Idén is lesz Mikulás!
Interjú a rendezővel, még a kiírások előtt
2012-11-07
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
776169002
Napi oldal:
107301
Jelenleg:
1015
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

 iden_is_lesz_mikulas_1

Nehézkesen indult az év a hazai rallyesport szempontjából, de az év végi Mikulás Rallye semmiképp sem maradhat el, mely ezúttal az osztrák-magyar Murva Kupa záró futamának szerepét is betölti. Hogy milyen lesz a mezőny, az manapság előre megjósolhatatlan, de reméljük a rendezvény idén is remek lesz! A verseny rendezőjével, Lakatos Robival beszélgettem.

Milyen verseny lesz idén a Mikulás Rallye?
December 8-9-én kerül megrendezésre, és hogy milyen lesz? Nem tudom! Próbálunk az elmúlt években megszokott színvonalú versenyt rendezni, reméljük az érdeklődés sem marad el. Már 15 éve betölt egyfajta szerepet ez a rendezvény a hazai autósportban, nyilvánvalóan ebben az elmúlt időszakban átstrukturálódott a rendezvények kínálata – gondolok itt a nagyszámú amatőr meghívásos versenysorozatokra -, de azért remélem, hogy azt a szerepet, amit eddig betöltött a Mikulás Rallye, azt részben vagy egészében a jövőben is be tudja majd tölteni. Mi ezen dolgozunk, és nyilvánvalóan nincsenek illúzióim, nem most fogunk 200-as nevezői rekordot dönteni, de reméljük, hogy most is méltó és hangsúlyos szerepet tud betölteni!

Mennyiben lesz más idén ez a rendezvény?

Annyiban lesz más, hogy idén egyben az osztrák-magyar Murva Kupa utolsó futama is lesz. Magam is kíváncsian várom, hogy ez mennyiben változtatja majd a nevezői létszámot, de már most tudok jó néhány olyan párost, akik azért mennek egy adott autóval, mert a kupa miatt most nem veszik majd annyira bulira ezt a versenyt, inkább az eredményességre törekednek. A programban ez annyit módosít, hogy a már jól megszokottnak mondható vigántpetendi gyors aszfaltos része idén kimarad, inkább azokra a gyorsokra összpontosítunk, melyek murvásabbak. Az össztávot nem módosítja, hiszen a Murva Kupa versenyeként szorzóval van ellátva, év elején is a 60-70 km-es versenytávban állapodtunk meg, és ehhez tartjuk magunkat.

Ha már szóba került a mezőny létszáma, te mire számítasz ezzel kapcsolatban? Nyáron úgy tűnt, hogy az amatőrök nem igazán akarnak a Veszprém környéki pályákon versenyezni…

Valójában a Veszprém Rallye-n nagyobb számban jelentek meg, mint reméltem, hiszen azt mindenképp figyelembe kell venni, hogy ez egy utolsó pillanatos történet volt. És persze tegyük hozzá, hogy ők azért nem annyira amatőrök, hiszen szinte mindannyian a ralitúra bajnokságban versenyeznek,  komoly technikával.

Mivel próbáljátok meg odacsalogatni a versenyzőket?

Próbálunk vonzó feltételeket kialakítani, mind a díjak, mind a program és helyszínek tekintetében. Nem szeretnénk „drágítani”, sőt még olcsósítva is lesznek a részvételi díjak. A helyszíneket illetően például idén is a Veszprém Aréna ad otthont a szervizparknak és versenyirodának, ami azért már nem a vasútállomás! :-) Próbáljuk úgy csinálni, hogy mindenki nagybetűs VERSENYZŐNEK érezhesse magát ezen a rendezvényen!

Mit tudtok adni a versenyzőknek, amit – talán – más futamon nem, vagy csak kevésbé kapnak meg?
A programban két hosszú gyorsasági szerepel majd, az egyik közel 20 km, míg a másik 15 km, tehát összességében közel 70 km-es gyorsasági össztávot kell teljesíteni, professzionális feltételek és biztosítás mellett, ami azért nem igazán jellemző más amatőr meghívásos futamokon.

Ha az időjárást is te intéznéd, lenne hó? :-)
Nekem teljesen mindegy, hogy van hó, vagy nincs a versenyen! Az elmúlt 15 évben mindössze háromszor fordult elő, hogy havas pályákon zajlott a küzdelem, de nem is igazán lehet jó feltételű havas versenyt rendezni. Ha túl korán esik le a hó, akkor már a pályabejárás alatt kijegesedik, ha friss a hó, az az igazi, de ha túl sok esik, az már inkább probléma, mint öröm. Nehéz ez! Ráadásul itt jönnek az anyagi tényezők, hogy akinek van pénze szöges gumira, az azzal megy… és ebből volt is probléma pár éve, bár ezt azóta már tisztáztuk (lehet menni szögessel, de nem lehet megnyerni vele a versenyt). Személy szerint én jobban örülnék, ha hideg, fagyos és tiszta idő lenne, de nem kívánságműsor, és semmi ráhatásunk nincs, hogy milyen idő legyen! :-)

Terveztek még bármi újat, nem megszokottat?
Magyarországon  példa nélküli  módon, mind az amatőr mezőny, mind a licences mezőny tekintetében LADA KUPÁT hirdetünk. Ez azt jelenti , hogy az adott kategóriákon belül külön Lada értékelés is lesz ahol az első 3 helyezett pénzdíjat is kap!

Már tavaly is kérdeztem: lesz rénszarvaspörkölt? :-) Mert azt már meg sem merem kérdezni, hogy sztárvendég lesz-e…

Valaki írta már, hogy a prágai rallyesprinten Dani Sordo lesz a sztárvendég, és kíváncsi, hogy vajon nálunk a Mikuláson ki lesz. Sajnos ennek nem most van itt az ideje! Elhívnám én szívesen Petter Solberget is, csak éppen most nincs rá pénzem! :-) És Béres Józsit sem láthatjuk majd azzal az Audival, amivel nagy sikert aratott Komlón, mivel az aszfaltra épített autó (és még csak nem is rallye-ra, hanem hegyiversenyekre). De mint mondtam, csinálunk egy kis nézőcsalogató Lada Kupát… :)

Ez jobban hangzik még a rénszarvaspörköltnél is! :-)
Reméljük, hogy egy jó hangulatú idényzáró program lesz a Mikulás Rallye, mint eddig is. Mi mindent megteszünk ezért, ennek szellemében dolgozunk!

Ez a hír most jelenik meg 6686. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k