duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Idén az RTE...
Mészáros Iván interjú
2009-04-08
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
806634984
Napi oldal:
209902
Jelenleg:
1352
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

A 2009-es GREPTON Rali-Túra bajnokság első futama hétvégén, Ózdon kerül megrendezésre. A verseny előtt beszélgettünk Mészáros Ivánnal:

- Lassan elindul a szezon, és a versenynaptár nagyon tetszetős… Milyen újdonságok várhatóak az idén?
- Bár a versenynaptár végleges, azért van még egy kérdéses pontja, amit jeleztünk is: a salgótarjáni és a szendrői rendezvényünk időpontjai felcserélődhetnek. De két új versenyhelyszínünk lesz, Karcag-Berekfürdő és Dombóvár környékén. A karcagi rendezőnk, a korábbi Security '97 sorozat rendezője, a KOKO Team. Hozzájuk évek óta jártam, figyeltem és igyekeztem segíteni a munkájukat.

- Az a versenysorozat egy reptéren zajlott.
Sikerült megfelelő pályákat találni a környéken?
- Igen, bár a reptér egy része még mindig benne a lesz a programban. De senki ne képzeljen el bólyakerülgetést az aszfaltcsíkon, csak a reptér szervizútjait is kihasználjuk.

- Tavaly a Baranya Kupa volt az egyetlen, ahol három gyorsasági várta a versenyzőket, idén már két ilyen futam is lesz…
- Igen, ezt is a fejlődés egy részének tudhatjuk be, hogy a rendezőink igyekeznek egyre több és jobb gyorsot kínálni a nálunk indulóknak. Idén a komlói mellett a szendrői futam lesz a másik, ahol három különböző szakaszon rajtolnak majd a versenyzők. 

- A gazdasági válság az autósport szinte minden területén nyomot hagy. Hogy hat a Rali-Túrára?
- Hál'Istennek nem nagyon - már, ami a licenszek számát illeti: nem esett vissza jelentősen az igénylések száma. De az előzetes hírek szerint, sokan fejlesztettek az autójukon a tél folyamán, vagy egészen új technikával jönnek, úgyhogy szerintem ezen a téren sem lesz visszaesés. Azonban pont az anyagiak miatt hoztuk létre idén az eddig is jól működő STK Kupa mellé az N-es BMW Kupát, ahol olcsóbb autókkal próbálhatják ki magukat az autóversenyezni szándékozók. Bízunk benne, hogy ha lassan is, de ezek a Kupák előbb-utóbb beindulnak, mert a középtávú tervek között szerepel, hogy az N csoport újra fellendüljön, újra komoly N-es bajnokság legyen. Az elképzelés, hogy a túra bajnoki rendszere megmarad, de kiemelnénk az N-ben versenyzőket - gondolok itt arra, hogy a H és az A csoport után az N-esek első helyén haladó párosa N1-es rajtszámmal indul majd. Azon versenyzőinknek vagy leendő versenyzőinknek, akiknek vagy anyagi, vagy időbeli lehetőségei nem adottak a H vagy A csoportos autók megépítéséhez és fenntartásához, de hasonlóan élvezetes versenyben szeretnének részt venni, azoknak találtuk mindezt ki. Éppen ezért 2009-ben fokozatos egyeztetésekkel egy merőben új, N csoportos szabályzatot, vagy még inkább filozófiát szeretnénk kialakítani.

- Eddig sem volt túl drága a túrában való versenyzés, a válság miatt lehet, hogy még többen döntenének emellett a sorozat mellett. Többekben felmerült különböző fórumokon, hogy a megnövekedett létszám miatt létszámstopot kell majd bevezetni az RTE-ben. Elképzelhetőnek tartod ezt?
- Szinte kizártnak tartom. Hasonló licenszváltás mellett is rendeztünk már 150 párossal versenyt, és nem éreztük szükségét, hogy bárkit is hazaküldjünk, vagy ne engedjünk elrajtolni. Ehhez hadd mondjak még két dolgot. Sajnos nem hiszem, hogy a túra kifejezetten olcsó lenne, de az tény, hogy nem a legdrágább rali-sorozat Magyarországon. Ám én nem ebben érzem a legnagyobb vonzerejét, hanem például abban, hogy nálunk egy verseny egy hétvége alatt lezajlik.
Szombaton vannak az átvételek, a pályabejárás, és ha van, akkor a prológ, vasárnap pedig a verseny. Újdonság, hogy az adminisztratív átvételek után már mehet is a páros a bejárásra, hiszen a technikai átvételen nem kötelező ott lenniük, bárki elviheti a csapatból. Ezt megtehetjük, lévén nálunk nem lehet versenyautóval tréningezni. De, hogy visszatérjek a licenszek témakörére, az egyes körlevelünkben olvasható volt egy licensz-kérelem beadási határidő. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lehetne év közben is váltani. Lehet, akármikor, de az adott verseny előtt legalább három héttel.

- Ha már arról volt szó, hogy miért népszerű a sorozat, ami nekem a legszimpatikusabb a büntetési rendszer, amit előszeretettel alkalmazol… Erről mesélj egy kicsit!
- Az egyik végzettségem szerint tanító vagyok, ezért alapvetően nem szeretek büntetni, de szerintem, ha szükséges, akkor is inkább nevelő célzattal kell a dologhoz állni. Gondolok itt arra, hogy a kisebb vétségek esetén, azon túl, hogy mindig elmagyarázom, miért hiba, amit tett a versenyző, emellett néha becsúszik egy tábla csoki... :)
De ez inkább a figyelemfelkeltést célozza - az ember érezze, hogy hibázott és büntetést kapott. A komolyabb, például a biztonságot veszélyeztető hibák, vétségek esetén természetesen van, hogy kizárunk valakit, de nagyon fontos, hogy ezt nem azért tesszük, hogy egyfajta fekete-listára kerüljön a versenyző, hanem, hogy megtanulja egy életre. Aztán, ha a következő versenyre már megértette és belátja a hibáját, akkor természetesen újra szeretettel várjuk a rajtnál.

- Aláírtátok-e az MNASZ-szel a tavalyi szerződést, miszerint a Rali-Túra Bajnokság a hivatalos utánpótlás-sport? A licensz-váltásokra ez milyen hatással lesz?
- Igen, aláírtuk, és a licenszek kiváltása eddig rendezetlen terület volt az RTE és az MNASZ között. Mostantól az abszolút bajnok automatikus feljutási lehetőséget kap az ORB-be, az abszolút második és harmadik helyezettje, valamint a kategóriák első három helyét megszerző párosok méltányossági alapon nyújthat be licensz-igényt az MNASZ-hez. Ezen kívül van még egy fontos dolog a licenszek egyeztetése kapcsán. Az első osztályos vezető licensszel rendelkező nem válthat túrás vezetői licenszet, ezen kívül viszont mindenki - Rallye2-es vezető és navigátor, valamint ORB-s navigátor - válthat ki nálunk is licenszet.

- Ha már az MNASZ szervezete szóba került: ott nagy a hangsúly a pozíciók betöltésén.
A túrában viszont aránylag állandó kör dolgozik…
- Igen, szerintem ez a jó munka és a siker egyik legfontosabb összetevője, hogy olyan szakemberekkel dolgozunk, akik évek óta élnek ezzel a sorozattal, és álmukból felkeltve tudják a dolgukat. Én is jobban szeretem, hogy megbízható, állandó emberek vesznek körül, akikkel lehet közösen problémákat megoldani, kérdéseket átbeszélni, és ezen nem is tervezek változtatni.

 

Ez a hír most jelenik meg 3837. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.19-23.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k