LCH Tavaszi LADA találkozó
Hello Houston, we have a problem
Kőváry Barna interjú az amerikai indulás előtt
2013-05-23
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685009298
Napi oldal:
109962
Jelenleg:
1333
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

hello_houston_we_have_a_problem_5

Kőváry Barnával a repülőtérre indulás előtt beszélgettünk...

A kis Trabant vízreszállt…
Másfél hónappal ezelőtt hajóra tettük és elhajózott az Amerikai Egyesült Államok felé, és természetesen már meg is érkezett, mi pedig megyünk utána repülővel.
Londonból egyenesen Houstonba repülőnk, ahol természetesen nem fogjuk kihagyni az elhíresült 'Hello Houston, we have a problem' mondatot. Igaz, remélhetőleg mi nem veszítjük el a Holdra szállás lehetőségét, mert ez nincs is tervben.

hello_houston_we_have_a_problem_6

Adott a kérdés: mi a jófenét kerestek Ti ott??
Részt veszünk egy öt államon átívelő PowerTour nevű rendezvényen, ami a nevéből kiindulva amerikai erősautókról szól. Minden este a nagy városokban összegyűlnek a helyi erősségek és nagy parkolókban, nagy placcokkon dübörögtetik a V8-asokat az amerikai Hot Road magazin szervezésében. Erre a megmozdulásra visszük ki a kis csibesárgát, és ennek a túrának a végén június 7-én a charlotte-i NASCAR pályán megyünk egy kört a Trabanttal.

hello_houston_we_have_a_problem_2Az amerikai Nascar sorozatban van egy Greg Biffle nevű nagyon népszerű versenyző, aki szintén együttműködik a Vörös Kereszttel (minden második versenyen hatalmas vöröskereszt reklámokkal megy) és nagyon bízom benne, hogy össze tudjuk hozni, hogy Ő menjen a Trabival, én pedig az Ő #16 Fordjával.

Monte Carlo után azt gondoltuk, hogy vége a Trabizásnak. Aztán jött egy Historic Mecsek Rallye győzelem. Igaz, hogy egyedül voltunk a kategóriánkban, de az győzelem volt, most pedig eljut Amerikába…

Ez a Trabi a Montéra készült el, és ha jól számolom, elmondhatjuk, hogy többet utazott hajón, mint amennyi versenykilométer van benne…
:) Az biztos, hogy ment egy darabig a hajóban…
Az tündéri volt, hogy a bepakoláskor (egy német, VW különhajón utazott), szóval amikor felrakták őket a hajóra, akkor a sok Porschét, Volkswagent le kellett takarni, Őt pedig nem, mert a só nem marja… :)
A hajó kapitánya egy vén német róka volt és kifejezetten kérte, hogy had álljon ő fel az autóval a hajóra, hiszen kuriózum ez neki és még emlékszik arra, hogy volt ilyen és tényleg szeretné, ha ő állhatna fel vele. Mondtuk, hogy persze, és amikor megkérdezte, hogy hogyan kell beindítani, ott egy kicsit kikerekedett a szeme, pedig csak elmagyaráztuk, hogy: 'Nyisd ki a benzincsapot, húzd ki a szivatót, adjál rá gyújtást, nyomd meg a gombot! Ha nem indul be a harmadik főtengely fordulatra, akkor kezd az egészet elölről, de akkor már visszatolt szivatóval és padlógázzal, mert lelke van és valószínűleg túletetted…' De javasoltam neki, hogy sokkal jobban járnak, ha feltolják. Makacs kapitány volt és a kis Trabi megszerette, segített neki, sikerült felállnia vele.

thumb_hello_houston_we_have_a_problem_3

Áthajózta a nagy büdös kékséget és már texasi rendszámmal rendelkezik…
Egy kicsit más dimenzió ott a regisztráció… Nagyságrendileg 7 dollárba került a papírozása… Az illetékbélyeg még plusz 8 dollár lett volna, de azt elengedték. Nincs hiszti, nincs regadó, nincs bevizsgálás, eredetiségvizsgálat… Számok egyeznek? Matuzsálem? Oldtimer? Köszönjük, mehet, benne van a rendszerbe.
Hufnágel Pisti barátunk intézte a dolgait, akinek van egy Barkasa és egy Wartburgja kint. Áááá, nem őrült… csak egy kicsit. Mondjuk úgy, hogy kelet-európai blokk gyűjtő. Ő az egész túránk kontaktja.
Szóval Hufnágel barátunk trélerrel húzgálja és megőrülnek érte a kinti népek.

Kicsit izgulok az Emigration Office-on való átjutástól. Elvileg elég komoly nyomaték kártyám van a vörös kereszt meghívásával, de miután ismerjük a fizimiskámat, valószínűleg tartom, hogy összeakadok valami indiai, vagy pakisztáni, már Amerikában született Officerrel, aki ki fog venni a sorból, elbeszélget velem, lehet, hogy részleges testüregvizsgálatnak vet alá, de ezt egy 16 órás repülőút előz meg úgy, hogy nem gyújthatok rá…

Az biztos, hogy most ott Kalasnyikovot nem fognak a torkodba dugni, mint ahogy korábban néhány, keletebbre lévő határon tették…
Ezen most nem izgulok :)
Félretéve a hülyeséget, nagy dolognak tartom, hogy a kis Trabi épségben, egészségben kiért. Eljutottunk oda, hogy az európai és az amerikai Vöröskereszt között ilyen kapcsolat van, hogy egy nagy sztár, mert a Nascar versenyzők kint ünnepelt sztárok, szóval hogy egy ilyen nagy sztár is teljesen pozitívan áll a kérdéshez. A Nascar fellegvárába megyünk, ahol 1959-ben indult az első futam, szóval Charlotte-ban végig fog menni a 26 lóerős Trabi. Külön kérték, hogy a Monte specifikációval vigyük ki.

Azért majd hallunk Rólad, ugye?
Természetesen! Felkészültünk kamerákkal, fényképezőgépekkel és természetesen csinálunk egy Road Movie-t az útról, ami majd a Félelem Nélkül… későbbi adásában megy le.

Fura, hogy eddig olyan helyeken jártam főként, ahol nehéz volt a kommunikáció, nem hogy internet, de áram sem volt, gondolok itt például a Bamakos túránkra Badár Sanyival, de Ázsiában sem volt minden sarkon McDrive, free wifivel…
Erre most olyan helyre keveredünk, ahol az űrrepülőket indítják…
Megpróbáljuk a facebook-on folyamatosan tájékoztatni az érdeklődőket.

Autókázni fogunk bő 2000 mérföldet. Nem lesz leányálom.
Sokat köszönhetek Muczán Gábornak, a Trabant-Wartburg Klub vezetője, aki a szervezésben nagyon komoly szerepet vállalt, és természetesen Czene Zoliékat is meg kell említenem, akik megépítették az autót. Fűt, zenél világít és rendetteremtettem… tökéletesen működik kint is és nem hiszik el, hogy a motortérben amit látnak, az a motor és a váltó… És hogy sor 2… :) nem V8, meg V12.

És tényleg az a terv, hogy a Nascar pályán menjen egy kört a Trabi?
Abszolút! Sajnos azt kevesen tudják, hogy majdnem 45fokos lejtése van a pályának. Egyáltalán felmegy-e a palánkig? Fel tud e gyorsulni annyira, hogy a palánkig eljusson?? Ha máshogy nem, keresztben felcsapatok vele, lesz ami lesz… Persze benne van a dologban, hogy én pedig szeretném kipróbálni Greg Biffle autóját… :P

hello_houston_we_have_a_problem_1

Nem gyenge autók… Nem lehet elvenni a gázt, ha rumliba keveredsz… Persze én nem a versenyben szeretnék menni. Csak szeretném megérezni az ízét. És persze kíváncsi leszek Greg arcára, amikor egyesből kettesbe vált a trabival és rám néz, hogy most akkor mi történt? :) Báttyja, ennyi! :)

hello_houston_we_have_a_problem_4

Hufnágel Pisti (alias Szekeres Péter) levele, miután megérkezett hozzá a Trabi:
Az elso fekek tiszta szarok, majd leveszem a dobokat es folszabajoztatom mert 60kmh folott szetrazzak az autot...
A szivato nem ment vissza teljesen, igy hamar beszivta a sok verseny benzint, igy fol tudtam tankolni. $25 volt 6.2 Gallon! A Buickot $75 foltankolni...
A szivato kabelt es mechanikat beolajoztam igy most jol mukodik.
Nagyon szepen megy a kocsi, ilyen "gyors" trabit meg nem vezettem...
Elmentem a nemet boltba az elado nenik nagy oromere! Ott szoktam Milka csokit venni. (Azert nem fer bele a seggem a Trabi ulesbe...)
Az utcan tobben keszitettek videot es fenykepeket, csak 15 perc vezetes utan nagy sikere volt!
Üdv, Peti

Merre mentek még ezen kívül?
Rettenetesen sűrű a program! Elvis szülőházától a 66-os útig a Trabival… azt gondolom ezt sosem hittem volna el korábban és most is csak majd ha már túl vagyunk rajta, akkor merem elhinni. Mindenképp egy pont lesz az i-re a húsz éves versenyzői pályafutásom után.
És az együttműködés keretében a kis Trabi kint marad a Nascar múzeumban, a Vöröskeresztes együttműködés szimbólumaként…
Ott van jó helyen, mert akkor már többet nem fogom tudni bántani.

UPDATE: 2013.05.23. 13:56
Elhaló hangon hívott Barna:
'Tesó, itt vagyok a Lillaakác közben... legalábbis olyan a környezet.
20 órás repülőút után megérkeztünk szerencsésen, persze volt benne letartóztatás (nem lehet kibírni 20 órán keresztül cigi nélkül...), ilyenek, de most már itt vagyunk.
A Trabi bent áll egy garázsban, mellette egy Henry Ford T-modell!! Érted miről beszélek? :)
Becsempésztünk egy Wartburg felnit és egy Trabant turbina lapátot, nem volt egyszerű, de megoldottuk. Jelentkezek még!
'

  

Ez a hír most jelenik meg 5294. alkalommal
címkék: Kőváry, Trabant, USA
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k