Kazár Mikiék folyamatosan gyorsulnak és a dobogón is egyre feljebb kapaszkodnak. Bükfürdőn egészen a legfelső fokáig jutottak, és bár csak 7 tizeddel, de nyerték az abszolút értékelést! Hogy mennyi is ez a 7 tizedmásodperc és hogyan jutottak idáig, arról Mikivel beszélgettem.
Kipihented már magad? Feldolgoztad már a végeredményt?
Igen, már kipihentem magam, de hogy feldolgoztam volna, azt azért még nem mondanám! Egyre több információ van már a kezemben, egész délelőtt ezzel foglalkoztam otthon, kiszámolgattam mindent…
Mire jutottál?
22,7 méterrel nyertünk! Forma-1-es futamon ez 5 kocsihosszt jelent és ott nem is mondják rá, hogy szoros verseny lett volna, nem?
Hogy kezdődött a futam?
Asi segítségével sikerült nagyon jól beállítanunk az autót, és nagyon jól felkészültünk a száraz pályákra… majd persze jött az eső. Az első körben nagyon szoros volt minden. A 4-es rajtszámnak köszönhetően mi is nagyon az elején mentünk, és szinte még mi is csak takarítottuk a pályákat. Az első kör végén az abszolút hetedik helyen álltunk, és mindössze 6 másodpercre volt a második hely.
A második kört a káldi gyorson kezdtük, ahová mi nagyon jó gumiválasztással mentünk ki. Négy nyitott gumival vágtunk neki, és nekem ez a sáros murva olyan, mint a hó! Itt rögtön sikerült egy abszolút időt autóznunk, 17 másodperccel jobbat, mint amit Asiék mentek. Ezzel az eredménnyel mi egy gyorsasági alatt felugrottunk a hetedik helyről a harmadikra, sőt, úgy a harmadik helyre, hogy az első helyezéstől is csak 3,7 másodpercre voltunk. Itt mi beleugrottunk a versenybe!
Korábban is mondtad már, hogy hóban sokat autóztál, most ennek volt köszönhető ez a szenzációs előrelépés?
Igen, konkrétan ennek! Káldon én teljesen elmebeteg stílusban - de pontosan - kezdtem el menni és ez meg is hozta az eredményét.
Visszaugrottunk a versenybe, megnőtt az önbizalmunk.
Hosszúperesztegen ugyan kaptunk három másodpercet Asitól, de az inkább annak volt köszönhető, hogy ő előtte még nem volt Herczig Norbi, elénk meg már kiugrott az út közepére, lassítottunk, és csak a kanyar végén láttuk, hogy nem az út kellős közepén állnak, meg ott már mutatták az OK táblát… szerintem ott ennek volt köszönhető az a három másodperc.
Söptére bevállaltuk, hogy két pótkerékkel mentünk ki, de bíztunk abban, hogy jó lesz ez így. A két zárt gumi elől valami hihetetlen volt! Tényleg hihetetlen! Olyan féktávokat lehetett vele venni! Ezzel még nagyot ugrottunk előre az eredménylistán, és elsők lettünk.
Milyen volt úgy lepihenni szombaton, hogy másnap mindenki mögötted fog autózni?
Engem ez egyáltalán nem zavart! Odaálltam az első gyors rajtjába, és arra gondoltam, hogy olyan, mintha harmadiknak rajtolnék. Ezt végiggondoltam és nem foglalkoztam vele tovább, de végül is a rajtban úgyis mindig egyedül áll az ember, nem? :-)
Második napi folytatás?
Az első körben elég húzósakat jöttünk szerintem, így mi nem voltunk megijedve, de mindenki azt hitte, hogy vissza fogják venni tőlünk a vezető pozíciót. Én meg mondtam, hogy várjunk már azzal! Az első kör végén még mindig mi vezettünk, 10 másodperccel álltunk Asiék előtt, majd következett a második kör, ahol hibáztam egy kicsit. Felraktuk a zárt gumikat, aminek nincs oldaltartása és én ezt egyszerűen elfelejtettem és tolatnunk kellett kétszer is. A szelestei gyors után már csak 2 és fél másodpercre volt mögöttünk Asi, majd jött megint a söptei pálya. Elmebeteg módon át bírtam nyomni újra, megint adtunk 4,9-et Asiéknak... Végig ez volt, hogy eltávolodtunk Asitól, visszajött, megint eltávolodott... A legizgalmasabb verseny volt! Nándi épp az előbb hívott és azt mondta, hogy nem volt még ilyen, hogy ha megy egy bajnokságban S2000-es, R4-es és célba is érnek, akkor egy N4-es nyerjen! Szerinte ez egyedülálló! Nagyon örülök, hogy megmaradt az előnyünk és sikerült az első helyen zárnunk ezt a futamot!
Láttam, hogy a célban nagyon vidámak voltatok, Asiékkal karöltve. Szerinted is tényleg őszinte volt Asi mosolya? :-)
Őszinte, persze! :-)
Ő bajnok akar lenni, és ő most ezzel nagyon nagy lépést tett a cél elérésének érdekében. Asi célja az volt, hogy jöjjek be második helyre, hogy minél több pontot tudjunk rabolni Bútorék elől. Végül én nyertem, de sok-sok pontot vittünk el együtt! :-)
Hogyan tetszett a Bükfürdő Rallye?
A verseny nagyon jó volt, Markó Tibi nagyon ügyesen összerakta ezt, és az is sokat elárul, hogy senki nem kapott defektet, senkinek nem volt a pálya minőségéből adódó technikai problémája, és ez egyúttal még jobban emeli az értékét a dolgoknak, hiszen nem azon múlt a végeredmény, hogy a pályák állapotából adódóan kipotyog a fele mezőny!
Ennek tükrében, hogyan várod a folytatást?
Irány Veszprém, aztán majd meglátjuk!
Nagyon fontos még, és ezt feltétlenül írd le, kérlek:
Nándival együtt nagyon köszönjük azt a rengeteg szurkolást, amit kapunk és amivel lépten nyomon találkozunk!
A partnereinknek óriási köszönet jár azért, mert lehetőséget adtak céljaink eléréséhez!
Asinak, Zsuzsinak, a csapatnak, a szervizeseknek az elmondhatatlanul sok segítséget!
Mindenkinek hatalmas köszönet jár, aki bízott bennünk!
És persze Vezérünknek, aki kitalálta, hogy üljek eggyel odébb, mint a moziban... :)