Így született meg az I.Boldogkő Rally
Adamovits Márk részletesen elmondja, hogyan lett Salgóból Miskolc, Miskolcból Boldogkő
2021-03-15
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
555655457
Napi oldal:
87539
Jelenleg:
1075
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
654
2.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
638
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
514
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
457
5. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
428
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
416
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
399
8. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
366
9. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
282
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
122
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
114
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
105
4.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
87
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
80
6. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
52
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
44
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
42
9. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
25
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
121
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
112
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
86
4. Ivan Ares
Hyundai i20 R5
59
5. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
52
6. E. Llarena
Citroen C3 R5
52
7. Craig Breen
Hyundai i20 R5
49
8. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
44
9. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
128
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
127
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
116
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
114
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
61
6.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
8. Csucsu
Citroën C3 R5
44
9. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
158
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
124
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
60
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Novák Balázs
BMW
29
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat

igy_szuletett_meg_az_iboldogko_rally_1

Adamovits Márkkal beszélgettünk, a szezonnyitó Salgó, Miskolc vagy most már Boldogkő Rally rendezőjével.

Kezdjük az elhalasztott Salgó Rallyval!

A jelenlegi jogszabályi környezetbe beleférhetett volna egy raliverseny megrendezése, természetesen nézők elől elzárva, de közben sok minden nem segítette a futam megrendezhetőségét. Csak hogy egy példát mondjak: a salgótarjáni három nagy szállásadó helyből kettő már a bezárások bejelentése előtt, délben jelezte nekünk, hogy a lefoglalt 180 szállásunkat visszamondják, a Honvédségtől szóltak nekik, hogy egy hónapra nem adhatják ki, szükségük lehet rá nekik… Azért ez elég nagy probléma elé állított minket, hiszen ezek a helyek a versenyben dolgozók szállását biztosították volna… És nem tudtunk már szerezni szállást…

Másik fontos szempont volt a halasztással kapcsolatban, hogy jelenleg Nógrád megye a legfertőzöttebb megyék között van. Nyilván a Polgármester Úr is fenntartásokkal kezelte, hogy jelen helyzetben kell-e a városnak egy ilyen rendezvény.
De például a legújabb helyszín, a szuperspeciálnak tervezett acélgyári szakasz is önmagában nagyon látványos lehetett volna a Vasgyár területén, de nézők nélkül minek??
Nagyon erős ellenérv volt az is, hogy a 18 kilométeres szakasszal úgy számolni, hogy nincs bent egy lélek sem, attól felállt a hátamon a szőr.
Azt gondolom, ennek így nekiszaladni értelmetlen lett volna.
És nem az van, mint tavaly, hogy egy Mikulás Rally-t akár zártkapusan is, de be kellett venni a bajnokságba, hogy meglegyen a kellő futam. Most még nincs ez a nyomás rajtunk, mert még csak március van és ha egy hónappal később kezdünk, akkor sincs veszve a történet, attól még ugyanúgy lemehet a magyar bajnokság, és reményeink szerint minél több versenyt nézőkkel lehet majd megrendezni. De most nincs ember, aki megmondja, hogy mi lesz holnap, vagy két hét múlva.

Nem az MNASZ, hanem az én döntésem volt, és a kollégáimmal egyhangúan arra szavaztunk, hogy ugyan rengeteg munkánk, energiánk benne volt már, de ezeket talán nem kell kidobni teljesen az ablakon, ha a futamot a júniusi időpontra toljuk el. Próbálunk a biztonságra törekedni!

igy_szuletett_meg_az_iboldogko_rally_3

Azért valljuk be, a nagy lezárások idején nagyon benne volt a történetben az, ha például le is fut az orfűi futam, várhatóan nagyon sok véletlenül épp arra sétáló turistával, akkor esetleg az Operatív törzs azt mondja, hogy gyerekek, ez így nem jó, majd szólunk, hogy mikor lehet rallyverseny…

Nyilván mindenki azon van - nem csak a rally - hogy a szabadtéri rendezvényeket június és szeptember közé toljon be, hiszen tavaly is ez volt az az intervallum, amikor kicsit szabadabban lehetett mozogni. De egy hétfutamos rallybajnokságot nem tudsz három hónap alatt megrendezni. Kicsit kockáztatni kell, de akkor már próbálunk a lehető legjobb paraméterekkel futamot tartani. Nyertünk egy hónapot! És még mindig nem tudjuk, hogy a mostani lezárások után mi fog következni. Enyhítés vagy szigorítás. Minél több idő eltelik, annál több az esélyünk arra, hogy az átoltottsággal közelebb kerüljünk a normális rendhez és a normális versenyekhez. Aki időt nyer, az most versenyt nyer.

Miskolc Rallyval is hasonló történt?

Azt mondta a város, hogy közterületre ne szervezzünk semmit amíg ilyenek a rendelkezések. Rögtön kiesett a DVTK Stadion, mint szervizpark, pedig most pont idegenben játszik majd azon a hétvégén a csapat… Ugyanezen okokból nem lehet megvalósítani a rajt-céldobogót és természetesen a prológot a salakon sem.

igy_szuletett_meg_az_iboldogko_rally_2

A miskolci projekt elesett. Csak azért jöjjünk vissza az eleve északon kijelölt pályákról, mert Miskolc Rally a neve? Azt gondolom, a versenyzők is jobban örülnek neki, hogy nem kell annyi etapot autózniuk.

A szervizpark mindig kardinális kérdése egy versenynek. Most még nehezebb, hiszen olyan helyet kellett keresnünk, amit hermetikusan le tudunk zárni, legalábbis az érvényben lévő jogszabályoknak megfelelően. És még mindig nem tudjuk, hogy mi lesz egy hónap múlva, de most azt nem tudjuk kitalálni, a jelenlegi szabályokra tervezünk. 

A pályák tehát ki voltak jelölve, keresnetek kellett egy új központot?

Boldogkőváralja egy tünemény település! Gyönyörű szép a vár, oda terveztük a parc fermét, egy igazán impozáns helyszínre. És itt kaptunk egy egy hektáros bekerített területet a Bestillo Pálinkaháznak és az ottani gazdálkodóknak köszönhetően. Ez egy rendezvénytér, ahol a Pálinkafesztivál szokott zajlani. Kőkeményre ledöngölt, füves terület, amit, ha nem áztat szét előtte az eső, akkor használni tudunk szervizparknak. Kaptunk kavicsos parkolókat és pár hangárt is, ha esetleg napokig esik az eső, akkor van B tervünk is.
Az itt élő emberek és akikkel kapcsolatba kerültünk most, mind imádják a rally-t, hasonlóan, ahogy a Zemplénben Kurtos Robiék társasága. Más egy ilyen kistelepülés életében egy ilyen nagy esemény, mint egy nagyvárosban, ahol csak egy rendezvény vagyunk a sok közül az évben. Péli Tibi nagyon sokat segített itt és a Polgármester Úr is mindenben mellettünk áll.  

Ezek szerint a Miskolc Rally tervezett szakaszai lesznek a Boldogkő Rally-n?

Az I.Boldogkő Rally-n teljes egészében a tervezett Miskolc Rally programját futjuk, annyi különbséggel, hogy a központ ezen a vendégmarasztaló, hangulatos településen lesz!
Szerdán kikerül majd a kiírás, de nem árulok el titkot azzal, ha már Neked és az Olvasóidnak elmondom, hogy a pályák ugyanazok, amiket a Miskolc Rallyra terveztünk: Viszló – Bódvalenke, Meszes Rakaca, Hernádvécse – Kányi elág. Még mielőtt lelkesen végigszalad valaki a pályákon és levideózza, hogy milyenek az utak, szeretném jelezni, hogy mind a három szakaszon aszfaltozási munkák lesznek! Kinyitottak az aszfaltkeverő üzemek és terv szerint kátyúzni fogunk és rendbe rakjuk mindhárom gyorsaságit. Nem kevés munka lesz, de mindet megcsináljuk!
Azt gondolom, még jobb is így, hogy nem megyünk le Miskolcra, hiszen jelenleg építik az M3 autópálya Miskolc utáni szakaszát, az építkezés miatt nagyon hektikus a közlekedés jelenleg a 3-as úton, van, hogy egy harminc perces szakaszt másfél óra alatt tudsz megtenni… 

Nem lesz Rally2 és Rally3-as futam ezen a versenyen 

Nem, mivel egyhéttel hamarabb lesz az Orfű és azt gondolom, hogy nem életszerű, hogy a Rally2, Rally3 és Historic mezőnye hetente fusson bajnoki futamot. Viszont így az Orfű tökéletes teszt lehet majd a Rally1 mezőnyének.
De természetesen nem veszik el az ő futamok sem, hiszen az eredeti tervek szerint nem lett volna a Salgó Rallyn a Rally2-nek és a Rally3-nak versenyük, de így az új, módosított naptár szerint ők is jönnek majd Salgóra. A Historic pedig az egri-ózdi futamon megy majd két külön versenyt a két versenynapon.
Mindenkitől megértést kérek, azon vagyunk, hogy mindenki jól érezze magát és kérek mindenkit, hogy ne felejtse el: jelen állás szerint még nézőktől elzárt a futam! 

Mi újság a VB menő tesztelőkkel? Jelentkezett már hivatalosan valaki?

Megkeresés már volt. Sok külföldi csapatnak van magyar kapcsolata, akik érdeklődtek már nálunk. Mivel még a versenykiírás nincs kint, ezért még semmit nem tudnak ők sem hivatalosan, ennek megfelelően még nincs is hivatalos megkeresés.
 
Talán emlékszel, hogy eredetileg egy időre esett a horvát VB futam és a Miskolc Rally, de nem titkoltan mi azért tettük végül egy héttel a horvát verseny elé a mi időpontunkat és küldtünk is ki a Monte Carlo Rallyra - Perger Virágnak köszönhetően - kiajánló anyagokat, ami szerint szeretettel várjuk a tesztelni vágyó csapatokat. 
Annyit elárulhatok, hogy Gryazin már több vonalon is érdeklődött és Mikkelsen is jelentkezett már. Konkrétum még nincs, de nagyon reméljük, hogy lát benne fantáziát pár csapat, hogy megállnak itt és tesztelnek egyet a versenyünkön.
Köszönöm, hogy elmondhattam ezeket és mindenkinek nagyon jó egészséget kívánok a teljes rendezői gárdám nevében!
 
Ez a hír most jelenik meg 7326. alkalommal
Share |
MERCARIUS Országos Rally1 Bajnokság 2021
I. Therwoolin Boldogkő Rally a Pannon Kupáért
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
2930 31 01 020304
0506 07 08 091011
1213 14 15 16 1718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 0102
2021.04.09-12.

részletes infóink


2021.04.10-11.

részletes infóink


2021.04.10-11.

részletes infóink


2021.04.10.

részletes infóink


2021.04.17-18.

részletes infóink


2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k