Hiánypótlásként világbajnokság?
Ifj. Érdi Tibor - 2010
2010-03-09
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
590068279
Napi oldal:
31219
Jelenleg:
668
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
674
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
542
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
475
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
472
5. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
378
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
372
7. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
358
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
347
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
323
teljes táblázat
World Rally Championship 2022
az 1. futam,
a Monte Carlo Rally után
1. Sebastian Loeb
Ford Puma Rally1
27
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
19
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
17
4. Craig Breen
Ford Puma Rally1
15
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
11
6. Gus Greensmith
Ford Puma Rally1
10
7.
A.Mikkelsen
SKODA Fabia R5 Evo
6
8. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
4
9. Elfyn Evans
Toyota Yaris GR Rally1
4
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
191
2. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
153
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
151
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
135
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
87
6. Erik Cais
Ford Fiesta MkII R5
59
7. Nil Solans
SKODA Fabia R5 Evo
50
8. Yoann Bonato
Citroen C3 R5
46
9. Nikolay Gryazin
Volkswagen Polo GTi R5
44
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az 6.futam, Belgium után
1. J.Kristoffersson
Audi S1
217
2. Timmy Hansen
Peugeot 208
217
3. N. Grönholm
Hyundai i20
197
4. Kevin Hansen
Peugeot 208
191
5. Szabó Krisztián
Hyundai i20
162
6. Enzo Ide
Audi S1
125
7. Kevin Abbring
Renault Megane RS
97
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
75
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
52
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
198
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
184
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
179
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
142
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
83
7. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
9.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5
58
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a bajnokság végeredménye
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
82
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
81
4. Szőllősi Roland
BMW
67
5.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
63
6. Bartha Aurél
Honda Civic
58
7. Foczkó Ákos
Mitsubishi Lancer Evo IX
55,5
8. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
9. Fenyvesi Gábor
Volkswagen Golf Kit-car
54
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
57
2.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
51
3.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
136
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
51
5. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
48
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
48
7. Üveges Sándor
Lada VFTS
42
8. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
9. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
159
2. Nagy Dávid
Lada 21053
123
3. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
91,5
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
87
5. Zákányi János
Lada 2107
80
6. Dugo
Volkswagen Golf
74,5
7. Pallaghy Botond
Peugeot 205
65
8. Békési Richárd
BMW 320
59
9. Takács István
BMW E36
58
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
90
2. Zsírpapa
Lada VFTS
36
3. Csukovics István
Lada 21013
33
4. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
5. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
28
6. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
7. Mang Huba
SKODA Favorit
22
8. Németh Balu
Lada 21074
16
9. Kreicsi Bálint
BMW 320
5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
165
2. Benyó Máté
Ford Focus
143
3. Luigi
Ford Fiesta
121
4. Vass Zoltán
Audi A1
121
5. Mózer Márk
Peugeot 208
92
6. Koncseg Zoltán
Audi A1
84
7. Vass Csaba
Skoda Fabia
76
8. Antal István
Mitsubishi Evo X
74
9. Harsányi Zoltán
Mitsubishi Lancer Evo X
72
teljes táblázat

A kialakult hazai helyzetre hivatkozva van olyan páros, aki már tovább is állt. Ifj. Érdi Tibor és Táborszki Attila már teljesítette február elején a havas gyorsasági szakaszokon zajló Svéd Rallye-t, és az ő naptárukban nem ez volt idén az egyetlen VB-s szereplés

Nem vártatok a hazai évadkezdésre, és ti már túl is vagytok a 2010-es év első futamán, ami nem is akárhol és nem is akármilyen pályákon zajlott. Mesélnél erről?
Február elején Svédországba utaztunk, a világbajnokság első futamára. Érdekes, minél jobban telik az idő, annál szebb emlékeket hoz elő. Amikor ott voltunk kinn, nem is olyan volt, mintha VB-n mennénk, hiszen a sor végén indultunk. A "nagy vb-s pilótákat" még csak messziről sem láttuk. Láttunk előttünk-utánunk 10-10 autót, ami nem sugallta egy világbajnokság érzését, lehettünk volna akár egy olaszországi első bajnoki versenyen is. Ez egy jól megszervezett verseny volt, nem csúszott az időterv. Csupán egyetlen egyszer álltunk 40 percet az egész verseny alatt, mert sok volt a néző és nem merték ráengedni a pályára a mezőnyt. Valljuk be, ebben is egy kicsit le vagyunk maradva itt Magyarországon, ahol nemegyszer már az első gyorson várakozni kell… A versenyre úgy érkeztünk, hogy sikerüljön célba érni. Ezt teljesítettük is. Voltak hibáink, végezhettünk volna előrébb is, de végül is a célkitűzésünket elértük, elégedettek vagyunk.

Mennyire volt nehéz ez a verseny? A hazai pilóták nem igazán vannak hozzászokva a havas pályákhoz... versenykörülmények között legalább is…
Be kell látni, hogy az északi pilótákkal nem lehet versenyezni. Legalább 3 évet kellene menni hóban ahhoz, hogy egyáltalán meg lehessen közelíteni őket, de ettől függetlenül hihetetlenül nagy élmény volt. A kezdés nem volt túl jó, hiszen már a prológon hibáztunk.
Beálltunk a rajtvárakozóba, és ott volt szerencsénk végignézni, hogy hogyan mennek a prológon a vb-s pilóták. Akkor egy kicsit átértékeltem a saját versenyzői tudásomat. Abban a bizonyos kanyarban, ahol mi kicsúsztunk, nem sokat teketóriáztak a vébések. Ezen felbuzdulva, hogyha ők meg tudják csinálni, akkor én is megpróbáltam, de alattunk egy N-es EVO IX-es volt, és hát az autó nem igazán akarta azt, amit én szerettem volna. Rögtön beparkoltunk a hófalba 3 percre. Itthon 3 perc hátrány rögtön megpecsételi a versenyző sorsát, de kinn ez nem így van. Attila (navigátorom) már ment VB-n korábban is, és ő biztatott, hogy ez a 3 perc ez semmi. Én abból indultam ki, hogy itthon hogyan mennek a dolgok, de be kellett látnom, hogy ha csak ez a 3 perces hátrányunk lett volna, akkor igen jó helyen értünk volna célba.

Extrém verseny volt, a hóviszonyok annyira nem voltak azonosak pályáról pályára, körről-körre, hogy mindenkinek nehézségeket okozott, és az első 5 autó kivételével szinte mindenki legalább kétszer benn volt az árokban. Volt, hogy minket kellett kerülgetni, volt hogy mi kerültünk másokat a pálya szélén. Többször töltöttük tolatással az időt, majd a második nap végén volt egy olyan becsúszásunk, ahonnét nem tudtak kiszedni a nézők, és szuperrallyezni kellett, ami 10 perc hátrányt okozott. Ha ezek a percek nem lettek volna, akkor a harmincon belüli helyezés valamelyikét érhettük volna el, így viszont a 35. helyen fejeztük be, csoportban a 19. helyen a versenyzést…

Nem ez volt az utolsó világbajnoksági futamotok az idén…
Ezen kívül még 2-3 VB futamot tervezünk. Az utolsó angliai versenyen 100%-osan biztos, hogy indulunk, a bolgár és német közül pedig lehet, hogy mindkettő, de lehet csak az egyik, attól függ, hogy hogyan sikerül megtervezni a versenyekre való hátteret.

A hazai bajnoki futamok tehát abszolút kimaradnak számotokra?
Igen, sajnos igaz a hír. A kialakult technikai helyzetre és a nem megfelelő technikai átvételekre hivatkozva nem versenyzünk itthon. Nem indulhatnak a WRC-k itthon, mi pedig pont azért mentünk WRC-vel, mert az technikailag tiszta volt Amilyen büdzséd volt, olyan évjáratú autóval tudtál rajthoz állni. Meg lehet nézni az N csoportos küzdelmet. Ha teljesen tiszta lenne minden, akkor tényleg arról szólna, hogy ki a jobb… nem erről szól. Nem szeretnénk itthon addig rajthoz állni, míg nem látom a versenyek tisztaságát, hogy tényleg az idővel, a pályán az ellenfelekkel lehet küzdeni. Megnéztük a Svéd VB-t. Ennél tisztább verseny nincs. Egy gépátvétel egy autónak eltart 1-1,5 óráig, amiből úgy gondolom, hogy korrekten át lesz véve az autó, a pályabejárás is adott, kétszer lehet végigmenni a pályákon, és a gumikkal, üzemanyaggal sem lehet variálni. Amíg ez itthon nem valósul meg, addig nem látom értelmét a versenyzésnek. A hazai rallye bajnokság már átcsapott kupasorozattá. Menni fog 60-70 Mitsubishi, Subaru. Nem tudom, hogy ez kinek jó így, úgy gondolom, hogy a szövetség szerintem nagyot hibázott, mert van kupasorozat, kinn a Hungaroringen, és most meg csinálnak a rallye-ból Mitsubishi és Subaru Kupát.

Sajnos nincs rend az országban, ugyanúgy, mint a rallye-ban. 1 hónap van hátra még az Eger Rallye-ig és ahogy hallom nincs kiírás... (az interjú egy hónappal a verseny előtt készült - a szerk.) káosz káosz hátán. Nagyon sajnálom, hogy így kellett döntenünk, hogy itthon hanyagoljuk a versenyzést, főképp a szurkolóink miatt. Elment a kedvem az itthoni versenyzéstől. És amíg meg van annak a lehetősége, hogy az itthoni egész éves pénzből kinn 4 VB-t mész, és embernek vagy nézve, jobban érzed magad, és jóízűen versenyzel, addig nem is fog ez változni. 

Egy elméleti kérdés: ha mégis itthon indulnál, akkor mivel?
N-es autóval az biztos. A S2000-es autókat én nem látom itthon versenyképesnek. Talán a lassítókkal teletűzdelt gyorsasági szakaszok az ő javukra billenti a mérleget az időeredményekben, de én nem szeretem a lassító kerülgetést. Rali túrából is azért jöttem el, mert 8 km alatt volt 10 lassító, és ezáltal elvesztette azt a varázsát a pályán a versenyzés, hogy gyorsan tudjunk menni. Erre most az első osztályban azt hallom, hogy több lesz a lassító, ami nyilván nem a véletlen műve, de mindegy… A szövetség próbálkozik ezzel a S2000-essel, de nagyon drágák. Számításaink szerint kicsit drágább lenne az idei évünk S2000-essel itthon, mint a tavalyi év WRC-vel…

Eger Rally? Pálya széle?
Ismerősökkel már beszéltünk róla, hogy ők mennének szívesen. Talán az első futamra kimegyek én is, bár inkább csak azért, hogy vajon az elméletem beigazodik-e, hogy S2000-es autóval nem lehet itthon versenyezni. Annyira már nem hoz tűzbe a verseny nézése. Nem tudnak újabb pályákat kitalálni, évről évre mindig ugyan azok. Új pályák kellenének, mind a nézőknek, mind a versenyzőknek. A rallye-nak az a szépsége, hogy improvizálsz végig, de itt már nem improvizáció van, hanem berögződött versenyzés. A rallye azért rallye, mert improvizál az ember.

 

Ez a hír most jelenik meg 11603. alkalommal
Share |
2010-02-14
Svédország, Karlstad • rally vb
2010.02.10-14.
World Rally Championship 2010
Swedish Rally
Svédország
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Pásztóy Kupa
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1718 19 20212223
242526 27 28 29 30
31 01 02 03 040506
07 08 09 10 111213
14 15 16 17 18 19 20
2022.01.20-23.

részletes infóink

2022.01.21-24.

részletes infóink

2022.01.25.

részletes infóink

2022.02.04-06.

részletes infóink

2022.02.05.

részletes infóink

2022.02.26.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2022
European Rally Championship 2022
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k