Így autóznak Zagyváék!
Zagyva Lajossal és lányával, Dorkával beszélgettünk
2022-08-18
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770555383
Napi oldal:
160466
Jelenleg:
598
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat


igy_autoznak_zagyvaek_3


Zagyva Lajossal beszéltünk telefonon:

Lali, év elején beszéltünk az idei terveidről, akkor olyasmiket mondtál, hogy talán benevezel a Peugeot 208 Rally4-es autóddal a Peugeot Kupába, hiszen már idén nem kell minimum öt futamon elindulni és ha a lányodnak meglesz a jogsija, akkor talán felváltva is mentek. És a hazai Oroszlány és Vértes Rallye-n biztosan ott leszel… Ezzel szemben nem mész a Kupában és a lányod az R-Cup Challenge-ben megy a kis Citroënnel, Te pedig odaadtad a kocsidat két párosnak a hazai versenyeteken… Hát illik ezt?

 :) Illik! Főleg azoknak, akik megérdemlik!

Igazából hosszú ennek a története, van előzménye…
Megpróbálom elmondani, hátha másokkal is történt ilyen vagy most kapnának rá ennek az ízére… 

Egyszer, anno 2000-ben, Radó Pistitől béreltünk egy Hondát egy esztergomi Rally2es futamra, hogy megmérettessük magunkat, tudunk e valami eredményt elérni. Kaptunk két defektet, Strázsahegyen így végig is mentünk, jó sokat kapott az autó, de beértünk így a második helyre. Varga Elemérék előztek meg. Olyan nevek voltak mögöttünk, mint Tobak Zoli, Benik Balázs, Telek Zoli, Boroznaki Tibi. Büszkék voltunk magunkra. Aztán a végső ellenőrzésen kiderült, hogy az autó háta lejjebb volt a kelleténél, 3-4 milliméterrel, mivel a defektek hatására teljesen megsemmisültek a lengéscsillapítók alsó szilentjei. Mi ezt szakértelem hiányában nem vettük észre. Radó Pisti fogta a fejét, hogy nem figyelt ránk jobban, mert ezt lehetett volna orvosolni azzal, hogy kb. 15 másodperces munkával feljebb tekerjük az állítható lengéscsillapítóval az autó hátulját és ez elég lett volna, hogy ne zárjanak ki. Naívak voltunk, kizártak.

És ekkor Radó Pistinek volt egy olyan gesztusa, ami miatt ezt az egészet elmeséltem és ezt azóta sem felejtettem el és talán ez volt az, ami miatt nem én versenyeztem most az Oroszlány Rallye-n: Azt mondta, miután látta, hogy elkeseredtünk a kizárás miatt: „Nyugodjatok meg. Itt az egyik kezemben a slusszkulcs, a másik kezemben pedig a bérleti díj. Válasszatok! Vagy mentek a következő versenyen az autóval, vagy visszaadom az összes pénzt, amit adtatok.” Nem volt kérdés, mentünk a Kisbér Rallye-ra és majdnem három perccel meg is nyertük a futamot!

Akkoriban ez nekem nagyon jól esett! Volt valaki, aki érezte, és fontosnak tartotta, hogy mennyit jelentett nekünk, hogy részt vegyünk sikeresen egy futamon és ez elindítson minket egy úton, mintsem az, hogy csak a profitot nézze.

És kanyarodjunk vissza Ceredre, ahova elmentünk Dorkával. Ott Bertalan Marci, mint a rendező és Határ Attila, az igazi helyi erő azonnal segített nekünk, amikor látták, hogy mi csak egy teherautóval érkeztünk. Attila odaadta az utcai autóját, azzal megmutatta a pályát Dorkának, utána le—föl járkálnak a pályán, aztán már azt vettem észre, hogy Dorka ül a kormánynál és úgy mutatja neki a pályát Attila. Rettentő sokat segítettek Dorkának a pályabejáráson is és mindketten, Marci és Ati is megtisztelték Dorkát azzal, hogy beültek mellé. Ati ráadásul köztudottan retteg más mellett és mégis beült. Azt mondták, hogy nagy élmény volt.

Ez egy nagyon jó érzés volt! Megbíznak a gyerekemben és teljesen önzetlenül segítettek neki!

Ezek után arra gondoltam, hogy az oroszlányi futamon nekem biztosan nagyon sok dolgom lesz, hiszen Dorka élete első komoly versenyén, még ha előfutóként is, de a fényes aszfalton csúszkálni nem lesz egyszerű dolga, igazából nekem mellette kell, hogy legyek. Ha már ez a két fiú ilyen segítőkészek voltak, az autóm itt van, fel van készítve, akkor menjenek ők az autóval! Ez volt az ötletem és ezt sikerült meg is valósítani és azt gondolom, nagyon jó kis hétvégénk volt!

Annyit kértem csak, hogy ők szerezzék be a gumikat, ne az én, sufniból előkapart lacházai, szövet kilógós slickjeimmel menjenek. Szerencsére Hangodi Beninek voltak használható gumijai, ráadásul még be is ült navigálni a barátja, Bertalan Marci mellé.

Azért adja magát a felvetés az önzetlen segítségre:
lássuk be, Dorka egy nagyon csinos lány…
Vajon Neked is ilyen elánnal segítettek volna a fiúk? :P

Ha én indultam volna? :D Biztos kevesebb lett volna a lendület, de ha kértem volna őket, biztos segítenek… :P

igy_autoznak_zagyvaek_2

Láttam olyan képet, amikor az autót a nézők az árokból tolták ki…
Te is láttad ezt? Itt nem gondoltad, hogy elhibázott döntés volt?

 

Még videót is láttam, sőt, elküldték a belsőt is! :)
Ez benne van a pakliban, örülök, hogy ennyivel megúszták. Egy szerencsétlen helyen, nagyon koszos részen történt ez, nem csodálkozom, de szerencsések volták, ügyesen megúszták. Nyilván, ha ez éles versenyben történik, akkor oda a versenyük, mivel majdnem két percet töltöttek ott, de az autónak igazából nem lett baja! Karcmentesen kaptam vissza. Nyilván 100 versenykilométerrel több van benne, de sose legyen nagyobb bajunk.

igy_autoznak_zagyvaek_6
 
Nézegettük az időket, nagyon egyformán mentek, 4:11-et mentek Pusztavám felé és visszafelé is tizedekre mentek egymástól és a 4:19-es idők is kifejezetten jónak mondhatóak!
A lényeg, hogy a foglalkozás elérte a célját! Mindketten nagyra értékelték, boldogok voltak. Marci már ment nagyobb autókkal, neki kicsit visszább kellett fognia magát, Atinak kicsit nagyobb volt a nyomás, hiszen a kis Peugeot-juk után beülni egy ilyen drágának mondható autóba, biztosan teher is kicsit., de mondom, nagyon élvezték. Talán sikerült Atiékban egy olyan irányt ébreszteni, ami arra vezeti őket, hogy jövőre megpróbálják a Peugeot Kupát! Sokkal több sikerélményt, sokkal jobb versenyeket, sokkal nagyobb médiahátteret tud adni a Kupa, nem beszélve arról, hogy még pénzdíjakat is adnak. Bízom benne, hogy lesz jövőre is, és fognak tudni indulni és én megpróbálom segíteni őket, hogy ez létrejöhessen.

 És mi újság Zagyváékkal?

Nyilván Dorka a fő irány!

Most májusban, a születésnapján megszerezte a jogsiját. Azon a napon, abban a percben, amikor született, akkor vizsgázott le. Ezt próbáltam direkt így intézni és ez szerencsésen össze is jött…
 
A versenyzéssel sok még a teendőnk! Ahogy a piramis épül, próbálunk lépcsőzetesen építkezni. Széles alapokkal, lassan, lépésről lépésre haladva.
Idén végigcsináljuk az R-Cup sorozatot, még a két futamon biztosan ott leszünk. Aztán a titkolt tervem egy olyan Szilveszter Rallye-s indulás, ahol még ne kelljen az elemekkel viaskodni, nem jégen, nem havon, de egy jó tapadási viszonyok között már el merném engedni úgy, hogy menjen nélkülem.
Mert azt érzem, hogy már kicsit feltartottam őt az oroszlányi utolsó gyorsaságikon. Megosztom veled a videót, ha úgy érzed, rakd ki…


Jó érzés volt elmenni Veszprémbe, jó érzés volt nyerni. Mentem már pár veszprémi futamot, ezt a mostanit a kifejezetten nehezek közé sorolnám és jó érzés volt a Peugeot Kupa bajnokot szorongatni, adni neki pár másodpercet. Ezek jó érzések voltak és most ez kárpótolt a tavalyi fiaskó miatt.

igy_autoznak_zagyvaek_1

 


Nekem már nincs szükségem arra, hogy bizonygassak! Több pozitív élményt nyújtott nekem az, hogy láthattam azt a két boldog párost, mint ha én most mentem volna még egyet a Peugeot-val.

Lajos átadta a telefont a lányának, Dorkának: 

igy_autoznak_zagyvaek_4 

Nem zavart, hogy Apud odaadta a 208 Rally4-et a srácoknak és hogy miért nem Te mész azzal az autóval?
A fiúk tényleg megérdemelték, nagyon jó érzés volt, hogy segítettek!
És egyáltalán nem volt gond, hogy a C2R2-vel mentünk, hiszen a Citroënt sokkal jobban magaménak érzem még, ennek megfelelően azt gondolom, jobban is tudok vele menni.
Igaz, a Peugeot nyomatékosabb, jobb vele a kigyorsítás, de a Citroën régebbi, úgymond amatőrebb autó. Mivel nem megyek régóta, nekem sokkal jobb! Kisebb, keskenyebb, jobban tudom kezelni, jobban érzem a seggét, meg a kormányt… A Peugeot kormánya sokkal finomabb, minden kis apró mozdulatra reagál, nekem az még nem az én világom…

 

Mondta Apukád, hogy idén R-Cup Challenge. Hogy érzed Magad abban a sorozatban és egyáltalán a Rally-ban? Ugye jól látom, hogy ez nem arról szól, hogy édesapád próbálja Rád erőltetni kedvenc sportját?

 igy_autoznak_zagyvaek_5

Nincs rám erőltetve! Nagyon szeretem ezt csinálni!!
Tíz évig balettoztam, nyilván akkor még az érdekelt, sokkal csajosabb, mint a rali.
Bár a navigálás már akkor is érdekelt, de most már erről szól az életem.

Szeretnék minél többet menni. Jó lenne majd a Peugeot Kupában indulni, bízom benne, hogy megvár még a sorozat és lesz akkor is, amikor odajutunk, hogy indulni tudjak. Jövőre még nem hiszem, hogy belevágunk, hiszen nagyon kevés kilométer van bennem és még nagyon sok tapasztalatot kell gyűjteni, hiszen anélkül nem lehet belevágni egy ilyen sorozatba. Jövőre fogok érettségizni is, így ez is sok időt elvesz majd a ralitól, de bízom benne, hogy majd eljön az az idő is…

Tetszik, hogy türelmes vagy, hiszen még csak 17 vagy, van időd!
Menni kell, minél többet! Minden versenykilométer nagyon fontos, abból lehet tanulni, az hozza az új dolgokat. Ezért is volt jó az Oroszlány Rallye! Aszfaltváltások különböző tapadások, ha megcsúszik a hátulja, akkor hogyan kezeljük… Tölgyfák között versenyezni, hogy ne dobd el… Az előfutói felelősség, ahol nem az a feladat, hogy megmutasd, hogy Te vagy itt a nagymenő, hanem végig kell menni és leadni az információt, hogy minden rendben van e a pályával. Szerintem egészen jól teljesítettünk, de még rengeteget kell fejlődnöm!
  
Ezek után a mondataid után erősíts meg, légy szíves, csak hogy újra leírhassam: most 17 éves vagy!
Igen :)
 
Köszönöm szépen! Remélem minél hamarabb találkozunk és minél több, versenyautóban eltöltött időt és kilométert kívánok!
Köszönöm szépen!

 

 

Ez a hír most jelenik meg 8951. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k