Szabó Laci egy rendkívül jó programot talált ki a Lada VFTS számára az idei esztendőben, hiszen az aszfaltos futamokon a Historic bajnokság Replica kategóriájában riogatja az ellenfeleket. Sok márkatársával szemben Ladája a murvás versenyeken sem pihen, az idén életre hívott ORB Murva Kupában is látványos autózással versenyzett és állhat fel a Lada Kupa dobogó első fokára.
Kezdjük a legutóbbi fellépéssel! Annak ellenére, hogy nem sikerült győznötők, mindenképpen kiemelkedett a teljesítményetek a mezőnyből
A Mecsek Rali nekünk hazai pálya, így természetes volt hogy indulunk, ráadásul személy szerint a szűk pécsváradi gyorsasági az egyik nagy kedvencem. Nagyon vártuk a versenyt és jól kezdtük a futamot, hiszen az első szakaszt magabiztosan megnyertük, de éppen akkor amikor átmentünk a fotocellán, a motor felől egy nem túl egészséges hangot hallottunk.
Mi történt pontosan?
Ekkor még nem gondoltunk a legrosszabbra, de a cél után félre állva kiderült, hogy eltört a főtengely, így a motorunk tulajdonképpen eldobóssá vált.
Más ilyenkor csomagol és hazamegy, és ti?
Ilyen könnyen azért nem adtuk fel! Mivel a szuperrali szabályainak megfelelően lehetőség volt arra, hogy a következő szakasz kezdetéig újjáépítjük a motort, akkor több perces büntetés hátrányára de folytathatjuk, úgyhogy minden lehetőséget megragadva megpróbáltuk a lehetetlent és csináltunk egy új motort a második versenynapra az este folyamán.
Miképpen alakult a folytatás?
Nem lehet okunk a panaszra, hiszen az összes gyorsasági szakaszt megnyerve, három percet ledolgozva a második helyig sikerült feljönnünk. Igaz. közben a rossz rajt sorrendnek köszönhetően egy szakaszt etapként teljesítettünk a mezőny végén, így itt is egy perc hátrányt szereztünk köszönhetően valakinek az íróasztal mögül. Gondolatban az első hely is megvolt, viszont az utolsó gyorsasági szakaszon, egy lassítóban a Lada lefulladt és kellett vagy 30 másodperc mire újra elindult az autó. Mivel a végelszámolásnál mindössze 2,7 másodperccel maradtunk el a győzelemtől, így mondhatom, hogy tulajdonképpen kezünkben volt a futam. Talán jobb is így, túl tökéletes lett volna, hogy a versenyből kiesve és visszaállva több perc hátrányt ledolgozva megnyerjük a versenyt.
És mit szóltak mindehhez a többiek?
A többiek egyöntetűen elismerően nyilatkoztak a teljesítményünkről és mindenki gratulált a remek eredményhez.
Év végi elszámolásban ez mire volt elég?
Sajnos a szezont mi késve kezdtük, kimaradt a Miskolc Rali, amely 2 versenynek számított, így a többiek elhúztak a bajnokságban és a mecseki szereplésért is csak felezett pontokat kaptunk a szuperrali szabálya miatt, de Historicban a Replica 1 kategóriában díjazottak leszünk és az ORB Murva Kupában a Lada Kupát megnyertük. Nem vagyok egy serlegvadász, de 4-5 serleggel biztosan többel térünk majd haza az év végi díjkiosztóról.
Lesz még verseny az idén?
A Waldviertel Ralin szerettünk volna indulni, de a motor azért nem élte túl károsodás nélkül az éjszakai, mecseki szerelést, nem akartunk kapkodni, ezért már csak a Mikulás Rali van hátra nekünk az idei évből.
Nektek verseny vagy szórakózás a Mikulás?
Komolyan készülünk a Mikulás Ralira, a veszprémi gyorsasági szakaszokat köztudottan nagyon szeretjük, megszokott navigátorommal indulok, célunk ismét megnyerni a versenyt a Ladák között.
Zárszó gyanánt?
Az idei évünket sikeresnek tekinthetem, lényegében ahol elindultunk legyen az murva vagy aszfalt verseny, a szakaszok közel kilencvenkilenc százalékát megnyertük. Négy első helyezést szereztünk a versenyeken és csupán egy másodikat. Szerintem ez egy nagyon jó kombináció a versenyzés tekintetében, hogy a Historic Replica kategóriában aszfaltos, az ORB Murva Kupában pedig murvás versenyeken indulunk. Szeretném csábítani a többi Ladás kollegát, osszák be így az évüket, csatlakozzanak akár az ORB vagy II.osztályú mezőnyből, legyünk akár 15-20-an is a kategóriában, hiszen mégis csak más népes mezőnyben autózni, küzdeni és akár győzni!
a csapat partnerei: