LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Hello Houston, we have a problem
Kőváry Barna interjú az amerikai indulás előtt
2013-05-23
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770447071
Napi oldal:
52154
Jelenleg:
916
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

hello_houston_we_have_a_problem_5

Kőváry Barnával a repülőtérre indulás előtt beszélgettünk...

A kis Trabant vízreszállt…
Másfél hónappal ezelőtt hajóra tettük és elhajózott az Amerikai Egyesült Államok felé, és természetesen már meg is érkezett, mi pedig megyünk utána repülővel.
Londonból egyenesen Houstonba repülőnk, ahol természetesen nem fogjuk kihagyni az elhíresült 'Hello Houston, we have a problem' mondatot. Igaz, remélhetőleg mi nem veszítjük el a Holdra szállás lehetőségét, mert ez nincs is tervben.

hello_houston_we_have_a_problem_6

Adott a kérdés: mi a jófenét kerestek Ti ott??
Részt veszünk egy öt államon átívelő PowerTour nevű rendezvényen, ami a nevéből kiindulva amerikai erősautókról szól. Minden este a nagy városokban összegyűlnek a helyi erősségek és nagy parkolókban, nagy placcokkon dübörögtetik a V8-asokat az amerikai Hot Road magazin szervezésében. Erre a megmozdulásra visszük ki a kis csibesárgát, és ennek a túrának a végén június 7-én a charlotte-i NASCAR pályán megyünk egy kört a Trabanttal.

hello_houston_we_have_a_problem_2Az amerikai Nascar sorozatban van egy Greg Biffle nevű nagyon népszerű versenyző, aki szintén együttműködik a Vörös Kereszttel (minden második versenyen hatalmas vöröskereszt reklámokkal megy) és nagyon bízom benne, hogy össze tudjuk hozni, hogy Ő menjen a Trabival, én pedig az Ő #16 Fordjával.

Monte Carlo után azt gondoltuk, hogy vége a Trabizásnak. Aztán jött egy Historic Mecsek Rallye győzelem. Igaz, hogy egyedül voltunk a kategóriánkban, de az győzelem volt, most pedig eljut Amerikába…

Ez a Trabi a Montéra készült el, és ha jól számolom, elmondhatjuk, hogy többet utazott hajón, mint amennyi versenykilométer van benne…
:) Az biztos, hogy ment egy darabig a hajóban…
Az tündéri volt, hogy a bepakoláskor (egy német, VW különhajón utazott), szóval amikor felrakták őket a hajóra, akkor a sok Porschét, Volkswagent le kellett takarni, Őt pedig nem, mert a só nem marja… :)
A hajó kapitánya egy vén német róka volt és kifejezetten kérte, hogy had álljon ő fel az autóval a hajóra, hiszen kuriózum ez neki és még emlékszik arra, hogy volt ilyen és tényleg szeretné, ha ő állhatna fel vele. Mondtuk, hogy persze, és amikor megkérdezte, hogy hogyan kell beindítani, ott egy kicsit kikerekedett a szeme, pedig csak elmagyaráztuk, hogy: 'Nyisd ki a benzincsapot, húzd ki a szivatót, adjál rá gyújtást, nyomd meg a gombot! Ha nem indul be a harmadik főtengely fordulatra, akkor kezd az egészet elölről, de akkor már visszatolt szivatóval és padlógázzal, mert lelke van és valószínűleg túletetted…' De javasoltam neki, hogy sokkal jobban járnak, ha feltolják. Makacs kapitány volt és a kis Trabi megszerette, segített neki, sikerült felállnia vele.

thumb_hello_houston_we_have_a_problem_3

Áthajózta a nagy büdös kékséget és már texasi rendszámmal rendelkezik…
Egy kicsit más dimenzió ott a regisztráció… Nagyságrendileg 7 dollárba került a papírozása… Az illetékbélyeg még plusz 8 dollár lett volna, de azt elengedték. Nincs hiszti, nincs regadó, nincs bevizsgálás, eredetiségvizsgálat… Számok egyeznek? Matuzsálem? Oldtimer? Köszönjük, mehet, benne van a rendszerbe.
Hufnágel Pisti barátunk intézte a dolgait, akinek van egy Barkasa és egy Wartburgja kint. Áááá, nem őrült… csak egy kicsit. Mondjuk úgy, hogy kelet-európai blokk gyűjtő. Ő az egész túránk kontaktja.
Szóval Hufnágel barátunk trélerrel húzgálja és megőrülnek érte a kinti népek.

Kicsit izgulok az Emigration Office-on való átjutástól. Elvileg elég komoly nyomaték kártyám van a vörös kereszt meghívásával, de miután ismerjük a fizimiskámat, valószínűleg tartom, hogy összeakadok valami indiai, vagy pakisztáni, már Amerikában született Officerrel, aki ki fog venni a sorból, elbeszélget velem, lehet, hogy részleges testüregvizsgálatnak vet alá, de ezt egy 16 órás repülőút előz meg úgy, hogy nem gyújthatok rá…

Az biztos, hogy most ott Kalasnyikovot nem fognak a torkodba dugni, mint ahogy korábban néhány, keletebbre lévő határon tették…
Ezen most nem izgulok :)
Félretéve a hülyeséget, nagy dolognak tartom, hogy a kis Trabi épségben, egészségben kiért. Eljutottunk oda, hogy az európai és az amerikai Vöröskereszt között ilyen kapcsolat van, hogy egy nagy sztár, mert a Nascar versenyzők kint ünnepelt sztárok, szóval hogy egy ilyen nagy sztár is teljesen pozitívan áll a kérdéshez. A Nascar fellegvárába megyünk, ahol 1959-ben indult az első futam, szóval Charlotte-ban végig fog menni a 26 lóerős Trabi. Külön kérték, hogy a Monte specifikációval vigyük ki.

Azért majd hallunk Rólad, ugye?
Természetesen! Felkészültünk kamerákkal, fényképezőgépekkel és természetesen csinálunk egy Road Movie-t az útról, ami majd a Félelem Nélkül… későbbi adásában megy le.

Fura, hogy eddig olyan helyeken jártam főként, ahol nehéz volt a kommunikáció, nem hogy internet, de áram sem volt, gondolok itt például a Bamakos túránkra Badár Sanyival, de Ázsiában sem volt minden sarkon McDrive, free wifivel…
Erre most olyan helyre keveredünk, ahol az űrrepülőket indítják…
Megpróbáljuk a facebook-on folyamatosan tájékoztatni az érdeklődőket.

Autókázni fogunk bő 2000 mérföldet. Nem lesz leányálom.
Sokat köszönhetek Muczán Gábornak, a Trabant-Wartburg Klub vezetője, aki a szervezésben nagyon komoly szerepet vállalt, és természetesen Czene Zoliékat is meg kell említenem, akik megépítették az autót. Fűt, zenél világít és rendetteremtettem… tökéletesen működik kint is és nem hiszik el, hogy a motortérben amit látnak, az a motor és a váltó… És hogy sor 2… :) nem V8, meg V12.

És tényleg az a terv, hogy a Nascar pályán menjen egy kört a Trabi?
Abszolút! Sajnos azt kevesen tudják, hogy majdnem 45fokos lejtése van a pályának. Egyáltalán felmegy-e a palánkig? Fel tud e gyorsulni annyira, hogy a palánkig eljusson?? Ha máshogy nem, keresztben felcsapatok vele, lesz ami lesz… Persze benne van a dologban, hogy én pedig szeretném kipróbálni Greg Biffle autóját… :P

hello_houston_we_have_a_problem_1

Nem gyenge autók… Nem lehet elvenni a gázt, ha rumliba keveredsz… Persze én nem a versenyben szeretnék menni. Csak szeretném megérezni az ízét. És persze kíváncsi leszek Greg arcára, amikor egyesből kettesbe vált a trabival és rám néz, hogy most akkor mi történt? :) Báttyja, ennyi! :)

hello_houston_we_have_a_problem_4

Hufnágel Pisti (alias Szekeres Péter) levele, miután megérkezett hozzá a Trabi:
Az elso fekek tiszta szarok, majd leveszem a dobokat es folszabajoztatom mert 60kmh folott szetrazzak az autot...
A szivato nem ment vissza teljesen, igy hamar beszivta a sok verseny benzint, igy fol tudtam tankolni. $25 volt 6.2 Gallon! A Buickot $75 foltankolni...
A szivato kabelt es mechanikat beolajoztam igy most jol mukodik.
Nagyon szepen megy a kocsi, ilyen "gyors" trabit meg nem vezettem...
Elmentem a nemet boltba az elado nenik nagy oromere! Ott szoktam Milka csokit venni. (Azert nem fer bele a seggem a Trabi ulesbe...)
Az utcan tobben keszitettek videot es fenykepeket, csak 15 perc vezetes utan nagy sikere volt!
Üdv, Peti

Merre mentek még ezen kívül?
Rettenetesen sűrű a program! Elvis szülőházától a 66-os útig a Trabival… azt gondolom ezt sosem hittem volna el korábban és most is csak majd ha már túl vagyunk rajta, akkor merem elhinni. Mindenképp egy pont lesz az i-re a húsz éves versenyzői pályafutásom után.
És az együttműködés keretében a kis Trabi kint marad a Nascar múzeumban, a Vöröskeresztes együttműködés szimbólumaként…
Ott van jó helyen, mert akkor már többet nem fogom tudni bántani.

UPDATE: 2013.05.23. 13:56
Elhaló hangon hívott Barna:
'Tesó, itt vagyok a Lillaakác közben... legalábbis olyan a környezet.
20 órás repülőút után megérkeztünk szerencsésen, persze volt benne letartóztatás (nem lehet kibírni 20 órán keresztül cigi nélkül...), ilyenek, de most már itt vagyunk.
A Trabi bent áll egy garázsban, mellette egy Henry Ford T-modell!! Érted miről beszélek? :)
Becsempésztünk egy Wartburg felnit és egy Trabant turbina lapátot, nem volt egyszerű, de megoldottuk. Jelentkezek még!
'

  

Ez a hír most jelenik meg 5681. alkalommal
címkék: Kőváry, Trabant, USA
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k