Hogy felálljanak a nézők...
Bútor Robi - VFTS - előfutás
2009-03-30
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
686940135
Napi oldal:
92412
Jelenleg:
1306
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Bútor Robinak elkészült a VFTS-e. Az egri futamon biztosan ezzel az autóval indul a népszerű gödöllői pilóta

- Itt van az autó, nagyon csinos - volt egy kis dilemmád még, hogy versenyben vagy előfutóként. A nevezési listán a H csoportban nem látom a neved a versenyben - ezek szerint eldőlt...
- Igen, eldőlt. Ott van a nevem, csak a a lista elején. A 00-ás rajtszám jutott nekünk. Én hosszú évődés után döntöttem úgy, hogy jobb lesz ez így, Vili pedig egy percig sem hezitált, ő az első pillanattól kezdve azt mondta, hogy csakis előfutóként kell nekünk itt menni. Meggyőzött.
Így legalább a WRC-k előtt mehetünk, felvezethetjük a mezőnyt és bízom benne, hogy meg tudjuk hozni a nézők kedvét, míg a WRC-k megérkeznek. Picit tét nélküli a dolog, de nyugodtabban tudunk majd szórakoztatni és szórakozni.

Ha élesben mentünk volna, biztos komolyabban vesszük, mert nem nagyon szeretek magyarázkodni, nem is nagyon szoktam. Ha az ember versenyben van - függetlenül attól, hogy H csoport, vagy WRC - mindig győzni akar. Mi most előfutunk, így nekünk ez teljesen lényegtelen. Két dolgunk lesz: egyrészt a mezőny számára biztosítani a tiszta pályát, és ha problémát tapasztalunk, akkor a STOP beíróban azt jelezzük majd, másrészt pedig tényleg az, hogy felállítsuk az embereket a domboldalon, hogy várják a mezőnyt.

Remélem, mindkét dolog jól sikerül majd - annak ellenére, hogy a hógumis projektemet picit félre kellett tennem, mert ezeken a hosszú utakon lehetetlen hógumival menni. Nem szeretnék minden méteren defektet kapni, és emiatt esetleg hibázni is, úgyhogy egy félig slick Yokohama gumi mellett döntöttünk, ami azért egy picit slick-es hatású mégis sokkal jobban csúszik, úgyhogy bízom benne, hogy ezzel megfelelően gyorsan, de látványosan tudunk majd menni.

- Az autón kevés matrica van, és ezt nem hagyhatjuk szó nélkül...
- Igen, az idei évben már gyakorlatilag saját zsebből autózunk, de van mellettünk azért egy-két cég, akik már korábban is támogattak bennünket - bár a költségvetésünk nagyságrendje az eddigiek majdnem csak tizede nagyjából. Ezt ezek a régebbi partnerek is szívesen vállalták és a régi együttműködésünkre való tekintettel nem jelent problémát nekik. Itt szeretném nekik nagyon megköszönni, mert a versenyzésünk színvonala most sem lesz egyszerű.

Ha valaki azt gondolja, hogy Ladával mennyire olcsó menni, azt ki kell, hogy ábrándítsam: nem az. Főleg, ha az ember profin, és minőségien szeretné csinálni. Most az autó például teljesen fel lett újítva, gyakorlatilag minden nullkilométeres, sőt, még fejleszteni is tudtunk: szervokormányos lett: egy nagyon szuper hidro-kézi került bele. Vastag tengelyek, nagy teherbírású differenciálmű, hatsebességes váltó - azt gondolom, hogy egészen új lett az autó.

Az autó tényleg makulátlan!
Ez ugyanaz az exBusman féle piros-ezüst VFTS, ugye?
Igen! Kapott egy új fényt és Szabó Attila gondoskodó kezei rakták össze újra. A képekből is tökéletesen látszik az, ami élőben még inkább szembetűnő: az autó gyönyörű! Nagyon rég dolgoztam ennyire profi és odaadó csapattal. Külön köszönet az egész történetért Busmannak!

- Az aszfaltos, vagy a murvás versenyek, esetleg mindkettő szóba jön majd idén?
- Murva verseny csak kettő lesz idén, abból az egyik a Veszprém Rali, ami szerintem nem ennek az autónak való - ez tényleg gyönyörű, ha valaki megnézi közelebbről, meg fogja érteni... Gyakorlatilag hibátlan, amit nem szeretnék egy lőtéri gyorson bevetni. Láttam egy-két Ladát a Mikulás Rali után, hogy hogy néztek ki - ez az autó nem érdemli azt a sorsot, és nekem nincs szívem ott tönkretenni. Így az egyik murva kiesett.
A másik pedig a Nyirád Rali - meg fogom nézni a pályákat, hogy milyen a minőségük. Ha jók, és nem bántják az autót, akkor azon mindenképpen elgondolkodom, de elsősorban most az aszfalt jöhet csak szóba.

- Azért az utolsó pillanatban is dolgoztál és dolgozol azon, hogy élesben és más autóval is mehess idén - hogy állnak a terveid?
- Tavaly szeptemberben befejeződött az év. 2008 októberében kezdtük el szervezni az idei évet, mikor hazajöttünk Svájcból. A Suzuki csak nemrég adott választ, illetve nemet, így az idő rövidsége miatt nem kockáztattuk meg, nem vállaltuk be az idei évet, mert semmiképpen nem szeretnék gyors és felelőtlen döntéseket hozni, mert nem nagyon szeretem a kudarcot. Szeretnék egy nagyon profi, szuper csapatban versenyezni, ezért úgy döntöttünk, hogy ezt a szervezkedést idénre kihagyjuk, és jövőre rajtolunk majd újra élesben.

Ennek ellenére március elején még jött egy ajánlat egy külföldi csapattól, egy S2000-es autóra. Ez úgy nézett ki, hogy a költségvetésnek a nagyon kis része maradt volna csak ránk, tehát szponzorokkal együtt lehetett volna kapni egy S2000-es autót, és csak egy nagyon kis részét kellett volna állnunk.
Vegyes szereplés lett volna: két-két futam Magyarországon, illetve Lengyelországban és egy pár futam a cseh- valamint a szlovák bajnokságban.
Sajnos ez két hét tárgyalás után meghiúsult - hozzáteszem, hogy nem miattunk, mert mi abszolút készen álltunk arra, hogy elvállaljuk, és az anyagi hátterével is rendelkeztünk volna. Sajnos a szervező részéről: az utolsó pillanatban visszalépett egy támogató, és ezért hiúsult meg a program. De idén talán ezt jobban elő tudjuk készíteni, és akkor jövőre lehet ez egy alternatíva.

Ha ez bizonytalan lesz, vagy úgy tűnik, hogy nem lesz realistás, akkor építeni fogunk egy új N4-es autót és egy teljes magyarországi szezont vagy egy IRC-n állunk majd rajthoz, attól függően, hogy hogyan változik majd a magyar autósport helyzete. Erre még egy pár hónapot várunk, utána teljesen eldönthető lesz, hogy mi a jó irány.

- Navigátor?
- Alapjában Vilivel és a VFTS-sel tervezzük az évet. Tavaly csak egy versenyen tudtunk együtt menni, a Mikulás Ralin, ahol nagyon jól éreztük magunkat. Az egy jóízű szórakozás volt, megpróbáltuk a nézőket szórakoztatni - ez szerintem sikerült is. Mindkettőnken nagyon bejött a Mitsubishi, mert nagyon erős volt, és a murván pedig főleg tetszett - szuper kis autó volt, élveztük az első perctől az utolsóig.

Miskolcon azonban nem Vilivel megyek, mert elmondása szerint az elmúlt 10 évben egyetlen fiának egyetlen ballagására sem tudott elmenni, mert mindig velem kellett versenyeznie... Miskolcra kimenőt kapott - annál is inkább, hogy most nincsen tétje a dolognak.
Egy sztár navigátorral fogok a Miskolc Ralin indulni, akinek a személye még titkos, de a duen.hu-n időben közzétesszük... :)

Drift a VFTS-el a RallyShow-n


Ez a hír most jelenik meg 9563. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k