KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Hozmann László más vizeken...
Hozmann László - Clio R3
2009-10-08
interjú • Grátz Kata
h i r d e t é s
Összes oldal:
685877795
Napi oldal:
43109
Jelenleg:
1573
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Valahogy jól titkolta Hozmann Laci, hogy mire készül. Kevesen tudták, hogy épül az R3-as Clio, miközben a bajnokságban az Opel Astrá-val gyűjtögette a pontokat. A Komló Rallye nevezési listáján aztán odakerült a neve mellé az R3-as Renault Clio…

Idén minden versenyen elrajtoltál, de nem mindig sikerült célba érned. Mi volt ennek az oka? Hogy sikerült, milyen volt ez az év?
Felemás év volt ez. Az elképzelésünk az volt, hogy a versenyek nagy részén a Clio-val megyünk, de elhúzódott az alkatrészbeszerzés és a kitt érkezése. Annyiban volt jó, hogy tét nélkül lehetett menni az Astra-val. Ebből adódóan sikerült időnként merészebbre az autózás. Az esések nem műszaki hibák miatt adódtak, hanem általában nem tervezett útelhagyások, ami miatt megsérült egy-két alkatrész, ami aztán kiálláshoz vezetett. Azt gondolom, hogy ez az év jó tapasztalatszerzés volt. Tavaly másodosztályban nagyon igyekeztünk, hogy megszerezzük a bajnoki címet, de mindig visszavettünk a tempóból. Idén úgy mentünk, hogy folyamatosan tudtunk gyorsulni.
A bajnoki küzdelembe nem tudtunk beleszólni, de azért igyekeztünk pontokat gyűjteni. Azért indultunk A7-ben, hogy ha év közben sikerül autót váltani, akkor összeadódhassanak a pontjaink.

Ugyan, csak az év végére, de mégiscsak összeállt a Clio.
Az Astra elég régi autó, nem tudja felvenni a versenyt az R3-as autókkal. Jó esetben 200 LE  körüli, a Clio pedig 250LE. Óriási különbség, hogy ebben szekvenciális váltó van, teljesen más dimenzióban lehet vele autózni.

Miért pont a Clio-ra esett a választás?
Mindenképpen egy igazi versenyautót szerettem volna, ami annak is épül, ez az R3-as kategória pedig pont erről szól. A jövő is ebbe az irányba megy el. Egyre több autó lesz ebben a kategóriában. Eleve csak a Honda meg a Clio jöhetett szóba. Tavaly béreltem ki a Mikulás Ralira Kőváry Barna Clio-ját. Sajnos csak egy gyorsot sikerült vele menni, de nagyon szimpatikus volt. A verseny után rendeltem meg a Reanult-tól ezt a kittet. Ez az idei evolúció, ez már egy fejlettebb technika, mint Barnáé. Amikor kibéreltem az autót Barnától, akkor megmutatta, hogy hogyan kezeli Ő az autót, illetve adott néhány javaslatot. Az idei eredményein látszik is, hogy nagyon sokat tudott előre lépni, ezzel fel is adta a leckét mindenkinek. Jó versenyek lesznek jövőre.

Mivel más ez a Clio, mint a Barnáé?
A motor elég komolyan eltér, az egész hengerfej más és a főtengely is. Tulajdonképpen elég szélsőségesen elmozdultak az utcai változattól. Van egy utcai Clio Sport-om, az 200LE, és az is majdnem 8000-es fordulatig forog, nyilván ebből még többet kihozni, az komoly beavatkozást feltételez. Ezek a döntő különbségek az idei autóban. A motor, és annak a segédberendezései.

Volt egy komoly tesztetek, hogy sikerült?
Milyen beállításokat próbáltatok?
Jól sikerült. Voltunk egy napot az Euroringen, alapbeállításokat próbálni, és megszokni a sebességváltást. Másnap Királd melletti lezárt útszakaszon teszteltünk. Sokat segített Markovics Gyuri és Hadik Bandi, akik nálam sokkal jobban értenek a versenyautókhoz, úgyhogy a beállításokat megtalálni az ő munkájuk révén sikerült. Szerencsére pár apró hiba is kijött - eltört egy fékalkatrész - az autón, amik remélem már a versenyen nem fognak előjönni. Szerencsésen megúsztuk, mert csak negyvennel csúsztunk le az útról, és nem lett baja az autónak. Megjavítottuk, reméljük nem fog többször előfordulni. A gyári beállítások a Nyugat-európai aszfaltos ralik minőségére vannak kitalálva, nagyon jó minőségű utakra, szűkebb kanyarokkal. A tipikus magyar viszonyokra, ahol hosszabb ívű kanyarok vannak és gyenge a burkolat minősége, arra nem kifejezetten alkalmasak a gyár által megadott beállítások. Nagyon széles spektrumon lehet állítani az autót, ezért is van szükség egy professzionális segítségre, mert én még nem tudom önállóan megtalálni az optimális beállításokat. Amikor jó irányba állítjuk az autót, az rögtön meglátszik az időkön. Most elsődlegesen futóművet és féket állítottunk, de lehet még a végáttételt és a sper erősségét is állítani.

A teszt során mennyire sikerült összeszoknod, összebarátkoznod az autóval?
Olyan az autó, mintha egy ágyúgolyón lovagolnék. Lényegesen gyorsabb, mint amire elsőre fel van készülve az ember. A kilométereken múlik minden, minden egyes kilométer után egyre kézenfekvőbb lesz. Azt gondolom, hogy pont azt a fejlődést lehet vele befutni, mint amit a Barna is produkált. Remélem sikerül azt a sebességet is elérni, ahol most ő tart. Az Euroringen, mikor elindultam az autóval, meglepően jóindulatúan viselkedett. De ez azt is mutatja, hogy az ember nagyon távol van a határértékektől, amiket el lehet vele érni.

Komlón mi a cél?
Gondolom az elsődleges az, hogy tesztelitek az autót jövőre.
A reális célkitűzés az volt, hogy az R3-as autókon kívül más ne verjen meg idén, amit általában sikerült is teljesíteni. Én annak örülnék, ha az R3-as mezőny közelébe tudnánk kerülni. Szeretnék tempóban gyorsulni az Opelhez képest, de mindenképpen a cél, hogy célba érjünk.
A komlói pályák nem újak, egyedül a zobákpusztai, ahol nem versenyeztem még. Az orfűi körgyors, az árpádtetői illetve a mecsekpölöskei részek már ismerősek. Elég jó eredményeim voltak eddig ezeken a gyorsokon. Másodosztályban tavaly itt nyertük meg a bajnokságot. Életem első kategória első helyét is Mecsekpölöskén autóztam.

Igen népes kategória az A7, idén sem unatkoztunk, jövőre még izgalmasabb lesz, főleg, ha te is beállsz a Clio-s csapatba. Idén egész évben jellemző volt a Clio-k közötti csata. Mit gondolsz, jövőre te is beleszólsz ebbe a csatába?
Nagyon szeretnék! Nyilván azon is múlik, hogy milyen versenyzők ülnek még át ebbe a kategóriába. Annak nagyon örülnék, ha dobogós helyre pályázhatnánk a jövő évben. Persze ehhez sok versenykilométer kell. Valahogy többet kell gyakorolnom, és ezt már év elején is így gondoltam, ezért indultunk a Szlovák bajnokságban is. Jövőre is ez lenne a program, hogy a magyar bajnokságon kívül máshol is induljunk, és sokat kell tesztelnünk, hogy előrébb tudjunk lépni.

Profi vitorlás vagy, indultál világversenyeken is…
Gyerekkorom óta vitorlázom, az volt a fő sportágam mielőtt a ralizást elkezdtem. A tavalyi évben elég jól működött együtt a kettő. Hajóosztályunknak a kupáján, egy második helyezést tudtunk elérni a csapatommal és megnyertük a magyar bajnokságot is. Idén kevesebb időm volt rá, így csak egy harmadik helyet sikerült elérnem a vitorlázásban. Járművezetésről szól mind a kettő, még ha teljesen más is a meghajtás.

Ez a hír most jelenik meg 6275. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k