
Igor Bacigál 2011-ben Bútor Robi oldalán abszolút 3. helyett szerzett a magyar ralibajnokságban. Igor már túl van idei első versenyén, Jaroslav Melicharekkel végigértek a Monte Carlo Rallye-n Tagai Tomiék S2000-es 207-esével.
Igor, mesélj erről!
Nem voltak túl nagy ambícióink, az volt a cél, hogy végigmenjünk. Nem volt SuperRallye, így még jobban kellett vigyázni az autóra, néhány helyen úgy mentünk, mintha hímestojásokat szállítottunk volna. Az eredmények nem túl jók, mert az elsőtől negyven percet kapni az annyira nem dicsérendő, de így is az abszolút 21. és kategória 5. helyen fejeztük be a versenyt. Nem volt semmi technikai gondunk, minden tökéletesen működött az autóban.
Az az igazság, hogy az első nap végén, a második nap elején annyira eltávolodtak egymástól a párosok, hogy pár kivétellel mindenki autózta a saját ritmusát és kevés volt a csata.

Nem hiszem, hogy magyarázkodnotok kellene, hiszen első alkalommal voltál ott Te is, a pilótád is.
A verseny előtt ült életében először Super2000-es autóba a pilótám, előtte WRC-vel versenyzett. Nekem is új volt minden. Nagyon sokszor odaálltunk egy rajthoz és ha nem lett volna az itinerben a fotó a rajtról, azt sem tudtam volna, hogy melyik gyorson vagyunk. Nagyon feszített volt az időterv a pályabejáráson, így nem volt idő végigjárni az etapútvonalakat. Ennek ellenére úgy gondolom, hogy hibátlanul teljesítettem én is, nem volt semmi gond. Mindenhol időben ott voltunk. Egyszer késtünk 4 percet a beíróba, de ott a szűk utak és a sok néző miatt több versenyautó is bedugult, emiatt nem értünk oda időben.

Azt mondtad, hogy több világbajnoki futamot is terveztek.
Az alapterv az volt, hogy 4 vagy 5 futamon elindulunk. De a prioritást a szlovák bajnokság jelenti Jaroslav Melicharek számára. Ott pedig a régi navigátorával menne. A következő világbajnoki megmozdulás a német futam lenne, ami augusztus végén van.
Elvileg augusztus végéig szabad lennék…
Hogy érezted Magad tavaly a magyar bajnokságban?
2011 volt az első évem, amikor egy komplett bajnokságot mentem Super2000-es autóval. Korábban csak teszteken ültem ilyen autóban.
Bútor Robival év elején leültünk, történt egy korrekt megállapodás és az egész év folyamán egy nagyon korrekt hozzáállással próbáltunk harcolni a bajnoki címért.
Nem jött össze, de azt gondolom, hogy semmi szégyellnivalónk nincsen. Nem voltunk a legszerencsésebb csapat a bajnokságban.
Egerben győztetek, Miskolcon kicsit megkarcoltátok, Veszprémben leégett az autó…
Voltak kudarcok, ennek ellenére sikerült felállnunk újra és a pécsi jó eredménynek köszönhetően ott állhattunk a dobogón év végén.
Hogyan tovább?
Megpróbáltuk a 2012-es esztendőt is együtt összerakni, nagyon jó ajánlatot kaptunk a PH Sporttól. Sajnos én nem tudtam annyi anyagi támogatást szerezni, ami kellett volna ehhez a közös projekthez, így abban maradtunk Robival, hogy Ő vagy megpróbálja egy másik navigátorral összehozni az S2000-es évet, vagy megpróbál egy másik úton elindulni.
Ezúton is szeretném megköszönni a tavalyi évet Bútor Robinak!
Nagyon sokat segített Robi és nagyon sokat tanultam tőle. Nagy köszönet Robi szüleinek és a Team Bútor Robi minden egyes tagjának. Köszönöm az egész évet a csapatvezetőnek, Balkányi Gyurinak valamint Búzás Gyurinak és az egész, Robit támogató csapatnak.
Komoly támogatásban volt részem mellettük. Nekik és a PH Sportnak köszönhetően tudott összejönni ez az év végi abszolút harmadik helyezés.

A versenyzői karrierem legnagyobb év végi eredménye ez és ezt külön szeretném nekik megköszönni!
Nagyon sok mindent tanultam Robitól, a csapattól. Robiék problémamegoldó képessége is sok újat adott a számomra.
Tehát idén nem Robival.
Melicharek mellett beülsz más mellé is?
Volt arról is szó, hogy Grzegorz Grzyb-el megyek a szlovák és a lengyel bajnokságban és még pár cseh futamon is. ’Lengyel Gergő’ összesen 18 futamot tervezett, de ezt időhiány miatt nem tudtam vállalni, hiszen az minimum 18 hétvégét és ezen kívül még sok – sok elveszett munkanapot jelentett volna. A vállalkozásomból élek, ennyi kihagyást nem bírt volna el a történet.
Sokat fogok segíteni Grzyb csapatának, a Peugeot Sport Polska és persze a TRT-nek is. Talán egy-két versenyre ki is látogatok.
Folyamatban vannak a tárgyalások szlovák és magyar vonalon is. Vannak megkeresések. Egy-két héten belül el kell dőlnie, hiszen március második felében indul a szlovák bajnokság és április végén pedig a magyar.
El kell döntenem, hogy a teljes szezont megyek Szlovákiában vagy Magyarországon. És ez alapján dől el az is, hogy Melico mellett navigálok e a futamokon, vagy csak a csapat versenyzését segítem.
fotók: autosportfoto.sk, duen.hu, ewrc.cz
A csapat támogatói:





