Hideg Krisztiánt hívtuk fel az évad előtt:- Mi lesz Veled idén?
- A szokásos. Indulunk a magyar bajnokságban, az összes futamon. Teljes mellszélességgel, és A/8-as Mitsubishivel, és Kerék Pistivel.
- Más valamiben ez az autó, mint a tavalyi?
- Semmiben az égvilágon. Teljesen ugyanaz, mint tavaly volt.
- Minden versenyen ott lesztek, ugye?
- Így van, komplett évet tervezünk.
- A tavalyi utolsó futam óta ültél versenyautóban?
- Nem, Mecsek Rallye óta nem ültem versenyautóban. Mentem egy kört az autóval, kipróbáltam, minden rendben van vele. De például még a beállítások is ugyanazok maradtak, ahogy tavaly hagytuk őket.
- Múlt héten már kerestelek, akkor még síeltél. Ez már a fizikai felkészülés volt az idei évre, vagy épp a rápihenés volt?
- A fizikumom mindig a toppon van… :)
Vagy inkább fogalmazzunk úgy, hogy mindig ugyanúgy van. Edzeni nem nagyon tudok, ennek ellenére úgy érzem, hogy szoktam bírni ezeket a versenyeket, sőt, ennél hosszabbakat is. Szóval a kondíciómmal sosem volt problémám.
- Lesz még lehetőséged kipróbálni Eger előtt az autót?

- Tesztelni nem fogunk sajnos. Ott, az első gyorson, az első versenyen. Az lesz a teszt. Megnézzük, hogy az autó egyáltalán milyen állapotban van a tavalyi felkészítés után, és a Miskolc Rallye előtt próbáljuk majd igazán rendbe szedni az autót.
- Asi kiszállt az A/8-ból, azért ez változtat valamennyit a kategóriátok felállásán. De változtat ez valamit az elvárásokon?
- Nem, a helyezés nem a legfontosabb. Természetesen minél tovább szeretnénk jutni, minél jobb eredményt szeretnénk elérni, de kockáztatni nem fogunk, az biztos. Egyelőre úgy beszéltük meg, hogy az első verseny a célba érés jegyében fog eltelni. És ha esetleg itt sikerülne célba érni a kategória első három helyén, és az abszolút első tízben, akkor már nagyon elégedettek lennénk. Aztán pedig a Miskolc Rallye-n, ami egyébként is egy nagy kedvenc, szóval ott, onnan próbálnánk meg egy kicsit beleerősíteni.
- Asi azt nyilatkozta, azért tért vissza az N kategóriához, mert fennáll a lehetősége, hogy a WRC-n kívül az A csoport is háttérbe szorulhat a későbbiekben. Te nem tartasz ettől?

- Tulajdonképpen mindegy, hogy tartok, vagy nem tartok a dologtól. Ebbe sok beleszólásunk nincs, majd megmondják, hogy lehet-e ezekkel az autókkal menni, vagy sem. Amíg lehet, én mindenképpen az A-s autóval fogok menni, mert nagyon jó fílinget ad, tényleg, WRC-közeli az élmény. És nem mellesleg az abszolútban is jó eredményeket lehet elérni vele. Ha meg majd azt mondják, hogy nem lehet vele menni, akkor betesszük a garázsba és nézegetjük… :)
- Ez azt jelenti, hogy akkor nem is fogsz versenyezni…?
- Dehogynem fogok. Csak ott, ahol engedik ezeket az autókat. Majd megyek külföldön. Volt már ilyen…:) Szóval kétségbe esni nem fogok. Egy biztos: én nem tudok, és nem is fogok elkölteni 20-25 millió forintot egy N-es autóra, ami jóval gyengébb technika, mint ez.
- A büdzsétek mennyire biztos?

- A büdzsé, az sosem biztos. Az mindig olyan, amilyen. Annyi pénzből megyünk, amennyi van, ebből kifolyólag amin tudunk, spórolunk. Nem megyünk versenybenzinnel, csak utcaival. Amikor etap-versenyek vannak, amikor 600-800 kilométereket kocsizunk, akkor az ember azért meggondolja azt az 1500 forintos benzint…
- Külföldi kiruccanást ezek szerint nem nagyon terveztek 2008-ra…
- Nem. Amíg lehet, addig inkább itthon megyünk az A-s autóval. Ha meg nem lehet már, akkor megyünk majd külföldre, olyan versenyekre, ahol ezeket az autókat értékelik majd.