Hodula ERC-ben kocsizik
VFTS helyett A csoportos Mitsubishivel
2008-02-22
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765698572
Napi oldal:
7520
Jelenleg:
994
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Hodula Misiről évek óta semmi hír. Február első hétvégéjén azonban előbújt eddigi rejtekéből, sőt, az is kiderült, hogy nagy tervei vannak az idei évre - külföldön…

- Miért voltál ennyire eltűnve?
- Valóban eltűntem két évre, de ennek semmi más oka nem volt, csak az anyagiak.

- Az, hogy most feltűntél, ez azt jelenti, hogy kezd összeállni az anyagi háttered és esetleg láthatunk gyakrabban is?
- Mindenféleképpen szeretnék idén már versenyezni. Ez a két év eltűnés, mint ahogy az imént említettem, csak az anyagiaknak volt köszönhető. Most, hogy a 33. életévemet lassan betöltöm, kellett húznom egy vonalat, hogy mit helyezek előtérbe. Szerettem volna már egy saját műhelyt meg egy saját házat, ami az elmúlt két évben sikerült is. Most úgy érzem már, hogy dolgozhatok azon, hogy megteremtsem a versenyzésnek is az anyagi feltételeit, amin most gőzerővel az elmúlt egy hónapban elkezdtünk dolgozni.

- Ez idő alatt az autóversenyhez nem is volt közöd?
- Tavaly annyi volt, hogy a 2004 végén vásárolt N-es Mitsubishiből időközben még belefért, hogy egy A-s autót építsünk. Ez tavaly már elkészült, és a 2007-es Veszprém Rallye-ra volt kiadva bérbe, ott voltak az első kilométerei. Mint A-s autó, nagyon jól vizsgázott. Most már én is ki szerettem volna próbálni, mert nem mentem még vele.

- Ez az autó az, amivel a Kétpó Rallye-n mentél?
- Igen.

- Mit lehet tudni erről az autóról? Mondj néhány műszaki adatot, ugyanis azt csiripelték nekem a verebek, hogy te ugye magasan megnyerted ezt a Ketpó Rallye-t, de mivel úgy gondoltad, hogy nagyon erős volt a te autód a mezőnyhöz képest, ezért lemondanál az első helyről, ugyanis nem érezted volna fairnek. Ez így volt?
- Igen, ez valóban így volt, de hát ez nem csak azért volt, mert nagyon erős volt az autóm, hanem amúgy is. Attól függetlenül, hogy második éve semmiféle versenyzői licenszem nem volt, akkor is úgy éreztem, hogy ez egy teljesen amatőr derbi, én meg csak eltöltöttem itt "profi szinten" ebben a szakmában és nem éreztem volna fairnek, hogy én most odamegyek egy amatőr versenyre egy ilyen szintű autóval és elhozom vigyorogva az első helyet.

- Mikor láthatunk legközelebb a pályán?
- Nagyon erősen dolgozunk rajta, hogy március 14 és 16 között az Euro-Rally Challenge keretein belül Hollandiában el tudjunk rajtolni. Ez még nem 100 százalék, hogy megvalósul, de a következő verseny az április, szintén az Euro-Rally Challenge keretein belül, ott már mindenféleképpen menni szeretnék.

- Itthon nem is fogsz vele indulni a hazai bajnokságban?
- Konkrét terveim a hazai bajnokságra nincsenek. Maximum annyi, ha az anyagiak megengedik, akkor valamelyik nyári futamra el tudok menni. Az Euro-Rally Challenge úgy néz ki, hogy március, április, május, utána egy nyári szünet következik, majd szeptember, október, november.

- Ezek aszfaltos vagy murvás versenyek?
- Aszfaltosak. Holland, német és belga futamok, az ottani országos bajnokság keretein belül rendezik meg és ebben az a jó, hogy mindent engednek menni a WRC-től az A-s-ig, az új R-csoportig, N-ig meg a H-csoportig mindenki mehet.

- Azért ezzel az autóval több bajnokságban is elindulhattál volna. Miért pont ezt választottad ki?
- Mikor végül is felfüggesztettem a versenyzői pályafutásomat 2005-ben, már akkor is év végén egy Semperit Rallye-t mentünk és nekem a külföldi, bár nem is ez a legjobb szó, inkább idegen versenyek nagyon megtetszettek, amik már nem ezeken a megszokott Rally1-es pályákon zajlanak, amiken a tizenötödik, huszadik éve ugyanazok a gyorsasági szakaszok vannak. Az idegen pályák, idegen versenyek sokkal nagyobb kihívást, motivációt jelentenek számomra, mint a sajnos itthon már évtizedek óta megrendezett gyorsasági szakaszok, amit minden versenyző kívülről tud. Tréningezni a versenyekre már nagyon nem kell, mert sok minden nem változik sajnos.

- Az első még kérdéses, de hat futamot mondtál. A többi öt futamon biztos, hogy el fogsz indulni?
- Azokon mindenféleképpen szeretnénk elindulni, bár biztos az csak tudod micsoda... Lényeg, hogy a terveink között szerepel, hogy menjünk és azért is muszáj menni, ha már tényleg komolyan elkezdem csinálni, mert egy versenyt lehet mínuszolni. A második versenyre, ha már nem megyünk oda, akkor már ki is zártak a kupasorozatból. Épp ezért, azok között, akik ebben a sorozatban indulnak, van egy megállapodás, hogy mind a hat versenyen a lehetőségeinkhez képest megpróbálunk elindulni. A német, belga meg a holland pályák, teljesen idegen helyszínek lesznek, nagyon várom már, megmondom őszintén. Annyi a problémám, hogy elég későn értesültem erről a sorozatról. Ugyan időben meg volt hirdetve, csak én maradtam le kicsit róla. Durván egy hónapja vettem fel a kapcsolatot a kinti rendezővel. Azóta már váltottunk 10-15 e-mailt, de most már regisztrálva is vagyok erre a sorozatra, fenn is vagyok a nevezési listájukon. A technikai és logisztikai hátterünk kompletten megvan, holnap reggel tudnánk indulni, most már tényleg csak az anyagi feltételeket kellene megteremteni ehhez az egészhez.

- Te vagy az egyetlen magyar aki elindul?
- Tudtommal sajnos még csak én vagyok.

- A H-csoportos VFTS-es, csapatós brigádból nagyjából egy időben váltott mindenki erre a Mitsubishire.
- Én kezdtem, aztán jött a hullám, a Matics, Pető, Osváth...

- Nem hiányzik? Én megértem, hogy nagy autó, meg szponzornak talán jobb, és ilyenek, de nem hiányzik a Ladával csapatás?
- Nagyon hiányzik, megmondom őszintén, de leginkább egy derbin a nézők. Ez nagyon hiányzik, de olyan szinten viszont a Zsigulizás nem hiányzik, hogy nagyon sok Ladát készítek fel a versenyre, az öcsémtől kezdve van itt még 4-5 barátom, akik az amatőrsorozatokban részt vesznek és mindenkinek az autóját én javítom. Köszönöm is nekik a bizalmat ezért. Hetente 2-3 Ladában ülök. Ezeket folyamatosan próbálom, tesztelem és így a Zsigulis dolog megmaradt a kezemben és nem felejtettük el a Zsigulis fílinget. Semmi extra oka nem volt a váltásnak, csak nagyon-nagyon költségessé vált a Zsigulizás is.
A Mitsubishit nem tudjuk alapul venni, mert a Mitsubishi azért valamilyen szinten drágább, csak annyival nem drágább, hogy érdemes lett volna tovább Ladázni.

Ez a hír most jelenik meg 7111. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k