Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Három VB futam a naptárban!
Turán Friciék Portugáliában kezdenek
2010-05-04
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
684330435
Napi oldal:
93224
Jelenleg:
705
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Turán Frici - Zsiros Gábor és a Rally Világbajnokság

Mióta készülsz erre?
Amióta 1996-ban egy baráti társasággal kint voltunk szurkolni Janikának San Remo Rallye-n, és óriási élmény volt látni a VB menőket. Akkor úgy éreztem, hogy két dolog az, ami nagyon foglalkoztat engem: az egyik, hogy rallyautóval mehessek, a másik pedig, hogy majd egyszer valamikor a Rally VB futamon indulhassak.

Ez az idei év úgy tűnik, hogy beteljesíti ezeket az álmokat.
Két éve egy nagyon profi csapathoz kerültünk és lehetőségünk volt a francia BOZIAN  autójával versenyezni. Két gyönyörű évet versenyeztünk együtt velük. És talán ennek a két évnek is a gyümölcse, hogy rally világbajnoki futamon indulhatunk a BOZIAN által felkészített 307-es WRC-vel. Nagyon örülünk ennek a lehetőségnek!

Hány verseny szerepel a tervek között és hogyan érinti ez a magyar bajnoki szerepléseteket?
3 futamon szeretnénk indulni. Két murvás és egy aszfaltos futamon.
Már év eleje óta szervezzük a VB szereplést és alapvetően már az idei évünket is így terveztük. Ezért is indultunk N-es autóval, hiszen a költségeket nézve olcsóbb autó, mint egy S2000-es. Háttérbe helyeztük a magyar bajnokságot a VB szereplés javára.
Majd ez kiderül, hogy mennyire volt ez jó döntés, de nincsenek elvárások magunkkal szemben a VB-n, ami teljesíthetetlen lenne.

A portugál VB szereplés már biztos, hiszen ott a nevetek a nevezési listán. Melyik a másik két verseny, ahol a magyar zászlót miattatok lengeti majd a szél?
A portugál futamon kívül a másik murvás futam a Bulgár Rally, amin indulni szeretnénk. Ez minden indulónak új verseny lesz. Az aszfaltos futamot még nem tudjuk biztosan, vagy a német, vagy a francia verseny. Ezt még nem tudtuk eldönteni. Ebben a döntésben szerepet fog játszani, hogy a magyar bajnokságban hol fogunk állni, hiszen az egyik ütközik a magyar bajnoki futammal, míg a másik nem.

Milyen volt év elején beülni az N-es autóba és milyen lesz újra 'visszaülni' a WRC-be?
Borzasztóan más egy WRC. Magyar pályákon is más lenne…
Sokan megszóltak, miután felkerült Hozzád az egri mosolygós videónk. Azt mondták, hogy nem vesszük komolyan… Pedig egyáltalán nem erről van szó. Sőt, vannak helyzetek, mikor nagyobb kockázattal kell menni az N-es autóval. Az tény, hogy az egyenesekben lényegesen lassabbnak tűnik, máshogy gyorsul, máshogy viselkedik a féktávokon, de ez természetes is.
Egy WRC próbára teszi az ember képzelőerejét, hogy hol mi fér el…
Ezt legutóbb Veszprémben tapasztaltuk meg, amikor fékproblémákkal küzdöttünk, sokat kockáztattunk és ott derült ki, hogy az még többet tud, a határokat lehet még kintebb tolni…

Nagyon jó lesz visszaszokni a WRC-be!
Aki vezetett korábban WRC-t és most N-es vagy Super2000-es autóval megy, az tudja, hogy mennyivel másabb egy ilyen autó…
Köszönettel tartozunk a csapatnak és a támogatóinknak, hogy lehetőségünk van ilyen autóval ilyen versenyen indulni. Nagyon jó érzés volt, hogy a támogatók maximálisan mellettünk álltak és állnak és a Synergonnal az élen hisznek bennünk.

Mi a programotok? Már biztosan utánanéztetek, hogy mi vár Rátok?
Nagyon nagy segítséget kapunk a francia csapattól. Olyan emberekkel vehettük fel a kapcsolatot, akiket eddig csak a TV előtt ülve láthattunk…
Konkrétan tegnap kaptam levelet és egy csomagot Didier Auriol-tól, saját kezűleg megcímzett borítékban elküldte a 2008-as portugál belső felvételeit. A Bozian csapat kérte meg Őt, hogy küldjön felvételeket, ha tud, hiszen két éve egy Super2000-es Puntoval ment ezeken a pályákon, amikből négy vagy öt szakasz megegyezik a mostani programban szereplőkkel. A sajtótájékoztató után leülünk és átnézzük a felvételeket.

Auriol régi navigátora is ott lesz a BOZIAN csapatnál, hiszen egy görög srácnak fog navigálni, aki a csapat másik Peugeot 307 WRC-jével indul majd. Beszéltünk már vele telefonon, nagyon készséges volt, úgy beszélt velünk, mintha már régóta ismernénk egymást.
Nekem ezek nagyon nagy dolgok…

Küldtél egy SMS-t egy smile-val, mikor publikussá vált a nevezési lista és ott volt a nevetek…
Igen! :)
Lehet, hogy ez másnak nem tűnik olyan nagy dolognak, hogy fent van a neve egy rally VB nevezési listáján, de én úgy várom már a versenyt, mint egy kisgyerek a karácsonyt…

Visszatérve a kérdésedre:
Hétfőn kezdődik a programunk. A BOZIAN hétfőn tart "tesztnapot". Délelőtt a görög srácra figyelnek maximálisan, délután pedig mi állítjuk be az autót.
Kedd-szerda a hivatalos pályabejárás, ami vélhetően nagyon nehéz lesz, hiszen nagyon hosszúak a gyorsasági szakaszok és minden gyorsaságin kétszeri áthaladást engednek a rendezők. Csütörtök talán egy kicsit könnyebb lesz és péntektől indul a verseny.
350 gyorsasági kilométer és amiket eddig láttunk videókból, abból az egyértelműen látszik, hogy borzasztóan nehéz verseny lesz tele ritmusváltásokkal. Széles, gyors részeket lassú, szűk helyek követik. Talán a Veszprém Rally és a Szombathely Rally keveréke lesz a verseny.

A csapatfelállás nem változott, ugye?
Természetesen nem! Zsiros Gabi navigál.
Nagyon-nagyon sok segítséget kaptunk már eddig is Tóth Imitől, aki a csapat vezetője, koordinátora, vagy nem is tudom pontosan hogyan lehetne Őt nevezni. Ő lesz a tapasztalt srác a csapatból! Nagyon köszönöm neki, hogy elvállalta ezt a felkérést és már most nagyon sok információval segítette a felkészülésünket. VB tapasztalatok nélkül fogunk kimenni és Imi nagyon sokat fog tudni nekünk segíteni.
Lesz egy jó médiásunk is, bár ezt még nem tudom, hogy ki lesz… :)
De remélhetőleg itthon mindenki tudni fog a velünk történt eseményekről.
És talán ki tudunk csábítani szurkolókat is. Ugyan nagyon messze van Portugália, de titkon reménykedünk, hogy talán láthatunk majd egy-két magyar zászlót… Mi mindent megpróbálunk azért megtenni, hogy méltóképp képviselhessük a magyar színeket. Az autó is kapott egy kis magyar design-t.

Mik az elvárások magatokkal szemben?
Szeretnénk végigérni ezen a nehéz futamon.
Jókat autózni, minél több kilométert gyűjteni.

Gratulálok és sok sikert kívánok!

Ez a hír most jelenik meg 7101. alkalommal
Share |
World Rally Championship 2010
Vodafone Rallye de Portugal
  
  
  
 
  
  
Versenyautókiállítás
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k