LCH Tavaszi LADA találkozó
Támadááás!
Hideg Krisztián 120 százalékon!
2011-03-17
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
684994919
Napi oldal:
95583
Jelenleg:
865
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Hideg Krisztián dobta az eddigi taktikai elképzeléseit, és most egészen más célokkal, egészen új szemlélettel veti bele magát az idei évi bajnokságba. És hogy hogyan? Erről beszélgettem vele.

hideg_-_tamadaaas_1

Mi lesz veled idén?
Indulni fogunk mindenképpen, a Botka-féle csapatban. Egy ugyanolyan EVO IX-est bérlünk Botka Dávidtól, mint amivel tavaly is mentünk. Az autóról annyit kell tudni, hogy ez az autó Szabó Gergő tavalyi autója, amivel megnyerte a Román Bajnokságot. A kocsi fel lett újítva, fel lett matricázva kevlár-fehérre...

Mi miatt van ez a változás?
15 éve nálam dolgozott az egyik szerelőm, Pásztor Jancsika és ő most elszegődött Botkáékhoz, én meg követtem őt! Ragaszkodom a jól megszokott dolgaimhoz!

Ezek szerint a navigátorod személye sem változik?
Ez idén változni fog és most. 30 év után újra lesz Hideg-Kecskeméti páros a magyar mezőnyben. Édesapám az egyik bajnoki címét Kecskeméti Zoltánnal az oldalán szerezte meg 1983-ban, és valójában a '84-es bajnoki címének a megszerzése is félig még a Kecskeméti névhez fűződik, mivel Bán Attila az év második felében ült be mellé. Az idei évben én Kecskeméti Zoltán fiával, Balázzsal fogok indulni.

Merre felé fogtok versenyezni?
A hat bajnoki futamon mindenképp fogunk menni, ezen kívül pedig még 6 kisebb versenyt tervezünk. Voltunk a Rábaringen, utána indulunk Orfűn, majd következik az Eger Rallye és a többi bajnoki futam. Közben pedig még mindenképp versenyezni fogunk a Baranya Kupán, hiszen ott már évek óta indulunk. Kaposvár mellett rendez évek óta Markó Tibi - a Tamási Motorsporttal együtt - egy sprint futamot, remélem idén is lesz ilyen és akkor azon is szeretnénk indulni. Év végén biztos programunk lesz a Mikulás Rallye és a Szilveszter Rallye. És akkor még van egy futam a levegőben... de már ezek alapján is látszik, hogy elég mozgalmas évünk lesz. Mindig próbálunk úgy indulni ezeken a kisebb versenyeken, hogy általában a bajnoki futamok előtt legyenek, nem titkolt tesztelési és autókázási szándékkal.

hideg_-_tamadaaas_2

Idén akkor nagy hangsúlyt fektettek a tesztelésre is?
Mindenre nagy hangsúlyt fektetünk, a tesztre, a gumira, az autóra, súlyra... Az van most bennem, hogy most vagy soha! Balázsnak is megmondtam, hogy készüljön fel, mert annyira fogunk menni, hogy ilyet még életében nem érzett!

Cél a bajnoki cím?
Mindig ez a cél! Tavaly is ez volt, bár a harmadik verseny után a 15. helyen pompáztunk a bajnokságban. Idén mindenképp egy jobb évkezdést szeretnénk, kevesebb műszaki problémával, és hát nem tudom, hogy ezt most ki lehet-e így mondani, de igen, mindenféleképp szeretnénk megnyerni a bajnokságot... amire én sok reális esélyt azért nem látok, de ettől függetlenül megpróbáljuk! Különben mi értelme is lenne menni? Az utóbbi években eddig mindig az volt, hogy csak baj ne legyen, nagyon vigyázva, óvatosan, gyűjtögetve a pontokat autókáztunk, hogy akkor majd év végén jó legyen. Végül is ez mindig be is jött, 80-90 %-ban, de most egy új év elé nézünk, és most nem ez a terv. Most azt mondom, hogy inkább essek ki ötször az első-második helyről, mintsem hogy kullogjak a hetedik-nyolcadik helyen. Teljesen más szemlélettel vágunk neki 2011-nek! Nagyon-nagyon fontos az eredmény, és persze, érdekel a pontgyűjtögetés is, de inkább boruljak fel az utolsó gyorsaságin az első helyért küzdve, mintsem a hetedik helyen kelljen mennem.

hideg_-_tamadaaas_3

Új taktika, új autó, új navigátor, és a tavalyi súlyunkhoz képest 70-80 kg-mal könnyebbek tudunk lenni versenysúlyban. Balázs 65 kiló, én most 10 kilót dobok le egy hónap alatt, aminek most már a felénél járok. Azt a súlyt szeretnénk elérni, ahol Asi versenyez, mert amíg minden egyes mérlegelésen 80-100 kg-mal nehezebbek vagyunk nála, az olyan, mintha úgy versenyeznénk Asi ellen, hogy DuEn-t mindig vinnénk magunkkal és mi hárman ülnénk az autóban. Ha ezt a súlyt nem is látni, az óra azért nagyon jól látja ezt a különbséget!

A költségvetésünk is kicsit jobb lesz talán, több pénzünk lesz gumira, minden körben, minden szervizparkban új gumit tudunk majd feltenni, ugyanúgy, mint ahogy az ellenfeleink. Remélem, hogy kicsit kiegyenlítettebbek lesznek a feltételek, mint az előző években voltak.

Mondhatnám ezt az elcsépelt szlogent, hogy "győzelem vagy halál", de meghalni nem akarunk... Vagyok most már 37 éves, itt az idő, hogy egyszer mindent egy lapra feltegyek, mert az utóbbi idő azért nem volt túl eredményes, még ha nyertem közben két bajnoki címet is. Karcolást nem ejtettem versenyautón már 3 éve... de ez nem azt jelenti persze, hogy most ez a terv, hogy rommá összetörjem a kocsit, sőt, jó lenne úgy megvalósítani, hogy ne hibázzak. Nem szeretnék 200 %-on menni, csak mondjuk 120-on. Próbálunk vigyázni, de nem ez az elsődleges terv most.

hideg_-_tamadaaas_4

Az elsődleges cél, a minél jobb eredmény elérése és ezen dolgozunk maximálisan, és minden ez alá van rendelve abszolút, a magánéletemtől elkezdve az edzés, úszás, masszőr, hogy a lábam jól működjön... Elég sok mindent megtettünk már most is érte, sok szponzori tárgyalást lefolytattunk, mindenkinek elmondtuk ezt a tervet, aztán, hogy mit hoz a jövő és az idei év? Majd kiderül! Az önbizalmam kicsit elment a tavalyi évtől, főképp az évkezdéstől. Évvégére találtuk meg a megfelelő versenytempót, így most ezt kellene tartani és fokozni még egy kicsit, és ha így tudnánk kezdeni és sikerülne év elején néhány jó eredményt elérni, akkor akár... akármi is lehet!

hideg_-_tamadaaas_5

Mentél már az autóval?
Pesten a forgalomban kipróbáltam, a csepeli rendőrök legnagyobb örömére. Hétvégén már a Rábaringen autóztunk vele és azt már most látom, hogy rendben lesz a kocsi, amit kérek, az megvan, Dávid nem sajnálja a pénzt az autóra. A saját szerelőmmel dolgozhatok majd - akivel 15 éve dolgozom - úgyhogy ez is egy nagy előny, és a többi szerelőm is ugyanúgy jön most is, mint ahogy az előző csapatnál is. Velük csak elég egymásra néznünk, és tudjuk, hogy ki-mit akar, megvan az összhang közöttünk. Dávidnak egy nagyon erős csapatot sikerült összeraknia. Nagyon bízom a csapatban, a műhelyben is azt láttam, hogy alkatrész az autóhoz van itt most rogyásig, azzal sem lesz gond. A motorvezérlő-elektronika is változott... az igazság az, hogy mindenből a topot kapjuk!

R4?
Nagyon nagy dilemma volt ez az R4 váltás, hogy mi legyen, de úgy döntöttünk, hogy mi maradunk a hármas kategóriában, mert az EVO IX-esből 10 kilóval lehet könnyebbet csinálni, és az nem egy túlságosan nagy előny. A S2000-es autókat idén szinte lehetetlen lesz megverni, ha nem rontanak. Ez egy gazdasági megfontolás csupán részünkről, mert az, hogy 10 kg-mal könnyebb a kocsi, 30 ezer euróért, az szerintem egy nagyon rossz ár-érték arány. 30 ezer euróért nagyon szívesen fogyok én is tíz kilót! Amit itt beharangoztak, hogy R4... az szerintem egy vicc! Aztán majd meglátjuk! Egy EVO X-esből azért már más lenne R4-es varázsolni, hiszen ott 50 kilót lehet lekönnyíteni és kicsit erősebb a motorja is.... Így mi ezek alapján úgy döntöttünk, hogy év elején biztosan nem lesz R4-es. Reméljük, hogy valaki majd megcsinálja és akkor majd látjuk, hogy milyen, érdemes-e váltani!

apa_kocsit_hajt_7

Ez a hír most jelenik meg 7647. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k