Idén az RTE...
Mészáros Iván interjú
2009-04-08
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
686924791
Napi oldal:
77068
Jelenleg:
1155
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

A 2009-es GREPTON Rali-Túra bajnokság első futama hétvégén, Ózdon kerül megrendezésre. A verseny előtt beszélgettünk Mészáros Ivánnal:

- Lassan elindul a szezon, és a versenynaptár nagyon tetszetős… Milyen újdonságok várhatóak az idén?
- Bár a versenynaptár végleges, azért van még egy kérdéses pontja, amit jeleztünk is: a salgótarjáni és a szendrői rendezvényünk időpontjai felcserélődhetnek. De két új versenyhelyszínünk lesz, Karcag-Berekfürdő és Dombóvár környékén. A karcagi rendezőnk, a korábbi Security '97 sorozat rendezője, a KOKO Team. Hozzájuk évek óta jártam, figyeltem és igyekeztem segíteni a munkájukat.

- Az a versenysorozat egy reptéren zajlott.
Sikerült megfelelő pályákat találni a környéken?
- Igen, bár a reptér egy része még mindig benne a lesz a programban. De senki ne képzeljen el bólyakerülgetést az aszfaltcsíkon, csak a reptér szervizútjait is kihasználjuk.

- Tavaly a Baranya Kupa volt az egyetlen, ahol három gyorsasági várta a versenyzőket, idén már két ilyen futam is lesz…
- Igen, ezt is a fejlődés egy részének tudhatjuk be, hogy a rendezőink igyekeznek egyre több és jobb gyorsot kínálni a nálunk indulóknak. Idén a komlói mellett a szendrői futam lesz a másik, ahol három különböző szakaszon rajtolnak majd a versenyzők. 

- A gazdasági válság az autósport szinte minden területén nyomot hagy. Hogy hat a Rali-Túrára?
- Hál'Istennek nem nagyon - már, ami a licenszek számát illeti: nem esett vissza jelentősen az igénylések száma. De az előzetes hírek szerint, sokan fejlesztettek az autójukon a tél folyamán, vagy egészen új technikával jönnek, úgyhogy szerintem ezen a téren sem lesz visszaesés. Azonban pont az anyagiak miatt hoztuk létre idén az eddig is jól működő STK Kupa mellé az N-es BMW Kupát, ahol olcsóbb autókkal próbálhatják ki magukat az autóversenyezni szándékozók. Bízunk benne, hogy ha lassan is, de ezek a Kupák előbb-utóbb beindulnak, mert a középtávú tervek között szerepel, hogy az N csoport újra fellendüljön, újra komoly N-es bajnokság legyen. Az elképzelés, hogy a túra bajnoki rendszere megmarad, de kiemelnénk az N-ben versenyzőket - gondolok itt arra, hogy a H és az A csoport után az N-esek első helyén haladó párosa N1-es rajtszámmal indul majd. Azon versenyzőinknek vagy leendő versenyzőinknek, akiknek vagy anyagi, vagy időbeli lehetőségei nem adottak a H vagy A csoportos autók megépítéséhez és fenntartásához, de hasonlóan élvezetes versenyben szeretnének részt venni, azoknak találtuk mindezt ki. Éppen ezért 2009-ben fokozatos egyeztetésekkel egy merőben új, N csoportos szabályzatot, vagy még inkább filozófiát szeretnénk kialakítani.

- Eddig sem volt túl drága a túrában való versenyzés, a válság miatt lehet, hogy még többen döntenének emellett a sorozat mellett. Többekben felmerült különböző fórumokon, hogy a megnövekedett létszám miatt létszámstopot kell majd bevezetni az RTE-ben. Elképzelhetőnek tartod ezt?
- Szinte kizártnak tartom. Hasonló licenszváltás mellett is rendeztünk már 150 párossal versenyt, és nem éreztük szükségét, hogy bárkit is hazaküldjünk, vagy ne engedjünk elrajtolni. Ehhez hadd mondjak még két dolgot. Sajnos nem hiszem, hogy a túra kifejezetten olcsó lenne, de az tény, hogy nem a legdrágább rali-sorozat Magyarországon. Ám én nem ebben érzem a legnagyobb vonzerejét, hanem például abban, hogy nálunk egy verseny egy hétvége alatt lezajlik.
Szombaton vannak az átvételek, a pályabejárás, és ha van, akkor a prológ, vasárnap pedig a verseny. Újdonság, hogy az adminisztratív átvételek után már mehet is a páros a bejárásra, hiszen a technikai átvételen nem kötelező ott lenniük, bárki elviheti a csapatból. Ezt megtehetjük, lévén nálunk nem lehet versenyautóval tréningezni. De, hogy visszatérjek a licenszek témakörére, az egyes körlevelünkben olvasható volt egy licensz-kérelem beadási határidő. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lehetne év közben is váltani. Lehet, akármikor, de az adott verseny előtt legalább három héttel.

- Ha már arról volt szó, hogy miért népszerű a sorozat, ami nekem a legszimpatikusabb a büntetési rendszer, amit előszeretettel alkalmazol… Erről mesélj egy kicsit!
- Az egyik végzettségem szerint tanító vagyok, ezért alapvetően nem szeretek büntetni, de szerintem, ha szükséges, akkor is inkább nevelő célzattal kell a dologhoz állni. Gondolok itt arra, hogy a kisebb vétségek esetén, azon túl, hogy mindig elmagyarázom, miért hiba, amit tett a versenyző, emellett néha becsúszik egy tábla csoki... :)
De ez inkább a figyelemfelkeltést célozza - az ember érezze, hogy hibázott és büntetést kapott. A komolyabb, például a biztonságot veszélyeztető hibák, vétségek esetén természetesen van, hogy kizárunk valakit, de nagyon fontos, hogy ezt nem azért tesszük, hogy egyfajta fekete-listára kerüljön a versenyző, hanem, hogy megtanulja egy életre. Aztán, ha a következő versenyre már megértette és belátja a hibáját, akkor természetesen újra szeretettel várjuk a rajtnál.

- Aláírtátok-e az MNASZ-szel a tavalyi szerződést, miszerint a Rali-Túra Bajnokság a hivatalos utánpótlás-sport? A licensz-váltásokra ez milyen hatással lesz?
- Igen, aláírtuk, és a licenszek kiváltása eddig rendezetlen terület volt az RTE és az MNASZ között. Mostantól az abszolút bajnok automatikus feljutási lehetőséget kap az ORB-be, az abszolút második és harmadik helyezettje, valamint a kategóriák első három helyét megszerző párosok méltányossági alapon nyújthat be licensz-igényt az MNASZ-hez. Ezen kívül van még egy fontos dolog a licenszek egyeztetése kapcsán. Az első osztályos vezető licensszel rendelkező nem válthat túrás vezetői licenszet, ezen kívül viszont mindenki - Rallye2-es vezető és navigátor, valamint ORB-s navigátor - válthat ki nálunk is licenszet.

- Ha már az MNASZ szervezete szóba került: ott nagy a hangsúly a pozíciók betöltésén.
A túrában viszont aránylag állandó kör dolgozik…
- Igen, szerintem ez a jó munka és a siker egyik legfontosabb összetevője, hogy olyan szakemberekkel dolgozunk, akik évek óta élnek ezzel a sorozattal, és álmukból felkeltve tudják a dolgukat. Én is jobban szeretem, hogy megbízható, állandó emberek vesznek körül, akikkel lehet közösen problémákat megoldani, kérdéseket átbeszélni, és ezen nem is tervezek változtatni.

 

Ez a hír most jelenik meg 3768. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k