RALLYCROSS CEZ/OB - 2025.09.06-07. - Nyirád Racing Center
Hjuszton és az Ascona...
Historic körkép
2005-11-21
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
783295945
Napi oldal:
278654
Jelenleg:
1156
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Gáll Csabi
De legtöbben így ismerik: HJUSZTON
Vezet, navigál, autót épít, mindegy igazából, hogy mit csinál, de ott van a rally körül...

Hogy kerültél a rally közelébe?
Rallyongóból avanzsálódtam idáig. Érdekelt az autósport, járogattunk versenyekre. Tudod hogy van ez: otthon szögeled a vasat, indulsz szlalomokon. Majd egyre jobban belebonyolódsz és egyszer csak azt veszed észre, hogy nem szól másról az életed, csak erről. Ez a mindened. Ahogy Neked is és szerintem az olvasóid nagy részének.

Valahogy mindig Opelek körül látlak…
Kezdtük Trabival, KisPolszkival, Zsigulival. Ezek szépen fogytak el. Nem bírtak ki. Akkor egyszer jött egy B Ascona. Hátsókerék hajtás, erős kocsi, nem romlik el. Aztán valahogy jött a szinte teljes Opel paletta. Manta, A corsa…

Technikailag is érdekeltek az autók, mindig szerettem bütykölni őket. Cserélgettem bennük a motorokat. Az 1.6-osba beraktuk a kétezrest, majd a 2.2-est, utána a 2.4-est. Szerettem ezeket reszelgetni.

Túrában láthattunk először?
Igen, a volán mögött kezdtem 2000-ben.
Azon a télen megvettem Dara Gabi A-s Corsáját. Ha őszinte akarok lenni, azt se tudtam, hogy mit veszek meg, csak azt tudtam, hogy ez egy nagyon jó versenyautó és majd én nagyon gyors leszek vele.
Az autó erős volt, csak a technikai hátterünk nem volt elég erős hozzá.
Izzig-vérig A-s autó volt, és mint kiderült én ezt nem tudtam fenntartani.
3 versenyre futotta abban az évben. Sőt a következő évet is ki kellett hagynom, annyira legatyásított a Corsa.

Az azt követő évben Patyi Laci épített egy kisáruszállítóból egy B Corsa versenyautót. Ezzel két évig versenyeztünk, én navigáltam, Laci pedig egyre jobban vezetett. 2004-ben F2-es bajnoki címet nyertünk és H1-ben Nemes Csabi mögött a másodikak lettünk Rallytúrában. (Idén ugyanígy végzett Laci)

Ez idő tájt elkezdtem kicsit japánautózni, volt Mazda323, Toyota Celica. Nagyon szerettem ezeket az összkerekes kocsikat, de ezek drágának tűntek. Ezekkel szlalomozgattam, néha Laci Corsájával is indulgattam.


Közben épült az Ascona 400-as.
Idén év elején lett kész.
Ralitúrában indultunk, ahol az első versenyen csapágyas lett a motorja, a másodikon pedig totálkárosra törtük.
A következőre kibéreltem Laci Corsáját, azzal jó eredményt értem el, Salgótarjánban pedig már az úgymond új autóval előfutottunk. Esztergomban technikai problémáink voltak, úgy gondoltuk befejezzük ott az évet, nem volt értelme több pénzt locsolni már ebbe az évadba.

Ekkor beültem Busman barátom mellé a Historic bajnokságban induló kereklámpás Ladába navigálni. Majdnem sikerült megnyernünk a bajnokságot, technikai hiba miatt gátolt meg minket ebben.
Ez a navigátorkodás életem egyik legnagyobb élménye volt.
Nagyon jó hangulat volt a kocsiban és nagyon nagy szeretett fogadott bennünket a szurkolók részéről is, igazi örömautózás volt minden méter. Meg szeretném ezt köszönni ezúton is Busmannak!

Nem gondoltál arra, hogy év elején Asconát Historic-ba építsd meg és ott indulj vele?
Elméletileg erre épült, de aztán a cső nem felelt meg a szabályoknak, mert mi a WRC szabvány szerinti csövet raktuk a kocsiba. Aztán kaptunk egy telefont, hogy mégsem jó bele az új cső, hanem a régi csőrendszert kell beépíteni.
Sajnos nem állok úgy, hogy legyen arra pénzem, hogy egy vadonatúj csövet kivágassak egy vadonatúj autóból, ezért benne maradt a sokkeresztes, biztonságos WRC cső, viszont így már nem tudunk vele a Historic bajnokságban indulni :(.

A következő akadály az volt, hogy nem tudtuk megvenni hozzá az eredeti motort, ami 12ezer euro, így egy Astra GSI motor van benne, ami tulajdonképpen ugyanaz, amire azt mondták, hogy idén még mehetünk vele, de jövőre már nem.
Szóval a rallytúra adta magát.

Mesélj az új kocsiról, amivel 2006-ban szeretnétek versenyezni!
Magunk építjük ezt is mint az előzőt , de ezt már az eredeti 1979-es homológ lap alapján az MNASZ-el folyamatosan konzultálva.
1900 ccm-es motorja, ami kb. 130 lóerős a hátsó kereket hajtja, természetesen sperdifis.
Minden eredeti homológ alkatrészt megvettünk hozzá, ami egy cseppet sem volt könnyű. Nemrég jöttünk meg Németországból, az itthon nem megvehető alkatrészeket pl. az eredeti 5 sebességes ZF 1,0
sportváltót is meghoztuk hozzá.
Azt szeretnénk, hogy mindenből legyen tartalék a buszban. Még egy másik bódét is becsövezünk, hogy legyen az is. De inkább ezt kabalából tesszük, mert ami van az ritkán kell...reméljük!

Első körben még nem Wéberesre, hanem injektorosra csináljuk, szeretnénk a megbízhatóságra rámenni. És különben is, az első autóm kicsit erősebb volt, de hátsó kerékre elég nekem ez a 130 paci :)

Mesélj egy kicsit az első Ascona megsemmisítéséről! :)
Az volt a baj, hogy semmit nem mentünk a kocsival, semmit nem tudtunk tesztelni. Kemény futóművel odaálltunk, ömlött az eső, nem volt vizes gumink. Átértünk a fotocellán és egy kicsi dob után volt egy kis bal… Nem adta ki, összezárt a sperr és kihúzták a szőnyeget. Ott volt a fa… Összetört a szép kocsi… :(

Tervek jövőre?
Szeretnénk teljes szezont menni Historicban ezzel az Ascona B 1900 Gr.2 autóval.
Célba is szeretnénk érni minél többször.

Ki fog melletted ülni?
Régi barátom, "Helló" Laci. Neki is van egy gyönyörű 400-as Mantája. Már idén is Ő ült mellettem, kapott rendesen. Talán még emlékszel a bukásos belső videónkra, ahol az volt az első szava, mikor beestünk, hogy Úúúúú a Rudim…
De félretéve a viccet, Ő is fanatikus, mint mi. Azt hiszem ezt csak így lehet csinálni.

Kik a partnereitek?
Az elejétől kezdve mellettem állnak és nagyon sokat köszönhetek nekik
a Watt 22 kft. illetve az IP PARK kft.
Nagyon kedves támogatóm és boldogok vagyunk ,hogy valaki értékeli
az Opeles fanatizálásunkat ez pedig az Opel Gombos Kft. A felszerelésünk a 24h kft. segítségével jut el a versenyekre, ahol Mobil kenőanyagokat használunk.
Matador versenygumijainkat az aranyszívű Gyuszi Vagyok szereli fel.
A versenyfelszereléseinket a Speedy kft-nél vásároljuk.

Ez a hír most jelenik meg 8071. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k