|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
:) Illik! Főleg azoknak, akik megérdemlik! Igazából hosszú ennek a története, van előzménye…
Megpróbálom elmondani, hátha másokkal is történt ilyen vagy most kapnának rá ennek az ízére…
Egyszer, anno 2000-ben, Radó Pistitől béreltünk egy Hondát egy esztergomi Rally2es futamra, hogy megmérettessük magunkat, tudunk e valami eredményt elérni. Kaptunk két defektet, Strázsahegyen így végig is mentünk, jó sokat kapott az autó, de beértünk így a második helyre. Varga Elemérék előztek meg. Olyan nevek voltak mögöttünk, mint Tobak Zoli, Benik Balázs, Telek Zoli, Boroznaki Tibi. Büszkék voltunk magunkra. Aztán a végső ellenőrzésen kiderült, hogy az autó háta lejjebb volt a kelleténél, 3-4 milliméterrel, mivel a defektek hatására teljesen megsemmisültek a lengéscsillapítók alsó szilentjei. Mi ezt szakértelem hiányában nem vettük észre. Radó Pisti fogta a fejét, hogy nem figyelt ránk jobban, mert ezt lehetett volna orvosolni azzal, hogy kb. 15 másodperces munkával feljebb tekerjük az állítható lengéscsillapítóval az autó hátulját és ez elég lett volna, hogy ne zárjanak ki. Naívak voltunk, kizártak. És ekkor Radó Pistinek volt egy olyan gesztusa, ami miatt ezt az egészet elmeséltem és ezt azóta sem felejtettem el és talán ez volt az, ami miatt nem én versenyeztem most az Oroszlány Rallye-n: Azt mondta, miután látta, hogy elkeseredtünk a kizárás miatt: „Nyugodjatok meg. Itt az egyik kezemben a slusszkulcs, a másik kezemben pedig a bérleti díj. Válasszatok! Vagy mentek a következő versenyen az autóval, vagy visszaadom az összes pénzt, amit adtatok.” Nem volt kérdés, mentünk a Kisbér Rallye-ra és majdnem három perccel meg is nyertük a futamot! Akkoriban ez nekem nagyon jól esett! Volt valaki, aki érezte, és fontosnak tartotta, hogy mennyit jelentett nekünk, hogy részt vegyünk sikeresen egy futamon és ez elindítson minket egy úton, mintsem az, hogy csak a profitot nézze. És kanyarodjunk vissza Ceredre, ahova elmentünk Dorkával. Ott Bertalan Marci, mint a rendező és Határ Attila, az igazi helyi erő azonnal segített nekünk, amikor látták, hogy mi csak egy teherautóval érkeztünk. Attila odaadta az utcai autóját, azzal megmutatta a pályát Dorkának, utána le—föl járkálnak a pályán, aztán már azt vettem észre, hogy Dorka ül a kormánynál és úgy mutatja neki a pályát Attila. Rettentő sokat segítettek Dorkának a pályabejáráson is és mindketten, Marci és Ati is megtisztelték Dorkát azzal, hogy beültek mellé. Ati ráadásul köztudottan retteg más mellett és mégis beült. Azt mondták, hogy nagy élmény volt. Ez egy nagyon jó érzés volt! Megbíznak a gyerekemben és teljesen önzetlenül segítettek neki! Ezek után arra gondoltam, hogy az oroszlányi futamon nekem biztosan nagyon sok dolgom lesz, hiszen Dorka élete első komoly versenyén, még ha előfutóként is, de a fényes aszfalton csúszkálni nem lesz egyszerű dolga, igazából nekem mellette kell, hogy legyek. Ha már ez a két fiú ilyen segítőkészek voltak, az autóm itt van, fel van készítve, akkor menjenek ők az autóval! Ez volt az ötletem és ezt sikerült meg is valósítani és azt gondolom, nagyon jó kis hétvégénk volt! Annyit kértem csak, hogy ők szerezzék be a gumikat, ne az én, sufniból előkapart lacházai, szövet kilógós slickjeimmel menjenek. Szerencsére Hangodi Beninek voltak használható gumijai, ráadásul még be is ült navigálni a barátja, Bertalan Marci mellé. Azért adja magát a felvetés az önzetlen segítségre: Ha én indultam volna? :D Biztos kevesebb lett volna a lendület, de ha kértem volna őket, biztos segítenek… :P ![]() Láttam olyan képet, amikor az autót a nézők az árokból tolták ki…
Még videót is láttam, sőt, elküldték a belsőt is! :)
Ez benne van a pakliban, örülök, hogy ennyivel megúszták. Egy szerencsétlen helyen, nagyon koszos részen történt ez, nem csodálkozom, de szerencsések volták, ügyesen megúszták. Nyilván, ha ez éles versenyben történik, akkor oda a versenyük, mivel majdnem két percet töltöttek ott, de az autónak igazából nem lett baja! Karcmentesen kaptam vissza. Nyilván 100 versenykilométerrel több van benne, de sose legyen nagyobb bajunk.
![]() Nézegettük az időket, nagyon egyformán mentek, 4:11-et mentek Pusztavám felé és visszafelé is tizedekre mentek egymástól és a 4:19-es idők is kifejezetten jónak mondhatóak!
A lényeg, hogy a foglalkozás elérte a célját! Mindketten nagyra értékelték, boldogok voltak. Marci már ment nagyobb autókkal, neki kicsit visszább kellett fognia magát, Atinak kicsit nagyobb volt a nyomás, hiszen a kis Peugeot-juk után beülni egy ilyen drágának mondható autóba, biztosan teher is kicsit., de mondom, nagyon élvezték. Talán sikerült Atiékban egy olyan irányt ébreszteni, ami arra vezeti őket, hogy jövőre megpróbálják a Peugeot Kupát! Sokkal több sikerélményt, sokkal jobb versenyeket, sokkal nagyobb médiahátteret tud adni a Kupa, nem beszélve arról, hogy még pénzdíjakat is adnak. Bízom benne, hogy lesz jövőre is, és fognak tudni indulni és én megpróbálom segíteni őket, hogy ez létrejöhessen.
És mi újság Zagyváékkal? Most májusban, a születésnapján megszerezte a jogsiját. Azon a napon, abban a percben, amikor született, akkor vizsgázott le. Ezt próbáltam direkt így intézni és ez szerencsésen össze is jött…
A versenyzéssel sok még a teendőnk! Ahogy a piramis épül, próbálunk lépcsőzetesen építkezni. Széles alapokkal, lassan, lépésről lépésre haladva.
Idén végigcsináljuk az R-Cup sorozatot, még a két futamon biztosan ott leszünk. Aztán a titkolt tervem egy olyan Szilveszter Rallye-s indulás, ahol még ne kelljen az elemekkel viaskodni, nem jégen, nem havon, de egy jó tapadási viszonyok között már el merném engedni úgy, hogy menjen nélkülem.
Mert azt érzem, hogy már kicsit feltartottam őt az oroszlányi utolsó gyorsaságikon. Megosztom veled a videót, ha úgy érzed, rakd ki…
![]()
Nekem már nincs szükségem arra, hogy bizonygassak! Több pozitív élményt nyújtott nekem az, hogy láthattam azt a két boldog párost, mint ha én most mentem volna még egyet a Peugeot-val. Lajos átadta a telefont a lányának, Dorkának:
Nem zavart, hogy Apud odaadta a 208 Rally4-et a srácoknak és hogy miért nem Te mész azzal az autóval?
A fiúk tényleg megérdemelték, nagyon jó érzés volt, hogy segítettek!
És egyáltalán nem volt gond, hogy a C2R2-vel mentünk, hiszen a Citroënt sokkal jobban magaménak érzem még, ennek megfelelően azt gondolom, jobban is tudok vele menni.
Igaz, a Peugeot nyomatékosabb, jobb vele a kigyorsítás, de a Citroën régebbi, úgymond amatőrebb autó. Mivel nem megyek régóta, nekem sokkal jobb! Kisebb, keskenyebb, jobban tudom kezelni, jobban érzem a seggét, meg a kormányt… A Peugeot kormánya sokkal finomabb, minden kis apró mozdulatra reagál, nekem az még nem az én világom…
Mondta Apukád, hogy idén R-Cup Challenge. Hogy érzed Magad abban a sorozatban és egyáltalán a Rally-ban? Ugye jól látom, hogy ez nem arról szól, hogy édesapád próbálja Rád erőltetni kedvenc sportját? Nincs rám erőltetve! Nagyon szeretem ezt csinálni!!
Tíz évig balettoztam, nyilván akkor még az érdekelt, sokkal csajosabb, mint a rali.
Bár a navigálás már akkor is érdekelt, de most már erről szól az életem.
Szeretnék minél többet menni. Jó lenne majd a Peugeot Kupában indulni, bízom benne, hogy megvár még a sorozat és lesz akkor is, amikor odajutunk, hogy indulni tudjak. Jövőre még nem hiszem, hogy belevágunk, hiszen nagyon kevés kilométer van bennem és még nagyon sok tapasztalatot kell gyűjteni, hiszen anélkül nem lehet belevágni egy ilyen sorozatba. Jövőre fogok érettségizni is, így ez is sok időt elvesz majd a ralitól, de bízom benne, hogy majd eljön az az idő is… Tetszik, hogy türelmes vagy, hiszen még csak 17 vagy, van időd! Menni kell, minél többet! Minden versenykilométer nagyon fontos, abból lehet tanulni, az hozza az új dolgokat. Ezért is volt jó az Oroszlány Rallye! Aszfaltváltások különböző tapadások, ha megcsúszik a hátulja, akkor hogyan kezeljük… Tölgyfák között versenyezni, hogy ne dobd el… Az előfutói felelősség, ahol nem az a feladat, hogy megmutasd, hogy Te vagy itt a nagymenő, hanem végig kell menni és leadni az információt, hogy minden rendben van e a pályával. Szerintem egészen jól teljesítettünk, de még rengeteget kell fejlődnöm!
Ezek után a mondataid után erősíts meg, légy szíves, csak hogy újra leírhassam: most 17 éves vagy!
Igen :)
Köszönöm szépen! Remélem minél hamarabb találkozunk és minél több, versenyautóban eltöltött időt és kilométert kívánok!
Köszönöm szépen!
Ez a hír most jelenik meg 8904. alkalommal
![]() ![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |