Így rajtoltok Ti...
START Autó Rallye
2005-05-23
elemzés • grf
h i r d e t é s
Összes oldal:
794437174
Napi oldal:
92728
Jelenleg:
1166
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Az elmúlt héten a felkészítés, a technika volt terítéken, lássuk most a versenyek egy pici, ám jelentős momentumát:
a gyorsasági szakaszok rajtját...

A rally versenyek gyorsasági szakaszán, nem a fotocella előtt elhaladó autó indítja el az órát, hanem un. ideális időben (egész percre) kell elrajtolnia a versenyzőnek.
Ezért a nem megfelelő rajtolási technika, a túl hosszú reakcióidő értékes másodpercektől foszthatja meg a versenyzőt, ami a végelszámolásnál, akár az első hely sorsát is eldöntheti.

Hogy is néz ki egy rajthely felállítása az idõmérés szempontjából?
Adott egy vonal, ahova a rajtoltató bíró beállítja a versenyautót, ez a rajtvonal, a rajtvonal után pár centiméterre van a fotocella, ami rögzíti az elõtte elhaladó autó idejét, és egyúttal figyeli a korai rajtot is.
Mivel ez a fotocella is az idõmérõ rendszer része, így az általa mért adatok is rögzítésre kerülnek.

 
A rajtolási technikában a mai top autók már igen nagy segítséget nyújtanak a pilótáknak, hiszen a 90-es évek végén kifejlesztett és azóta általánosan elterjedt rajtprogramok óriási előnyt jelentenek.
De még mindig ott van az emberi tényező, a reakcióidő, valamint egy állandó érték, a tapadás.
Tehát az, hogy ki milyen gyorsan tud elrajtolni a fenti három tényező függvénye.

A három tényezőből kettőt tudunk befolyásolni, a rajtprogram beállítása általában a mérnök feladata, a versenyző az adott technika lehetőségeit kihasználva, próbál a lehető legrövidebb idő alatt elrajtolni, aztán ez vagy sikerül, vagy nem. Lássuk hogyan sikerült ez a művelet az Eger Rally első öt helyezettjének.
A táblázatban láthatjuk a versenyzők leggyorsabb (min.) és leglassabb (max.) rajtjának idejét, valamint az összes gyorsasági rajtidejének átlagát, a 15 gyorsasági szakasz összesített rajtidejét (ez egy számított érték!) és a végső sorrendet meghatározó időkülönbségeket.
A versenyző rajtideje és a tényleges elindulás közti időt a továbbiakban nevezzük rajtkészségnek.



ifj.Tóth meglehetősen "ráérősen" rajtolt, hiszen egyetlen esetben sem hagyta el a rajtot 1 másodpercen belül, ezt okozhatta a nem megfelelően beállított rajtprogram, de akár tudatosnak is elkönyvelhetjük, amennyiben a technika kímélése volt a cél.

A leglassabb rajtot Benik Balázs (11. gyors) produkálta, valószínűleg technikai okok miatt (lefulladt a motor, újraindítás?). A többi rajtja nagyon gyors volt, de ASI-t ő sem közelítette meg.

Turi Tomi minden gyorson egyenletesen, de ugyanúgy mint ifj.Tóth, kicsit "öregesen" rajtolt, érdemes lenne megnézni, hogy mi ennek az oka.

Herczig Norbi végig nagyon jól és gyorsan jött el a rajttól, átlagos rajtideje 0,69 sec.!

A leggyorsabb rajt 0,09 sec. (erre még Ben Johnson, alias "BigBen" is felkapná a fejét!!) és a legjobb átlagidő 0,30 sec. is Asi nevéhez kötődik, ezt megközelíteni sem tudta senki. Vajon ez a sok gyakorlás, vagy egy speciálisan kidolgozott rajtolási technika eredménye?

A gyorsasági szakaszon teljesített időnek egészen kicsi része az, amit egy rajtnál lehet nyerni, vagy veszíteni, de amikor ezeket az időket összeadjuk és egy teljes versenyt veszünk figyelembe, kiderül, hogy jelentős időkülönbségek lehetnek két versenyző között.
Valószínűleg nem kell sokáig kutatni az emlékeink között, hogy találjunk olyan versenyt, ahol az első hely sorsa 5 másodpercnél kisebb különbséggel dőlt el, ...ha megvan, akkor ennek tudatában értékeljük ennek az "apróságnak" a jelentőségét.

A kérdések és a következtetések kizárólag feltételezéseken alapulnak, kérem, hogy senki ne kezelje ezeket tényként.
A szükséges adatokat az START Autó Rally 2005 9 gyorsasági szakaszáról tudtam beszerezni, tehát minden számtan és következtetés ezekből az adatokból ered.

Külön köszönet a J-Group Fotoprint Kft. időmérő és értékelő csapatának, az adatokért.

Ez a hír most jelenik meg 7683. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k