
Kerényi Ádámot mindig úgy jellemzik, hogy "hátul ül, de nem háttal ülve vezet". :) Ádám az egyik legismertebb, legelismertebb drifter mind Magyarországon, mind Európában - és nem ok nélkül...
Ha pár szóval kellene jellemezn
ed mindössze a 2011-es idényt, akkor mi lenne az a két szó? :)
Egyre erősebb csapat, egyre gyengébb autó :(
Mi alapján döntöttél úgy, hogy inkább a külföldi futamokat részesíted előnyben a hazaiakkal szemben?
Igazság szerint nem köthető konkrét döntéshez. 2009-ben végigversenyeztem a magyar és a King of Europe bajnokságot is és a 2010-es szezonra a szponzoraim inkább már csak a külföldi sorozatban szerettek volna látni és ez azóta sem változott.
Miben jobb és miben rosszabb egy külföldi megmérettetés?
A kinti versenyeken nagyon jó a hangulat, mindig jól érezzük magunkat. Viszont a helyszínek 500 és 2000 km között vannak, így nagyon sok időt töltünk utazással, ami költséges és fárasztó is, ellenben sok időnk van a csapattal megbeszélni a történteket, soha nem unatkozunk.

Mely versenyekre emlékszel vissza legszívesebben és miért?
Idén még világosabbá vált, hogy a 4-5 évvel ezelőtt épült autóm egyre kevésbé versenyképes a nemzetközi mezőnyben. Kint az élmezőnynek nagyon erős autói vannak, találkoztam 700LE-s driftautóval is. Egy ideig lehet a lóerőhiányt tapasztalattal és vezetéstechnikával kompenzálni, de vannak olyan pályák, ahol egyszerűen nem tudtam mit csinálni. Idén két vizes versenyünk volt és mindkettőt sikerült megnyernem. Nem szeretek vízen autózni, de itt kijött az, hogy én már négy éve ülök ugyanabban az autóban, így nagyon összeszoktam már vele.
Melyik eredményedre vagy a legbüszkébb?
Az utolsó futamon Krétán nagyon kemény csatáim voltak. Igaz, hogy végül csak második lettem, de sokszor egy jó csata egy komoly ellenféllel többet ér mint a győzelem. :) Itt is 5-600LE-s autók voltak és végül csak a döntő csatában maradtam alul, pedig a pálya is tempós volt. Mondjuk a kuplungommal nem cseréltem volna azon a hétvégén. :)

Minden futamon melletted van párod és veled vannak a barátaid. Mennyire fontos ez a jó eredmények eléréséhez?
A párom sajnos nem minden versenyen van velem, sajnos nincs elég szabadsága, hogy mindenhova velünk tartson. Nagyon szerencsés vagyok, mert a csapatom tagjai egyben a barátaim is, így egészen más légkör vesz körül a versenyek alatt. A jó eredményekhez pedig nagyban hozzájárul az, hogy akik mellettem állnak önzetlenül segítenek, így a versenyeknek nincs "izzadságszaga" :)
Mire gondolsz a tsuiso előtti utolsó pillanatokban a rajtban várakozva?
Talán a legtöbb drift versenykilométert én teljesítettem a magyar mezőnyből az elmúlt években. A tsuiso csaták előtt már nem a versenydrukkal telik az idő, hanem a pálya és a mellettem álló versenyző vezetési és versenyzési stílusának végiggondolásával. Versenynapokon szoktam nézni az ellenfeleket, így amikor mellettem áll a rajtban már tudom mire számíthatok tőle.

Ismert, elismert versenyző lettél az évek folyamán, akitől mindig jó eredményeket várnak el - mind a nézők, mind a szponzorok. Hogy lehet elviselni ezt a nyomást?
Igazság szerint igazi nyomást nem érzek, de sajnos évek óta tapasztalom, hogy amikor nyerek, akkor mindenki legyint, de ha valaki megver engem, az nagy eredményt jelent számára. Nem a legkellemesebb a "he is the man to beat" pozíció, ahogy az egyik külföldi cikkben említettek korábban. :D
Mennyire hat a versenyzésedre a magyarországi drift élet megosztottsága?
Napi szinten követem a hazai eseményeket. Remélem, hogy hamarosan újból egységes irányt vesz a drift szakág fejlődése és újra láthatjuk az összes tehetséges magyar pilótát egy pályán.

Szinte minden versenyző új autóval indult el idén, ha tudott, te maradtál a régi jól bevált BMW-dnél.
Jövőre is vele állsz majd rajthoz?
Mindenképpen marad a BMW. Négy éven keresztül nem hagyott cserben, pedig nagyon sok versenykilométer van már benne. Az átalakítás mértéke nagyban függ a jövő évi támogatásoktól, de ha minden úgy alakul, ahogy tervezzük, akkor olyan autóm lesz, amivel a világ bármely versenyére elmehetek majd szégyenkezés nélkül. :D Persze sajnos van B és C tervünk is, a következő hónapokban dől el a megújulás mértéke.

Vannak már konkrét terveid a 2012-es idényre vonatkozóan?
Mindenképpen maradok a King of Europe sorozatban. Jövőre 7-8 országban rendezik meg ismét a sorozatot, így megint sok jó versenyzővel és akár újabb helyszínekkel is találkozhatunk. Illetve vannak még féltitkos tervek is, de elképzelhető, hogy összejön egy kontinensek közötti "Exhibition Match", ami a világon egyedülálló lenne és a legjobb KOE pilóták természetesen ott lesznek!
Ezúton szeretnék köszönetet mondani támogatóimnak: Dotz Tuning Wheels, Federal Tire, Monster Energy, Motul, TomiWorkshop, otthonifogfeherites.hu valamint duen.hu.
Továbbá köszönöm a családom és barátaim támogatását az egész szezonban, valamint csapatom segítségét, akik nélkül nem érhetnék el ilyen kiemelkedő eredményeket és nagy segítséget jelentenek a versenyzésben!
írta: RiKA (2011)
fotók: FB, rperformance, Michel Truong, fotoHD.sk