ŐSZI LADA TALÁLKOZÓ - 2025.10.19. - Mogyoród, Autós Mozi
Támadááás!
Hideg Krisztián 120 százalékon!
2011-03-17
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
790519463
Napi oldal:
60034
Jelenleg:
1514
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Hideg Krisztián dobta az eddigi taktikai elképzeléseit, és most egészen más célokkal, egészen új szemlélettel veti bele magát az idei évi bajnokságba. És hogy hogyan? Erről beszélgettem vele.

hideg_-_tamadaaas_1

Mi lesz veled idén?
Indulni fogunk mindenképpen, a Botka-féle csapatban. Egy ugyanolyan EVO IX-est bérlünk Botka Dávidtól, mint amivel tavaly is mentünk. Az autóról annyit kell tudni, hogy ez az autó Szabó Gergő tavalyi autója, amivel megnyerte a Román Bajnokságot. A kocsi fel lett újítva, fel lett matricázva kevlár-fehérre...

Mi miatt van ez a változás?
15 éve nálam dolgozott az egyik szerelőm, Pásztor Jancsika és ő most elszegődött Botkáékhoz, én meg követtem őt! Ragaszkodom a jól megszokott dolgaimhoz!

Ezek szerint a navigátorod személye sem változik?
Ez idén változni fog és most. 30 év után újra lesz Hideg-Kecskeméti páros a magyar mezőnyben. Édesapám az egyik bajnoki címét Kecskeméti Zoltánnal az oldalán szerezte meg 1983-ban, és valójában a '84-es bajnoki címének a megszerzése is félig még a Kecskeméti névhez fűződik, mivel Bán Attila az év második felében ült be mellé. Az idei évben én Kecskeméti Zoltán fiával, Balázzsal fogok indulni.

Merre felé fogtok versenyezni?
A hat bajnoki futamon mindenképp fogunk menni, ezen kívül pedig még 6 kisebb versenyt tervezünk. Voltunk a Rábaringen, utána indulunk Orfűn, majd következik az Eger Rallye és a többi bajnoki futam. Közben pedig még mindenképp versenyezni fogunk a Baranya Kupán, hiszen ott már évek óta indulunk. Kaposvár mellett rendez évek óta Markó Tibi - a Tamási Motorsporttal együtt - egy sprint futamot, remélem idén is lesz ilyen és akkor azon is szeretnénk indulni. Év végén biztos programunk lesz a Mikulás Rallye és a Szilveszter Rallye. És akkor még van egy futam a levegőben... de már ezek alapján is látszik, hogy elég mozgalmas évünk lesz. Mindig próbálunk úgy indulni ezeken a kisebb versenyeken, hogy általában a bajnoki futamok előtt legyenek, nem titkolt tesztelési és autókázási szándékkal.

hideg_-_tamadaaas_2

Idén akkor nagy hangsúlyt fektettek a tesztelésre is?
Mindenre nagy hangsúlyt fektetünk, a tesztre, a gumira, az autóra, súlyra... Az van most bennem, hogy most vagy soha! Balázsnak is megmondtam, hogy készüljön fel, mert annyira fogunk menni, hogy ilyet még életében nem érzett!

Cél a bajnoki cím?
Mindig ez a cél! Tavaly is ez volt, bár a harmadik verseny után a 15. helyen pompáztunk a bajnokságban. Idén mindenképp egy jobb évkezdést szeretnénk, kevesebb műszaki problémával, és hát nem tudom, hogy ezt most ki lehet-e így mondani, de igen, mindenféleképp szeretnénk megnyerni a bajnokságot... amire én sok reális esélyt azért nem látok, de ettől függetlenül megpróbáljuk! Különben mi értelme is lenne menni? Az utóbbi években eddig mindig az volt, hogy csak baj ne legyen, nagyon vigyázva, óvatosan, gyűjtögetve a pontokat autókáztunk, hogy akkor majd év végén jó legyen. Végül is ez mindig be is jött, 80-90 %-ban, de most egy új év elé nézünk, és most nem ez a terv. Most azt mondom, hogy inkább essek ki ötször az első-második helyről, mintsem hogy kullogjak a hetedik-nyolcadik helyen. Teljesen más szemlélettel vágunk neki 2011-nek! Nagyon-nagyon fontos az eredmény, és persze, érdekel a pontgyűjtögetés is, de inkább boruljak fel az utolsó gyorsaságin az első helyért küzdve, mintsem a hetedik helyen kelljen mennem.

hideg_-_tamadaaas_3

Új taktika, új autó, új navigátor, és a tavalyi súlyunkhoz képest 70-80 kg-mal könnyebbek tudunk lenni versenysúlyban. Balázs 65 kiló, én most 10 kilót dobok le egy hónap alatt, aminek most már a felénél járok. Azt a súlyt szeretnénk elérni, ahol Asi versenyez, mert amíg minden egyes mérlegelésen 80-100 kg-mal nehezebbek vagyunk nála, az olyan, mintha úgy versenyeznénk Asi ellen, hogy DuEn-t mindig vinnénk magunkkal és mi hárman ülnénk az autóban. Ha ezt a súlyt nem is látni, az óra azért nagyon jól látja ezt a különbséget!

A költségvetésünk is kicsit jobb lesz talán, több pénzünk lesz gumira, minden körben, minden szervizparkban új gumit tudunk majd feltenni, ugyanúgy, mint ahogy az ellenfeleink. Remélem, hogy kicsit kiegyenlítettebbek lesznek a feltételek, mint az előző években voltak.

Mondhatnám ezt az elcsépelt szlogent, hogy "győzelem vagy halál", de meghalni nem akarunk... Vagyok most már 37 éves, itt az idő, hogy egyszer mindent egy lapra feltegyek, mert az utóbbi idő azért nem volt túl eredményes, még ha nyertem közben két bajnoki címet is. Karcolást nem ejtettem versenyautón már 3 éve... de ez nem azt jelenti persze, hogy most ez a terv, hogy rommá összetörjem a kocsit, sőt, jó lenne úgy megvalósítani, hogy ne hibázzak. Nem szeretnék 200 %-on menni, csak mondjuk 120-on. Próbálunk vigyázni, de nem ez az elsődleges terv most.

hideg_-_tamadaaas_4

Az elsődleges cél, a minél jobb eredmény elérése és ezen dolgozunk maximálisan, és minden ez alá van rendelve abszolút, a magánéletemtől elkezdve az edzés, úszás, masszőr, hogy a lábam jól működjön... Elég sok mindent megtettünk már most is érte, sok szponzori tárgyalást lefolytattunk, mindenkinek elmondtuk ezt a tervet, aztán, hogy mit hoz a jövő és az idei év? Majd kiderül! Az önbizalmam kicsit elment a tavalyi évtől, főképp az évkezdéstől. Évvégére találtuk meg a megfelelő versenytempót, így most ezt kellene tartani és fokozni még egy kicsit, és ha így tudnánk kezdeni és sikerülne év elején néhány jó eredményt elérni, akkor akár... akármi is lehet!

hideg_-_tamadaaas_5

Mentél már az autóval?
Pesten a forgalomban kipróbáltam, a csepeli rendőrök legnagyobb örömére. Hétvégén már a Rábaringen autóztunk vele és azt már most látom, hogy rendben lesz a kocsi, amit kérek, az megvan, Dávid nem sajnálja a pénzt az autóra. A saját szerelőmmel dolgozhatok majd - akivel 15 éve dolgozom - úgyhogy ez is egy nagy előny, és a többi szerelőm is ugyanúgy jön most is, mint ahogy az előző csapatnál is. Velük csak elég egymásra néznünk, és tudjuk, hogy ki-mit akar, megvan az összhang közöttünk. Dávidnak egy nagyon erős csapatot sikerült összeraknia. Nagyon bízom a csapatban, a műhelyben is azt láttam, hogy alkatrész az autóhoz van itt most rogyásig, azzal sem lesz gond. A motorvezérlő-elektronika is változott... az igazság az, hogy mindenből a topot kapjuk!

R4?
Nagyon nagy dilemma volt ez az R4 váltás, hogy mi legyen, de úgy döntöttünk, hogy mi maradunk a hármas kategóriában, mert az EVO IX-esből 10 kilóval lehet könnyebbet csinálni, és az nem egy túlságosan nagy előny. A S2000-es autókat idén szinte lehetetlen lesz megverni, ha nem rontanak. Ez egy gazdasági megfontolás csupán részünkről, mert az, hogy 10 kg-mal könnyebb a kocsi, 30 ezer euróért, az szerintem egy nagyon rossz ár-érték arány. 30 ezer euróért nagyon szívesen fogyok én is tíz kilót! Amit itt beharangoztak, hogy R4... az szerintem egy vicc! Aztán majd meglátjuk! Egy EVO X-esből azért már más lenne R4-es varázsolni, hiszen ott 50 kilót lehet lekönnyíteni és kicsit erősebb a motorja is.... Így mi ezek alapján úgy döntöttünk, hogy év elején biztosan nem lesz R4-es. Reméljük, hogy valaki majd megcsinálja és akkor majd látjuk, hogy milyen, érdemes-e váltani!

apa_kocsit_hajt_7

Ez a hír most jelenik meg 7853. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
060708 09 101112
131415 16171819
20 21 22 2324 2526
27 28 29 30 31 01 02
03 04 05 06070809

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k