LCH Tavaszi LADA találkozó
Így, még egyszer nem
Bútor Robi a miskolci futam után nyilatkozott.
2011-05-05
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
685037823
Napi oldal:
1976
Jelenleg:
1712
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Az első futamon az abszolút első helyet megszerezve hatalmas volt az öröm a csapat háza táján. A második futamon történtekre talán senki sem számított. Egy vezetői hiba miatt a verseny idő előtti feladására kényszerült a Bútor-Bacigál páros. Robival beszélgettem arról, hogy mi lehetett a hibázás oka, hogyan látja utólag az eseményeket és mi az, amin mindenképp változtatnia kell majd, hogy újra a régi formáját hozhassa a versenyzés során.

igy_meg_egyszer_nem_1

A verseny előtti napon arról beszélgettünk, hogyan sikerült felkészülni erre a versenyre…
Akkor úgy éreztem, hogy minden rendben van, elegendő lesz a 40 km-s teszt, annak ellenére, hogy új futóművel érkezett az autó. Már akkor is éreztem, hogy egészen másként viselkedik a kocsi, mint ahogyan Egerben tapasztalatot szereztem vele, de pénteken még úgy véltem, hogy a teszt végére sikerült azért újra összebarátkoznom a Peugeot-val. Utólag be kell látnom, hogy egyáltalán nem volt megfelelő a felkészülésünk, és nyilván ez is szerepet játszott abban, hogy ezen a futamon kiestünk. A futamot megelőzően az 1-es rajtszám kapcsán sem éreztem azt, hogy bármiféle nyomás nehezedbe rám emiatt, de sajnos ez sem így volt. Mindenképpen befolyásolt ez az egészen új szituáció, hogy soha nem versenyeztem még 1-es rajtszámmal az oldalunkon. Magamról is és Igorról is azt tudom elmondani, hogy nem voltunk kellőképpen összeszedettek, nem tudtuk azt a formánkat hozni, amit az első versenyünkön.

igy_meg_egyszer_nem_2

Hogyan kezdődött a szombati nap?
Keveset tudtunk pihenni, hajnal 4-kor már ébresztő volt, indultunk a gyorsasági szakaszokra. Az első körben úgy éreztem, hogy bármit teszek, az nem jön össze. Minden megmozdulásunknak negatív eredménye lett, mondom ezt annak ellenére is, hogy igazából a negyedik helyen autóztunk az abszolútban és valójában nem állt messze tőlünk a második vagy harmadik helyen autózó páros. Folyamatosan úgy éreztem, hogy nem tudom azt a formámat hozni, ami a magabiztos, bátor versenyzéshez kellene, amivel igazán gyors tudok lenni! Az autót sem éreztem tökéletesnek, szerintem sokkal gyengébb volt a motorereje, mint az egri versenyen, és nem tudom, hogy ennek mi volt az oka.

A második körben próbáltál javítani…
Az első kör utáni szervizparkban átgondoltam a dolgokat, célul tűztem ki, hogy az első kör hibáit javítanom kell, átgondoltam, hogy min kell változtatnom, hol kell gyorsulnom, és ez az elején egész jól össze is jött. Nagyon keményen kezdtünk, a sima kanyarokon jó gyorsan tudtam átmenni, megtaláltam a megfelelő féktávokat is, mígnem következett az ominózus kanyar. Jól ismerem ezt a kanyart, a versenyzői pályafutásom során már nagyon sokszor hiba nélkül mentem át ezen a kanyaron, tudtam, hogy ott van a betonpillér, most mégis túlzottan letettem tőre, és a felnit odaütöttem a betonnak. Az volt a gond, hogy nem a gumival kaptuk el, hanem a felni peremével, így ennek következtében az alsó lengőkar olyannyira megsérült, hogy a kocsi irányíthatatlanná vált, nekünk pedig nem maradt más választásunk, minthogy feladjuk a versenyt.

igy_meg_egyszer_nem_3

Hogyan látod utólag az eseményt?
10 éve nem estem ki vezetői hiba miatt hazai futamon, így ez most nagyon negatívan érint. Borzasztó rosszul éreztem magam szombaton és vasárnap, hogy ezt a futamot az én hibázásom miatt kellett feladnunk. Ráadásul pont akkor hibáztam, amikor nagyon fontos lett volna, hogy hiba nélkül teljesítsük a versenyt, és legalább pontot szerezzünk. Nem követhetek el újra ekkora hibát, hogy pont nélkül menjünk haza. A bajnokságban így visszacsúsztunk a harmadik helyre, Asiék és Herczig Norbiék elénk kerültek. Asi a két versenyen szerzett pontjaival eléggé elhúzott előlünk, Norbiék azért nincsenek túlzottan messze és mögöttünk is folyik a harc a pontokért. Két versenyen vagyunk túl, nincs még elveszve semmi, nem dőlt el a bajnokság, de be kell látnom, hogy sokkal jobban oda kell figyelnünk a felkészülésre, sokkal jobban kell harcolnunk a kitűzött céljainkért. Kicsit "leengedtünk" Eger után azt hiszem, nem fordítottunk kellő figyelmet a felkészülésre, ellenben a többiekkel, akik ennek köszönhetően előnyhöz jutottak. Míg ők előre léptek, addig mi hátra.

Folytatás?
Következik a murvás talajú Bükfürdő Rallye, ahol megint csak nem lesz előnyöm a többiekkel szemben, hiszen ezzel az autóval még soha nem versenyeztem murvás pályákon. Összkerekessel is 1998-ban mentem murván utoljára, így a felkészülésre mindenképp nagy hangsúlyt fogunk fektetni. 80 km-t megyünk majd a verseny előtt, hasonló jellegű szakaszon, mint amilyenek a gyorsasági szakaszok lesznek. Vissza kell majd rázódnom az autóba, meg kell tanulnom vele murván közlekedni és meg kell találnunk a megfelelő beállításokat. Fontos számomra, hogy nyugodtan és higgadtan állhassak majd oda a rajtba. Át kell értékelnem a dolgokat, lazábbra kell vennem ezt az egészet, meg kell próbálnom újra saját magamnak autózni, mint ahogyan azt az első futamon is tettem. Vissza kell hoznom azt az érzést, hogy nincs rajtam nyomás, hogy görcsmentesen tudok autózni, hogy magamat tudom adni a pályákon a versenyzés során! Ha újra görcsös leszek, akkor ez az egész elveszíti a varázsát!

 

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_1

A csapat támogatói:
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_3
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_8
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_9
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_10

 

Ez a hír most jelenik meg 6339. alkalommal
Share |
2011.04.28-30.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
18. HELL Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k