Idén is lesz ZEG Rally Show!
Augusztus első hétvégéjére még nagyobb show-t ígér a rendező
2022-02-22
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
776276554
Napi oldal:
103591
Jelenleg:
1156
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

iden_is_lesz_zeg_rally_show_3

Milyen az, amikor egy komplex rendezvénynek tekintik az autósport eseményt? Árvai Danival, a MITKO Magyarország tulajdonosával, a ZEG Rally Show rendezvényigazgatójával beszélgettünk, aki elárulta, idén is lesz, és még látványosabb lesz a tavaly debütált zalaegerszegi autós-motoros jamboree.

Dani, hány rendezvényen vettetek részt 2021-ben?
450-nél biztosan több volt ez a szám!
 
Várj, ez nem jön ki!
Ha évben és napban számolod, akkor nem, de ha úgy nézed, hogy egy hétvégén van 8-10 rendezvényünk, akkor igen.

Mik voltak a nagy rendezvényeitek?
Ha nagylétszámú tömegrendezvényre gondolsz, akkor a Belvárosi Sörfesztivál, Streetball, futóversenyek és a labdarúgó Európa-bajnoksághoz kapcsolódó rendezvények voltak azok, amik az autóversenyekhez hasonló nagylétszámú események voltak. A korlátozások miatt elmaradtak a nagy fesztiválok, így az I. ZEG Rally Show és a Rally Hungary is a legnagyobb rendezvényeink közé tartoztak. A nagy fesztiválrendezvények korábban hozták a 10 vagy akár 60 ezres látogatói létszámot, de az autósport rendezvények is jól szerepeltek tavaly, és nagy érdeklődés mellett sikerült ezeket lebonyolítani!

iden_is_lesz_zeg_rally_show_4

Miben más az autósport rendezvény a többi eseményetekhez képest?
Leginkább abban, hogy évekkel ezelőtt még kívülállóként szemléltük! 2015 körül kezdtünk el együtt dolgozni a TRP-vel a Kamion Európa-bajnokságon és utána szóba került a Rali Európa-bajnoki fordulóra kandidáló Nyíregyháza Rally rendezésében való részvétel, de semmilyen ismeretünk nem volt akkor még a szabályozásról, ezért a verseny előtt voltunk kint a Kanári-szigeteken egy FIA szemináriumon, ahol Michele Mouton tartott egy nagyon alapos és hosszas előadást arról, hogy egy autósport rendezvénynek hogyan kell összeállnia.

Én ott külső szemlélőként figyeltem, de természetesen azért felkészültem, elolvastam a vonatkozó szabályzatokat, illetve tájékozódtam magyar szakemberektől. A szabályokat végig olvasva az tűnt fel, hogy a magyar autósport szabályrendszere csak a pálya széléig szabályoz, ezen túl a tömegrendezvényre vonatkozó jogszabályokat minden rendező, szervező, résztvevő a saját tudásának megfelelően próbálja meg összegyűjteni és alkalmazni. A jogszabályok pedig nincsenek tekintettel autó-, motor- vagy úszósportra, ezeket a jogszabályokat általában területhez, létszámhoz, illetve esemény típushoz kötik.

Amikor az első évben mi is megkaptuk a rendezőtől a biztonsági tervet, amit nagy szakmai rutinnal bíró emberek készítettek, az biztosan megfelelt az érvényben lévő MNASZ vagy FIA szabályoknak, de az, hogy mi történik magán a rendezvényen, az nem csak ennyiből áll. A rendőrségen, katasztrófavédelemnél, kormányhivatalban legtöbbször ez önmagában kevés. Ők nem feltétlenül foglalkoznak azokkal a sportszakmai dolgokkal, amik az autósportban megkövetelt biztonsági tervben le vannak írva, viszont érdekli őket minden más, ami a sportszakmán kívül történik. Ezekről viszont nem ad teljes képet a biztonsági terv, és a hatóságok által kért dolgokról ezért nem mindig tudnak a rendezők teljeskörű felelősséggel nyilatkozni, ami rendszeres konfliktushoz és felesleges feszültséghez vezet, és más területekről von el energiákat. De, ez nemzetközi szinten is így van. Ezeket az autósport rendezvényeket kicsit komplexebben kellene vizsgálni. 

iden_is_lesz_zeg_rally_show_5

Ahhoz, hogy megértse az olvasó,
inkább példán keresztül mutassuk be, miért is ilyen fontos ez. 
Vegyük alapul a Hungaroring versenypályát! Minden szükséges infrastruktúrával rendelkezik, van katasztrófavédelmi és NNK engedélye, van érvényes elektromos felülvizsgálati jegyzőkönyve, sőt, rendezvénytartási engedélye, ami akár azt is lehetővé teszi, hogy az alap funkciótól eltérően zenés-táncos rendezvényt is tarthassunk ott. 

Ezzel szemben, képzeljünk el egy szervizparkot, ahol van egy szépen elegyengetett földterület és semmi más. Persze, az MNASZ vagy maga a versenykiírás szabályozza azt, hogy kinek, mekkora terület jár vagy van-e áram, de minden más jogszabályi előírás teljesítése a rendező feladata. Michele Moutonnal beszélgettünk arról a konferencián anno, hogy óriási szükség lenne minden ország saját szövetségének kiadnia egy olyan tájékoztatót, ami segíti a rendezőket eligazodni abban a jogi környezetben, ami az általuk szervezni kívánt eseményre vonatkozik és nem egy zárt működő versenypályán valósul meg. 

Leginkább ez a szemlélet volt az, amit – bízom benne –, hogy egy kicsit építő jelleggel behozott a csapatunk ebbe a világba. Aztán majd meglátjuk, hogy ezt ki mennyire értékeli, de igyekszünk minden alkalommal még többet adni a nézőknek. Ez a rendezőnek és a promóternek köszönhető, hiszen ők vállalják ennek a finanszírozását, de ahogy látjuk, minden egyes forint jó helyre kerül és megéri többet adni.  
Illetve, mi struktúrában dolgozunk, mindenkinek megvan a feladata és felelőssége, ezek között nincs átjárás, csak egyeztetés, és így áll össze a teljes nagy egész, ahonnan minden résztevő jó élményekkel távozik.

Beszéljünk egy kicsit a ZEG Rally Show-ról! 
Teljesen új rendezvény volt egy olyan helyszínen, ahol már nagyon rég hallottak és láttak rallyautókat…
Ahogy Te is említetted, az esemény egy olyan helyszínen került megrendezésre, ahol valóban rég jártak raliautók, valamint a belvárosban versenytempóban talán még nem is jártak egyáltalán. A kapcsolatfelvétel után a helyi hivatalos szervek részéről voltak kételyek a biztonságra vonatkozóan, azonban az egyeztetések során részükre megfelelő garanciákat sikerült adnunk, és valamennyi általuk tett javaslatot figyelembe vettünk. Ennek köszönhetően a szervezési folyamat alatt nagyon jó és sikeres munkakapcsolat alakult ki az önkormányzattal, a városi rendőrkapitánysággal és Katasztrófavédelemmel - enélkül nem sikerült volna ilyen színvonalú eseményt megvalósítani.

Nagyon különleges rendezvény, mert biztos sokan azt gondolják, hogy a versenyzésen volt a hangsúly, pedig nem! Itt a látogató és versenyzők, valamint az őket kiszolgáló személyzet volt a középpontban. Egy olyan eseményt álmodott meg a HUMDA és a TRP közösen, ahol újra a régi idők megbecsülését kapja vissza minden résztvevő, és ennek hatására az egész esemény egy jó hangulatú, emberközpontú sportünneppé válik, ahol a benzingőz berobbantja a hangulatot - ez meg is történt. 

iden_is_lesz_zeg_rally_show_1



Amikor megépítettük a belvárosi szakaszt Zalaegerszegen, mindent megtettünk azért, hogy a kilátogató nézők csak arra és oda tudjanak menni, ahova mi szeretnénk, ez több szempontból fontos. Tervezhető, biztonságos, nyomon követhető ez leginkább vészhelyzetnél kap fontos szerepet. Nagyon szép jeleneteknek lehettünk tanúi, erre mondok is egy példát: amíg nem került minden zárás a helyére, mindenki keresztbe - kasul járkált, mivel maga az út már le volt zárva. Viszont amikor megteltek a nézői pontok és megérkezett a hangos autó, hirtelen néma csend lett, senki nem mozdult, mintha egy mesében lettél volna, ahol a varázsló legyint a pálcájával, mire minden hanghatás megszűnik, majd megérkezik az első autó és berobban a hangulat, hirtelen tízezer ember dudál, tapsol, élteti az éppen gyorson lévő versenyzőpárost, akik elképesztően látványos autózással és gumiégetéssel hálálják meg a kilátogató közönségnek a biztatást. Amit még kiemelnék: a régi időket idézve megjelent az idősebb korosztály, akik kellő rutinnal az otthoni spejzből kicsenték a létrákat, és a negyedik, ötödik sorban a létrákról figyelték a versenyzőket. Fantasztikus volt mindezt megélni.

iden_is_lesz_zeg_rally_show_2

A Zala ZONE rendezvényhelyszínné való átalakítása nem volt könnyű, hiszen előttünk még talán a madarak sem jártak a területen belül, ráadásul nagyobb a területe, mint a Hungaroringnek. Semmilyen viszonyítás nem volt, nem lehetett tudni a megszokott közlekedési útvonalakat, mindent teljesen nulláról kellett kitalálni és átgondolni, arról nem is beszélve, hogy a teljes infrastruktúrát ki kellett építeni ahhoz, hogy a versenyzőket és a nézőket úgy tudjuk kiszolgálni, ahogy szerettük volna. Itt szeretném kiemelni a Zala ZONE vezetőségét, akik mindenben a segítségünkre voltak és nem csak velünk kellett egyeztetniük, hanem a területen éppen zajló munkák kivitelezőivel, akiknek a már átadott építési területeken össze kellett pakolniuk, és mindent a lehető legbiztonságosabbá kellett tenniük a rendezvény zavartalan lebonyolításának érdekében. 

Volt ennek a rendezvénynek olyan eleme, ami nem megszokott egy autóversenyen, de szemmel láthatóan sokat dobtak a rendezvényen.
A csapatok és sportbírók például együtt vacsoráztak a szervizparkban…
Igen, pont itt lehet visszautalni arra a szemléletet változásra, amit a rendező és a promóter igyekezett megvalósítani az I. ZEG Rally Show-n. Újra össze kell hozni a sportág résztvevőit, mert eltávolodtak egymástól, és erre ez a közös vacsora, ahol lehet anekdotázni és jókat nevetni, vagy éppen régi sérelmeket megbeszélni egymással, tökéletes eszköz. Úgy tudnám megfogalmazni, hogy igenis el kell végezni a munkát, időt, energiát és anyagi forrást nem kímélve, oda kell fordulni a másik felé és meg kell hallgatni, ettől a mentalitástól szerintem eltávolodott jelenleg a magyar autósport, de az évek alatt annyi kiváló tenni akaró emberrel ismerkedtem meg, hogy van kikre alapozni ebben a munkában. A sportbírók társadalma is, ahogy én láttam, sok sérelemmel van tele, ez számukra is a megbecsülésen túl egy jó alkalom volt arra, hogy kicsit megpihenjenek, ráadásul pont a szervizparkban, egy olyan környezetben amiért annyi áldozatot hoznak.  Csak azt sajnálom, hogy még nem volt teljes a létszámuk aznap, de az idei évben is megtartjuk ezt az elemét a rendezvénynek, az biztos. Kell a kapcsolat és az emberség!

iden_is_lesz_zeg_rally_show_6

Lehet, hogy elszóltad Magad?!
Azt vettem ki a szavaidból, hogy idén is lesz ZEG Rally Show!
Nincs titok, tervezzük! Ráadásul, óriási meglepetéssel készülünk, hogy ez a hétvégi Rally Show kiegészüljön még egy rangos programmal és hogy egy igazi autó-motorsport ünnep legyen! Sokat kell még dolgoznunk rajta, de mindenki elszánt. Sajnos még nem árulhatom el a részleteket, de amint minden papír aljára odakerül az aláírás, akkor biztos lehetsz benne, hogy azonnal megosztjuk veletek az információkat.

A tervezett dátumot már elárulhatjuk?
Igen, mindenképpen! 2022. augusztus 6-7. a pontos dátum! Tervezzük, hogy kicsit kilépünk a Zala ZONE kerítésén kívülre és nem csak a városi gyorsasági erejéig, de még egyeztetünk Polgármesterrel Úrral és a hatóságokkal, hogy kicsit hosszabb legyen az össztáv, és még vonzóbb legyen a versenyzőknek is részt venni a II. ZEG Rally Show-n. A városi szakaszt is próbáljuk finomítani, néhány autónak voltak olyan részek, ahol túl szűk volt a pálya, ezért változtatni fogunk kicsit a nyomvonalon. Valamint abban bízom, hogy idei évben már a COVID-19-nek sem lesz olyan hatása a rendezvényre, és a hazai csapatokon kívül akár még nemzetközi csapatok is érkezhetnek, és még több szurkoló lesz jelen.

Akkor augusztus első hétvégéjén ott találkozunk!
 
Ez a hír most jelenik meg 3153. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k