LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Hjuszton és az Ascona...
Historic körkép
2005-11-21
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
770485520
Napi oldal:
90603
Jelenleg:
787
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Gáll Csabi
De legtöbben így ismerik: HJUSZTON
Vezet, navigál, autót épít, mindegy igazából, hogy mit csinál, de ott van a rally körül...

Hogy kerültél a rally közelébe?
Rallyongóból avanzsálódtam idáig. Érdekelt az autósport, járogattunk versenyekre. Tudod hogy van ez: otthon szögeled a vasat, indulsz szlalomokon. Majd egyre jobban belebonyolódsz és egyszer csak azt veszed észre, hogy nem szól másról az életed, csak erről. Ez a mindened. Ahogy Neked is és szerintem az olvasóid nagy részének.

Valahogy mindig Opelek körül látlak…
Kezdtük Trabival, KisPolszkival, Zsigulival. Ezek szépen fogytak el. Nem bírtak ki. Akkor egyszer jött egy B Ascona. Hátsókerék hajtás, erős kocsi, nem romlik el. Aztán valahogy jött a szinte teljes Opel paletta. Manta, A corsa…

Technikailag is érdekeltek az autók, mindig szerettem bütykölni őket. Cserélgettem bennük a motorokat. Az 1.6-osba beraktuk a kétezrest, majd a 2.2-est, utána a 2.4-est. Szerettem ezeket reszelgetni.

Túrában láthattunk először?
Igen, a volán mögött kezdtem 2000-ben.
Azon a télen megvettem Dara Gabi A-s Corsáját. Ha őszinte akarok lenni, azt se tudtam, hogy mit veszek meg, csak azt tudtam, hogy ez egy nagyon jó versenyautó és majd én nagyon gyors leszek vele.
Az autó erős volt, csak a technikai hátterünk nem volt elég erős hozzá.
Izzig-vérig A-s autó volt, és mint kiderült én ezt nem tudtam fenntartani.
3 versenyre futotta abban az évben. Sőt a következő évet is ki kellett hagynom, annyira legatyásított a Corsa.

Az azt követő évben Patyi Laci épített egy kisáruszállítóból egy B Corsa versenyautót. Ezzel két évig versenyeztünk, én navigáltam, Laci pedig egyre jobban vezetett. 2004-ben F2-es bajnoki címet nyertünk és H1-ben Nemes Csabi mögött a másodikak lettünk Rallytúrában. (Idén ugyanígy végzett Laci)

Ez idő tájt elkezdtem kicsit japánautózni, volt Mazda323, Toyota Celica. Nagyon szerettem ezeket az összkerekes kocsikat, de ezek drágának tűntek. Ezekkel szlalomozgattam, néha Laci Corsájával is indulgattam.


Közben épült az Ascona 400-as.
Idén év elején lett kész.
Ralitúrában indultunk, ahol az első versenyen csapágyas lett a motorja, a másodikon pedig totálkárosra törtük.
A következőre kibéreltem Laci Corsáját, azzal jó eredményt értem el, Salgótarjánban pedig már az úgymond új autóval előfutottunk. Esztergomban technikai problémáink voltak, úgy gondoltuk befejezzük ott az évet, nem volt értelme több pénzt locsolni már ebbe az évadba.

Ekkor beültem Busman barátom mellé a Historic bajnokságban induló kereklámpás Ladába navigálni. Majdnem sikerült megnyernünk a bajnokságot, technikai hiba miatt gátolt meg minket ebben.
Ez a navigátorkodás életem egyik legnagyobb élménye volt.
Nagyon jó hangulat volt a kocsiban és nagyon nagy szeretett fogadott bennünket a szurkolók részéről is, igazi örömautózás volt minden méter. Meg szeretném ezt köszönni ezúton is Busmannak!

Nem gondoltál arra, hogy év elején Asconát Historic-ba építsd meg és ott indulj vele?
Elméletileg erre épült, de aztán a cső nem felelt meg a szabályoknak, mert mi a WRC szabvány szerinti csövet raktuk a kocsiba. Aztán kaptunk egy telefont, hogy mégsem jó bele az új cső, hanem a régi csőrendszert kell beépíteni.
Sajnos nem állok úgy, hogy legyen arra pénzem, hogy egy vadonatúj csövet kivágassak egy vadonatúj autóból, ezért benne maradt a sokkeresztes, biztonságos WRC cső, viszont így már nem tudunk vele a Historic bajnokságban indulni :(.

A következő akadály az volt, hogy nem tudtuk megvenni hozzá az eredeti motort, ami 12ezer euro, így egy Astra GSI motor van benne, ami tulajdonképpen ugyanaz, amire azt mondták, hogy idén még mehetünk vele, de jövőre már nem.
Szóval a rallytúra adta magát.

Mesélj az új kocsiról, amivel 2006-ban szeretnétek versenyezni!
Magunk építjük ezt is mint az előzőt , de ezt már az eredeti 1979-es homológ lap alapján az MNASZ-el folyamatosan konzultálva.
1900 ccm-es motorja, ami kb. 130 lóerős a hátsó kereket hajtja, természetesen sperdifis.
Minden eredeti homológ alkatrészt megvettünk hozzá, ami egy cseppet sem volt könnyű. Nemrég jöttünk meg Németországból, az itthon nem megvehető alkatrészeket pl. az eredeti 5 sebességes ZF 1,0
sportváltót is meghoztuk hozzá.
Azt szeretnénk, hogy mindenből legyen tartalék a buszban. Még egy másik bódét is becsövezünk, hogy legyen az is. De inkább ezt kabalából tesszük, mert ami van az ritkán kell...reméljük!

Első körben még nem Wéberesre, hanem injektorosra csináljuk, szeretnénk a megbízhatóságra rámenni. És különben is, az első autóm kicsit erősebb volt, de hátsó kerékre elég nekem ez a 130 paci :)

Mesélj egy kicsit az első Ascona megsemmisítéséről! :)
Az volt a baj, hogy semmit nem mentünk a kocsival, semmit nem tudtunk tesztelni. Kemény futóművel odaálltunk, ömlött az eső, nem volt vizes gumink. Átértünk a fotocellán és egy kicsi dob után volt egy kis bal… Nem adta ki, összezárt a sperr és kihúzták a szőnyeget. Ott volt a fa… Összetört a szép kocsi… :(

Tervek jövőre?
Szeretnénk teljes szezont menni Historicban ezzel az Ascona B 1900 Gr.2 autóval.
Célba is szeretnénk érni minél többször.

Ki fog melletted ülni?
Régi barátom, "Helló" Laci. Neki is van egy gyönyörű 400-as Mantája. Már idén is Ő ült mellettem, kapott rendesen. Talán még emlékszel a bukásos belső videónkra, ahol az volt az első szava, mikor beestünk, hogy Úúúúú a Rudim…
De félretéve a viccet, Ő is fanatikus, mint mi. Azt hiszem ezt csak így lehet csinálni.

Kik a partnereitek?
Az elejétől kezdve mellettem állnak és nagyon sokat köszönhetek nekik
a Watt 22 kft. illetve az IP PARK kft.
Nagyon kedves támogatóm és boldogok vagyunk ,hogy valaki értékeli
az Opeles fanatizálásunkat ez pedig az Opel Gombos Kft. A felszerelésünk a 24h kft. segítségével jut el a versenyekre, ahol Mobil kenőanyagokat használunk.
Matador versenygumijainkat az aranyszívű Gyuszi Vagyok szereli fel.
A versenyfelszereléseinket a Speedy kft-nél vásároljuk.

Ez a hír most jelenik meg 8057. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k