|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
![]() Herczig Norbi navigátort és csapatot is vált! A SKODA Rally Team Hungária új nevet kapott, hiszen a négyszeres magyar bajnok mellé állt az indiai gumigyártó és többek között Norbi is a Team MRF Tyres csapatában gyűjti a pontokat az ERC mezőnyében. Norbi készséggel állt rendelkezésünkre egy exkluzív beszélgetésre.
Hogyan értékelnéd a tavalyi szezont? Itt az a kérdés, honnan nézzük? Félig tele van a pohár, vagy félig üres? Én inkább pozitív személyiség vagyok, tehát számomra félig tele van. Az a tavalyi szezonban egyértelműen látszódott, hogy egy nagyon nagy lépést tettünk előre. Elkezdtünk felzárkózni a mezőny elejéhez. Az ERC-s pályafutásunk alatt évről-évre tudtunk faragni a hátrányunkból, folyamatosan gyorsultunk, de valójában azt gondolom, a tavalyi év hozta el az áttörést. Ez köszönhető annak, hogy egy nagyon értékes, hosszú tesztsorozatot tudtunk végigcsinálni. Ennek eredményeképpen azonnal elkezdtek jönni az értékes pontok. Az a régóta dédelgetett vágyam, hogy egyszer mi is megérkezzünk az ERC bajnokság élmezőnyébe, ami a tavalyi évben valóra vált. Aszfalton mindenképpen ott vagyunk az elejével, a murván még van egy kicsi elmaradásom. Az viszont a tavalyi szezon óta biztos, hogy a mezőny az aszfaltos versenyeken odafigyel ránk, számolnak velünk. Összefoglalva tehát a tavalyi évünket úgy tudom értékelni: a sport karrierem további fejlődésének leghasznosabb éve volt.
Idén egy régi-új navigátorral vágsz bele a sztoriba, akivel már többszörös bajnokok voltatok.
Igen, ráadásul meg kell emelnem előtte a kalapomat, mert Igor úgy ül vissza mellém, hogy előttem van eggyel, ami nagy valószínűséggel már így is marad, hiszen míg én négyszeres, ő ötszörös abszolút magyar bajnok. Bár, ha összeadjuk a bajnoki címeink számát, együtt is jól állunk, és közelítünk Ferjáncz Attilához :) Visszagondolva, Igorral mindig jó volt a hangulat az autóban. Korábban hat évet versenyeztünk együtt, de már előtte is ismertük egymást. Úgy gondolom, Igor egy kiemelkedő „figurája” a magyar ralisportnak, és az a hat év, amit eltöltöttünk együtt a versenyautóban, segíteni fog a jövőbeni közös munkában is. Ő ismer engem, én ismerem őt. Tudjuk, kinek mi fontos, mi kevésbé az. És azt nagyon jó látni, hogy csak úgy, mint én, ő is nagyon motivált, mindketten tűkön ülve várjuk az első tesztet és a rajtot.
![]() Igornak még ismeretlenek lesznek a pályák, talán most neked kell egy kicsit többet segítened majd. Ez így igaz, de erre tudatosan készülünk. Minden verseny előtt, amikor majd megjelenik a versenykiírás, és látjuk, melyik pályákra kell koncentrálnunk, Igor a csapatvezetőnkkel, Kajcsa Zsoltival összedugja a fejét, és előkeresik a belsőkamerás felvételeket azokról a szakaszokról, ahol egyezés van az elmúlt évekkel. Ebből ő itthon megtud írni egy előzetes itinert. Ez azért fontos, mert a pályabejáráson így már egy-egy szakaszt könnyebben fogunk tudni véglegesíteni. Az nem kérdés, hogy így itinert írni egészen más, mint amikor egy utcai autóval végig gurulunk a pályán. Ez egyrészt nehezebb, másrészt azonban nagyon hasznos lesz, hiszen ezeken a felvételeken látszik a versenytempó, illetve látszik/elhangzik a részemről kért információ is. Örülök, hogy ilyen lelkes és az a terve, hogy előre dolgozik, mert ez óriási segítség lesz a pályabejárásokon. Most azt gondolom, egész évben meg fogja tudni oldani ezt az előkészítő feladatot, hiszen már ő is indult annyi külföldi versenyen (Csehországban, Szlovákiában, Ausztriában, Magyarországon, VB-n is nem is egyszer), hogy van elég rutinja. Ezt csak erősíti az a tény, hogy Igornak nagyon jó a tájékozódási képessége, jó a helyismerete, és kezdeményező, talpraesett. Most úgy látom, Igor teljes mértékben felkészült a közös munkára. ![]() Megjelent a sajtóanyagotok, amiben az áll, hogy egy hosszabb teszttel kezdtek. Illetve most is említetted, hogy nagyon fontos az eredményességhez a sok tesztkilométer. Hol terveziket az első tesztet? Kint, vagy még itthon, hiszen már képben vagy, milyen jellegűek lesznek a pályák?
Az idei első tesztünket mindenképpen Portugáliában, verseny helyszínén fogjuk kivitelezni. Kedden, Nőnapon utazunk (előre is Nagyon boldog nőnapot kívánok a Hölgyeknek!), úgyhogy a szerdai napon lesz a napja, amikor belakhatjuk a versenyautót, megismerjük a csapatot, az abroncsokat.
Igazából mindenkit megleptetek azzal, hogy MRF Tyres színekben indultok, ez hogy jött?
Hogyan érkezik egy ilyen fordulat egy csapat életébe? Gondolom a meglepetés elsősorban annak szól, hogy egy nemzetközi világcég állt mellénk. Bár a nemzetközi porondon az MRF Tyres régóta ott van a köztudatban, Magyarországon még valóban nem ismert az abroncs. Ennek köszönhetően a háttérben diszkréten, csendben tudtuk lefolytatni a tárgyalásokat, illetve a cég vezetőinek kérésére az első versenyig nem kommunikálhattuk a fantasztikusnak ígérkező együttműködésünket. Az volt a kérés, hogy az első verseny nevezési zárlata után jöjjön ki minden versenyzőpáros a nagy hírrel. Visszagondolva még most is izgatottá válok, amikor eszembe jut az első, szombati napon lefolytatott telefonbeszélgetésem az MRF Tyres indiai vezetőjével, miközben éppen a kislányomat vittem PCR tesztre covid-19 fertőzés gyanúja miatt. Visszaemlékezve szürreális az egész helyzet. Utaztunk az autóban, miközben beérkezett a hívás, és olyan volt az egész beszélgetés, mintha egy álomba cseppentem volna bele. Hosszú napok kellettek hozzá, hogy felfogjam, az a nap valóság volt. A világ 6. legnagyobb vállalatának képviselője felkért arra, hogy én legyek az egyik versenyabroncs tesztpilótájuk (a valóságot igazolta az is, hogy beigazolódott, a kislányom valóban covid-19 fertőzött volt :).
![]() A felkérés előzménye annyi, hogy a cég vezetősége úgy döntött, az ERC bajnokság vonatkozásában befejezik az együttműködést a Hyundai gyári csapatával, ehelyett három versenyzőpárost szeretnének támogatni. Közülük esett rám az egyik választás. Elmondásuk szerint évek óta figyelik az ERC mezőnyét. Bennünk látták a fejlődést, illetve fontos szempont volt számukra, hogy nagyrészt befejezzük a versenyeket. Elmondásuk szerint a szimpátia, a kommunikáció, a versenyeken látott viselkedésünk (ez engem is meglepett), a folyamatos fejlődésünk, és az aszfaltos futamokon nyújtott teljesítményünk együttesen kellettek ahhoz, hogy mellettünk tegyék le a voksukat.
Alapvetően egy kis csomagban néztek minket, ezután tettek ajánlatot, amire azt mondhatom, a pályafutásom csúcsa. A múltban dolgoztunk már több nagy céggel Magyarországról, de nemzetközi cégtől még soha nem kaptam ajánlatot, ilyen lehetőséget pedig soha. Büszkeséggel töltött el életem első angol nyelvű szerződése :). Gratulálok! Azt gondolom, egy csapat életében ez egy fantasztikusan nagy dolog. Te mennyire várod? Bár biztos vagyok benne, hogy Te vagy az a versenyző, aki magabiztosan meg tudja ugrani ezt a lépcsőt!
Mi az, amit elvárnak tőled a gumikkal kapcsolatban?
Köszönöm a bizalmat! :) Alapvetően azt várják el tőlem, hogy minél több visszajelzést adjak/adjunk minden felületen; murván és aszfalton egyaránt. Nincs olyan cél, hogy vállalni kellett volna bármi eredményt, pozíciót, de azt azért tudjuk, hogy a csapatbajnokság fontos nekik. Ezért versenyzünk hárman a TEAM MRF TYRES csapatában. Ezért látjátok, hogy idén mi is a TEAM MRF TYRES csapat tagjaként versenyzünk. Az persze mindenki számára pozitív lesz, ha a versenyzőpárosok dobogós eredményeket hoznak majd, amire azt gondolom, bármelyikünknek van reális esélye. Ezek szerint legalább annyi kommunikációt, információt kapunk tőletek idén is, mint eddig? Szeretjük a bejelentkezéseiteket, majdnem olyan, mintha ott lennénk veletek. Idén megpróbáljuk ezt még komolyabban venni, mert én ebben is látok fejlődési lehetőséget :). ![]() Végezetül ne feledkezzünk meg róla, hogy olvashatunk egy másik Herczig vezetéknevet is a nyilatkozataitokban, aki EB szereplést tervez idén…
Büszke apaként és egyben megfontolt mentorként kijelenthetem, hogy igen, a 2022. versenyévadban a Herczig Patrik nevet is felfedezhetitek majd az ERC nevezési listájában. Patrik csupán 19 éves, ezért még Junior. Választásunk ennek megfelelően a Renault Clio Trophy kupára esett, ahol idén öt futamon kell rajthoz állniuk. Ők március végén, az Azori szigeteken kezdenek majd. A feladatuk, hogy Vityával elkezdjék felfedezni a „nagyvilágot”. Az idei szezon nekik is egy nagy előrelépés lesz, és apaként csak remélni tudom, hogy élvezni fogja. Idén még nem helyezünk rájuk terhet, csak a tapasztalatszerzés a cél. Az a dolguk, hogy szépen lassan elkezdjenek építkezni. A TEAM MRF TYRES-nél felvetődött, hogy idén már Patrik is az ERC-ben versenyez. Már előre jelezték, őt is figyelik. Ez egyfelől jó, másfelől tudom, hogy nyomást tesz rá. De nem aggódok, mert egy fantasztikus erőssége van a korosztályához képest, (számomra felfoghatatlanul) higgadtan tud kezelni szituációkat. Fiatal kora ellenére nagyon megfontolt. Nagyon hosszú stressz alatt kell tartani ahhoz, hogy robbanjon, ami itt garantáltan nem lesz. Bár a csapattársai között idén még ő lesz a legfiatalabb, legtapasztalatlanabb, de én nagyon bízom benne. Már sokszor bebizonyította, nyomás alatt is tud jó döntéseket hozni.
Én annyit kértem tőle (remélem, hallgatni is fog rám), idén ne tegyen magára nyomást, nincs más dolga csak az, hogy élvezze, tanulja és szokja az új közeget :). Ez a hír most jelenik meg 2278. alkalommal
![]() ![]() |
![]() |
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]()
s t a t i s z t i k á k |