KEVIÉP Rallycross Fesztivál - 2021.szeptember 25-26. RabócsiRing
Így, még egyszer nem
Bútor Robi a miskolci futam után nyilatkozott.
2011-05-05
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
576597154
Napi oldal:
65380
Jelenleg:
641
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a 7. futam után
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
566
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
489
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
414
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
405
5. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
357
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
346
7. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
337
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
318
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
316
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
a 9. futam,
az Acropolis Rally után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
180
2. Elfyn Evans Toyota Yaris WRC
136
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
130
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
129
5.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
106
6. T. Katsuma Toyota Yaris WRC
66
7. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
60
8. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
44
9. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
43
teljes táblázat
European Rally Championship
a 4. futam,
a Barum Rally után
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
97
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
78
3. E. Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
76
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
67
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
67
6. Craig Breen
Hyundai i20 R5
43
7. Nikolay Gryazin
Volkswagen Polo GTi R5
39
8. G. Basso
SKODA Fabia R5 Evo
39
9. Jan Kopecky
SKODA Fabia R5 Evo
39
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a 3.futam, Lohéac után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
85
2. Kevin Hansen
Peugeot 208
75
3. Szabó Krisztián
Hyundai i20
58
4. J.Kristoffersson
Audi S1
57
5. Kevin Abbring
Renault Megane RS
55
6. N. Grönholm
Hyundai i20
51
7. Enzo Ide
Audi S1
37
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
31
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
25
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
164
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
155
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
134
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
131
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
7. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
65
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
6.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
55
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
68
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
61
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
5. Szőllősi Roland
BMW
52
6.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
7. Bartha Aurél
Honda Civic
49
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
47,5
9. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
47
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
40
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
38
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a 3.futam,
a Vértes Rallye után
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
103
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
43
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
31
7. Péter Pál
Honda Civic Type-R
27
8. Czékmány Norbert
Lada VFTS
24
9. Baksai László
Lada VFTS
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a 4.futam,
a Bakonya Rally után
1. Nagy Dávid
Lada 21053
116
2. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
116
3. Zákányi János
Lada 2107
69
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
65
5. Pallaghy Botond
Peugeot 205
64,5
6. Dénes Szabolcs
Lada 21013
51
7. Dugo
Volkswagen Golf
48,5
8. Spéder Bence
BMW E36
40,5
9. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
39,5
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
az 5.futam,
a Vértes Rallye után
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
70
2. Csukovics István
Lada 21013
31
3. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
4. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
5. Zsírpapa
Lada VFTS
20
6. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
16
7. Müller Roland
Lada 21011 Gr2
13
8. Mang Huba
SKODA Favorit
12
9. Komjáti Ákos
Lada 2105
10
teljes táblázat

Az első futamon az abszolút első helyet megszerezve hatalmas volt az öröm a csapat háza táján. A második futamon történtekre talán senki sem számított. Egy vezetői hiba miatt a verseny idő előtti feladására kényszerült a Bútor-Bacigál páros. Robival beszélgettem arról, hogy mi lehetett a hibázás oka, hogyan látja utólag az eseményeket és mi az, amin mindenképp változtatnia kell majd, hogy újra a régi formáját hozhassa a versenyzés során.

igy_meg_egyszer_nem_1

A verseny előtti napon arról beszélgettünk, hogyan sikerült felkészülni erre a versenyre…
Akkor úgy éreztem, hogy minden rendben van, elegendő lesz a 40 km-s teszt, annak ellenére, hogy új futóművel érkezett az autó. Már akkor is éreztem, hogy egészen másként viselkedik a kocsi, mint ahogyan Egerben tapasztalatot szereztem vele, de pénteken még úgy véltem, hogy a teszt végére sikerült azért újra összebarátkoznom a Peugeot-val. Utólag be kell látnom, hogy egyáltalán nem volt megfelelő a felkészülésünk, és nyilván ez is szerepet játszott abban, hogy ezen a futamon kiestünk. A futamot megelőzően az 1-es rajtszám kapcsán sem éreztem azt, hogy bármiféle nyomás nehezedbe rám emiatt, de sajnos ez sem így volt. Mindenképpen befolyásolt ez az egészen új szituáció, hogy soha nem versenyeztem még 1-es rajtszámmal az oldalunkon. Magamról is és Igorról is azt tudom elmondani, hogy nem voltunk kellőképpen összeszedettek, nem tudtuk azt a formánkat hozni, amit az első versenyünkön.

igy_meg_egyszer_nem_2

Hogyan kezdődött a szombati nap?
Keveset tudtunk pihenni, hajnal 4-kor már ébresztő volt, indultunk a gyorsasági szakaszokra. Az első körben úgy éreztem, hogy bármit teszek, az nem jön össze. Minden megmozdulásunknak negatív eredménye lett, mondom ezt annak ellenére is, hogy igazából a negyedik helyen autóztunk az abszolútban és valójában nem állt messze tőlünk a második vagy harmadik helyen autózó páros. Folyamatosan úgy éreztem, hogy nem tudom azt a formámat hozni, ami a magabiztos, bátor versenyzéshez kellene, amivel igazán gyors tudok lenni! Az autót sem éreztem tökéletesnek, szerintem sokkal gyengébb volt a motorereje, mint az egri versenyen, és nem tudom, hogy ennek mi volt az oka.

A második körben próbáltál javítani…
Az első kör utáni szervizparkban átgondoltam a dolgokat, célul tűztem ki, hogy az első kör hibáit javítanom kell, átgondoltam, hogy min kell változtatnom, hol kell gyorsulnom, és ez az elején egész jól össze is jött. Nagyon keményen kezdtünk, a sima kanyarokon jó gyorsan tudtam átmenni, megtaláltam a megfelelő féktávokat is, mígnem következett az ominózus kanyar. Jól ismerem ezt a kanyart, a versenyzői pályafutásom során már nagyon sokszor hiba nélkül mentem át ezen a kanyaron, tudtam, hogy ott van a betonpillér, most mégis túlzottan letettem tőre, és a felnit odaütöttem a betonnak. Az volt a gond, hogy nem a gumival kaptuk el, hanem a felni peremével, így ennek következtében az alsó lengőkar olyannyira megsérült, hogy a kocsi irányíthatatlanná vált, nekünk pedig nem maradt más választásunk, minthogy feladjuk a versenyt.

igy_meg_egyszer_nem_3

Hogyan látod utólag az eseményt?
10 éve nem estem ki vezetői hiba miatt hazai futamon, így ez most nagyon negatívan érint. Borzasztó rosszul éreztem magam szombaton és vasárnap, hogy ezt a futamot az én hibázásom miatt kellett feladnunk. Ráadásul pont akkor hibáztam, amikor nagyon fontos lett volna, hogy hiba nélkül teljesítsük a versenyt, és legalább pontot szerezzünk. Nem követhetek el újra ekkora hibát, hogy pont nélkül menjünk haza. A bajnokságban így visszacsúsztunk a harmadik helyre, Asiék és Herczig Norbiék elénk kerültek. Asi a két versenyen szerzett pontjaival eléggé elhúzott előlünk, Norbiék azért nincsenek túlzottan messze és mögöttünk is folyik a harc a pontokért. Két versenyen vagyunk túl, nincs még elveszve semmi, nem dőlt el a bajnokság, de be kell látnom, hogy sokkal jobban oda kell figyelnünk a felkészülésre, sokkal jobban kell harcolnunk a kitűzött céljainkért. Kicsit "leengedtünk" Eger után azt hiszem, nem fordítottunk kellő figyelmet a felkészülésre, ellenben a többiekkel, akik ennek köszönhetően előnyhöz jutottak. Míg ők előre léptek, addig mi hátra.

Folytatás?
Következik a murvás talajú Bükfürdő Rallye, ahol megint csak nem lesz előnyöm a többiekkel szemben, hiszen ezzel az autóval még soha nem versenyeztem murvás pályákon. Összkerekessel is 1998-ban mentem murván utoljára, így a felkészülésre mindenképp nagy hangsúlyt fogunk fektetni. 80 km-t megyünk majd a verseny előtt, hasonló jellegű szakaszon, mint amilyenek a gyorsasági szakaszok lesznek. Vissza kell majd rázódnom az autóba, meg kell tanulnom vele murván közlekedni és meg kell találnunk a megfelelő beállításokat. Fontos számomra, hogy nyugodtan és higgadtan állhassak majd oda a rajtba. Át kell értékelnem a dolgokat, lazábbra kell vennem ezt az egészet, meg kell próbálnom újra saját magamnak autózni, mint ahogyan azt az első futamon is tettem. Vissza kell hoznom azt az érzést, hogy nincs rajtam nyomás, hogy görcsmentesen tudok autózni, hogy magamat tudom adni a pályákon a versenyzés során! Ha újra görcsös leszek, akkor ez az egész elveszíti a varázsát!

 

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_1

A csapat támogatói:
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_3
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_8
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_9
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_10

 

Ez a hír most jelenik meg 6044. alkalommal
Share |
2011.04.28-30.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
18. HELL Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0607 08 09101112
13 14 15 16171819
20 21 22 23 242526
2728 29 30 01 0203
04 05 06 07080910
2021.09.16-18.

részletes infóink

2021.09.24-27.

részletes infóink

2021.09.25.

részletes infóink

2021.09.25-26.

részletes infóink

2021.10.16-17.

részletes infóink

2021.10.22-24.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k