LCH Tavaszi LADA találkozó
Herczig Norbiék szenzációs dobogója Rómában
Exkluzív nagyinterjú a pilótával az olasz ERC futam után
2021-07-26
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685193487
Napi oldal:
36490
Jelenleg:
969
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

herczig_norbiek_szenzacios_dobogoja_romaban_1

A Herczig Norbert - Ferencz Ramon páros abszolút harmadik helyen végzett a Rally di Roma Capitale futamon! A pilótával beszélgettünk.

Norbi, először is hatalmas gratula! Óriásit harcoltatok és meg is lett az eredménye! 
Volt már harmadik helyetek az ERC szereplésetek során, de Cipruson anno, mondjuk ki, az öletekbe hullott a dobogó, és a mezőny is jóval karcsúbb volt 3 éve…
Myko Marczykkal beszéltük talán, hogy három évvel ezelőtt volt futamonként 6-7 páros, aki oda tudott érni a dobogóra, most pedig van minimum húsz! Tisztán látszik, hogy néhány apró hiba, elrontott féktáv, vagy nem jól gyorsítasz ki, azonnal kapsz 3-5 másodpercet egy 20 kilométeres szakaszon…

Csak sallangmentesen lehet jó eredményt elérni. És abban a pillanatban, amikor elkezded feszíteni, akkor jönnek a hibák.
Pont emiatt szép és emiatt nagyon kiélezett…

És mindig vannak helyi srácok, akik gyorsak és nagy pályaismerettel bírnak.
Ez adja meg a rangját. Aki ismer, tudja, hogy fontos nekem a verseny. Ez hajt előre, ez motivál.

Ha majd visszavonulok és leülök a kupáim elé, akkor ez a kupa, ez a mostani eredmény elő fog jönni. Iszonyat nagy visszaigazolása az elmúlt évek munkájának. Ahhoz, hogy megismerjük a pályákat, ahhoz, hogy minél többet üljünk a versenyautóba ez mostanra ért össze.

herczig_norbiek_szenzacios_dobogoja_romaban_2

Ez ugye a negyedik évünk, de talán számolhatunk harmadikkal is, hiszen a tavalyi háromversenyes csonka szezont inkább hagyjuk. Most látszik az, hogy már megyünk vissza olyan versenyhelyszínekre, ahol már mentünk. Elő tudjuk venni a korábbi évek itinereit. És most ezt tettük! Azt kellett finomítani. Ez egy óriási fegyvertény, amikor tényleg kettőt tudsz menni egy pályán.

A verseny alatti nyilatkozataidból nekem az jött le, hogy nagyon képben vagy az autóval, kis módosításokkal még jobban be tudod magadra állítani és az utolsó körre is tudtatok még javítani, hogy még komfortosabb legyen a vezetésed…
Ezt nagyon jól látod! Igaz, hogy úgymond ’visszaültünk’ a Fabia R5-be idén, de az akkori és a mostani között már óriási különbségek vannak, a mostani autónkban benne van minden fejlesztés, ami az idei évben jelent meg.

Azt, hogy most ennyire képben voltunk, az annak köszönhető, hogy volt egy nagyon komoly tesztünk a verseny előtti héten. Nem beszéltünk sokat róla, talán a hírlevélben említettük csak, de egy nagyon parádés teszt volt! Fekeden voltunk egy egész napot a Topp-Cars csapatával és a pálya olyan volt, mintha a Rally di Roma valamelyik szakaszán tesztelhettünk volna, jellegében annyira jól eltaláltuk ezt a fekedi pályát. Nagyon sokat tudtunk menni! Egy olyan hatékony tesztnapot csináltunk végig a mérnökünkkel és a Topp-Cars-al, hogy ez hozta a legtöbbet. Talán a BRR-el volt anno hasonlóan hasznos tesztünk, amikor kezdtük megismerni az S2000-es Fábiát, talán még az R5-el sem volt ennyire részleteiben hosszú teszt. Bevonultunk az erdőbe, ott voltunk egész nap. Gátlókat teszteltünk, elhasználtunk több garnitúra abroncsot, rugókat, differenciálműveket cseréltünk, magassággal játszottunk. Nagyon sokat dolgoztak a srácok és ez adott egy olyan magabiztosságot, ami még megspékelődött azzal, hogy tudtuk, hova jövünk! Egy új szakasz volt talán, a többin minden mentünk már, vagy tavaly, vagy azelőtt. Egy olyan helyszínre jöttünk, amit egyébként is kedvelünk. A szakaszok hasonlítottak a magyar gyorsokra.

herczig_norbiek_szenzacios_dobogoja_romaban_3

Milyen hangulata volt a versenynek? Ebből talán kevesebb jött most át, még a videókat nézve is.
Kicsit olaszos volt. Minden évben megállapítjuk, hogy jó verseny ez, de olaszos. Az olasz nézők nagyon jó hangulatot teremtenek és büszkén mondhatom, hogy lettek szurkolóink Olaszországban is, kaptunk sok dicséretet és buzdítást a pálya széléről. Pár visszafordítóban úgy szurkoltak nekünk, hogy nagyon :)

herczig_norbiek_szenzacios_dobogoja_romaban_5

Egyből felugrottatok az ötödik helyre a bajnokságban.
Három futam után vagyunk, de ez még nagyon az eleje. Ráadásul van mínuszolás is, reméljük minden futamot meg tudnak rendezni, de messze még a vége. Reméljük, hogy elkaptuk a fonalat.

Visszatérve még a versenyre: az utolsó szakaszt nagyon sokan követtük élőben, amennyire lehetett, ez kiderült számomra azokból a gyors reakciókból, amik azonnal érkeztek, ahogy bejött az eredményetek. Odacsaptatok! Egy 19 kilométeres szakaszon 5.8-at adni az ellenfeleteknek, közben nem mellesleg megnyertétek a szakaszt. Egy olyan szakaszt, amin már harmadszor ment végig a mezőny és akkor mentétek a legjobb időt, amikor már a legpiszkosabb volt a pálya…
Volt egy kis riadalom a szakaszon, az egyik, hegyről leguruló kő megütötte a felnit, ott felszisszentem, de Ramon a töretlen optimizmusával egyből mondta, hogy nincs baj, szerencsére nem is volt. A felni és a gumi is megsérült, ahogy a szakasz végén láttuk, de végigvittek. Nagyon jól sáfárkodtunk a gumikkal, tudtunk magunkkal vinni két kevésbé használt gumit, amit előre felraktunk és ez magabiztosabbá tett, hogy elöl volt rendes tapadásunk.

herczig_norbiek_szenzacios_dobogoja_romaban_4

Tudom, hogy hol voltak azok a részek, ahol többet vállaltam. Ramon nem fogott vissza, inkább engedett, lelkes volt és ahogy ezt éreztem én is rátettem még egy lapáttal. Látszik, hogy mennyi tartalékkal autózunk még mindig…

8 másodpercet javultatok önmagatokhoz képest ezen a szakaszon. Szerintem ekkora javulást senki nem várt, főleg nem a spanyol páros, akik előtettek voltak 5,5 másodperccel az utolsó szakasz előtt.
Nagyon korrektek voltak, a navigátorával azonnal odajöttek, őszintén gratuláltak. Az biztos, hogy meglepődtek, a csapatuk pezsgővel várta őket…
Korábban itthoni versenyen is volt már, hogy az utolsó szakaszon kellett dűlőre vinnem a dolgot és valahogy ezt a nyomást jól tudom kezelni…

Igen, ez már nekem is feltűnt, hogy másnak talán jobban megremeg a keze hasonló szituációkban… Biztos vagyok benne, hogy ehhez a magabiztossághoz, ehhez a stressztűrő-képességhez kellenek azok a dolgok, amiket Te teszel az autósport szolgálatában. Gondolok itt a speciális Fit4Race edzésekre, a nyelvtanulásra és összeségében mindenre.
Kevesen tudják rólam, hogy nagyon sokat dolgozok azért, hogy tudjam hozni ezt az eredményt. Nyilván magammal is, hogy fitten tudjam tartani a szervezetem.

herczig_norbiek_szenzacios_dobogoja_romaban_6

Vicces volt, hogy a futam előtt beharangozták a versenyt és úgy aposztrofáltak, hogy megérkezett az új generáció Nil Solans, Efrén Llarena, Miko Marczyk meg a Herczig Norbi… Mondtam, hogy ez nagyon jó, csak ha kicsit nem figyelek, valamelyikőjök akár a gyerekem is lehetne. De örülök, hogy egy lapon említenek az új generációval, még ha egy kicsit későn érő típus vagyok is… :)

Következik a Barum Rally, ami ráadásul jubileumi és az itthoni verseny mellett a legközelebb van hozzánk. És sajnos egy időben a következő hazai bajnoki futammal, amit – biztos vagyok benne – hogy velem együtt még nagyon sokan sajnálnak.
Közel van, sok magyar induló szokott lenni, a magyar nézők is szeretik. Nem beszélve arról, hogy jubileumi 50. futamuk lesz, biztos vagyok benne, hogy nagyon ki fognak tenni magukért a rendezők, látszik ez a 220 versenykilométerből is. Extra, komoly Barum Rally lesz.
Mi is nagyon bánjuk, hogy nem foglalkoznak ilyenekkel a magyar versenynaptár kialakításakor. 

Tényleg gratulálok, izgalmas hétvégét adtál nekünk még úgy is, hogy nem voltunk ott.
Borzasztóan jól esett, hogy ennyit foglalkoztatok velünk! Nagyon jól esett, hogy ennyi pozitív reakciót kaptunk a teljes rally társadalomtól. Azt remélem, hogy talán a magyar rallyt is behelyeztük ezzel az eredménnyel a helyére.

Ha jól tudom, itthon is láthatunk Benneteket...
Mindent tudsz… Nagyon örülünk, hogy ott lehetünk egy olyan eseményen, ami egy új régiót csatlakoztat a rallyhoz. Augusztus 8-án ott leszünk az 1. ZEG Rally Show-n! Mindenkit várunk oda nagy szeretettel!

  

Ez a hír most jelenik meg 2466. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k