|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
A Herczig Norbert - Ferencz Ramon páros abszolút harmadik helyen végzett a Rally di Roma Capitale futamon! A pilótával beszélgettünk. Norbi, először is hatalmas gratula! Óriásit harcoltatok és meg is lett az eredménye! Volt már harmadik helyetek az ERC szereplésetek során, de Cipruson anno, mondjuk ki, az öletekbe hullott a dobogó, és a mezőny is jóval karcsúbb volt 3 éve… Myko Marczykkal beszéltük talán, hogy három évvel ezelőtt volt futamonként 6-7 páros, aki oda tudott érni a dobogóra, most pedig van minimum húsz! Tisztán látszik, hogy néhány apró hiba, elrontott féktáv, vagy nem jól gyorsítasz ki, azonnal kapsz 3-5 másodpercet egy 20 kilométeres szakaszon…
Csak sallangmentesen lehet jó eredményt elérni. És abban a pillanatban, amikor elkezded feszíteni, akkor jönnek a hibák. Pont emiatt szép és emiatt nagyon kiélezett… És mindig vannak helyi srácok, akik gyorsak és nagy pályaismerettel bírnak.
Ez adja meg a rangját. Aki ismer, tudja, hogy fontos nekem a verseny. Ez hajt előre, ez motivál.
Ha majd visszavonulok és leülök a kupáim elé, akkor ez a kupa, ez a mostani eredmény elő fog jönni. Iszonyat nagy visszaigazolása az elmúlt évek munkájának. Ahhoz, hogy megismerjük a pályákat, ahhoz, hogy minél többet üljünk a versenyautóba ez mostanra ért össze. Ez ugye a negyedik évünk, de talán számolhatunk harmadikkal is, hiszen a tavalyi háromversenyes csonka szezont inkább hagyjuk. Most látszik az, hogy már megyünk vissza olyan versenyhelyszínekre, ahol már mentünk. Elő tudjuk venni a korábbi évek itinereit. És most ezt tettük! Azt kellett finomítani. Ez egy óriási fegyvertény, amikor tényleg kettőt tudsz menni egy pályán. A verseny alatti nyilatkozataidból nekem az jött le, hogy nagyon képben vagy az autóval, kis módosításokkal még jobban be tudod magadra állítani és az utolsó körre is tudtatok még javítani, hogy még komfortosabb legyen a vezetésed… Ezt nagyon jól látod! Igaz, hogy úgymond ’visszaültünk’ a Fabia R5-be idén, de az akkori és a mostani között már óriási különbségek vannak, a mostani autónkban benne van minden fejlesztés, ami az idei évben jelent meg.
Azt, hogy most ennyire képben voltunk, az annak köszönhető, hogy volt egy nagyon komoly tesztünk a verseny előtti héten. Nem beszéltünk sokat róla, talán a hírlevélben említettük csak, de egy nagyon parádés teszt volt! Fekeden voltunk egy egész napot a Topp-Cars csapatával és a pálya olyan volt, mintha a Rally di Roma valamelyik szakaszán tesztelhettünk volna, jellegében annyira jól eltaláltuk ezt a fekedi pályát. Nagyon sokat tudtunk menni! Egy olyan hatékony tesztnapot csináltunk végig a mérnökünkkel és a Topp-Cars-al, hogy ez hozta a legtöbbet. Talán a BRR-el volt anno hasonlóan hasznos tesztünk, amikor kezdtük megismerni az S2000-es Fábiát, talán még az R5-el sem volt ennyire részleteiben hosszú teszt. Bevonultunk az erdőbe, ott voltunk egész nap. Gátlókat teszteltünk, elhasználtunk több garnitúra abroncsot, rugókat, differenciálműveket cseréltünk, magassággal játszottunk. Nagyon sokat dolgoztak a srácok és ez adott egy olyan magabiztosságot, ami még megspékelődött azzal, hogy tudtuk, hova jövünk! Egy új szakasz volt talán, a többin minden mentünk már, vagy tavaly, vagy azelőtt. Egy olyan helyszínre jöttünk, amit egyébként is kedvelünk. A szakaszok hasonlítottak a magyar gyorsokra. Milyen hangulata volt a versenynek? Ebből talán kevesebb jött most át, még a videókat nézve is. Kicsit olaszos volt. Minden évben megállapítjuk, hogy jó verseny ez, de olaszos. Az olasz nézők nagyon jó hangulatot teremtenek és büszkén mondhatom, hogy lettek szurkolóink Olaszországban is, kaptunk sok dicséretet és buzdítást a pálya széléről. Pár visszafordítóban úgy szurkoltak nekünk, hogy nagyon :)
Egyből felugrottatok az ötödik helyre a bajnokságban. Három futam után vagyunk, de ez még nagyon az eleje. Ráadásul van mínuszolás is, reméljük minden futamot meg tudnak rendezni, de messze még a vége. Reméljük, hogy elkaptuk a fonalat.
Visszatérve még a versenyre: az utolsó szakaszt nagyon sokan követtük élőben, amennyire lehetett, ez kiderült számomra azokból a gyors reakciókból, amik azonnal érkeztek, ahogy bejött az eredményetek. Odacsaptatok! Egy 19 kilométeres szakaszon 5.8-at adni az ellenfeleteknek, közben nem mellesleg megnyertétek a szakaszt. Egy olyan szakaszt, amin már harmadszor ment végig a mezőny és akkor mentétek a legjobb időt, amikor már a legpiszkosabb volt a pálya… Volt egy kis riadalom a szakaszon, az egyik, hegyről leguruló kő megütötte a felnit, ott felszisszentem, de Ramon a töretlen optimizmusával egyből mondta, hogy nincs baj, szerencsére nem is volt. A felni és a gumi is megsérült, ahogy a szakasz végén láttuk, de végigvittek. Nagyon jól sáfárkodtunk a gumikkal, tudtunk magunkkal vinni két kevésbé használt gumit, amit előre felraktunk és ez magabiztosabbá tett, hogy elöl volt rendes tapadásunk.
Tudom, hogy hol voltak azok a részek, ahol többet vállaltam. Ramon nem fogott vissza, inkább engedett, lelkes volt és ahogy ezt éreztem én is rátettem még egy lapáttal. Látszik, hogy mennyi tartalékkal autózunk még mindig… 8 másodpercet javultatok önmagatokhoz képest ezen a szakaszon. Szerintem ekkora javulást senki nem várt, főleg nem a spanyol páros, akik előtettek voltak 5,5 másodperccel az utolsó szakasz előtt.
Nagyon korrektek voltak, a navigátorával azonnal odajöttek, őszintén gratuláltak. Az biztos, hogy meglepődtek, a csapatuk pezsgővel várta őket…
Korábban itthoni versenyen is volt már, hogy az utolsó szakaszon kellett dűlőre vinnem a dolgot és valahogy ezt a nyomást jól tudom kezelni…
Igen, ez már nekem is feltűnt, hogy másnak talán jobban megremeg a keze hasonló szituációkban… Biztos vagyok benne, hogy ehhez a magabiztossághoz, ehhez a stressztűrő-képességhez kellenek azok a dolgok, amiket Te teszel az autósport szolgálatában. Gondolok itt a speciális Fit4Race edzésekre, a nyelvtanulásra és összeségében mindenre.
Kevesen tudják rólam, hogy nagyon sokat dolgozok azért, hogy tudjam hozni ezt az eredményt. Nyilván magammal is, hogy fitten tudjam tartani a szervezetem.
Vicces volt, hogy a futam előtt beharangozták a versenyt és úgy aposztrofáltak, hogy megérkezett az új generáció Nil Solans, Efrén Llarena, Miko Marczyk meg a Herczig Norbi… Mondtam, hogy ez nagyon jó, csak ha kicsit nem figyelek, valamelyikőjök akár a gyerekem is lehetne. De örülök, hogy egy lapon említenek az új generációval, még ha egy kicsit későn érő típus vagyok is… :) Következik a Barum Rally, ami ráadásul jubileumi és az itthoni verseny mellett a legközelebb van hozzánk. És sajnos egy időben a következő hazai bajnoki futammal, amit – biztos vagyok benne – hogy velem együtt még nagyon sokan sajnálnak. Közel van, sok magyar induló szokott lenni, a magyar nézők is szeretik. Nem beszélve arról, hogy jubileumi 50. futamuk lesz, biztos vagyok benne, hogy nagyon ki fognak tenni magukért a rendezők, látszik ez a 220 versenykilométerből is. Extra, komoly Barum Rally lesz.
Mi is nagyon bánjuk, hogy nem foglalkoznak ilyenekkel a magyar versenynaptár kialakításakor. Tényleg gratulálok, izgalmas hétvégét adtál nekünk még úgy is, hogy nem voltunk ott. Borzasztóan jól esett, hogy ennyit foglalkoztatok velünk! Nagyon jól esett, hogy ennyi pozitív reakciót kaptunk a teljes rally társadalomtól. Azt remélem, hogy talán a magyar rallyt is behelyeztük ezzel az eredménnyel a helyére.
Ha jól tudom, itthon is láthatunk Benneteket... Mindent tudsz… Nagyon örülünk, hogy ott lehetünk egy olyan eseményen, ami egy új régiót csatlakoztat a rallyhoz. Augusztus 8-án ott leszünk az 1. ZEG Rally Show-n! Mindenkit várunk oda nagy szeretettel!
Ez a hír most jelenik meg 2466. alkalommal
2021.07.23-25.
|
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
s t a t i s z t i k á k |