Nyirád Rallycross ZÓNA+OB. 2022.09.23-25. ARÉNA KUPA - Versenyezz és nyerj!
Így autóznak Zagyváék!
Zagyva Lajossal és lányával, Dorkával beszélgettünk
2022-08-18
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
615223524
Napi oldal:
29029
Jelenleg:
423
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
duenShop.hu - a rallyongók boltja
AutoDekor
BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2022
az 6.futam után
1. Martin Márkó
1150
2. Gál Krisztián
951
3. Martinák Balázs
929
4. Péntek Ádám
882
5.
Fónagy Kristóf
839
6. Szücs Benedek
820
7. Teglovics Kornél
802
8. Markó Zoltán
757
9. Hugyecz Attila
718
teljes táblázat
World Rally Championship 2022
a 9. futam,
az Ypres Rally után
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
203
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
131
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
131
4. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
106
5. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
92
6. Craig Breen
Ford Puma Rally1
64
7. Esapekka Lappi
Toyota Yaris GR Rally1
57
8. Sebastian Loeb
Ford Puma Rally1
35
9. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship
a 6. futam,
a Rally di Roma után
1. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
137
2. Simone Tempestini
SKODA Fabia R5 Evo
79
3. Nil Solans
Volkswagen Polo GTi R5
70
4. J. Pardo Siota
SKODA Fabia R5 Evo
69
5. Alberto Battistolli
SKODA Fabia R5 Evo
57
6. S. Campedelli
SKODA Fabia R5 Evo
55
7. Ken Torn
Ford Fiesta Rally2
55
8. Yoann Bonato
SKODA Fabia R5 Evo
54
9. Armindo Araujo
SKODA Fabia R5 Evo
45
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2022
az ötödik futam,
a Veszprém Rallye után
1.
Mads Østberg
Citroen C3 Rally2
165,4
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
164,5
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
149,5
4. Német Gábor
Skoda Fabia R5
85,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
79,7
6.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
73,6
7. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
64,1
8. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5
56,9
9. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
54
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2022
az ötödik futam,
a Veszprém Rallye után
1. Foczkó Ákos
Mitsubishi Lancer Evo X
119
2. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
105,2
3. Bertalan Marci
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
104,6
4. Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
83,5
5. Karsai Zsolt
Lada 2107
60,6
6. Veréb Zoltán
Lada VFTS
54
7. Helembai Zsolt
Lada VFTS
50,2
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
42
9.
Határ Attila
Peugeot 306
39,6
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a negyedik futam,
a Veszprém Rallye után
1.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
43
3.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
38,4
4.
Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
18
5. Vida Péter
Peugeot 208 Rally4
11,8
6. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
5
7. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a negyedik futam,
a Veszprém Rally után
1. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
77
2. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
70
3. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
64
4. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
5. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
43
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
34
7. Ruszkai Attila
Lada 2101
37,4
8. Krehlik Nándor
Lada VFTS
33
9. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
31
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a harmadik futam,
a WATZ Rally után
1. Zákányi János
Lada 2105
96,6
2. Geng Bence
Honda Civic
72,6
3. Takács István
BMW E36
61,2
4. Békési Richárd
BMW 320
51,2
5. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
37,6
6. Spéder Bence
BMW E36
30,0
7. Bíró Gergő
Opel Astra
29,0
8. Géczi László
Lada 2107
24,0
9. Téczely Tamás
Honda Civic
22,8
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
a 3.futam után
1. Kárai Tamás
Audi S1
74
2. Benyó Máté
Ford Focus
59
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
59
4. Antal István
Mitsubishi Colt
50
5. Vass Csaba
Skoda Fabia
25
6. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
24
7. Vass Zoltán
Audi A1
19
8. Ales Fucik
Volkswagen Polo
15
9. Ifj.Kiss László
Peugeot 208 RX
13
teljes táblázat


igy_autoznak_zagyvaek_3


Zagyva Lajossal beszéltünk telefonon:

Lali, év elején beszéltünk az idei terveidről, akkor olyasmiket mondtál, hogy talán benevezel a Peugeot 208 Rally4-es autóddal a Peugeot Kupába, hiszen már idén nem kell minimum öt futamon elindulni és ha a lányodnak meglesz a jogsija, akkor talán felváltva is mentek. És a hazai Oroszlány és Vértes Rallye-n biztosan ott leszel… Ezzel szemben nem mész a Kupában és a lányod az R-Cup Challenge-ben megy a kis Citroënnel, Te pedig odaadtad a kocsidat két párosnak a hazai versenyeteken… Hát illik ezt?

 :) Illik! Főleg azoknak, akik megérdemlik!

Igazából hosszú ennek a története, van előzménye…
Megpróbálom elmondani, hátha másokkal is történt ilyen vagy most kapnának rá ennek az ízére… 

Egyszer, anno 2000-ben, Radó Pistitől béreltünk egy Hondát egy esztergomi Rally2es futamra, hogy megmérettessük magunkat, tudunk e valami eredményt elérni. Kaptunk két defektet, Strázsahegyen így végig is mentünk, jó sokat kapott az autó, de beértünk így a második helyre. Varga Elemérék előztek meg. Olyan nevek voltak mögöttünk, mint Tobak Zoli, Benik Balázs, Telek Zoli, Boroznaki Tibi. Büszkék voltunk magunkra. Aztán a végső ellenőrzésen kiderült, hogy az autó háta lejjebb volt a kelleténél, 3-4 milliméterrel, mivel a defektek hatására teljesen megsemmisültek a lengéscsillapítók alsó szilentjei. Mi ezt szakértelem hiányában nem vettük észre. Radó Pisti fogta a fejét, hogy nem figyelt ránk jobban, mert ezt lehetett volna orvosolni azzal, hogy kb. 15 másodperces munkával feljebb tekerjük az állítható lengéscsillapítóval az autó hátulját és ez elég lett volna, hogy ne zárjanak ki. Naívak voltunk, kizártak.

És ekkor Radó Pistinek volt egy olyan gesztusa, ami miatt ezt az egészet elmeséltem és ezt azóta sem felejtettem el és talán ez volt az, ami miatt nem én versenyeztem most az Oroszlány Rallye-n: Azt mondta, miután látta, hogy elkeseredtünk a kizárás miatt: „Nyugodjatok meg. Itt az egyik kezemben a slusszkulcs, a másik kezemben pedig a bérleti díj. Válasszatok! Vagy mentek a következő versenyen az autóval, vagy visszaadom az összes pénzt, amit adtatok.” Nem volt kérdés, mentünk a Kisbér Rallye-ra és majdnem három perccel meg is nyertük a futamot!

Akkoriban ez nekem nagyon jól esett! Volt valaki, aki érezte, és fontosnak tartotta, hogy mennyit jelentett nekünk, hogy részt vegyünk sikeresen egy futamon és ez elindítson minket egy úton, mintsem az, hogy csak a profitot nézze.

És kanyarodjunk vissza Ceredre, ahova elmentünk Dorkával. Ott Bertalan Marci, mint a rendező és Határ Attila, az igazi helyi erő azonnal segített nekünk, amikor látták, hogy mi csak egy teherautóval érkeztünk. Attila odaadta az utcai autóját, azzal megmutatta a pályát Dorkának, utána le—föl járkálnak a pályán, aztán már azt vettem észre, hogy Dorka ül a kormánynál és úgy mutatja neki a pályát Attila. Rettentő sokat segítettek Dorkának a pályabejáráson is és mindketten, Marci és Ati is megtisztelték Dorkát azzal, hogy beültek mellé. Ati ráadásul köztudottan retteg más mellett és mégis beült. Azt mondták, hogy nagy élmény volt.

Ez egy nagyon jó érzés volt! Megbíznak a gyerekemben és teljesen önzetlenül segítettek neki!

Ezek után arra gondoltam, hogy az oroszlányi futamon nekem biztosan nagyon sok dolgom lesz, hiszen Dorka élete első komoly versenyén, még ha előfutóként is, de a fényes aszfalton csúszkálni nem lesz egyszerű dolga, igazából nekem mellette kell, hogy legyek. Ha már ez a két fiú ilyen segítőkészek voltak, az autóm itt van, fel van készítve, akkor menjenek ők az autóval! Ez volt az ötletem és ezt sikerült meg is valósítani és azt gondolom, nagyon jó kis hétvégénk volt!

Annyit kértem csak, hogy ők szerezzék be a gumikat, ne az én, sufniból előkapart lacházai, szövet kilógós slickjeimmel menjenek. Szerencsére Hangodi Beninek voltak használható gumijai, ráadásul még be is ült navigálni a barátja, Bertalan Marci mellé.

Azért adja magát a felvetés az önzetlen segítségre:
lássuk be, Dorka egy nagyon csinos lány…
Vajon Neked is ilyen elánnal segítettek volna a fiúk? :P

Ha én indultam volna? :D Biztos kevesebb lett volna a lendület, de ha kértem volna őket, biztos segítenek… :P

igy_autoznak_zagyvaek_2

Láttam olyan képet, amikor az autót a nézők az árokból tolták ki…
Te is láttad ezt? Itt nem gondoltad, hogy elhibázott döntés volt?

 

Még videót is láttam, sőt, elküldték a belsőt is! :)
Ez benne van a pakliban, örülök, hogy ennyivel megúszták. Egy szerencsétlen helyen, nagyon koszos részen történt ez, nem csodálkozom, de szerencsések volták, ügyesen megúszták. Nyilván, ha ez éles versenyben történik, akkor oda a versenyük, mivel majdnem két percet töltöttek ott, de az autónak igazából nem lett baja! Karcmentesen kaptam vissza. Nyilván 100 versenykilométerrel több van benne, de sose legyen nagyobb bajunk.

igy_autoznak_zagyvaek_6
 
Nézegettük az időket, nagyon egyformán mentek, 4:11-et mentek Pusztavám felé és visszafelé is tizedekre mentek egymástól és a 4:19-es idők is kifejezetten jónak mondhatóak!
A lényeg, hogy a foglalkozás elérte a célját! Mindketten nagyra értékelték, boldogok voltak. Marci már ment nagyobb autókkal, neki kicsit visszább kellett fognia magát, Atinak kicsit nagyobb volt a nyomás, hiszen a kis Peugeot-juk után beülni egy ilyen drágának mondható autóba, biztosan teher is kicsit., de mondom, nagyon élvezték. Talán sikerült Atiékban egy olyan irányt ébreszteni, ami arra vezeti őket, hogy jövőre megpróbálják a Peugeot Kupát! Sokkal több sikerélményt, sokkal jobb versenyeket, sokkal nagyobb médiahátteret tud adni a Kupa, nem beszélve arról, hogy még pénzdíjakat is adnak. Bízom benne, hogy lesz jövőre is, és fognak tudni indulni és én megpróbálom segíteni őket, hogy ez létrejöhessen.

 És mi újság Zagyváékkal?

Nyilván Dorka a fő irány!

Most májusban, a születésnapján megszerezte a jogsiját. Azon a napon, abban a percben, amikor született, akkor vizsgázott le. Ezt próbáltam direkt így intézni és ez szerencsésen össze is jött…
 
A versenyzéssel sok még a teendőnk! Ahogy a piramis épül, próbálunk lépcsőzetesen építkezni. Széles alapokkal, lassan, lépésről lépésre haladva.
Idén végigcsináljuk az R-Cup sorozatot, még a két futamon biztosan ott leszünk. Aztán a titkolt tervem egy olyan Szilveszter Rallye-s indulás, ahol még ne kelljen az elemekkel viaskodni, nem jégen, nem havon, de egy jó tapadási viszonyok között már el merném engedni úgy, hogy menjen nélkülem.
Mert azt érzem, hogy már kicsit feltartottam őt az oroszlányi utolsó gyorsaságikon. Megosztom veled a videót, ha úgy érzed, rakd ki…


Jó érzés volt elmenni Veszprémbe, jó érzés volt nyerni. Mentem már pár veszprémi futamot, ezt a mostanit a kifejezetten nehezek közé sorolnám és jó érzés volt a Peugeot Kupa bajnokot szorongatni, adni neki pár másodpercet. Ezek jó érzések voltak és most ez kárpótolt a tavalyi fiaskó miatt.

igy_autoznak_zagyvaek_1

 


Nekem már nincs szükségem arra, hogy bizonygassak! Több pozitív élményt nyújtott nekem az, hogy láthattam azt a két boldog párost, mint ha én most mentem volna még egyet a Peugeot-val.

Lajos átadta a telefont a lányának, Dorkának: 

igy_autoznak_zagyvaek_4 

Nem zavart, hogy Apud odaadta a 208 Rally4-et a srácoknak és hogy miért nem Te mész azzal az autóval?
A fiúk tényleg megérdemelték, nagyon jó érzés volt, hogy segítettek!
És egyáltalán nem volt gond, hogy a C2R2-vel mentünk, hiszen a Citroënt sokkal jobban magaménak érzem még, ennek megfelelően azt gondolom, jobban is tudok vele menni.
Igaz, a Peugeot nyomatékosabb, jobb vele a kigyorsítás, de a Citroën régebbi, úgymond amatőrebb autó. Mivel nem megyek régóta, nekem sokkal jobb! Kisebb, keskenyebb, jobban tudom kezelni, jobban érzem a seggét, meg a kormányt… A Peugeot kormánya sokkal finomabb, minden kis apró mozdulatra reagál, nekem az még nem az én világom…

 

Mondta Apukád, hogy idén R-Cup Challenge. Hogy érzed Magad abban a sorozatban és egyáltalán a Rally-ban? Ugye jól látom, hogy ez nem arról szól, hogy édesapád próbálja Rád erőltetni kedvenc sportját?

 igy_autoznak_zagyvaek_5

Nincs rám erőltetve! Nagyon szeretem ezt csinálni!!
Tíz évig balettoztam, nyilván akkor még az érdekelt, sokkal csajosabb, mint a rali.
Bár a navigálás már akkor is érdekelt, de most már erről szól az életem.

Szeretnék minél többet menni. Jó lenne majd a Peugeot Kupában indulni, bízom benne, hogy megvár még a sorozat és lesz akkor is, amikor odajutunk, hogy indulni tudjak. Jövőre még nem hiszem, hogy belevágunk, hiszen nagyon kevés kilométer van bennem és még nagyon sok tapasztalatot kell gyűjteni, hiszen anélkül nem lehet belevágni egy ilyen sorozatba. Jövőre fogok érettségizni is, így ez is sok időt elvesz majd a ralitól, de bízom benne, hogy majd eljön az az idő is…

Tetszik, hogy türelmes vagy, hiszen még csak 17 vagy, van időd!
Menni kell, minél többet! Minden versenykilométer nagyon fontos, abból lehet tanulni, az hozza az új dolgokat. Ezért is volt jó az Oroszlány Rallye! Aszfaltváltások különböző tapadások, ha megcsúszik a hátulja, akkor hogyan kezeljük… Tölgyfák között versenyezni, hogy ne dobd el… Az előfutói felelősség, ahol nem az a feladat, hogy megmutasd, hogy Te vagy itt a nagymenő, hanem végig kell menni és leadni az információt, hogy minden rendben van e a pályával. Szerintem egészen jól teljesítettünk, de még rengeteget kell fejlődnöm!
  
Ezek után a mondataid után erősíts meg, légy szíves, csak hogy újra leírhassam: most 17 éves vagy!
Igen :)
 
Köszönöm szépen! Remélem minél hamarabb találkozunk és minél több, versenyautóban eltöltött időt és kilométert kívánok!
Köszönöm szépen!

 

 

Ez a hír most jelenik meg 5982. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
12 13 14 15 161718
19 20 21 22 232425
2627 28 29300102
03 04 05 06 070809
1011 12 13141516
2022.09.23-26.

részletes infóink

2022.09.23-25.

részletes infóink

2022.09.24.

részletes infóink

2022.09.25.

részletes infóink

2022.10.01-02.

részletes infóink

2022.10.07-08.

részletes infóink

2022. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2022
European Rally Championship 2022
Országos Rally1 Bajnokság 2022
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k