TRACKWOOD #11 2022 - 2022.augusztus 26-27. RabĂłcsiring
Hiánypótlásként világbajnokság?
Ifj. Érdi Tibor - 2010
2010-03-09
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
611105052
Napi oldal:
30517
Jelenleg:
964
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
duenShop.hu - a rallyongók boltja
AutoDekor
BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2022
az 6.futam után
1. Martin Márkó
1150
2. Gál Krisztián
951
3. Martinák Balázs
929
4. Péntek Ádám
882
5.
Fónagy Kristóf
839
6. Szücs Benedek
820
7. Teglovics Kornél
802
8. Markó Zoltán
757
9. Hugyecz Attila
718
teljes táblázat
World Rally Championship 2022
a 8. futam,
a Rally Finland után
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
103
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
94
5. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
81
6. Craig Breen
Ford Puma Rally1
64
7. Esapekka Lappi
Toyota Yaris GR Rally1
42
8. Sebastian Loeb
Ford Puma Rally1
35
9. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship
a 6. futam,
a Rally di Roma után
1. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
137
2. Simone Tempestini
SKODA Fabia R5 Evo
79
3. Nil Solans
Volkswagen Polo GTi R5
70
4. J. Pardo Siota
SKODA Fabia R5 Evo
69
5. Alberto Battistolli
SKODA Fabia R5 Evo
57
6. S. Campedelli
SKODA Fabia R5 Evo
55
7. Ken Torn
Ford Fiesta Rally2
55
8. Yoann Bonato
SKODA Fabia R5 Evo
54
9. Armindo Araujo
SKODA Fabia R5 Evo
45
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2022
az ötödik futam,
a Veszprém Rallye után
1.
Mads Østberg
Citroen C3 Rally2
165,4
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
164,5
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
149,5
4. Német Gábor
Skoda Fabia R5
85,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
79,7
6.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
73,6
7. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
64,1
8. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5
56,9
9. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
54
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2022
az ötödik futam,
a Veszprém Rallye után
1. Foczkó Ákos
Mitsubishi Lancer Evo X
119
2. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
105,2
3. Bertalan Marci
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
104,6
4. Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
83,5
5. Karsai Zsolt
Lada 2107
60,6
6. Veréb Zoltán
Lada VFTS
54
7. Helembai Zsolt
Lada VFTS
50,2
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
42
9.
Határ Attila
Peugeot 306
39,6
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a negyedik futam,
a Veszprém Rallye után
1.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
43
3.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
38,4
4.
Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
18
5. Vida Péter
Peugeot 208 Rally4
11,8
6. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
5
7. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a negyedik futam,
a Veszprém Rally után
1. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
77
2. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
70
3. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
64
4. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
5. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
43
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
34
7. Ruszkai Attila
Lada 2101
37,4
8. Krehlik Nándor
Lada VFTS
33
9. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
31
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a harmadik futam,
a WATZ Rally után
1. Zákányi János
Lada 2105
96,6
2. Geng Bence
Honda Civic
72,6
3. Takács István
BMW E36
61,2
4. Békési Richárd
BMW 320
51,2
5. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
37,6
6. Spéder Bence
BMW E36
30,0
7. Bíró Gergő
Opel Astra
29,0
8. Géczi László
Lada 2107
24,0
9. Téczely Tamás
Honda Civic
22,8
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
a 3.futam után
1. Kárai Tamás
Audi S1
74
2. Benyó Máté
Ford Focus
59
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
59
4. Antal István
Mitsubishi Colt
50
5. Vass Csaba
Skoda Fabia
25
6. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
24
7. Vass Zoltán
Audi A1
19
8. Ales Fucik
Volkswagen Polo
15
9. Ifj.Kiss László
Peugeot 208 RX
13
teljes táblázat

A kialakult hazai helyzetre hivatkozva van olyan páros, aki már tovább is állt. Ifj. Érdi Tibor és Táborszki Attila már teljesítette február elején a havas gyorsasági szakaszokon zajló Svéd Rallye-t, és az ő naptárukban nem ez volt idén az egyetlen VB-s szereplés

Nem vártatok a hazai évadkezdésre, és ti már túl is vagytok a 2010-es év első futamán, ami nem is akárhol és nem is akármilyen pályákon zajlott. Mesélnél erről?
Február elején Svédországba utaztunk, a világbajnokság első futamára. Érdekes, minél jobban telik az idő, annál szebb emlékeket hoz elő. Amikor ott voltunk kinn, nem is olyan volt, mintha VB-n mennénk, hiszen a sor végén indultunk. A "nagy vb-s pilótákat" még csak messziről sem láttuk. Láttunk előttünk-utánunk 10-10 autót, ami nem sugallta egy világbajnokság érzését, lehettünk volna akár egy olaszországi első bajnoki versenyen is. Ez egy jól megszervezett verseny volt, nem csúszott az időterv. Csupán egyetlen egyszer álltunk 40 percet az egész verseny alatt, mert sok volt a néző és nem merték ráengedni a pályára a mezőnyt. Valljuk be, ebben is egy kicsit le vagyunk maradva itt Magyarországon, ahol nemegyszer már az első gyorson várakozni kell… A versenyre úgy érkeztünk, hogy sikerüljön célba érni. Ezt teljesítettük is. Voltak hibáink, végezhettünk volna előrébb is, de végül is a célkitűzésünket elértük, elégedettek vagyunk.

Mennyire volt nehéz ez a verseny? A hazai pilóták nem igazán vannak hozzászokva a havas pályákhoz... versenykörülmények között legalább is…
Be kell látni, hogy az északi pilótákkal nem lehet versenyezni. Legalább 3 évet kellene menni hóban ahhoz, hogy egyáltalán meg lehessen közelíteni őket, de ettől függetlenül hihetetlenül nagy élmény volt. A kezdés nem volt túl jó, hiszen már a prológon hibáztunk.
Beálltunk a rajtvárakozóba, és ott volt szerencsénk végignézni, hogy hogyan mennek a prológon a vb-s pilóták. Akkor egy kicsit átértékeltem a saját versenyzői tudásomat. Abban a bizonyos kanyarban, ahol mi kicsúsztunk, nem sokat teketóriáztak a vébések. Ezen felbuzdulva, hogyha ők meg tudják csinálni, akkor én is megpróbáltam, de alattunk egy N-es EVO IX-es volt, és hát az autó nem igazán akarta azt, amit én szerettem volna. Rögtön beparkoltunk a hófalba 3 percre. Itthon 3 perc hátrány rögtön megpecsételi a versenyző sorsát, de kinn ez nem így van. Attila (navigátorom) már ment VB-n korábban is, és ő biztatott, hogy ez a 3 perc ez semmi. Én abból indultam ki, hogy itthon hogyan mennek a dolgok, de be kellett látnom, hogy ha csak ez a 3 perces hátrányunk lett volna, akkor igen jó helyen értünk volna célba.

Extrém verseny volt, a hóviszonyok annyira nem voltak azonosak pályáról pályára, körről-körre, hogy mindenkinek nehézségeket okozott, és az első 5 autó kivételével szinte mindenki legalább kétszer benn volt az árokban. Volt, hogy minket kellett kerülgetni, volt hogy mi kerültünk másokat a pálya szélén. Többször töltöttük tolatással az időt, majd a második nap végén volt egy olyan becsúszásunk, ahonnét nem tudtak kiszedni a nézők, és szuperrallyezni kellett, ami 10 perc hátrányt okozott. Ha ezek a percek nem lettek volna, akkor a harmincon belüli helyezés valamelyikét érhettük volna el, így viszont a 35. helyen fejeztük be, csoportban a 19. helyen a versenyzést…

Nem ez volt az utolsó világbajnoksági futamotok az idén…
Ezen kívül még 2-3 VB futamot tervezünk. Az utolsó angliai versenyen 100%-osan biztos, hogy indulunk, a bolgár és német közül pedig lehet, hogy mindkettő, de lehet csak az egyik, attól függ, hogy hogyan sikerül megtervezni a versenyekre való hátteret.

A hazai bajnoki futamok tehát abszolút kimaradnak számotokra?
Igen, sajnos igaz a hír. A kialakult technikai helyzetre és a nem megfelelő technikai átvételekre hivatkozva nem versenyzünk itthon. Nem indulhatnak a WRC-k itthon, mi pedig pont azért mentünk WRC-vel, mert az technikailag tiszta volt Amilyen büdzséd volt, olyan évjáratú autóval tudtál rajthoz állni. Meg lehet nézni az N csoportos küzdelmet. Ha teljesen tiszta lenne minden, akkor tényleg arról szólna, hogy ki a jobb… nem erről szól. Nem szeretnénk itthon addig rajthoz állni, míg nem látom a versenyek tisztaságát, hogy tényleg az idővel, a pályán az ellenfelekkel lehet küzdeni. Megnéztük a Svéd VB-t. Ennél tisztább verseny nincs. Egy gépátvétel egy autónak eltart 1-1,5 óráig, amiből úgy gondolom, hogy korrekten át lesz véve az autó, a pályabejárás is adott, kétszer lehet végigmenni a pályákon, és a gumikkal, üzemanyaggal sem lehet variálni. Amíg ez itthon nem valósul meg, addig nem látom értelmét a versenyzésnek. A hazai rallye bajnokság már átcsapott kupasorozattá. Menni fog 60-70 Mitsubishi, Subaru. Nem tudom, hogy ez kinek jó így, úgy gondolom, hogy a szövetség szerintem nagyot hibázott, mert van kupasorozat, kinn a Hungaroringen, és most meg csinálnak a rallye-ból Mitsubishi és Subaru Kupát.

Sajnos nincs rend az országban, ugyanúgy, mint a rallye-ban. 1 hónap van hátra még az Eger Rallye-ig és ahogy hallom nincs kiírás... (az interjú egy hónappal a verseny előtt készült - a szerk.) káosz káosz hátán. Nagyon sajnálom, hogy így kellett döntenünk, hogy itthon hanyagoljuk a versenyzést, főképp a szurkolóink miatt. Elment a kedvem az itthoni versenyzéstől. És amíg meg van annak a lehetősége, hogy az itthoni egész éves pénzből kinn 4 VB-t mész, és embernek vagy nézve, jobban érzed magad, és jóízűen versenyzel, addig nem is fog ez változni. 

Egy elméleti kérdés: ha mégis itthon indulnál, akkor mivel?
N-es autóval az biztos. A S2000-es autókat én nem látom itthon versenyképesnek. Talán a lassítókkal teletűzdelt gyorsasági szakaszok az ő javukra billenti a mérleget az időeredményekben, de én nem szeretem a lassító kerülgetést. Rali túrából is azért jöttem el, mert 8 km alatt volt 10 lassító, és ezáltal elvesztette azt a varázsát a pályán a versenyzés, hogy gyorsan tudjunk menni. Erre most az első osztályban azt hallom, hogy több lesz a lassító, ami nyilván nem a véletlen műve, de mindegy… A szövetség próbálkozik ezzel a S2000-essel, de nagyon drágák. Számításaink szerint kicsit drágább lenne az idei évünk S2000-essel itthon, mint a tavalyi év WRC-vel…

Eger Rally? Pálya széle?
Ismerősökkel már beszéltünk róla, hogy ők mennének szívesen. Talán az első futamra kimegyek én is, bár inkább csak azért, hogy vajon az elméletem beigazodik-e, hogy S2000-es autóval nem lehet itthon versenyezni. Annyira már nem hoz tűzbe a verseny nézése. Nem tudnak újabb pályákat kitalálni, évről évre mindig ugyan azok. Új pályák kellenének, mind a nézőknek, mind a versenyzőknek. A rallye-nak az a szépsége, hogy improvizálsz végig, de itt már nem improvizáció van, hanem berögződött versenyzés. A rallye azért rallye, mert improvizál az ember.

 

Ez a hír most jelenik meg 11699. alkalommal
Share |
2010-02-14
Svédország, Karlstad • rally vb
2010.02.10-14.
World Rally Championship 2010
Swedish Rally
Svédország
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Pásztóy Kupa
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0102 03 04050607
0809 10 11 121314
1516 17 18192021
22 23 24 25 262728
29 30 31 01 020304
2022.08.12-15.

részletes infóink

2022.08.13-14.

részletes infóink

2022.08.13-14.

részletes infóink

2022.08.14.

részletes infóink

2022. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2022
European Rally Championship 2022
Országos Rally1 Bajnokság 2022
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k