Hiánypótlásként világbajnokság?
Ifj. Érdi Tibor - 2010
2010-03-09
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
802823914
Napi oldal:
53974
Jelenleg:
875
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

A kialakult hazai helyzetre hivatkozva van olyan páros, aki már tovább is állt. Ifj. Érdi Tibor és Táborszki Attila már teljesítette február elején a havas gyorsasági szakaszokon zajló Svéd Rallye-t, és az ő naptárukban nem ez volt idén az egyetlen VB-s szereplés

Nem vártatok a hazai évadkezdésre, és ti már túl is vagytok a 2010-es év első futamán, ami nem is akárhol és nem is akármilyen pályákon zajlott. Mesélnél erről?
Február elején Svédországba utaztunk, a világbajnokság első futamára. Érdekes, minél jobban telik az idő, annál szebb emlékeket hoz elő. Amikor ott voltunk kinn, nem is olyan volt, mintha VB-n mennénk, hiszen a sor végén indultunk. A "nagy vb-s pilótákat" még csak messziről sem láttuk. Láttunk előttünk-utánunk 10-10 autót, ami nem sugallta egy világbajnokság érzését, lehettünk volna akár egy olaszországi első bajnoki versenyen is. Ez egy jól megszervezett verseny volt, nem csúszott az időterv. Csupán egyetlen egyszer álltunk 40 percet az egész verseny alatt, mert sok volt a néző és nem merték ráengedni a pályára a mezőnyt. Valljuk be, ebben is egy kicsit le vagyunk maradva itt Magyarországon, ahol nemegyszer már az első gyorson várakozni kell… A versenyre úgy érkeztünk, hogy sikerüljön célba érni. Ezt teljesítettük is. Voltak hibáink, végezhettünk volna előrébb is, de végül is a célkitűzésünket elértük, elégedettek vagyunk.

Mennyire volt nehéz ez a verseny? A hazai pilóták nem igazán vannak hozzászokva a havas pályákhoz... versenykörülmények között legalább is…
Be kell látni, hogy az északi pilótákkal nem lehet versenyezni. Legalább 3 évet kellene menni hóban ahhoz, hogy egyáltalán meg lehessen közelíteni őket, de ettől függetlenül hihetetlenül nagy élmény volt. A kezdés nem volt túl jó, hiszen már a prológon hibáztunk.
Beálltunk a rajtvárakozóba, és ott volt szerencsénk végignézni, hogy hogyan mennek a prológon a vb-s pilóták. Akkor egy kicsit átértékeltem a saját versenyzői tudásomat. Abban a bizonyos kanyarban, ahol mi kicsúsztunk, nem sokat teketóriáztak a vébések. Ezen felbuzdulva, hogyha ők meg tudják csinálni, akkor én is megpróbáltam, de alattunk egy N-es EVO IX-es volt, és hát az autó nem igazán akarta azt, amit én szerettem volna. Rögtön beparkoltunk a hófalba 3 percre. Itthon 3 perc hátrány rögtön megpecsételi a versenyző sorsát, de kinn ez nem így van. Attila (navigátorom) már ment VB-n korábban is, és ő biztatott, hogy ez a 3 perc ez semmi. Én abból indultam ki, hogy itthon hogyan mennek a dolgok, de be kellett látnom, hogy ha csak ez a 3 perces hátrányunk lett volna, akkor igen jó helyen értünk volna célba.

Extrém verseny volt, a hóviszonyok annyira nem voltak azonosak pályáról pályára, körről-körre, hogy mindenkinek nehézségeket okozott, és az első 5 autó kivételével szinte mindenki legalább kétszer benn volt az árokban. Volt, hogy minket kellett kerülgetni, volt hogy mi kerültünk másokat a pálya szélén. Többször töltöttük tolatással az időt, majd a második nap végén volt egy olyan becsúszásunk, ahonnét nem tudtak kiszedni a nézők, és szuperrallyezni kellett, ami 10 perc hátrányt okozott. Ha ezek a percek nem lettek volna, akkor a harmincon belüli helyezés valamelyikét érhettük volna el, így viszont a 35. helyen fejeztük be, csoportban a 19. helyen a versenyzést…

Nem ez volt az utolsó világbajnoksági futamotok az idén…
Ezen kívül még 2-3 VB futamot tervezünk. Az utolsó angliai versenyen 100%-osan biztos, hogy indulunk, a bolgár és német közül pedig lehet, hogy mindkettő, de lehet csak az egyik, attól függ, hogy hogyan sikerül megtervezni a versenyekre való hátteret.

A hazai bajnoki futamok tehát abszolút kimaradnak számotokra?
Igen, sajnos igaz a hír. A kialakult technikai helyzetre és a nem megfelelő technikai átvételekre hivatkozva nem versenyzünk itthon. Nem indulhatnak a WRC-k itthon, mi pedig pont azért mentünk WRC-vel, mert az technikailag tiszta volt Amilyen büdzséd volt, olyan évjáratú autóval tudtál rajthoz állni. Meg lehet nézni az N csoportos küzdelmet. Ha teljesen tiszta lenne minden, akkor tényleg arról szólna, hogy ki a jobb… nem erről szól. Nem szeretnénk itthon addig rajthoz állni, míg nem látom a versenyek tisztaságát, hogy tényleg az idővel, a pályán az ellenfelekkel lehet küzdeni. Megnéztük a Svéd VB-t. Ennél tisztább verseny nincs. Egy gépátvétel egy autónak eltart 1-1,5 óráig, amiből úgy gondolom, hogy korrekten át lesz véve az autó, a pályabejárás is adott, kétszer lehet végigmenni a pályákon, és a gumikkal, üzemanyaggal sem lehet variálni. Amíg ez itthon nem valósul meg, addig nem látom értelmét a versenyzésnek. A hazai rallye bajnokság már átcsapott kupasorozattá. Menni fog 60-70 Mitsubishi, Subaru. Nem tudom, hogy ez kinek jó így, úgy gondolom, hogy a szövetség szerintem nagyot hibázott, mert van kupasorozat, kinn a Hungaroringen, és most meg csinálnak a rallye-ból Mitsubishi és Subaru Kupát.

Sajnos nincs rend az országban, ugyanúgy, mint a rallye-ban. 1 hónap van hátra még az Eger Rallye-ig és ahogy hallom nincs kiírás... (az interjú egy hónappal a verseny előtt készült - a szerk.) káosz káosz hátán. Nagyon sajnálom, hogy így kellett döntenünk, hogy itthon hanyagoljuk a versenyzést, főképp a szurkolóink miatt. Elment a kedvem az itthoni versenyzéstől. És amíg meg van annak a lehetősége, hogy az itthoni egész éves pénzből kinn 4 VB-t mész, és embernek vagy nézve, jobban érzed magad, és jóízűen versenyzel, addig nem is fog ez változni. 

Egy elméleti kérdés: ha mégis itthon indulnál, akkor mivel?
N-es autóval az biztos. A S2000-es autókat én nem látom itthon versenyképesnek. Talán a lassítókkal teletűzdelt gyorsasági szakaszok az ő javukra billenti a mérleget az időeredményekben, de én nem szeretem a lassító kerülgetést. Rali túrából is azért jöttem el, mert 8 km alatt volt 10 lassító, és ezáltal elvesztette azt a varázsát a pályán a versenyzés, hogy gyorsan tudjunk menni. Erre most az első osztályban azt hallom, hogy több lesz a lassító, ami nyilván nem a véletlen műve, de mindegy… A szövetség próbálkozik ezzel a S2000-essel, de nagyon drágák. Számításaink szerint kicsit drágább lenne az idei évünk S2000-essel itthon, mint a tavalyi év WRC-vel…

Eger Rally? Pálya széle?
Ismerősökkel már beszéltünk róla, hogy ők mennének szívesen. Talán az első futamra kimegyek én is, bár inkább csak azért, hogy vajon az elméletem beigazodik-e, hogy S2000-es autóval nem lehet itthon versenyezni. Annyira már nem hoz tűzbe a verseny nézése. Nem tudnak újabb pályákat kitalálni, évről évre mindig ugyan azok. Új pályák kellenének, mind a nézőknek, mind a versenyzőknek. A rallye-nak az a szépsége, hogy improvizálsz végig, de itt már nem improvizáció van, hanem berögződött versenyzés. A rallye azért rallye, mert improvizál az ember.

 

Ez a hír most jelenik meg 12304. alkalommal
Share |
2010-02-14
Svédország, Karlstad • rally vb
2010.02.10-14.
World Rally Championship 2010
Swedish Rally
Svédország
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Pásztóy Kupa
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
0102 03 04 050607
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
2025.12.05-09.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k