Holczer szerint...
2008-07-01
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765698569
Napi oldal:
7517
Jelenleg:
995
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Ha marad a szembenállás, és egyes egyéni érdekek érvényre juttatása érdekében folytatódik a háború, akkor sajnos rövid időn belül búcsút inthetünk az autósportnak!

Voltak RSB tagok, akik már korábban megszólaltak a lemondások témakörében. Holczer Dániel még nem nyilatkozott a kialakult helyzetről. Ezúttal őt faggattuk.

Sajnos 2007 januárja óta igazán sok minden nem változott. Talán annyi, hogy jelenleg soha nem látott mélyponton van az MNASZ, és haladéktalanul változásokra van szükség. Persze lehetne itt újjal mutogatni, hogy a kialakult helyzetért ki a felelős, de nem hiszem, hogy ez célra vezető lenne. Előre kell nézni, és a jövőt kell építeni. Én a magam részéről bízom benne, hogy minden MNASZ tag felfogta végre, hogy milyen helyzetbe került az autósport, és azt is, hogy a soron következő közgyűlésnek mekkora a jelentősége. A 24. órában vagyunk, és minden érintettnek félre kell tennie a személyes ambícióit ahhoz, hogy megoldást találjunk a jelenlegi helyzetre. Anno néhány évvel ezelőtt azt mondtam, hogy mi magunk okozhatjuk az autósport halálát, és most sajnos azt kell, hogy mondjam igazam lett. A korábbi gondolataimat most kiegészíteném azzal, hogy az autósport megmentői is csak mi magunk lehetünk. Nem szeretnék túlságosan szentimentális lenni, de úgy gondolom, hogy az, aki igazán szereti az autósportot, és azt fontosnak is tartja, képes kell, hogy legyen elengedni a bársonyszéket a változások érdekében. Az elmúlt néhány hónapban elindult egyfajta közeledés, ami talán előbb utóbb célra vezető is lehet, ha megtalálja a tagság azt a vezéregyéniséget, akinek bizalmat szavaz, és felruházza azzal a rendkívül felelősségteljes jogkörrel, hogy kivezesse az MNASZ-t a jelenlegi válságos helyzetéből. Ha marad a szembenállás, és egyes egyéni érdekek érvényre juttatása érdekében folytatódik a háború, akkor sajnos rövid időn belül búcsút inthetünk az autósportnak!

Mi lehet a megoldás?
Megoldást csak alapvető változások hozhatnak. Meggyőződésem, hogy csak a két évvel ezelőtti analógia mára továbbfejlesztett változata vezethet ki a jelenlegi állapotból. Szükség van egy olyan elnökre, aki ismeri az MNASZ szervezeti felépítését, és képes koordinálni egy komoly üzletemberekből álló elnökség munkáját. Az elnökség kizárólagos feladata a bajnokságok lebonyolításához és az MNASZ működtetéséhez szükséges anyagi források előteremtése kell, hogy legyen. A sportszakmai munka a szakági bizottságokban kell, hogy történjen, hiszen a szakági bizottságok feladata az adott szakág bajnokságainak, versenyeinek koordinálása, azok lebonyolításának ellenőrzése. A szakágak önállóan meg kell, hogy tudjanak birkózni a sportszakmai -, és a gazdasági feladatokkal, és nincs szükség további fórumokra. A szakágak gazdálkodásának ellenőrzésére szerintem, egy belső ellenőrzési és gazdasági tanácsadó bizottságot kell létrehozni, amely azon túl, hogy ellenőrzi a gazdálkodást, segíti is az adott szakág gazdasági tevékenységét, sőt szükség esetén jogsegélyt is biztosít. Ezzel gyakorlatilag a szövetség apparátusa, valamint a költség igény is csökkenhet. Ha egy üzletemberekből álló elnökség képes megteremteni a szükséges anyagi bázisokat, akkor ez a rendszer működőképes. Ez szerintem ennyire egyszerű.

Sportszakma?
Igen. Tudomásul kell venni, hogy felnőtt egy generáció, és most már ő rajtuk a sor. A jelenleg sportszakmával foglalkozó sportvezetőknek sürgősen gondoskodniuk kellene az utánpótlásról, és el kell gondolkodniuk saját maguk utódlásáról. Ez mintha a görcsös székhez ragaszkodás közepette az elmúlt évtizedekben elkerülte volna az érintettek figyelmét, és ezt a szemrehányást a volt és a jelenlegi elnök is megérdemli… Bár megkockáztatom, hogy ez a múltban egyfajta koncepció is lehetett, hogy a pozícióba jutott emberek "kiirtsanak" maguk körül mindenkit, saját egyéni ambícióik megvalósítása érdekében. Meg kell, hogy fiatalodjon a Sportbírói Bizottság, meg kell, hogy fiatalodjon a Felügyelői Bizottság és az Etikai Bizottság is. Átszervezésre van szükség a Technikai Bizottságban, hiszen külsős vállalkozásként egy ilyen szervezet sokkal hatékonyabban tudná ellátni a feladatát. Egyszóval valamiféle vérátömlesztésre van szüksége szövetségünknek az életben maradáshoz, de ehhez jó néhány embernek mennie kell!

Média?
Elkezdtünk járni egy úton, és úgy tűnik jó az irány. Talán egységes lehet újra az autósport médiája, ha mindenki felfogja végre, hogy ennek mekkora a jelentősége. Nagyon fontos, hogy ezen a területen mindenki dolgozhasson, és senki se legyen akadályozva a munkavégzésben egészen addig, ameddig az MNASZ érdekeit nem sérti a tevékenysége. Sikerült rendezni, a vagyoni értékű jogok hasznosítását és a jogdíjat fizetők védelmében intézkedéseket tenni. Nem volt egyszerű a feladat, de most néhány évre talán kiszámítható befektetést tud kínálni szövetségünk mind azok számára, akik dokumentált megjelenéseket, esetleg közvetítéseket szeretnének megvalósítani az MNASZ versenyeivel, bajnokságaival kapcsolatosan. Ez rendkívül fontos, hiszen valahogy vissza kell szereznünk a népszerűséget az autósport számára, és vissza kell csalogatnunk a nézőket. Ehhez pedig nagy szükség van a médiára. Ez az út azonban hosszú és nehéz, de bízom benne, hogy tudunk majd folyamatosan előre lépni ebben a kérdésben is.

Tudom kicsit provokatív a kérdés, de Te nem gondolkodtál el azon, hogy lemondj?
Nem. Én azért vállaltam a munkát, mert hiszem, hogy van út, amely kivezet ebből a jelenlegi mélypontról. Sokat gondolkodtam azon, hogy megéri -e ez egyáltalán, mert valljuk be mind ez nem kevés feladattal jár, és nem adnak érte babérkoszorút sem. De azt gondolom, hogy vagyok annyira kitartó és konok, hogy amíg a változások be nem következnek addig vállalom a munkát, utána, pedig ha bizalmat kapok, és szükség van a munkámra, újult erővel veszek majd részt az újjáépítésben. Rengeteg megvalósításra váró ötletem, ötletünk van, csak szeretném azt megérni, hogy végre igazán érdemi munkát tudjunk végezni.


 

Ez a hír most jelenik meg 4340. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k