VÉGSŐ ÖSSZECSAPÁS - 2025.09.06. - Tököl RALLYCROSS CEZ/OB - 2025.09.06-07. - Nyirád Racing Center
Hideg és a BP Ultimate Rallye
Krisztiánék kálváriája
2005-09-11
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
782662669
Napi oldal:
74346
Jelenleg:
1244
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Hideg Krisztián - Szabó Krisztián - Mitsubishi Lancer Evo VI - GrA8
BP Ultimate Rallye 2005

Milyen pályákon versenyeztetek?
Most nem voltak túl hosszú gyorsaságik, 10 kilométer körüli volt mind. Hét különböző pálya, valamint Bécsben a lóversenypályán volt egy szinkronpályás prológ, mint amilyen nálunk a Veszprém Rallye-n.

Ahogy néztem az eredményeket, történt Veletek valami, mert eléggé hátracsúsztatok…
Az első körben, 2 kilométer megtétele után (az egész 2.4km volt…) százhatvanas tempónál, ötödik teligázon a bal első kerék távozott a járműtől…
Bent tudtunk maradni a pályán, de furcsa volt a szitu.
Ezen a körön kaptunk mindjárt 20 másodpercet, nem is lett volna még ez baj.
Megálltunk, hogy megkeressük a kereket és a lelazult csavarokat, de a tőcsavarok letörtek tőben, nem volt mire feltenni a kereket. Mese nincs, el kellett rajtolnunk bal első féktárcsán a lóverseny pályán.

Gondolom jót tettetek ezzel a pálya salakjának…
Próbáltam lazán menni, de nem volt egyszerű, hisz majd minden kanyar jobbos volt, szinte csak alapjáraton tudtunk menni.

Ráadásul mind a két első napi gyorsasági beleszámított az értékelésbe.
Hát persze.
Eddig kétszer mentünk ilyen duplaszinkron prológon, ugye először Veszprémben. Ott szétesett a váltórudazat, itt pedig kiesett a kerék. Ezek idén nem sültek el jól…

Aztán másnap már 2-4. időket autóztatok…
Igen. Megindultunk.
Tesztnek szántuk az egészet, az eredmények alapján utolsó helyről vágtunk neki a napnak, különben a helyünkön rajtoltunk, hisz nem mentünk még annyit, hogy változzon a rajtosorrend.
Egy új futóművet teszteltünk, ami csodálatosan működött.
Jól sikerült a tréning, nagyon jó itinert írtunk, minden jól működött és saját kedvünkre, nyomás nélkül autóztunk. Szépen feljöttünk abszolút 5.helyre.
Minden rendben volt.
Használt gumikkal mentünk, úgy gondoltuk felesleges felrakni új gumikat, hisz nem tudunk beleszólni az elejébe. Ehhez képest jók voltak az idők.

A második nap elején is gondokkal kezdtetek?
Volt egy kis accident a szervezésben, de aztán a harmadik gyorsra ez megjavult.

Aztán a negyedik gyorson, egy lehetetlen szituációban egy harmadikos bal három előtti fékútat nem lehetett belátni, nem volt nyom, mert az előttünk rajtoló Golf-os beforgott, televerte az utat, nem volt tiszta rész. Tián mondta, hogy akaszd be, akaszd be, de nem volt hova. Mintha kihúzták volna alólunk a szőnyeget. Odavertem egy nagyot a gáznak, de a jobb hátulja beleakadt az erdősávba, kitépte a jobb hátsó futóművet, leszakadt a kerék, ami 90 fokban lógot aztán, behorpadt a hátsó ajtó és ahogy beforgatott még az elejével is eltaláltunk egy fát, a kifordított kormány miatt még a jobb első felni is széttört, két küllő belógott a féknyereghez.

Ki tudtatok jönni a gyorsról?
Ki tudtunk e jönni? Még ezzel az autóval mentünk egy 30 kilométeres etapot a következő szervizig, de közben egyszer Krisztián is kiesett a kocsiból…

Micsoda? Elhagytad a naigátorod?
Kiült, hogy kicsit tehermentesítse a jobb oldalát. Úgy gondolta, hogy menet közben átmászik a motorháztetőre.
A hátsó futóművet húztuk, a jobb eleje is összevissza mozgott és kiült. Aztán kitalálta, hogy átül a motorháztetőre és onnan fogja majd a bukócsövet, mondtam neki, hogy megállok, de nem várta meg. Ahogy fellépett az ablakba, megcsúszott a lába és kiesett.
Az út közepére…

Gratulálok!!!
Először a jobb első kereket hagytuk el, utána a jobb hátsót, majd még a navigátorom is kiesett…

Aztán beértünk a szervizbe, ahol senki nem hitt a szemének, de végül perc 5 késéssel folytatni tudtuk a versenyt.
Igazából nagyon egyszerű volt, mert mindent, ami a jobb oldalán hajtott az autó, azt ki kellett cserélni.
Féltengelyeket, gólyalábat, csonkaállványokat, lengőkarokat, kerékagycsapágy… minden.
Hátul a kasztnin is állítani kellett, a srácok egy 20 kilós kalapáccsal megkérték az elemeket, hogy fáradjanak vissza a helyükre.

A futómű korrekten állt, egyik kerék sem volt szinkronban a másikkal.
A 4 kerék négy irányban állt, de ezzel sikerült még abszolút 3. időket is autóznunk.

A bajnokság?
Minden maradt a régiben.
Baumschlager növelte előnyét, de különben nem nagyon változott semmi.

Most hazajöttél, de nem tudsz sokat pihenni, hisz Mecsek tréning.
Igen, de még van egy kis gáz, Titinek meg kell röntgenezni a vállát, a kiesésnél nem sikerült jól földet érnie és a fejét is jól beverte. Lett még egy feje, akkora dudor volt rajta, de a bukósisakkal ezt szépen lenyomtuk.

Természetesen nem volt rajta bukósisak, amikor a kaszkadőrmutatványt prezentálta?
Nem voltunk gyorsasági szakaszon… :)
Én mondtam, hogy megállok, de mire fékeztem volna már az úton volt. 40-50el mentünk, de az autó összevissza csapkodott, hisz hátul a befordult kerék, elöl a széttört felni, ezért is csúszott le a lába, nem bírtam egyenesbe tartani az autót. Komoly volt…

Elvileg mikor tréningeztek Mecsekre?
Szerda, csütörtök körül, de még nagyon sok dolgunk van addig, el sem tudom képzelni hogy fogom tudni elintézni addig…

Majd a belsőn jól megnézzük, mit is csináltatok pontosan…
(hamarosan!)

Ez a hír most jelenik meg 5867. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k