Végső Összecsapás - 2021.szeptember 25. Tököl KEVIÉP Rallycross Fesztivál - 2021.szeptember 25-26. RabócsiRing
Herczig Norbiék szenzációs dobogója Rómában
Exkluzív nagyinterjú a pilótával az olasz ERC futam után
2021-07-26
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
576971515
Napi oldal:
44059
Jelenleg:
494
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a 7. futam után
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
566
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
489
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
414
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
405
5. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
357
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
346
7. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
337
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
318
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
316
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
a 9. futam,
az Acropolis Rally után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
180
2. Elfyn Evans Toyota Yaris WRC
136
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
130
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
129
5.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
106
6. T. Katsuma Toyota Yaris WRC
66
7. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
60
8. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
44
9. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
43
teljes táblázat
European Rally Championship
az 5. futam,
az 55.Azores Rally után
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
136
2. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
102
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
95
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
67
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
67
6. Craig Breen
Hyundai i20 R5
43
7. Nikolay Gryazin
Volkswagen Polo GTi R5
39
8. G. Basso
SKODA Fabia R5 Evo
39
9. Jan Kopecky
SKODA Fabia R5 Evo
39
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az 5.futam, Riga után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
130
2. Kevin Hansen
Peugeot 208
113
3. J.Kristoffersson
Audi S1
110
4. N. Grönholm
Hyundai i20
107
5. Szabó Krisztián
Hyundai i20
88
6. Kevin Abbring
Renault Megane RS
79
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
64
7. Enzo Ide
Audi S1
57
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
43
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
164
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
155
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
134
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
131
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
7. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
65
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
6.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
55
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
68
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
61
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
5. Szőllősi Roland
BMW
52
6.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
7. Bartha Aurél
Honda Civic
49
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
47,5
9. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
47
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
40
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
38
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a 3.futam,
a Vértes Rallye után
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
103
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
43
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
31
7. Péter Pál
Honda Civic Type-R
27
8. Czékmány Norbert
Lada VFTS
24
9. Baksai László
Lada VFTS
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a 4.futam,
a Bakonya Rally után
1. Nagy Dávid
Lada 21053
116
2. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
116
3. Zákányi János
Lada 2107
69
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
65
5. Pallaghy Botond
Peugeot 205
64,5
6. Dénes Szabolcs
Lada 21013
51
7. Dugo
Volkswagen Golf
48,5
8. Spéder Bence
BMW E36
40,5
9. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
39,5
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
az 5.futam,
a Vértes Rallye után
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
70
2. Csukovics István
Lada 21013
31
3. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
4. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
5. Zsírpapa
Lada VFTS
20
6. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
16
7. Müller Roland
Lada 21011 Gr2
13
8. Mang Huba
SKODA Favorit
12
9. Komjáti Ákos
Lada 2105
10
teljes táblázat

herczig_norbiek_szenzacios_dobogoja_romaban_1

A Herczig Norbert - Ferencz Ramon páros abszolút harmadik helyen végzett a Rally di Roma Capitale futamon! A pilótával beszélgettünk.

Norbi, először is hatalmas gratula! Óriásit harcoltatok és meg is lett az eredménye! 
Volt már harmadik helyetek az ERC szereplésetek során, de Cipruson anno, mondjuk ki, az öletekbe hullott a dobogó, és a mezőny is jóval karcsúbb volt 3 éve…
Myko Marczykkal beszéltük talán, hogy három évvel ezelőtt volt futamonként 6-7 páros, aki oda tudott érni a dobogóra, most pedig van minimum húsz! Tisztán látszik, hogy néhány apró hiba, elrontott féktáv, vagy nem jól gyorsítasz ki, azonnal kapsz 3-5 másodpercet egy 20 kilométeres szakaszon…

Csak sallangmentesen lehet jó eredményt elérni. És abban a pillanatban, amikor elkezded feszíteni, akkor jönnek a hibák.
Pont emiatt szép és emiatt nagyon kiélezett…

És mindig vannak helyi srácok, akik gyorsak és nagy pályaismerettel bírnak.
Ez adja meg a rangját. Aki ismer, tudja, hogy fontos nekem a verseny. Ez hajt előre, ez motivál.

Ha majd visszavonulok és leülök a kupáim elé, akkor ez a kupa, ez a mostani eredmény elő fog jönni. Iszonyat nagy visszaigazolása az elmúlt évek munkájának. Ahhoz, hogy megismerjük a pályákat, ahhoz, hogy minél többet üljünk a versenyautóba ez mostanra ért össze.

herczig_norbiek_szenzacios_dobogoja_romaban_2

Ez ugye a negyedik évünk, de talán számolhatunk harmadikkal is, hiszen a tavalyi háromversenyes csonka szezont inkább hagyjuk. Most látszik az, hogy már megyünk vissza olyan versenyhelyszínekre, ahol már mentünk. Elő tudjuk venni a korábbi évek itinereit. És most ezt tettük! Azt kellett finomítani. Ez egy óriási fegyvertény, amikor tényleg kettőt tudsz menni egy pályán.

A verseny alatti nyilatkozataidból nekem az jött le, hogy nagyon képben vagy az autóval, kis módosításokkal még jobban be tudod magadra állítani és az utolsó körre is tudtatok még javítani, hogy még komfortosabb legyen a vezetésed…
Ezt nagyon jól látod! Igaz, hogy úgymond ’visszaültünk’ a Fabia R5-be idén, de az akkori és a mostani között már óriási különbségek vannak, a mostani autónkban benne van minden fejlesztés, ami az idei évben jelent meg.

Azt, hogy most ennyire képben voltunk, az annak köszönhető, hogy volt egy nagyon komoly tesztünk a verseny előtti héten. Nem beszéltünk sokat róla, talán a hírlevélben említettük csak, de egy nagyon parádés teszt volt! Fekeden voltunk egy egész napot a Topp-Cars csapatával és a pálya olyan volt, mintha a Rally di Roma valamelyik szakaszán tesztelhettünk volna, jellegében annyira jól eltaláltuk ezt a fekedi pályát. Nagyon sokat tudtunk menni! Egy olyan hatékony tesztnapot csináltunk végig a mérnökünkkel és a Topp-Cars-al, hogy ez hozta a legtöbbet. Talán a BRR-el volt anno hasonlóan hasznos tesztünk, amikor kezdtük megismerni az S2000-es Fábiát, talán még az R5-el sem volt ennyire részleteiben hosszú teszt. Bevonultunk az erdőbe, ott voltunk egész nap. Gátlókat teszteltünk, elhasználtunk több garnitúra abroncsot, rugókat, differenciálműveket cseréltünk, magassággal játszottunk. Nagyon sokat dolgoztak a srácok és ez adott egy olyan magabiztosságot, ami még megspékelődött azzal, hogy tudtuk, hova jövünk! Egy új szakasz volt talán, a többin minden mentünk már, vagy tavaly, vagy azelőtt. Egy olyan helyszínre jöttünk, amit egyébként is kedvelünk. A szakaszok hasonlítottak a magyar gyorsokra.

herczig_norbiek_szenzacios_dobogoja_romaban_3

Milyen hangulata volt a versenynek? Ebből talán kevesebb jött most át, még a videókat nézve is.
Kicsit olaszos volt. Minden évben megállapítjuk, hogy jó verseny ez, de olaszos. Az olasz nézők nagyon jó hangulatot teremtenek és büszkén mondhatom, hogy lettek szurkolóink Olaszországban is, kaptunk sok dicséretet és buzdítást a pálya széléről. Pár visszafordítóban úgy szurkoltak nekünk, hogy nagyon :)

herczig_norbiek_szenzacios_dobogoja_romaban_5

Egyből felugrottatok az ötödik helyre a bajnokságban.
Három futam után vagyunk, de ez még nagyon az eleje. Ráadásul van mínuszolás is, reméljük minden futamot meg tudnak rendezni, de messze még a vége. Reméljük, hogy elkaptuk a fonalat.

Visszatérve még a versenyre: az utolsó szakaszt nagyon sokan követtük élőben, amennyire lehetett, ez kiderült számomra azokból a gyors reakciókból, amik azonnal érkeztek, ahogy bejött az eredményetek. Odacsaptatok! Egy 19 kilométeres szakaszon 5.8-at adni az ellenfeleteknek, közben nem mellesleg megnyertétek a szakaszt. Egy olyan szakaszt, amin már harmadszor ment végig a mezőny és akkor mentétek a legjobb időt, amikor már a legpiszkosabb volt a pálya…
Volt egy kis riadalom a szakaszon, az egyik, hegyről leguruló kő megütötte a felnit, ott felszisszentem, de Ramon a töretlen optimizmusával egyből mondta, hogy nincs baj, szerencsére nem is volt. A felni és a gumi is megsérült, ahogy a szakasz végén láttuk, de végigvittek. Nagyon jól sáfárkodtunk a gumikkal, tudtunk magunkkal vinni két kevésbé használt gumit, amit előre felraktunk és ez magabiztosabbá tett, hogy elöl volt rendes tapadásunk.

herczig_norbiek_szenzacios_dobogoja_romaban_4

Tudom, hogy hol voltak azok a részek, ahol többet vállaltam. Ramon nem fogott vissza, inkább engedett, lelkes volt és ahogy ezt éreztem én is rátettem még egy lapáttal. Látszik, hogy mennyi tartalékkal autózunk még mindig…

8 másodpercet javultatok önmagatokhoz képest ezen a szakaszon. Szerintem ekkora javulást senki nem várt, főleg nem a spanyol páros, akik előtettek voltak 5,5 másodperccel az utolsó szakasz előtt.
Nagyon korrektek voltak, a navigátorával azonnal odajöttek, őszintén gratuláltak. Az biztos, hogy meglepődtek, a csapatuk pezsgővel várta őket…
Korábban itthoni versenyen is volt már, hogy az utolsó szakaszon kellett dűlőre vinnem a dolgot és valahogy ezt a nyomást jól tudom kezelni…

Igen, ez már nekem is feltűnt, hogy másnak talán jobban megremeg a keze hasonló szituációkban… Biztos vagyok benne, hogy ehhez a magabiztossághoz, ehhez a stressztűrő-képességhez kellenek azok a dolgok, amiket Te teszel az autósport szolgálatában. Gondolok itt a speciális Fit4Race edzésekre, a nyelvtanulásra és összeségében mindenre.
Kevesen tudják rólam, hogy nagyon sokat dolgozok azért, hogy tudjam hozni ezt az eredményt. Nyilván magammal is, hogy fitten tudjam tartani a szervezetem.

herczig_norbiek_szenzacios_dobogoja_romaban_6

Vicces volt, hogy a futam előtt beharangozták a versenyt és úgy aposztrofáltak, hogy megérkezett az új generáció Nil Solans, Efrén Llarena, Miko Marczyk meg a Herczig Norbi… Mondtam, hogy ez nagyon jó, csak ha kicsit nem figyelek, valamelyikőjök akár a gyerekem is lehetne. De örülök, hogy egy lapon említenek az új generációval, még ha egy kicsit későn érő típus vagyok is… :)

Következik a Barum Rally, ami ráadásul jubileumi és az itthoni verseny mellett a legközelebb van hozzánk. És sajnos egy időben a következő hazai bajnoki futammal, amit – biztos vagyok benne – hogy velem együtt még nagyon sokan sajnálnak.
Közel van, sok magyar induló szokott lenni, a magyar nézők is szeretik. Nem beszélve arról, hogy jubileumi 50. futamuk lesz, biztos vagyok benne, hogy nagyon ki fognak tenni magukért a rendezők, látszik ez a 220 versenykilométerből is. Extra, komoly Barum Rally lesz.
Mi is nagyon bánjuk, hogy nem foglalkoznak ilyenekkel a magyar versenynaptár kialakításakor. 

Tényleg gratulálok, izgalmas hétvégét adtál nekünk még úgy is, hogy nem voltunk ott.
Borzasztóan jól esett, hogy ennyit foglalkoztatok velünk! Nagyon jól esett, hogy ennyi pozitív reakciót kaptunk a teljes rally társadalomtól. Azt remélem, hogy talán a magyar rallyt is behelyeztük ezzel az eredménnyel a helyére.

Ha jól tudom, itthon is láthatunk Benneteket...
Mindent tudsz… Nagyon örülünk, hogy ott lehetünk egy olyan eseményen, ami egy új régiót csatlakoztat a rallyhoz. Augusztus 8-án ott leszünk az 1. ZEG Rally Show-n! Mindenkit várunk oda nagy szeretettel!

  

Ez a hír most jelenik meg 1897. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
13 14 15 16171819
20 21 22 23 242526
2728 29 30 01 0203
04 05 06 07080910
11 12 13 14 15 1617
2021.09.24-27.

részletes infóink

2021.10.16-17.

részletes infóink

2021.09.25.

részletes infóink

2021.09.25-26.

részletes infóink

2021.10.07-10.

részletes infóink

2021.10.09-10.

részletes infóink

2021.10.09.

részletes infóink

2021.10.09.

részletes infóink

2021.10.10.

részletes infóink

2021.10.22-24.

részletes infóink

2021.10.22-24.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k