Hideg Krisztián - Szabó Krisztián - Mitsubishi Lancer Evo VI - GrA8
BP Ultimate Rallye 2005
Milyen pályákon versenyeztetek?
Most nem voltak túl hosszú gyorsaságik, 10 kilométer körüli volt mind. Hét különböző pálya, valamint Bécsben a lóversenypályán volt egy szinkronpályás prológ, mint amilyen nálunk a Veszprém Rallye-n.
Ahogy néztem az eredményeket, történt Veletek valami, mert eléggé hátracsúsztatok…
Az első körben, 2 kilométer megtétele után (az egész 2.4km volt…) százhatvanas tempónál, ötödik teligázon a bal első kerék távozott a járműtől…
Bent tudtunk maradni a pályán, de furcsa volt a szitu.
Ezen a körön kaptunk mindjárt 20 másodpercet, nem is lett volna még ez baj.
Megálltunk, hogy megkeressük a kereket és a lelazult csavarokat, de a tőcsavarok letörtek tőben, nem volt mire feltenni a kereket. Mese nincs, el kellett rajtolnunk bal első féktárcsán a lóverseny pályán.
Gondolom jót tettetek ezzel a pálya salakjának…
Próbáltam lazán menni, de nem volt egyszerű, hisz majd minden kanyar jobbos volt, szinte csak alapjáraton tudtunk menni.
Ráadásul mind a két első napi gyorsasági beleszámított az értékelésbe.
Hát persze.
Eddig kétszer mentünk ilyen duplaszinkron prológon, ugye először Veszprémben. Ott szétesett a váltórudazat, itt pedig kiesett a kerék. Ezek idén nem sültek el jól…
Aztán másnap már 2-4. időket autóztatok…
Igen. Megindultunk.
Tesztnek szántuk az egészet, az eredmények alapján utolsó helyről vágtunk neki a napnak, különben a helyünkön rajtoltunk, hisz nem mentünk még annyit, hogy változzon a rajtosorrend.
Egy új futóművet teszteltünk, ami csodálatosan működött.
Jól sikerült a tréning, nagyon jó itinert írtunk, minden jól működött és saját kedvünkre, nyomás nélkül autóztunk. Szépen feljöttünk abszolút 5.helyre.
Minden rendben volt.
Használt gumikkal mentünk, úgy gondoltuk felesleges felrakni új gumikat, hisz nem tudunk beleszólni az elejébe. Ehhez képest jók voltak az idők.
A második nap elején is gondokkal kezdtetek?
Volt egy kis accident a szervezésben, de aztán a harmadik gyorsra ez megjavult.
Aztán a negyedik gyorson, egy lehetetlen szituációban egy harmadikos bal három előtti fékútat nem lehetett belátni, nem volt nyom, mert az előttünk rajtoló Golf-os beforgott, televerte az utat, nem volt tiszta rész. Tián mondta, hogy akaszd be, akaszd be, de nem volt hova. Mintha kihúzták volna alólunk a szőnyeget. Odavertem egy nagyot a gáznak, de a jobb hátulja beleakadt az erdősávba, kitépte a jobb hátsó futóművet, leszakadt a kerék, ami 90 fokban lógot aztán, behorpadt a hátsó ajtó és ahogy beforgatott még az elejével is eltaláltunk egy fát, a kifordított kormány miatt még a jobb első felni is széttört, két küllő belógott a féknyereghez.
Ki tudtatok jönni a gyorsról?
Ki tudtunk e jönni? Még ezzel az autóval mentünk egy 30 kilométeres etapot a következő szervizig, de közben egyszer Krisztián is kiesett a kocsiból…
Micsoda? Elhagytad a naigátorod?
Kiült, hogy kicsit tehermentesítse a jobb oldalát. Úgy gondolta, hogy menet közben átmászik a motorháztetőre.
A hátsó futóművet húztuk, a jobb eleje is összevissza mozgott és kiült. Aztán kitalálta, hogy átül a motorháztetőre és onnan fogja majd a bukócsövet, mondtam neki, hogy megállok, de nem várta meg. Ahogy fellépett az ablakba, megcsúszott a lába és kiesett.
Az út közepére…
Gratulálok!!!
Először a jobb első kereket hagytuk el, utána a jobb hátsót, majd még a navigátorom is kiesett…
Aztán beértünk a szervizbe, ahol senki nem hitt a szemének, de végül perc 5 késéssel folytatni tudtuk a versenyt.
Igazából nagyon egyszerű volt, mert mindent, ami a jobb oldalán hajtott az autó, azt ki kellett cserélni.
Féltengelyeket, gólyalábat, csonkaállványokat, lengőkarokat, kerékagycsapágy… minden.
Hátul a kasztnin is állítani kellett, a srácok egy 20 kilós kalapáccsal megkérték az elemeket, hogy fáradjanak vissza a helyükre.
A futómű korrekten állt, egyik kerék sem volt szinkronban a másikkal.
A 4 kerék négy irányban állt, de ezzel sikerült még abszolút 3. időket is autóznunk.
A bajnokság?
Minden maradt a régiben.
Baumschlager növelte előnyét, de különben nem nagyon változott semmi.
Most hazajöttél, de nem tudsz sokat pihenni, hisz Mecsek tréning.
Igen, de még van egy kis gáz, Titinek meg kell röntgenezni a vállát, a kiesésnél nem sikerült jól földet érnie és a fejét is jól beverte. Lett még egy feje, akkora dudor volt rajta, de a bukósisakkal ezt szépen lenyomtuk.
Természetesen nem volt rajta bukósisak, amikor a kaszkadőrmutatványt prezentálta?
Nem voltunk gyorsasági szakaszon… :)
Én mondtam, hogy megállok, de mire fékeztem volna már az úton volt. 40-50el mentünk, de az autó összevissza csapkodott, hisz hátul a befordult kerék, elöl a széttört felni, ezért is csúszott le a lába, nem bírtam egyenesbe tartani az autót. Komoly volt…
Elvileg mikor tréningeztek Mecsekre?
Szerda, csütörtök körül, de még nagyon sok dolgunk van addig, el sem tudom képzelni hogy fogom tudni elintézni addig…
Majd a belsőn jól megnézzük, mit is csináltatok pontosan…
(hamarosan!)