Herczig Norbi boldog
miközben a 2008-as évről beszél...
2008-02-21
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765698842
Napi oldal:
7790
Jelenleg:
958
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Herczig Norbi boldog. A büdzséjük biztos, a lelkesedésük a régi, a Subaru-juk - ha jól megy minden - kaphat fejlesztéseket még az első futam előtt.

- Beszélgessünk arról, mi vár rátok idén!
- Hogy lesz-e egyáltalán kocsizás? Igen, lesz. Sőt, most végre először, pályafutásom olyan évada, előtt állunk, amikor azt mondhatom, hogy lesz kocsizás. Marad a csapat, marad a Subaru Rally Team Hungary. Nem kérdés, hogy Csökő Zolival együtt maradunk, ez eddig sem volt kérdés, azt gondolom. És talán arra vagyok a legbüszkébb, hogy most először, ahogy a 2008-as évadot kezdjük el, már elkezdtük a tavalyi nyár végén, augusztus-szeptemberben felépíteni. Lekopogom, de jól állunk.

- A felkészüléssel hogy álltok?
- Azért akad még, ami hiányzik, úgyhogy a szakmai felkészülés, az még arrébb van. Persze most nem arról van szó, hogy ránk dőlt a manna, de most végre először azoknál a partnereinknél, támogatóinknál nem meg kell vívnunk a csatánkat, hogy lesz-e rali, lesz-e közös együttműködés, hanem úgy néz ki, hogy most már végre elértük azt, hogy nem kell megküzdeni a létjogosultságunkért, hanem már velünk is számoltak a tavaly év végén összeállított büdzséjüknél. De visszatérve a felkészülésre, a jelenlegi tárgyalásainktól függ még az, hogy mennyire fogjuk tudni fejleszteni az autót, mert ez még kérdés. Tudunk-e új futóművet rakni alá, vagy tud-e a Korda Team új futóművet tenni alá, mi ki tudjuk-e fizetni? Tudunk-e a motorprogramon egy picit húzni, hogy gyorsabb legyen az autónk? Ezek mind-mind attól függnek, hogy hogyan sikerülnek a következő hetekben a tárgyalásaink. Én azt mondom, hogy február végével minden el fog dőlni és addigra látjuk, hogy esetlegesen a tavalyi verzióban fogunk tudni-e versenyezni az autóval. Úgy ahogy a tavalyi év végén már működött az autó, ami már magában nem volt rossz, de azért ez picit arrébb van attól, hogy mi tudjunk küzdeni rendesen a gyorsasági szakaszokon. De már üzembiztos volt a kocsi, és ez nagyon fontos.

- És mi az, hogy üzemképes volt az autó?? Nagyon komoly csatákat vívtatok, aminek nem is egy abszolút második hely is lett az eredménye! Mire számítasz idén?
- Ebben igazad van, valóban volt csata, az nem igaz, hogy nem volt. De én azt mondom, hogy én nagyon-nagyon az üzembiztosságra helyezem a hangsúlyt. Van egy kialakult kis ars poeticám az egészről. Azt mondom, ha a bajnokhoz viszonyítja magát mindenki, márpedig hozzá kell, és azt mondjuk, hogy a bajnok mondjuk, elkölt 100 egységet egy évben, én úgy gondolom, hogy mi körülbelül 50 egységet tudunk erre elkölteni. Ha csak 20 egységgel tudjuk növelni azt az összeget, amivel többet tudunk rákölteni az autóra és magára az autósportunkra, hogy menjen, akkor az egy picit kidobott pénz, én legalábbis azt gondolom, mert azzal még mindig távol vagyunk a 100 egységtől ahhoz, hogy méltán tudjunk vele küzdeni. És itt nincs értelme nevesíteni. Ez számomra egy szimpla matek.
De visszatérve: mindenképpen azt várom, hogy egy üzembiztos autót kapjunk. Azt hiszem, hogy a Korda Team is beletanult az autóba, mi is beletanultunk. Most lesz először az, hogy nem váltunk autót. Két év után ugyanazzal az autóval megyünk. Nagyon-nagyon bízom abban, hogy pontosan ezért, mert kiismertük, megismertük, a szervizcsapat is megismerte, mi is megismertük az autó vezethetőségét, egy kicsit a határait, talán már az első versenytől kezdve támadni tudunk. Vérmes reményeink nincsenek. Nagyon szeretnénk pontosan és jól versenyezni, célba érni és pontokat hozni. És azokat a vállalásokat, amiket idén kitűztünk magunknak a partnereink felé, azokat megint hozni tudjuk, hiszen nagyon-nagyon sok promóciót és aktivitást szervezünk és tervezünk 2008-ban is és szeretnénk, ha a közönség, a szurkolók és a barátok, ebben ugyanúgy részt vennének, mint ahogy a 2007-es évben is.

- Igen sok autót kipróbáltál már, legalább is több félét. Megválnál most már a Subarutól?
- A tavalyi évben kitaláltuk, hogy nekünk jól áll a Subaru, mert jól megy a sárga fogunkhoz meg a kék szemünkhöz :), de nem csak ezért nem válnék meg tőle. De nem csak ezért. Nem akarok nagy szavakat használni és nincs értelme itt különböző szentimentális érzéseknek, de ez tényleg egy kicsit életérzés számunkra. A Zolikának eddig sem volt kérdés, és nekem mindig is az egyik kedvenc autóm volt. Egyre jobban magával ragad ez az érzés. A 2008-as év a harmadik együtt töltött évünk lesz a Subaruval. Magával az autóval a WRC-k között és a harmadik évünk lesz az importőrrel is. Igazán hozzánk nőtt ez az egész. Eddig nem volt ilyen versenyautóm, amit ennyire a magaménak érezhetek.

- Zárójelben jegyzem meg, emlékszem egyszer azt mondtad a Subaru mániátokról, hogy Zolikának mindene van, ami Subarus, csak azt nem tudtad, hogy van-e vajon Subarus alsónadrágja... :) Én nem voltam rest, megkérdeztem tőle és azt válaszolta, hogy nincs neki. :) Mert nem gyárt ilyet a Subaru. Csak, gondoltam, ha érdekel…
- :) Valahogy megoldja, ha mást nem, akkor filmnyomat rá egyet. :)

- Nem mertem mélyebben belekérdezni, féltem, hogy olyat mond, amibe belepirulok. :):) Na, de komolyodjunk meg! Még valami érdekel - de már elég régóta. Nagyon sokan, akár a WRC-sek közül, akár a mezőny többi része közül sokan járnak, szeretnek külföldre járni versenyezni, te viszont nem nagyon erőlteted ezt. Miért nem?
- Nagyon jó kérdés. Erről is van egy fixa ideám. Túl azon, hogy én nagyon-nagyon magyar srácnak vallom magam és nálunk az összes vágott videó, ami a honlapunkon fent van a www.srth.hu-n, ott próbálunk magyar zenéket használni. Nem szeretném politikai vizekre sodorni a témát, de én ezt így nagyon szeretem.
Szeretek itt élni, és itt szeretném megvalósítani azt, amit célul kitűztem magamnak. Az a pénz, az az összeg, ami rendelkezésünkre áll, az mindig egy picit olyan, hogy nagyon-nagyon szorgos hangya módjára össze tudjuk tenni a kis büdzsénket és abból tudunk működni Magyarországon. Nem mondom, hogy a cipőnk mellett járunk, de azért mindig ki van számolva. Azt gondolom, hogy külföldre - és itt kanyarodok vissza oda, amit az elején elkezdtem - az menjen, aki már letett valamit az asztalra. Igen, egy kicsit hazabeszélek. Volt már, hogy nyertünk futamot abszolútban, voltak gyorsasági elsőségeink, voltak jó részeredményeink, de azt gondolom, hogy kevesen kérdőjelezik meg, ha olyan autóban ülünk, akkor van esélyünk, hogy akár versenyt is nyerjünk. De én például saját magam egyáltalán nem vagyok bajnok, egyetlen kategóriában sem sikerült bajnokságot nyernem, ezt be kell látnom, annak ellenére, hogy most már van kilométerem és most már szívesen mennék én is külföldre. De csak akkor mennék külföldre - túl ezen, amit elmondtam -, hogyha ez könnyedén jön. Tehát ha nem úgy kell kimenni külföldre, hogy valami miatt feszülnöm kelljen. Hogy nehogy megsérüljön az első sárvédő, mert az sok százezer forint. Ha így kell menni külföldre - márpedig ha mi most kimennénk, akkor így kéne kimenni - ennek nem látom értelmét. Akkor van ennek értelme, ha valamelyik versenyt el lehetne hagyni Magyarországon, mert esetleg olyan jól állunk a bajnokságban, mert elsődleges szempont - nem kérdés nekünk - Magyarország és a magyar bajnokság. Akkor lehet értelme, és egyszer érdekes lehet megvívni és megküzdeni azzal a miliővel, ami ott van kint, de jelen pillanatban ennek reális esélye nincsen.

 

Ez a hír most jelenik meg 6587. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k