Gáll Csabi
De legtöbben így ismerik:
HJUSZTON
Vezet, navigál, autót épít, mindegy igazából, hogy mit csinál, de
ott van a rally körül...
Hogy kerültél a rally
közelébe?
Rallyongóból avanzsálódtam idáig. Érdekelt az autósport,
járogattunk versenyekre. Tudod hogy van ez: otthon szögeled a vasat, indulsz
szlalomokon. Majd egyre jobban belebonyolódsz és egyszer csak azt veszed észre,
hogy nem szól másról az életed, csak erről. Ez a mindened. Ahogy Neked is és
szerintem az olvasóid nagy részének.
Valahogy mindig Opelek körül látlak…
Kezdtük Trabival,
KisPolszkival, Zsigulival. Ezek szépen fogytak el. Nem bírtak ki. Akkor egyszer
jött egy B Ascona. Hátsókerék hajtás, erős kocsi, nem romlik el. Aztán valahogy
jött a szinte teljes Opel paletta. Manta, A corsa…
Technikailag is érdekeltek az autók, mindig szerettem bütykölni őket.
Cserélgettem bennük a motorokat. Az 1.6-osba beraktuk a kétezrest, majd a
2.2-est, utána a 2.4-est. Szerettem ezeket reszelgetni.
Túrában láthattunk először?
Igen, a volán mögött kezdtem 2000-ben.
Azon a télen megvettem
Dara Gabi A-s Corsáját. Ha őszinte akarok lenni, azt se tudtam, hogy mit veszek
meg, csak azt tudtam, hogy ez egy nagyon jó versenyautó és majd én nagyon gyors
leszek vele.
Az autó erős volt, csak a technikai hátterünk nem volt elég erős
hozzá.
Izzig-vérig A-s autó volt, és mint kiderült én ezt nem tudtam
fenntartani.
3 versenyre futotta abban az évben. Sőt a következő évet is ki
kellett hagynom, annyira legatyásított a Corsa.
Az azt követő évben Patyi Laci épített egy
kisáruszállítóból egy B Corsa versenyautót. Ezzel két évig versenyeztünk, én
navigáltam, Laci pedig egyre jobban vezetett. 2004-ben F2-es bajnoki címet
nyertünk és H1-ben Nemes Csabi mögött a másodikak lettünk Rallytúrában. (Idén
ugyanígy végzett Laci)
Ez idő tájt elkezdtem kicsit japánautózni, volt Mazda323, Toyota
Celica. Nagyon szerettem ezeket az összkerekes kocsikat, de ezek drágának
tűntek. Ezekkel szlalomozgattam, néha Laci Corsájával is indulgattam.
Közben épült az Ascona 400-as.
Idén év elején lett
kész.
Ralitúrában indultunk, ahol az első versenyen csapágyas lett a
motorja, a másodikon pedig totálkárosra törtük.
A következőre kibéreltem Laci
Corsáját, azzal jó eredményt értem el, Salgótarjánban pedig már az úgymond új
autóval előfutottunk. Esztergomban technikai problémáink voltak, úgy gondoltuk
befejezzük ott az évet, nem volt értelme több pénzt locsolni már ebbe az
évadba.
Ekkor beültem Busman barátom mellé a Historic bajnokságban induló
kereklámpás Ladába navigálni. Majdnem sikerült megnyernünk a bajnokságot,
technikai hiba miatt gátolt meg minket ebben.
Ez a navigátorkodás életem
egyik legnagyobb élménye volt.
Nagyon jó hangulat volt a kocsiban és nagyon
nagy szeretett fogadott bennünket a szurkolók részéről is, igazi örömautózás
volt minden méter. Meg szeretném ezt köszönni ezúton is Busmannak!
Nem gondoltál arra, hogy év elején Asconát Historic-ba építsd meg és
ott indulj vele?
Elméletileg erre épült, de aztán a cső nem felelt
meg a szabályoknak, mert mi a WRC szabvány szerinti csövet raktuk a kocsiba.
Aztán kaptunk egy telefont, hogy mégsem jó bele az új cső, hanem a régi
csőrendszert kell beépíteni.
Sajnos nem állok úgy, hogy legyen arra pénzem,
hogy egy vadonatúj csövet kivágassak egy vadonatúj autóból, ezért benne maradt a
sokkeresztes, biztonságos WRC cső, viszont így már nem tudunk vele a Historic
bajnokságban indulni :(.
A következő akadály az volt, hogy nem tudtuk megvenni hozzá az eredeti
motort, ami 12ezer euro, így egy Astra GSI motor van benne, ami tulajdonképpen
ugyanaz, amire azt mondták, hogy idén még mehetünk vele, de jövőre már
nem.
Szóval a rallytúra adta magát.
Mesélj az új kocsiról, amivel 2006-ban szeretnétek
versenyezni!
Magunk építjük ezt is mint az előzőt , de ezt már az
eredeti 1979-es homológ lap alapján az MNASZ-el folyamatosan
konzultálva.
1900 ccm-es motorja, ami kb. 130 lóerős a hátsó kereket hajtja,
természetesen sperdifis.
Minden eredeti homológ alkatrészt megvettünk hozzá, ami egy cseppet
sem volt könnyű. Nemrég jöttünk meg Németországból, az itthon nem megvehető
alkatrészeket pl. az eredeti 5 sebességes ZF 1,0
sportváltót is meghoztuk
hozzá.
Azt szeretnénk, hogy mindenből legyen tartalék a
buszban. Még egy másik bódét is becsövezünk, hogy legyen az is. De inkább ezt
kabalából tesszük, mert ami van az ritkán kell...reméljük!
Első körben még nem Wéberesre, hanem injektorosra csináljuk, szeretnénk a
megbízhatóságra rámenni. És különben is, az első autóm kicsit erősebb volt, de
hátsó kerékre elég nekem ez a 130 paci :)
Mesélj egy kicsit az első Ascona megsemmisítéséről! :)
Az volt a baj, hogy semmit nem mentünk a kocsival,
semmit nem tudtunk tesztelni. Kemény futóművel odaálltunk, ömlött az eső, nem
volt vizes gumink. Átértünk a fotocellán és egy kicsi dob után volt egy kis bal…
Nem adta ki, összezárt a sperr és kihúzták a szőnyeget. Ott volt a fa… Összetört
a szép kocsi… :(
Tervek jövőre?
Szeretnénk teljes szezont menni
Historicban ezzel az Ascona B 1900 Gr.2 autóval.
Célba is szeretnénk érni
minél többször.
Ki fog melletted ülni?
Régi barátom, "Helló" Laci. Neki is van egy gyönyörű 400-as
Mantája. Már idén is Ő ült mellettem, kapott rendesen. Talán még emlékszel a
bukásos belső videónkra, ahol az volt az első szava, mikor beestünk, hogy Úúúúú
a Rudim…
De félretéve a viccet, Ő is fanatikus, mint mi. Azt hiszem ezt csak
így lehet csinálni.
Kik a partnereitek?
Az elejétől kezdve mellettem állnak
és nagyon sokat köszönhetek nekik
a Watt 22 kft. illetve az IP PARK kft.
Nagyon kedves támogatóm és boldogok vagyunk ,hogy valaki értékeli
az
Opeles fanatizálásunkat ez pedig az Opel Gombos Kft. A
felszerelésünk a 24h kft. segítségével jut el a versenyekre, ahol Mobil
kenőanyagokat használunk.
Matador versenygumijainkat az aranyszívű Gyuszi
Vagyok szereli fel.
A versenyfelszereléseinket a Speedy kft-nél
vásároljuk.