Végső Összecsapás - 2021.szeptember 25. Tököl KEVIÉP Rallycross Fesztivál - 2021.szeptember 25-26. RabócsiRing
Három az egyben... de még külön sem kellett!
Hasonló kérdésekre válaszoltak...
2012-04-11
interjúk • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
577434042
Napi oldal:
4109
Jelenleg:
1090
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a 7. futam után
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
566
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
489
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
414
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
405
5. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
357
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
346
7. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
337
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
318
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
316
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
a 9. futam,
az Acropolis Rally után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
180
2. Elfyn Evans Toyota Yaris WRC
136
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
130
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
129
5.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
106
6. T. Katsuma Toyota Yaris WRC
66
7. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
60
8. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
44
9. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
43
teljes táblázat
European Rally Championship
az 5. futam,
az 55.Azores Rally után
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
136
2. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
102
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
95
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
67
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
67
6. Craig Breen
Hyundai i20 R5
43
7. Nikolay Gryazin
Volkswagen Polo GTi R5
39
8. G. Basso
SKODA Fabia R5 Evo
39
9. Jan Kopecky
SKODA Fabia R5 Evo
39
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az 5.futam, Riga után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
130
2. Kevin Hansen
Peugeot 208
113
3. J.Kristoffersson
Audi S1
110
4. N. Grönholm
Hyundai i20
107
5. Szabó Krisztián
Hyundai i20
88
6. Kevin Abbring
Renault Megane RS
79
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
64
7. Enzo Ide
Audi S1
57
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
43
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
164
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
155
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
134
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
131
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
7. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
65
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
6.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
55
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
68
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
61
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
5. Szőllősi Roland
BMW
52
6.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
7. Bartha Aurél
Honda Civic
49
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
47,5
9. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
47
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
40
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
38
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a 3.futam,
a Vértes Rallye után
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
103
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
43
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
31
7. Péter Pál
Honda Civic Type-R
27
8. Czékmány Norbert
Lada VFTS
24
9. Baksai László
Lada VFTS
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a 4.futam,
a Bakonya Rally után
1. Nagy Dávid
Lada 21053
116
2. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
116
3. Zákányi János
Lada 2107
69
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
65
5. Pallaghy Botond
Peugeot 205
64,5
6. Dénes Szabolcs
Lada 21013
51
7. Dugo
Volkswagen Golf
48,5
8. Spéder Bence
BMW E36
40,5
9. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
39,5
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
az 5.futam,
a Vértes Rallye után
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
70
2. Csukovics István
Lada 21013
31
3. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
4. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
5. Zsírpapa
Lada VFTS
20
6. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
16
7. Müller Roland
Lada 21011 Gr2
13
8. Mang Huba
SKODA Favorit
12
9. Komjáti Ákos
Lada 2105
10
teljes táblázat

harom_az_egyben_de_meg_kulon_sem_kellett_1

>> IB határozat letöltése <<

Büki Ernő neve is felmerült az RSB lehetséges tagjai között, ám ő a jelölésig sem jutott. Minderről Ernővel beszélgettünk.

Szóba került, hogy az RSB tagok közé Botka Endre szeretné felvetetni Cselényi Balázst és Nattán Györgyöt, Te mit szólsz ehhez?

Nagyon jó ötletnek tartottam ezt Endre részéről. Nyílt titok, hogy Gyurma és Balázs a „másik oldal” képviselői, és eljött az idő, hogy ne az oldalakkal foglalkozzunk, hanem a munkával. A két srác hasznos tagja a rallye társadalomnak. Endre engem is többször felkért, hogy legyek a bizottságának a tagja. Nekem ez már nem kell, voltam ott évekig, nem érdekel, rájöttem sokkal könnyebb kívülről szarozni.
Ami a lényeg, Gyurma és Balázs akar és tud is tenni az esetleges kilábalásért. Sokat beszélgettük, kérdezték, hogy segítek-e nekik a munkában, természetesen igent mondtam. Megmondom, próbáltam lebeszélni Őket a tagságról, csak szarozni fogják Őket, lejáratják magukat.

Tegnap az IB-ülésen ezt a jelölést nem fogadták el, miért nem?
Mi történt?

Ha jól tudom, 6 igen szavazat kell az IB ülésen ahhoz, hogy elfogadott tagnak minősüljön valaki. Balázs és Gyurma „csak” 5 igen szavazatot kapott.
Igennel szavaztak: Botka Endre RSB vezető., Gáspár István Gyorsasági Bizottság vezetője, Budai Ferenc Off-Road Bizottság vezetője, Kohári Zoltán Drag, Drift Bizottság vezetője, Móni István SBB Bizottság vezetője. Az IB ülésen nem volt jelen, így nem szavazott: Kovács Péter Felügyelői Bizottság vezetője, Hargitai Sándor Gokart Bizottság vezetője.)
NEM-mel szavazott: Szamos Miklós Sportszakmai alelnök, Feind Gábor ATB vez., Varga Imre Terep-rallye Bizottság vezetője.
Személyes sértődöttség, nem a sportszakmai hozzáértés motiválta a szavazatokat. Szamos nemmel szavaz, pedig tudja, hogy pl. Cselényi szakmai tudására nagy szüksége lenne most az RSB-nek! Két-három hete még Ő kéri Cselényit, hogy ezt meg azt dolgozd már ki, mert az ATB képtelen rá. És még sorolhatnám, de minek… ki a f….t érdekel???
A versenyzők pénzén működtetett bizottságok által beterjesztett személyekről olyan bizottságok vezetői döntenek, akik arra hivatottak, hogy kiszolgálják a szakági bizottságokat. Egy ATB, SFB, SBB alárendeltje egy RSB-nek például. Mi a f.sz köze, hogy kivel dolgozik egy szakágvezető?

Hogyan látod ezt a „visszautasítást”?

Én örülök, legalább a két barátom is rájön semmi értelme a munkának, segítő szándéknak. Remélem, lassan az érdektelen Versenyzői társadalom is felébred, hogy tenniük kell valamit azért, hogy el lehessen indulni egy „szebb jövő” irányába. Itt nem a Versenyzőkért történnek a döntések, ELLENÜK!!!!!!!!
Taktikailag is hülye döntés. Még ha utálom is Őket, igennel szavazok, azt jól rájuk verem a balhét, mert legyünk legalább magunkkal őszinték: Úgy se fog történni semmi!
Balázs és Gyurma jól megalázta, szembeköpte saját magát azzal, hogy elvállalták volna a rallye bizottsági tagságot. Meghunyászkodtak, egy „egyszerű szaros” bizottsági tagnak sem alkalmasak a legfelsőbb sportszakmai testület szerint.
Ők legalább megpróbálták (volna) nem csak a pofájukat tudják járatni, esetlegesen még tettek is volna.

Mi lesz ezek után szerinted?

El kell kezdeni a szervezkedést a személycserékre.
El kell takarítani azokat az embereket, akik nem képesek az együtt dolgozásra! Ezt minél előbb meg kell tenni!
Fel kell készülni az Alapszabály módosításra! Az IB-t azonnal meg kell szűntetni, mintha nem is lett volna, felesleges lépcső. Annyi bizottságosdit játszunk, hogy sportoló az alapozási időszakban nem lépcsőzik annyit, mint itt egy versenyző.
A Versenyzőknek el kell jutni oda, hogy érdekelje Őket a saját sorsuk! Egy esetleges simlis (ami várható) Alapszabállyal tovább húzzák a hurkot a nyakuk körül.

Észnél kell lenni! Lassan rájöttetek ugye: ezért sem lehetett RSB tag a két ember, mert van elképzelésük!

Elnök úr! Tényleg BÉKE van?

Két pingvin totyog a parton.
Ping: Hallottad, szavazott az IB?
Vin: És?
Ping: Mindegy.
Vin: Ja, fókák.

------------------------------------------------------



Cselényi Balázzsal nem túl régen beszélgettünk, most újra megkérdeztük, mi a véleménye az Intéző Bizottság tegnapi döntéséről, és ennek függvényében a jövőt.

Hogyan került szóba, hogy az RSB tagok közé jelöljenek?

Igazából Nattán Gyurival együtt önjelöltek voltunk, barátaink megkérdezése és hosszú pro és kontra érvek felsorolása után döntöttünk az autósport jövőjének érdekében, félrerakva a múltban történteket, felajánlottuk Endrének, hogy ha kinevezik, beülünk az RSB-jébe.
A Folyondár utcai rendezvény után Endre már szakágvezetőként erősítette meg, hogy el tudja képzelni a közös munkát. Majd még egyszer egyeztettem Endrével, mikor már az RSB konkrét összetétele is szóba került. Majdnem az ott megbeszéltek alapján áll most az RSB…

Tegnap az IB-ülésen ezt a jelölést nem fogadták el, miért nem?
Mi történt?


Az MNASZ szabályainak értelmében a szakági bizottsági tagokat a szakágvezető javaslata alapján az Intéző Bizottság nevezi ki. Az elmúlt időszakban nem sűrűn fordult elő, hogy az éppen aktuális IB, ne fogadta volna el a szakágvezetők bizottságuk tagjaira vonatkozó javaslatát.
Tóth Imre személye ellen volt kifogás tavaly, most pedig Nattán György és Cselényi Balázs neve sem volt az IB tagjai számára elfogadható. Az IB a szövetség sportszakmai döntéshozó testülete, döntésüket az MNASZ tagsága és a versenyzők felé nem szokták indokolni.
Információim szerint 5 igen, 3 nem volt a szavazás eredménye. Két IB tag nem volt jelen az ülésen, és nem is voltak kíváncsiak a véleményükre, pedig sok esetben történik e-mailes körszavazás, pedig ott a vélemények ütköztetésére szavazás előtt kevés lehetőség van.
Ha a kérdés úgy lett volna feltéve, hogy „az IB elutasítja-e, hogy Nattán György és Cselényi Balázs az RSB tagjai legyenek” akkor 3 nem szavazat mellett ma RSB tagként tevékenykedhetnénk a szakág érdekében.
De érdekes módon ezt a többször alkalmazott módszert most,  nem alkalmazták, vélhetően azért mert valakiknek az érdekei ezt nem engedték.

Hogyan látod ezt a „visszautasítást”?

Nyílt hadüzenetnek értékelem Szamos Miklós részéről. Nemcsak az MNASZ rallye társadalmának tagjaival szemben, hanem az MNASZ Elnökével, Gyulay Zsolttal szemben is, aki pár nappal ezelőtt az MNASZ sajtótájékoztatóján az „Egységbe kovácsolódva legyőzzük a nehézségeket” és az „immár egységes szövetség képes lesz úrrá lenni a nehézségeken” szavakat használta.
Újra olvasva a jelenlegi vezetés „Program az autósport jövőjéért” kampány dokumentumát, feltűnik, hogy a „mindent megtesz annak érdekében, hogy a belső széthúzások a jövőben megszűnjenek” és a „nem valószínű az utólagos beavatkozás, a szakági döntések megváltoztatása” szavak betartása nem nagyon sikerül.
A „felügyel, de nem felülről irányít szerepet” és a „tervekben szerepel az MNASZ vezetői utánpótlásának kinevelése, generáljuk és segítjük a tenni akaró sporttársaink integrálását a tervek végrehajtásába” mondatokat már nem is kívánom említeni.

Ugyanezen dokumentum tartalmazta, hogy az „általános bizottságoknak (ATB, SBB, SFB) a szakágak munkáját kell segíteni”, ezen szavak tükrében érdekes Feind Gábor NEM szavazata, Botka Endre szakágvezető kérésével szemben. Érdekes az is, hogy egy szakágtól független bizottság vezetője, próbálta versenyzők felé véleményével befolyásolni a szakágvezető jelölést…
Azt gondolom, hogy Feind Gábor és az ATB az, akinek jelenleg is a legtöbb segítséget nyújtom munkámmal a háttérből. Vannak, akik egyszerűen csak háttal ülnek a moziban, de van, aki a mozi épületét sem találja meg…

Szamos Miklós NEM szavazata különösen furcsa számomra, hiszen pár héttel ezelőtt elégedetten nyugtázta, hogy olyan dolgokat segítek, segítünk megoldani, melybe az általa megbízott embereknek beletört a bicskája, és a kért segítséget az elmúlt időszakban mindig megkapta tőlünk…

Mi lesz ezek után szerinted?

Azt kell gondolnom, ez a döntés azt tükrözi, hogy a szövetség jelenlegi vezetése teljesen elégedett a rallye szakág jelenlegi helyzetével. Ugyan a szakágvezető szeretett volna változtatni a RSB összetételén, jelezve, hogy változtatni kell, de az IB ezt nem kívánta elfogadni.
Számomra ezzel a döntéssel kinyilvánították, hogy jó úton halad a magyar rallyesport, nem számít az Eger Rallye elmaradása, a versenyzők hitegetése, nem számít, hogy az IRC lemondásra került, hogy sehol nincs az április elsejére ígért sportrendszám, sehol nincsenek a következetes, hosszú távra érvényes szabályok…
Számomra Szamos Miklós ezzel nyíltan jelezte, hogy semmiféle együttműködésre, békére és közös munkára nincsen szükség.
Kicsit a „segíteni nem tudunk, de legalább ártsunk” irányt erősíti ez.
Csak remélni tudom, hogy a rallye-s társadalom felébred, és nem hagyja, hogy szeretet sportját, teljesen ellehetetlenítsék!
Mi mindent tőlünk telhetőt megtettünk, itt kell legyen a vége ?!?!


------------------------------------------------------



Nattán György sem maradhatott ki a sorból, hogy megossza velünk véleményét, így őt is megkérdeztük, hogy látja most a rallye helyzetét.

Hogyan került szóba, hogy az RSB tagok közé jelöljenek?


Nyilvánvaló, hogy figyelemmel kísérem az eseményeket. Tavaly részben azért is mondtam le, mert Szamos Miklós olyan szinten manipulálta az IB szavazásokat, és magukat az IB tagokat, ami gyakorlatilag lehetetlenné tette az önálló munkát. Lemondásunk óta eltelt 14 hónap, és kijelenthető, hogy szinte semmi nem történt azon kívül, hogy kilocsoltak egy halom pénzt az ablakon olyan működésre, ami nem vezet sehova. Beszélgetek sok emberrel, többek között Cselényi Balázzsal is, és szoktunk együtt gondolkodni a lehetőségekről. Pár hete, mielőtt kinevezték Botka Endrét, eldöntöttük, hogy ez így nem mehet tovább. Eltelt egy év azzal, hogy az MNASZ vezetése újra meg újra beletörölte a lábát a rallye-ban érdekelt csapatokba, versenyzőkbe, és bebizonyította, hogy bármit megtehet. El kell ismernünk, ez valóban így van.
Én az ország egyik legnagyobb sportegyesületének, a MAFC-nak vagyok az igazgatója, a Club 115 éves hagyománya nem engedi meg számomra, hogy például ügyészségi feljelentést tegyek a nyilvánvalóan szabálytalan működés miatt. Egyszerűen ezek az eszközök nem férnek bele, mert a vezetés egy része bármennyire is a sport ellen tevékenykedik, mi ezt nem engedhetjük meg magunknak. 
Maradtak tehát azok a szerény eszközök, ami a jelenlegi diktatórikus és manipulált rendszeren belül választhatóak, vagyis, hogy játszunk például Szamos Miklós nem túl korrekt játékszabályai szerint.

Én Botka Endrét nem tartom alkalmasnak az RSB vezetésére, ezt a véleményemet nem rejtettem sosem véka alá. Mostanra a személye adottság lett, és úgy gondoltuk, hogy ha azt a hibát nem engedjük elkövetni, hogy ne kapjon szerepet a szakmai felkészültség az RSB-n belül, ami a tavalyi évre sajnos jellemző volt, akkor akár Botka Endre vezetésével is lehet jó dolgokat elérni. Ennek ellent mond, hogy Endre mondja, amit gondol, visszaolvasva/nézve a nyilatkozatait látszik, hogy ő is csak úszott, úszik az árral, gyakorlatilag az RSB nem irányít továbbra sem semmit, az történik, amit a helyzet kikényszerít. (Nem kell gondolom sok példát hoznom: lesz-e Eger, és mikor, az RTE max. 2 gyorsasági, majd megjelenik a kiírás 3-mal, stb.)
Adódott a kérdés tehát, hogy foglalkozunk-e egyáltalán az egésszel, vagy hagyjuk a fenébe. Nekem év elején komoly dilemma volt, hogy legyen-e a MAFC-nak idén autósport szakosztálya, de mivel 10 évi munkám van abban, hogy az MNASZ legnépesebb tagszervezete legyünk, ezért idén is belevágtunk. Jelenleg 33 versenyzőnk váltott eddig ki licencet, innentől fogva úgy érzem, hogy felelős vagyok értük, és mindent meg kell tennünk, hogy élhető legyen a bajnokság, illetve sajnos mostanra azért, hogy egyáltalán legyen bajnokság.
Éppen ezért kötöttem egy megállapodást Cselényi Balázzsal, hogy ketten együtt vállaljuk a tagságot Endre vezetése alatt, kiegészítve Szél Attilával, Markó Tibivel, Rádli Józsival, Rongits Attilával, Kovács Sanyival, és egy választott historic képviselővel. Ez egy olyan bizottság lehetett volna, ahol - ha Endre nem megy a saját feje után - lehetett volna együtt dolgozni.
Egy porcikám sem kívánta ezt, nyilván nem azért mondtam le az RSB vezetésről, hogy később RSB tag legyek, nem hiányzik egyáltalán ez az egész már. Viszont objektíven nézve, ha mi nem csinálunk valamit, akkor szétesik az egész. Persze lehet kívülről is dolgozni, mint ahogy az elmúlt években is tettük, hiszen a versenyeken, a díjkiosztón, és sok mindenben azért kivettük a részünket a munkából, éppen azért, hogy ne dőljön össze.
Született tehát egy közös kompromisszum Balázzsal, azzal a nem titkolt céllal, hogy el tudjuk mozdítani az RSB-t a mélypontról, illetve esetleg lehetővé tegyük, hogy őszre olyan állapotba kerüljön az MNASZ, hogy felmerülhet egy új alapszabály közös megszavazása, ami most elképzelhetetlen.
Úgymond magunkat jelöltük tehát…

Tegnap az IB-ülésen ezt a jelölést nem fogadták el, miért nem?
Mi történt?


Botka Endrével Balázs beszélt, engem nem is keresett meg, ez már előre vetítette, hogy nem lesz az egészből semmi. Szerintem úgy nehéz valakit tagságra jelölni, ha nem kérdezzük meg tőle, hogy vállalja-e. Még két hibát elkövetett Endre, egyrészt nem tette meg azt az alapvető dolgot, hogy nem jelöli automatikusan – a szerintem teljesen alkalmatlan – Barna Györgyöt a tagságra, hanem feltételként szabtuk, hogy ez a tisztség a versenyzők szavazata alapján legyen betöltve. Ezt Endre nem tette meg, nyilván azért mert ő is tudja, hogy Barna önjelölt, nagyon kevesen támogatnák, viszont fontos eszköze a jelenlegi hatalomnak.
A másik nagy hiba, hogy információim szerint jelölésünket azzal indokolta, hogy így lehet alapszabálya szövetségnek ősszel. Bár kétségtelen tény, hogy van összefüggés, én azért jobban örültem volna, ha arra hivatkozik, hogy mondjuk sok szakmai segítséget kapott tőlünk a szakág tavaly, vagy valami hasonló… Mindegy, lehet, hogy őt már előre tájékoztatták, hogy nem fog átmenni, hisz ez tudható volt a strómanok ismeretében.
Ha jók az információim, akkor Szamos Miklós sportszakmai elnök, Feind Gábor az ATB vezetője, és talán a tereprally szakágvezető nem tartott alkalmasnak minket az RSB tagságra, így a szükséges 6 szavazat helyett csak 5-öt kaptunk. Jó példa ez a helyzet Szamos Miklós manipulatív tevékenységére. Az, hogy ő így szavaz, önmagában is felháborít, mert neki kellene a legjobban tudni az elmúlt év, és az egri fiaskó után, hogy életképtelen a szakág szakmai stáb nélkül.
Emellett azt gondolom, hogy dolgozott velünk már annyit, hogy tudja: alkalmasak vagyunk erre. Itt kizárólag a kicsinyes sértődöttség, illetve a pozíció-féltés az ok, ami azt gondolom az ő tisztségével összeférhetetlen. Meghallgattuk Gyulay Zsolt elnök úrtól a Hungaroringen, hogy vége az ellenséges hangulatnak, hogy béke van, majd az MNASZ második legnagyobb embere bizonyítja az ellenkezőjét pár nap múlva. Tehát Miklósról ennyit, felhívtam, és megkérdeztem, hogy mi lehet az oka a döntésének. Érdemi választ nem kaptam, én vázoltam neki, hogy ha ő komolyan gondolja, hogy nekem kár volt tavaly lemondanom, amit számtalanszor elmondott korábban, akkor nem látom következetes döntésnek elutasítani az RSB tagságomat. Erre azt a választ kaptam, hogy valóban sajnálta a lemondásomat, de szerinte egyéb szempontok miatt nem vagyok alkalmas arra, hogy a „jelenlegi rendszerben” dolgozzak. Számomra ez érthető, de nem elfogadható magyarázat.

Feind Gábor ATB vezető szavazata nem meglepő, ő egy hűséges szolga, aki arra büszke, hogy még sohasem került szembe Szamos Miklóssal, minden utasítását gondolkodás nélkül követi. Aki dolgozott már Miklóssal az tudja, hogy a végletek embere, aki vele nem kerül vitába egy év alatt szakmai dolgokat illetően, arról kimondható, hogy nem végzi jól a munkáját. Gábor pont ilyen, egy Miklós szempontjából tökéletesen alkalmas bohóc, aki helyett szintén elvégzik a munkát a láthatatlan lelkiismeretes ATB tagok, és próbálják lenyelni a szemétségeit. Előbb-utóbb szerintem egy versenyző fog pontot tenni a pályafutására, amikor kiderül, hogy ezzel a tudással, és ezzel a hozzáállással valójában miket művel. Hozta a kötelezően elvártat ismét.

A tereprallye szakágvezetőt nem ismerem, de sokat elmond egy emberről, ha bizottságvezetőként nem szavazza meg egy másik bizottságvezető saját bizottságára tett javaslatot. Remélem, hogy legalább kap, vagy kapott valamit cserébe.

A manipulációt jól mutatja, hogy a jelölés elfogadásához 6db igen-szavazat kellett volna, és ketten nem voltak jelen. Ha az elfogadás fontos lett volna az IB vezetőjének, akkor nyilván nem ebben az időpontban teszi fel a kérdést (lásd a többi elektronikus szavazást), mert feltételezem, hogy pl. Kovács Péternek sem lett volna kifogása a személyünket illetően.

A helyzet az, hogy pont ott tartunk, ahol egy éve, az MNASz ésszerűtlenül költi a versenyzők pénzét, és az elvárható minimumot sem teszi meg, hogy rendezze a saját sorait. Továbbra is elfogadhatatlan számomra, hogy jogszabályokba ütköző módon az elnökség felhatalmaz 3 vezető tisztségviselőt az MNASZ vezetésére, akik nyilvánvaló gazdasági függésben állnak egymással. Az egész probléma innen indul, és ide is tér vissza.

 
Hogyan látod ezt a „visszautasítást”?

Azt gondolom, hogy nem sok ember van, akinek a segítő szándékát vissza lehet utasítani a mostani helyzetben. Ez a döntés nyilvánvaló erőfitogtatás, sértődött gyerek módjára viselkednek akkor, amikor ezt a helyzet nagyon nem engedné meg. Reméltem, hogy ha mi lenyeljük a békát, és hajlandóak vagyunk ilyen körülmények között is dolgozni azért, hogy legyen bajnokság, akkor talán a másik oldal is helyén kezeli ezt a történetet. Nem így történt, és ez jól mutatja, hogy ők képesek lesznek a totális szétesésig is elmenni, csak hogy a saját pozíciójukat, és a Hungaroring érdekeit védjék.

Sokat beszélünk arról, hogy hogyan lehetne kilábalni a káoszból. A két kulcsember, Szamos Miklós, és Faluvégi Péter főtitkár azonnal hidegrázást kap, ha az MNASz költségeit firtatjuk. Érdemes lenne megnézni például, hogy amikor versenyek maradnak el néhány millió forintos hiány miatt, akkor egy főtitkár éves szinten mennyibe kerül a versenyzőknek! Persze lehet, hogy a rosszindulat beszél belőlem, mert meggyőződésem, hogy Faluvégi Péter sem a sport érdekei mentén tevékenykedik, annak ellenére, hogy ezért fizetjük, nem a Hungaroing vezetéséhez való lojalitásáért.

Azt gondolom, hogy a jelenlegi helyzetben igenis át kell gondolni az MNASz kiadásait. Tavaly a nagy válság közepette nemhogy csökkentették volna a kiadásokat, hanem még egy új embert is felvettek Kasza Péter személyében a sportrendszám koordinálására. Semmi bajom vele, azon kívül, hogy nem tartom alkalmasnak erre a feladatra, és pláne pénzkidobásnak tartom a tagok pénzén alkalmazni, amikor mások társadalmi munkában az ő munkájának a sokszorosát végzik el, ráadásul az ő munkakörében. Emellett aki bent jár a Szövetségben, az találkozhatott egy újabb munkatárssal, tehát még tovább növekedett a létszám, annak ellenére, hogy a versenyzői létszám drasztikusan esik. Ez persze nem jelenti a munka mennyiségének csökkenését, viszont nagyon rossz üzenete van a központi kiadások további növelésének ebben a helyzetben.

Tegnap kiszámolgattam, ha mindent összeadok, akkor mintegy 10 millió forintot vonhat el idén a központ működése csak a rallye szakágtól (beleértve azokat a tagdíjakat is, amit a rallye-licenszes tagok fizetnek a központra). Akkor, amikor az egész éves költségvetés ennek kevesebb, mint a duplája lehet, akkor felmerül a kérdés, hogy jó-e ez így?

Jó példa a bizosítási-szerződés is, ez deklarálhatóan ellenkezik a versenyzők érdekeivel, kifejezetten rosszak a kondíciók, de a magas jutalékok, szponzorpénzek miatt amit a biztosító „visszaad”, mégis újrakötötték.


Mi lesz ezek után szerinted?

Én ezt nem tudom másképp értékelni, mint egyfajta hadüzenetnek. Ha ezt szeretnék minden áron, nekem belefér a háború is, bár nem ez lenne most időszerű már… Ennél többet, mint amit mi felajánlottunk a békéért, azt gondolom nem lehet tenni!
Ha ebből az MNASZ sportszakmai alelnöke nem kér, akkor azt gondolom, hogy meg kell tőle válni!
Kell egy új alapszabály, ami megszünteti az Intéző Bizottságot (és a számtalan fennálló jogsértést), mert jól láthatóan szinte csak káros hatásai vannak.  Arcátlan dolognak tartom, hogy egy másik szakág vezetője, és az ATB vezetőjének csúfolt személy döntse el, hogy egy szakág vezetője kikből állítja össze a saját bizottságát.

Őszintén szólva lehet, hogy a másik út nem is lett volna járható. Valószínűleg hasonló falakba ütköztünk volna, mint tavaly. A mi lelkiismeretünk mindenesetre tiszta, mi megpróbáltuk, nem sikerült. Mostantól ennek megfelelően megyünk tovább, meglátjuk, mikor ébrednek fel azok, akik ezt az egész bohózatot finanszírozzák, vagyis a megmaradt versenyzők.

Reméltük, hogy látva a komoly bajt már össze tudjuk fogni, és elindulhatunk előre, de még mindig vannak, akik a saját érdekeik mentén bomlasztják ezt a rendszert, akkor először itt kell rendet tenni!



az interjúkat a RallyRacing magazin készítette
harom_az_egyben_de_meg_kulon_sem_kellett_2

Ez a hír most jelenik meg 5092. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
13 14 15 16171819
20 21 22 23 242526
272829 30 010203
04 05 06 07080910
11 12 13 14 15 1617
2021.09.24-27.

részletes infóink

2021.09.25.

részletes infóink

2021.09.25-26.

részletes infóink

2021.09.28.

részletes infóink

2021.10.03.

részletes infóink

2021.10.07-10.

részletes infóink

2021.10.09-10.

részletes infóink

2021.10.09.

részletes infóink

2021.10.09.

részletes infóink

2021.10.10.

részletes infóink

2021.10.16-17.

részletes infóink

2021.10.22-24.

részletes infóink

2021.10.22-24.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k