He is the man to beat
Kerényi Ádámot akarja mindenki legyőzni!
2011-11-01
interjú • RiKA
h i r d e t é s
Összes oldal:
802148133
Napi oldal:
41882
Jelenleg:
3860
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

he_is_the_man_to_beat_1

Kerényi Ádámot mindig úgy jellemzik, hogy "hátul ül, de nem háttal ülve vezet". :)   Ádám az egyik legismertebb, legelismertebb drifter mind Magyarországon, mind Európában - és nem ok nélkül...

Ha pár szóval kellene jellemeznthumb_he_is_the_man_to_beat_8ed mindössze a 2011-es idényt, akkor mi lenne az a két szó? :)
Egyre erősebb csapat, egyre gyengébb autó :(

Mi alapján döntöttél úgy, hogy inkább a külföldi futamokat részesíted előnyben a hazaiakkal szemben?
Igazság szerint nem köthető konkrét döntéshez. 2009-ben végigversenyeztem a magyar és a King of Europe bajnokságot is és a 2010-es szezonra a szponzoraim inkább már csak a külföldi sorozatban szerettek volna látni és ez azóta sem változott.

Miben jobb és miben rosszabb egy külföldi megmérettetés?
A kinti versenyeken nagyon jó a hangulat, mindig jól érezzük magunkat. Viszont a helyszínek 500 és 2000 km között vannak, így nagyon sok időt töltünk utazással, ami költséges és fárasztó is, ellenben sok időnk van a csapattal megbeszélni a történteket, soha nem unatkozunk.

he_is_the_man_to_beat_6

Mely versenyekre emlékszel vissza legszívesebben és miért?
Idén még világosabbá vált, hogy a 4-5 évvel ezelőtt épült autóm egyre kevésbé versenyképes a nemzetközi mezőnyben. Kint az élmezőnynek nagyon erős autói vannak, találkoztam 700LE-s driftautóval is. Egy ideig lehet a lóerőhiányt tapasztalattal és vezetéstechnikával kompenzálni, de vannak olyan pályák, ahol egyszerűen nem tudtam mit csinálni. Idén két vizes versenyünk volt és mindkettőt sikerült megnyernem. Nem szeretek vízen autózni, de itt kijött az, hogy én már négy éve ülök ugyanabban az autóban, így nagyon összeszoktam már vele.

Melyik eredményedre vagy a legbüszkébb?
Az utolsó futamon Krétán nagyon kemény csatáim voltak. Igaz, hogy végül csak második lettem, de sokszor egy jó csata egy komoly ellenféllel többet ér mint a győzelem. :) Itt is 5-600LE-s autók voltak és végül csak a döntő csatában maradtam alul, pedig a pálya is tempós volt. Mondjuk a kuplungommal nem cseréltem volna azon a hétvégén. :)

he_is_the_man_to_beat_2

Minden futamon melletted van párod és veled vannak a barátaid. Mennyire fontos ez a jó eredmények eléréséhez?
A párom sajnos nem minden versenyen van velem, sajnos nincs elég szabadsága, hogy mindenhova velünk tartson. Nagyon szerencsés vagyok, mert a csapatom tagjai egyben a barátaim is, így egészen más légkör vesz körül a versenyek alatt. A jó eredményekhez pedig nagyban hozzájárul az, hogy akik mellettem állnak önzetlenül segítenek, így a versenyeknek nincs "izzadságszaga" :)

he_is_the_man_to_beat_4

Mire gondolsz a tsuiso előtti utolsó pillanatokban a rajtban várakozva?
Talán a legtöbb drift versenykilométert én teljesítettem a magyar mezőnyből az elmúlt években. A tsuiso csaták előtt már nem a versenydrukkal telik az idő, hanem a pálya és a mellettem álló versenyző vezetési és versenyzési stílusának végiggondolásával. Versenynapokon szoktam nézni az ellenfeleket, így amikor mellettem áll a rajtban már tudom mire számíthatok tőle.

he_is_the_man_to_beat_10

Ismert, elismert versenyző lettél az évek folyamán, akitől mindig jó eredményeket várnak el - mind a nézők, mind a szponzorok. Hogy lehet elviselni ezt a nyomást?
Igazság szerint igazi nyomást nem érzek, de sajnos évek óta tapasztalom, hogy amikor nyerek, akkor mindenki legyint, de ha valaki megver engem, az nagy eredményt jelent számára. Nem a legkellemesebb a "he is the man to beat" pozíció, ahogy az egyik külföldi cikkben említettek korábban. :D

Mennyire hat a versenyzésedre a magyarországi drift élet megosztottsága?
Napi szinten követem a hazai eseményeket. Remélem, hogy hamarosan újból egységes irányt vesz a drift szakág fejlődése és újra láthatjuk az összes tehetséges magyar pilótát egy pályán.

he_is_the_man_to_beat_9

Szinte minden versenyző új autóval indult el idén, ha tudott, te maradtál a régi jól bevált BMW-dnél.
Jövőre is vele állsz majd rajthoz?
Mindenképpen marad a BMW. Négy éven keresztül nem hagyott cserben, pedig nagyon sok versenykilométer van már benne. Az átalakítás mértéke nagyban függ a jövő évi támogatásoktól, de ha minden úgy alakul, ahogy tervezzük, akkor olyan autóm lesz, amivel a világ bármely versenyére elmehetek majd szégyenkezés nélkül. :D Persze sajnos van B és C tervünk is, a következő hónapokban dől el a megújulás mértéke.

he_is_the_man_to_beat_5

Vannak már konkrét terveid a 2012-es idényre vonatkozóan?
Mindenképpen maradok a King of Europe sorozatban. Jövőre 7-8 országban rendezik meg ismét a sorozatot, így megint sok jó versenyzővel és akár újabb helyszínekkel is találkozhatunk. Illetve vannak még féltitkos tervek is, de elképzelhető, hogy összejön egy kontinensek közötti "Exhibition Match", ami a világon egyedülálló lenne és a legjobb KOE pilóták természetesen ott lesznek!

Ezúton szeretnék köszönetet mondani támogatóimnak: Dotz Tuning Wheels, Federal Tire, Monster Energy, Motul, TomiWorkshop, otthonifogfeherites.hu valamint duen.hu.


Továbbá köszönöm a családom és barátaim támogatását az egész szezonban, valamint csapatom segítségét, akik nélkül nem érhetnék el ilyen kiemelkedő eredményeket és nagy segítséget jelentenek a versenyzésben!

he_is_the_man_to_beat_12  he_is_the_man_to_beat_13


írta: RiKA (2011)

fotók: FB, rperformance, Michel Truong, fotoHD.sk

Ez a hír most jelenik meg 4740. alkalommal
címkék: RiKa, Kerényi, drift
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
0102 03 04 050607
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
2025.12.05-09.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k