Hogy felálljanak a nézők...
Bútor Robi - VFTS - előfutás
2009-03-30
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
783973252
Napi oldal:
131177
Jelenleg:
2036
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Bútor Robinak elkészült a VFTS-e. Az egri futamon biztosan ezzel az autóval indul a népszerű gödöllői pilóta

- Itt van az autó, nagyon csinos - volt egy kis dilemmád még, hogy versenyben vagy előfutóként. A nevezési listán a H csoportban nem látom a neved a versenyben - ezek szerint eldőlt...
- Igen, eldőlt. Ott van a nevem, csak a a lista elején. A 00-ás rajtszám jutott nekünk. Én hosszú évődés után döntöttem úgy, hogy jobb lesz ez így, Vili pedig egy percig sem hezitált, ő az első pillanattól kezdve azt mondta, hogy csakis előfutóként kell nekünk itt menni. Meggyőzött.
Így legalább a WRC-k előtt mehetünk, felvezethetjük a mezőnyt és bízom benne, hogy meg tudjuk hozni a nézők kedvét, míg a WRC-k megérkeznek. Picit tét nélküli a dolog, de nyugodtabban tudunk majd szórakoztatni és szórakozni.

Ha élesben mentünk volna, biztos komolyabban vesszük, mert nem nagyon szeretek magyarázkodni, nem is nagyon szoktam. Ha az ember versenyben van - függetlenül attól, hogy H csoport, vagy WRC - mindig győzni akar. Mi most előfutunk, így nekünk ez teljesen lényegtelen. Két dolgunk lesz: egyrészt a mezőny számára biztosítani a tiszta pályát, és ha problémát tapasztalunk, akkor a STOP beíróban azt jelezzük majd, másrészt pedig tényleg az, hogy felállítsuk az embereket a domboldalon, hogy várják a mezőnyt.

Remélem, mindkét dolog jól sikerül majd - annak ellenére, hogy a hógumis projektemet picit félre kellett tennem, mert ezeken a hosszú utakon lehetetlen hógumival menni. Nem szeretnék minden méteren defektet kapni, és emiatt esetleg hibázni is, úgyhogy egy félig slick Yokohama gumi mellett döntöttünk, ami azért egy picit slick-es hatású mégis sokkal jobban csúszik, úgyhogy bízom benne, hogy ezzel megfelelően gyorsan, de látványosan tudunk majd menni.

- Az autón kevés matrica van, és ezt nem hagyhatjuk szó nélkül...
- Igen, az idei évben már gyakorlatilag saját zsebből autózunk, de van mellettünk azért egy-két cég, akik már korábban is támogattak bennünket - bár a költségvetésünk nagyságrendje az eddigiek majdnem csak tizede nagyjából. Ezt ezek a régebbi partnerek is szívesen vállalták és a régi együttműködésünkre való tekintettel nem jelent problémát nekik. Itt szeretném nekik nagyon megköszönni, mert a versenyzésünk színvonala most sem lesz egyszerű.

Ha valaki azt gondolja, hogy Ladával mennyire olcsó menni, azt ki kell, hogy ábrándítsam: nem az. Főleg, ha az ember profin, és minőségien szeretné csinálni. Most az autó például teljesen fel lett újítva, gyakorlatilag minden nullkilométeres, sőt, még fejleszteni is tudtunk: szervokormányos lett: egy nagyon szuper hidro-kézi került bele. Vastag tengelyek, nagy teherbírású differenciálmű, hatsebességes váltó - azt gondolom, hogy egészen új lett az autó.

Az autó tényleg makulátlan!
Ez ugyanaz az exBusman féle piros-ezüst VFTS, ugye?
Igen! Kapott egy új fényt és Szabó Attila gondoskodó kezei rakták össze újra. A képekből is tökéletesen látszik az, ami élőben még inkább szembetűnő: az autó gyönyörű! Nagyon rég dolgoztam ennyire profi és odaadó csapattal. Külön köszönet az egész történetért Busmannak!

- Az aszfaltos, vagy a murvás versenyek, esetleg mindkettő szóba jön majd idén?
- Murva verseny csak kettő lesz idén, abból az egyik a Veszprém Rali, ami szerintem nem ennek az autónak való - ez tényleg gyönyörű, ha valaki megnézi közelebbről, meg fogja érteni... Gyakorlatilag hibátlan, amit nem szeretnék egy lőtéri gyorson bevetni. Láttam egy-két Ladát a Mikulás Rali után, hogy hogy néztek ki - ez az autó nem érdemli azt a sorsot, és nekem nincs szívem ott tönkretenni. Így az egyik murva kiesett.
A másik pedig a Nyirád Rali - meg fogom nézni a pályákat, hogy milyen a minőségük. Ha jók, és nem bántják az autót, akkor azon mindenképpen elgondolkodom, de elsősorban most az aszfalt jöhet csak szóba.

- Azért az utolsó pillanatban is dolgoztál és dolgozol azon, hogy élesben és más autóval is mehess idén - hogy állnak a terveid?
- Tavaly szeptemberben befejeződött az év. 2008 októberében kezdtük el szervezni az idei évet, mikor hazajöttünk Svájcból. A Suzuki csak nemrég adott választ, illetve nemet, így az idő rövidsége miatt nem kockáztattuk meg, nem vállaltuk be az idei évet, mert semmiképpen nem szeretnék gyors és felelőtlen döntéseket hozni, mert nem nagyon szeretem a kudarcot. Szeretnék egy nagyon profi, szuper csapatban versenyezni, ezért úgy döntöttünk, hogy ezt a szervezkedést idénre kihagyjuk, és jövőre rajtolunk majd újra élesben.

Ennek ellenére március elején még jött egy ajánlat egy külföldi csapattól, egy S2000-es autóra. Ez úgy nézett ki, hogy a költségvetésnek a nagyon kis része maradt volna csak ránk, tehát szponzorokkal együtt lehetett volna kapni egy S2000-es autót, és csak egy nagyon kis részét kellett volna állnunk.
Vegyes szereplés lett volna: két-két futam Magyarországon, illetve Lengyelországban és egy pár futam a cseh- valamint a szlovák bajnokságban.
Sajnos ez két hét tárgyalás után meghiúsult - hozzáteszem, hogy nem miattunk, mert mi abszolút készen álltunk arra, hogy elvállaljuk, és az anyagi hátterével is rendelkeztünk volna. Sajnos a szervező részéről: az utolsó pillanatban visszalépett egy támogató, és ezért hiúsult meg a program. De idén talán ezt jobban elő tudjuk készíteni, és akkor jövőre lehet ez egy alternatíva.

Ha ez bizonytalan lesz, vagy úgy tűnik, hogy nem lesz realistás, akkor építeni fogunk egy új N4-es autót és egy teljes magyarországi szezont vagy egy IRC-n állunk majd rajthoz, attól függően, hogy hogyan változik majd a magyar autósport helyzete. Erre még egy pár hónapot várunk, utána teljesen eldönthető lesz, hogy mi a jó irány.

- Navigátor?
- Alapjában Vilivel és a VFTS-sel tervezzük az évet. Tavaly csak egy versenyen tudtunk együtt menni, a Mikulás Ralin, ahol nagyon jól éreztük magunkat. Az egy jóízű szórakozás volt, megpróbáltuk a nézőket szórakoztatni - ez szerintem sikerült is. Mindkettőnken nagyon bejött a Mitsubishi, mert nagyon erős volt, és a murván pedig főleg tetszett - szuper kis autó volt, élveztük az első perctől az utolsóig.

Miskolcon azonban nem Vilivel megyek, mert elmondása szerint az elmúlt 10 évben egyetlen fiának egyetlen ballagására sem tudott elmenni, mert mindig velem kellett versenyeznie... Miskolcra kimenőt kapott - annál is inkább, hogy most nincsen tétje a dolognak.
Egy sztár navigátorral fogok a Miskolc Ralin indulni, akinek a személye még titkos, de a duen.hu-n időben közzétesszük... :)

Drift a VFTS-el a RallyShow-n


Ez a hír most jelenik meg 9663. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k