Hideg Krisztiánék végre célba értek az Evo X-essel, és bár az elért eredménnyel cseppet sem elégedettek, már pontjuk is van a bajnokságban. Krisztián mesélt a Veszprém Rallye-ról, ahogyan ő látta…és ahogyan olykor nem látta.
Örömmel láttunk a célban az Evo X-essel, te mennyire vagy elégedett?
Annak én is nagyon tudok örülni, hogy célba értünk, mert a vártakkal ellentétben nagyon autógyilkos pályák voltak ezek, főképp a Sólyi erdő háromszor. A második napi pályák sokkal jobbak voltak, de igazából a versenyről sok jót mondani nem tudok! Örülünk, hogy a X-est a célba vittük, de sajnos abszolút nem olyan eredménnyel, mint ahogyan azt szerettük volna. Volt pár apróbb hátráltató tényező, és szerintem nem is fogtam ki túl jó napot az eredményes teljesítményhez. A sólyi gyors abszolút tönkretette az idegeimet! :-)
Szombaton eléggé elbizonytalanított egy apróbb műszaki probléma, de másnapra ez is rendeződött, utána viszont már felesleges lett volna erőltetni bármit. Mentünk abszolút második időt is, ami azért jól mutatja, hogy ha rendben vannak a dolgok, akkor lehet ezzel valóban nagyon szépen és nagyon gyorsan autózni, de a mostani teljesítményünkkel abszolút nem vagyunk elégedettek.
Sólyi erdő, harmadszor… avagy mit szólsz az ötödik gyorshoz?
Nagyon szívesen felajánlom, hogy hasonló körülmények között megautóztatok ott bárkit, hogy át tudja élni, amit mi átéltünk! De most tényleg! Lezárjuk a pályát szélcsendben, felveri előttünk 3-4 autó a port, és én végigviszem... ha csak nem könyörögne másfél kilométer után, hogy álljunk meg! Tennék egy ilyen próbát az illetékesekkel és állok a rendelkezésükre egy ilyen teszt erejéig! Ezt azonnal le kellett volna állítani, nem átküldeni rajta a mezőnyt. Nem is értem, hogy miért nem így tettek, ha látták, hogy mi a helyzet. Elmentek a mezőny előtt az előfutók, ők nem mondtak semmit, vagy nekik mi a dolguk?
Ezek után hogyan értékelted, hogy utólag még törölték is ezt a gyorsot?
Most kaptam meg a listát az anyagi károkról... egyszerűen nem kapok szikrát! Egy törölt gyorsasági szakasz került nekünk... ááá, meg sem mondom mennyibe! Erre nem tudok mit mondani! Ennyi. Reprodukáljuk a körülményeket és én meg elviszem a versenyigazgatót, Robit, vagy bárkit! Az, hogy nem történt ott tragédia, az csak a szerencsének köszönhető... Várom a fejleményeket, hogy mi lesz még ez ügyben! Utólag még arra sem vettem a fáradtságot, hogy kiszámoljam, hogy mi mivel járnánk jobban, ha így marad, vagy ha mégis beleszámít az értékelésbe? Itt nem ez a gond, az már sokkal mélyebbről gyökerezik.
Milyen volt a második nap?
Ott már rendben volt minden, jó pörgős, rövid etapidős, jól tervezett verseny volt. Külön kell venni ezt a kettőt, az első és a második napot szerintem, mintha két külön futam lett volna. Vasárnap is volt azért por, de ott legalább el lehetett érni, hogy 2 percre rajtoljunk, amiről egyébként nem is értetettem, hogy miért kérdéses, ha mindössze 32-en maradtunk? Biztos mindennek megvan az oka és a magyarázata, én ezt is elhiszem, csak egyszerűen nem értem! Csak reprodukáljuk az eseményeket, mert azt nagyon-nagyon szeretném! :-) De ne is ezzel foglalkozzunk, mert nem ez a lényeg. Végre vannak pontjaink, kategóriában és abszolútban is, úgyhogy nem vagyunk már utolsók! Sikerült versenyt befejeznünk idén, amúgy is a négyes a kedvenc számom, így most a negyedik versenyen be is értünk.
Volt egy kis problémátok is az autóval, ami hátráltatott...
Az első nap elromlott a kéziféknek a kapcsolója és az autó azt érzékelte, mikor padlógázt nyomtam, hogy húzom a kéziféket is, ebből kifolyólag elég sokszor hátsókerekes volt, ráadásul ezt teljesen ötletszerűen csinálta. Volt pár olyan kanyar, amikor tökéletesen működött a hajtás, aztán pedig nem, és na az kalandos volt! Ez azért úgy visszavetett a tempóból és emellé még bekombinálva a por és a meleg... nem volt egy egyszerű verseny!
Megúsztuk komolyabb kaland és defekt nélkül, és lehet, hogy régen mentem már ennyire rosszul, de nagyon régen volt ekkora önuralmam is, mert egyszer-kétszer nagyon szívesen mentem volna gyorsabban, de amikor semmit nem látok, akkor nem fogok kockáztatni. Nem fogok egy ilyen drága autót egy fára rácsavarni! Ne kelljen már nekem a kellőnél nagyobb kockázatot vállalni! Hagyjuk is ezt, egy laza szemgyulladással, valamint tetemesebb anyagi kárral megúsztam ezt a versenyt, és még kaptunk egy serleget is a nem tudom mennyi mellé. Nagyon boldogok vagyunk, hogy az Evo X-es is célba ért, tehát a megbízhatósága is rendben van. Ha nem lett volna technikai gondunk, valószínűleg az első helyért akkor sem tudtunk volna harcba szállni, valami most hiányzott, de majd Mecsekre megkeressük!
Te vagy az első hazai pilóta, aki Mitsubishi Evo X-essel célba ért!
Spici jobban állt, mint mi, de a célig mégis mi értünk el. Lassú víz, partot mos! :-) Jobb a statisztikánk is, mint neki, hiszen neki négyből semmi, nekünk pedig kettőből egy! Na, de ez csak játék a számokkal és ettől mi még nem mentünk jobban egy kicsivel sem!
Hol láthatunk legközelebb?
Következő fellépésnek a pécsi IRC futam van megcélozva, közben pedig a VFTS-sel az árpádtetői sprinten fogunk versenyezni. Az IRC-re teljes erőbedobással készülünk, nagyon szeretnénk, ha tökéletesen működne az autó és mi is!
a csapat támogatói: