KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Hjuszton és az Ascona...
Historic körkép
2005-11-21
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
685990996
Napi oldal:
3980
Jelenleg:
673
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Gáll Csabi
De legtöbben így ismerik: HJUSZTON
Vezet, navigál, autót épít, mindegy igazából, hogy mit csinál, de ott van a rally körül...

Hogy kerültél a rally közelébe?
Rallyongóból avanzsálódtam idáig. Érdekelt az autósport, járogattunk versenyekre. Tudod hogy van ez: otthon szögeled a vasat, indulsz szlalomokon. Majd egyre jobban belebonyolódsz és egyszer csak azt veszed észre, hogy nem szól másról az életed, csak erről. Ez a mindened. Ahogy Neked is és szerintem az olvasóid nagy részének.

Valahogy mindig Opelek körül látlak…
Kezdtük Trabival, KisPolszkival, Zsigulival. Ezek szépen fogytak el. Nem bírtak ki. Akkor egyszer jött egy B Ascona. Hátsókerék hajtás, erős kocsi, nem romlik el. Aztán valahogy jött a szinte teljes Opel paletta. Manta, A corsa…

Technikailag is érdekeltek az autók, mindig szerettem bütykölni őket. Cserélgettem bennük a motorokat. Az 1.6-osba beraktuk a kétezrest, majd a 2.2-est, utána a 2.4-est. Szerettem ezeket reszelgetni.

Túrában láthattunk először?
Igen, a volán mögött kezdtem 2000-ben.
Azon a télen megvettem Dara Gabi A-s Corsáját. Ha őszinte akarok lenni, azt se tudtam, hogy mit veszek meg, csak azt tudtam, hogy ez egy nagyon jó versenyautó és majd én nagyon gyors leszek vele.
Az autó erős volt, csak a technikai hátterünk nem volt elég erős hozzá.
Izzig-vérig A-s autó volt, és mint kiderült én ezt nem tudtam fenntartani.
3 versenyre futotta abban az évben. Sőt a következő évet is ki kellett hagynom, annyira legatyásított a Corsa.

Az azt követő évben Patyi Laci épített egy kisáruszállítóból egy B Corsa versenyautót. Ezzel két évig versenyeztünk, én navigáltam, Laci pedig egyre jobban vezetett. 2004-ben F2-es bajnoki címet nyertünk és H1-ben Nemes Csabi mögött a másodikak lettünk Rallytúrában. (Idén ugyanígy végzett Laci)

Ez idő tájt elkezdtem kicsit japánautózni, volt Mazda323, Toyota Celica. Nagyon szerettem ezeket az összkerekes kocsikat, de ezek drágának tűntek. Ezekkel szlalomozgattam, néha Laci Corsájával is indulgattam.


Közben épült az Ascona 400-as.
Idén év elején lett kész.
Ralitúrában indultunk, ahol az első versenyen csapágyas lett a motorja, a másodikon pedig totálkárosra törtük.
A következőre kibéreltem Laci Corsáját, azzal jó eredményt értem el, Salgótarjánban pedig már az úgymond új autóval előfutottunk. Esztergomban technikai problémáink voltak, úgy gondoltuk befejezzük ott az évet, nem volt értelme több pénzt locsolni már ebbe az évadba.

Ekkor beültem Busman barátom mellé a Historic bajnokságban induló kereklámpás Ladába navigálni. Majdnem sikerült megnyernünk a bajnokságot, technikai hiba miatt gátolt meg minket ebben.
Ez a navigátorkodás életem egyik legnagyobb élménye volt.
Nagyon jó hangulat volt a kocsiban és nagyon nagy szeretett fogadott bennünket a szurkolók részéről is, igazi örömautózás volt minden méter. Meg szeretném ezt köszönni ezúton is Busmannak!

Nem gondoltál arra, hogy év elején Asconát Historic-ba építsd meg és ott indulj vele?
Elméletileg erre épült, de aztán a cső nem felelt meg a szabályoknak, mert mi a WRC szabvány szerinti csövet raktuk a kocsiba. Aztán kaptunk egy telefont, hogy mégsem jó bele az új cső, hanem a régi csőrendszert kell beépíteni.
Sajnos nem állok úgy, hogy legyen arra pénzem, hogy egy vadonatúj csövet kivágassak egy vadonatúj autóból, ezért benne maradt a sokkeresztes, biztonságos WRC cső, viszont így már nem tudunk vele a Historic bajnokságban indulni :(.

A következő akadály az volt, hogy nem tudtuk megvenni hozzá az eredeti motort, ami 12ezer euro, így egy Astra GSI motor van benne, ami tulajdonképpen ugyanaz, amire azt mondták, hogy idén még mehetünk vele, de jövőre már nem.
Szóval a rallytúra adta magát.

Mesélj az új kocsiról, amivel 2006-ban szeretnétek versenyezni!
Magunk építjük ezt is mint az előzőt , de ezt már az eredeti 1979-es homológ lap alapján az MNASZ-el folyamatosan konzultálva.
1900 ccm-es motorja, ami kb. 130 lóerős a hátsó kereket hajtja, természetesen sperdifis.
Minden eredeti homológ alkatrészt megvettünk hozzá, ami egy cseppet sem volt könnyű. Nemrég jöttünk meg Németországból, az itthon nem megvehető alkatrészeket pl. az eredeti 5 sebességes ZF 1,0
sportváltót is meghoztuk hozzá.
Azt szeretnénk, hogy mindenből legyen tartalék a buszban. Még egy másik bódét is becsövezünk, hogy legyen az is. De inkább ezt kabalából tesszük, mert ami van az ritkán kell...reméljük!

Első körben még nem Wéberesre, hanem injektorosra csináljuk, szeretnénk a megbízhatóságra rámenni. És különben is, az első autóm kicsit erősebb volt, de hátsó kerékre elég nekem ez a 130 paci :)

Mesélj egy kicsit az első Ascona megsemmisítéséről! :)
Az volt a baj, hogy semmit nem mentünk a kocsival, semmit nem tudtunk tesztelni. Kemény futóművel odaálltunk, ömlött az eső, nem volt vizes gumink. Átértünk a fotocellán és egy kicsi dob után volt egy kis bal… Nem adta ki, összezárt a sperr és kihúzták a szőnyeget. Ott volt a fa… Összetört a szép kocsi… :(

Tervek jövőre?
Szeretnénk teljes szezont menni Historicban ezzel az Ascona B 1900 Gr.2 autóval.
Célba is szeretnénk érni minél többször.

Ki fog melletted ülni?
Régi barátom, "Helló" Laci. Neki is van egy gyönyörű 400-as Mantája. Már idén is Ő ült mellettem, kapott rendesen. Talán még emlékszel a bukásos belső videónkra, ahol az volt az első szava, mikor beestünk, hogy Úúúúú a Rudim…
De félretéve a viccet, Ő is fanatikus, mint mi. Azt hiszem ezt csak így lehet csinálni.

Kik a partnereitek?
Az elejétől kezdve mellettem állnak és nagyon sokat köszönhetek nekik
a Watt 22 kft. illetve az IP PARK kft.
Nagyon kedves támogatóm és boldogok vagyunk ,hogy valaki értékeli
az Opeles fanatizálásunkat ez pedig az Opel Gombos Kft. A felszerelésünk a 24h kft. segítségével jut el a versenyekre, ahol Mobil kenőanyagokat használunk.
Matador versenygumijainkat az aranyszívű Gyuszi Vagyok szereli fel.
A versenyfelszereléseinket a Speedy kft-nél vásároljuk.

Ez a hír most jelenik meg 7968. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k