban - viszont az utóbbi időben csak aszfalton versenyeztem, így jó lesz visszatérni rá újra. Kíváncsian várom, hogy milyenek lesznek a pályák, és hogyan sikerül "visszaforgatnom az agyamat" a murvára.

Milyen az autód és a csapat?
Az autó az tényleg nagyon jó. Beállunk a szervizparkba, átnézik... az első két versenyen mindig volt fékbetétcsere, mivel sokat "balláb-fékeztem" és mindig elfüstöltek a gyorsaságik végére. Ezen a futamon most megpróbáltam erre is odafigyelni, és óvatosan bánni a fékbetétekkel, így most szombaton annyi volt az autó legnagyobb baja, hogy bogaras volt a szélvédő és ezt le kellett mosni. A szerelők átnézték, de más gond tényleg nem volt vele. Vasárnap még egy törött féktárcsánk volt, azt cserélték és ennyi. Keller Petiék mindig nagyon jól felkészítik az autót, így ez mindig nagyon rendben van, így csak megköszönni tudjuk ezt nekik!

Milyen az N/2-es mezőny?
Az jó! Nagyon jó a hangulat, pályabejáráson is amikor összefutunk, mindig leállunk dumálgatni. De mindemellett igen erős is a mezőny, lehet csatázni a helyezésekért! Nagyon oda kell figyelnünk, ha elsők akarunk itt lenni.

thumb_harmadszor_is_tiz_pontosak_48 éves versenyzői pályafutásod ellenére, még mindig hangsúlyozzák a mezőnyben, pálya szélén, médiában, hogy mennyire fiatal vagy?
Idén már kevésbé azért, mint a tavalyi évben, amikor még nem voltam 18 éves sem. Akkor ez azért nagyobb szenzáció volt, de ettől függetlenül még most is lehet hallani...

Ez a hír most jelenik meg 3486. alkalommal
címkék: demjén, martin, n2, suzuki
Share |
2010.05.21-23.
Magyar Rallye Bajnokság 2010
HELL Salgó - Gemer Rally
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
04050607 080910
1112 13 14 151617
181920 21 222324
25 26 27 28293031
0102 03 04 05 06 07
2024.03.15-19.

részletes infóink

2024.03.16.

részletes infóink

2024.03.16-17.

részletes infóink

2024.03.17.

részletes infóink

2024.03.22-24.

részletes infóink

2024.03.23-24.

részletes infóink

2024.04.12-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k