Így született meg az I.Boldogkő Rally
Adamovits Márk részletesen elmondja, hogyan lett Salgóból Miskolc, Miskolcból Boldogkő
2021-03-15
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
580434331
Napi oldal:
28257
Jelenleg:
717
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
674
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
542
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
475
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
472
5. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
378
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
372
7. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
358
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
347
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
323
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
a 11. futam,
a RACC Rallyután
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
204
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
187
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
159
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
140
5.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
128
6. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
76
7. T. Katsuma
Toyota Yaris WRC
68
8. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
63
9. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
60
teljes táblázat
European Rally Championship
a 7. futam,
a Rally Hugary után
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
191
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
135
3. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
121
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
95
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
87
6. Erik Cais
Ford Fiesta MkII R5
59
7. Nil Solans
SKODA Fabia R5 Evo
46
8. Yoann Bonato
Citroen C3 R5
46
9. Nikolay Gryazin
Volkswagen Polo GTi R5
44
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az 6.futam, Belgium után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
151
2. J.Kristoffersson
Audi S1
139
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
136
4. N. Grönholm
Hyundai i20
123
5. Szabó Krisztián
Hyundai i20
108
6. Kevin Abbring
Renault Megane RS
97
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
75
7. Enzo Ide
Audi S1
72
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
52
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
198
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
184
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
179
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
140
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
83
7. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
9.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5
58
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
68
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
61
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
5. Szőllősi Roland
BMW
52
6.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
7. Bartha Aurél
Honda Civic
49
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
47,5
9. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
47
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
40
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
38
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a 3.futam,
a Vértes Rallye után
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
103
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
43
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
31
7. Péter Pál
Honda Civic Type-R
27
8. Czékmány Norbert
Lada VFTS
24
9. Baksai László
Lada VFTS
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a 4.futam,
a Bakonya Rally után
1. Nagy Dávid
Lada 21053
116
2. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
116
3. Zákányi János
Lada 2107
69
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
65
5. Pallaghy Botond
Peugeot 205
64,5
6. Dénes Szabolcs
Lada 21013
51
7. Dugo
Volkswagen Golf
48,5
8. Spéder Bence
BMW E36
40,5
9. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
39,5
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
az 5.futam,
a Vértes Rallye után
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
70
2. Csukovics István
Lada 21013
31
3. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
4. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
5. Zsírpapa
Lada VFTS
20
6. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
16
7. Müller Roland
Lada 21011 Gr2
13
8. Mang Huba
SKODA Favorit
12
9. Komjáti Ákos
Lada 2105
10
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
az 5.futam,
a RabócsiRing után
1. Benyó Máté
Ford Focus
123
2. Luigi
Ford Fiesta
112
3. Kárai Tamás
Audi S1
111
4. Vass Zoltán
Audi A1
94
5. Mózer Márk
Peugeot 208
75
6. Antal István
Mitsubishi Evo X
64
7. Vass Csaba
Skoda Fabia
63
8. Harsányi Zoltán
Mitsubishi Lancer Evo X
61
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
51
teljes táblázat

igy_szuletett_meg_az_iboldogko_rally_1

Adamovits Márkkal beszélgettünk, a szezonnyitó Salgó, Miskolc vagy most már Boldogkő Rally rendezőjével.

Kezdjük az elhalasztott Salgó Rallyval!

A jelenlegi jogszabályi környezetbe beleférhetett volna egy raliverseny megrendezése, természetesen nézők elől elzárva, de közben sok minden nem segítette a futam megrendezhetőségét. Csak hogy egy példát mondjak: a salgótarjáni három nagy szállásadó helyből kettő már a bezárások bejelentése előtt, délben jelezte nekünk, hogy a lefoglalt 180 szállásunkat visszamondják, a Honvédségtől szóltak nekik, hogy egy hónapra nem adhatják ki, szükségük lehet rá nekik… Azért ez elég nagy probléma elé állított minket, hiszen ezek a helyek a versenyben dolgozók szállását biztosították volna… És nem tudtunk már szerezni szállást…

Másik fontos szempont volt a halasztással kapcsolatban, hogy jelenleg Nógrád megye a legfertőzöttebb megyék között van. Nyilván a Polgármester Úr is fenntartásokkal kezelte, hogy jelen helyzetben kell-e a városnak egy ilyen rendezvény.
De például a legújabb helyszín, a szuperspeciálnak tervezett acélgyári szakasz is önmagában nagyon látványos lehetett volna a Vasgyár területén, de nézők nélkül minek??
Nagyon erős ellenérv volt az is, hogy a 18 kilométeres szakasszal úgy számolni, hogy nincs bent egy lélek sem, attól felállt a hátamon a szőr.
Azt gondolom, ennek így nekiszaladni értelmetlen lett volna.
És nem az van, mint tavaly, hogy egy Mikulás Rally-t akár zártkapusan is, de be kellett venni a bajnokságba, hogy meglegyen a kellő futam. Most még nincs ez a nyomás rajtunk, mert még csak március van és ha egy hónappal később kezdünk, akkor sincs veszve a történet, attól még ugyanúgy lemehet a magyar bajnokság, és reményeink szerint minél több versenyt nézőkkel lehet majd megrendezni. De most nincs ember, aki megmondja, hogy mi lesz holnap, vagy két hét múlva.

Nem az MNASZ, hanem az én döntésem volt, és a kollégáimmal egyhangúan arra szavaztunk, hogy ugyan rengeteg munkánk, energiánk benne volt már, de ezeket talán nem kell kidobni teljesen az ablakon, ha a futamot a júniusi időpontra toljuk el. Próbálunk a biztonságra törekedni!

igy_szuletett_meg_az_iboldogko_rally_3

Azért valljuk be, a nagy lezárások idején nagyon benne volt a történetben az, ha például le is fut az orfűi futam, várhatóan nagyon sok véletlenül épp arra sétáló turistával, akkor esetleg az Operatív törzs azt mondja, hogy gyerekek, ez így nem jó, majd szólunk, hogy mikor lehet rallyverseny…

Nyilván mindenki azon van - nem csak a rally - hogy a szabadtéri rendezvényeket június és szeptember közé toljon be, hiszen tavaly is ez volt az az intervallum, amikor kicsit szabadabban lehetett mozogni. De egy hétfutamos rallybajnokságot nem tudsz három hónap alatt megrendezni. Kicsit kockáztatni kell, de akkor már próbálunk a lehető legjobb paraméterekkel futamot tartani. Nyertünk egy hónapot! És még mindig nem tudjuk, hogy a mostani lezárások után mi fog következni. Enyhítés vagy szigorítás. Minél több idő eltelik, annál több az esélyünk arra, hogy az átoltottsággal közelebb kerüljünk a normális rendhez és a normális versenyekhez. Aki időt nyer, az most versenyt nyer.

Miskolc Rallyval is hasonló történt?

Azt mondta a város, hogy közterületre ne szervezzünk semmit amíg ilyenek a rendelkezések. Rögtön kiesett a DVTK Stadion, mint szervizpark, pedig most pont idegenben játszik majd azon a hétvégén a csapat… Ugyanezen okokból nem lehet megvalósítani a rajt-céldobogót és természetesen a prológot a salakon sem.

igy_szuletett_meg_az_iboldogko_rally_2

A miskolci projekt elesett. Csak azért jöjjünk vissza az eleve északon kijelölt pályákról, mert Miskolc Rally a neve? Azt gondolom, a versenyzők is jobban örülnek neki, hogy nem kell annyi etapot autózniuk.

A szervizpark mindig kardinális kérdése egy versenynek. Most még nehezebb, hiszen olyan helyet kellett keresnünk, amit hermetikusan le tudunk zárni, legalábbis az érvényben lévő jogszabályoknak megfelelően. És még mindig nem tudjuk, hogy mi lesz egy hónap múlva, de most azt nem tudjuk kitalálni, a jelenlegi szabályokra tervezünk. 

A pályák tehát ki voltak jelölve, keresnetek kellett egy új központot?

Boldogkőváralja egy tünemény település! Gyönyörű szép a vár, oda terveztük a parc fermét, egy igazán impozáns helyszínre. És itt kaptunk egy egy hektáros bekerített területet a Bestillo Pálinkaháznak és az ottani gazdálkodóknak köszönhetően. Ez egy rendezvénytér, ahol a Pálinkafesztivál szokott zajlani. Kőkeményre ledöngölt, füves terület, amit, ha nem áztat szét előtte az eső, akkor használni tudunk szervizparknak. Kaptunk kavicsos parkolókat és pár hangárt is, ha esetleg napokig esik az eső, akkor van B tervünk is.
Az itt élő emberek és akikkel kapcsolatba kerültünk most, mind imádják a rally-t, hasonlóan, ahogy a Zemplénben Kurtos Robiék társasága. Más egy ilyen kistelepülés életében egy ilyen nagy esemény, mint egy nagyvárosban, ahol csak egy rendezvény vagyunk a sok közül az évben. Péli Tibi nagyon sokat segített itt és a Polgármester Úr is mindenben mellettünk áll.  

Ezek szerint a Miskolc Rally tervezett szakaszai lesznek a Boldogkő Rally-n?

Az I.Boldogkő Rally-n teljes egészében a tervezett Miskolc Rally programját futjuk, annyi különbséggel, hogy a központ ezen a vendégmarasztaló, hangulatos településen lesz!
Szerdán kikerül majd a kiírás, de nem árulok el titkot azzal, ha már Neked és az Olvasóidnak elmondom, hogy a pályák ugyanazok, amiket a Miskolc Rallyra terveztünk: Viszló – Bódvalenke, Meszes Rakaca, Hernádvécse – Kányi elág. Még mielőtt lelkesen végigszalad valaki a pályákon és levideózza, hogy milyenek az utak, szeretném jelezni, hogy mind a három szakaszon aszfaltozási munkák lesznek! Kinyitottak az aszfaltkeverő üzemek és terv szerint kátyúzni fogunk és rendbe rakjuk mindhárom gyorsaságit. Nem kevés munka lesz, de mindet megcsináljuk!
Azt gondolom, még jobb is így, hogy nem megyünk le Miskolcra, hiszen jelenleg építik az M3 autópálya Miskolc utáni szakaszát, az építkezés miatt nagyon hektikus a közlekedés jelenleg a 3-as úton, van, hogy egy harminc perces szakaszt másfél óra alatt tudsz megtenni… 

Nem lesz Rally2 és Rally3-as futam ezen a versenyen 

Nem, mivel egyhéttel hamarabb lesz az Orfű és azt gondolom, hogy nem életszerű, hogy a Rally2, Rally3 és Historic mezőnye hetente fusson bajnoki futamot. Viszont így az Orfű tökéletes teszt lehet majd a Rally1 mezőnyének.
De természetesen nem veszik el az ő futamok sem, hiszen az eredeti tervek szerint nem lett volna a Salgó Rallyn a Rally2-nek és a Rally3-nak versenyük, de így az új, módosított naptár szerint ők is jönnek majd Salgóra. A Historic pedig az egri-ózdi futamon megy majd két külön versenyt a két versenynapon.
Mindenkitől megértést kérek, azon vagyunk, hogy mindenki jól érezze magát és kérek mindenkit, hogy ne felejtse el: jelen állás szerint még nézőktől elzárt a futam! 

Mi újság a VB menő tesztelőkkel? Jelentkezett már hivatalosan valaki?

Megkeresés már volt. Sok külföldi csapatnak van magyar kapcsolata, akik érdeklődtek már nálunk. Mivel még a versenykiírás nincs kint, ezért még semmit nem tudnak ők sem hivatalosan, ennek megfelelően még nincs is hivatalos megkeresés.
 
Talán emlékszel, hogy eredetileg egy időre esett a horvát VB futam és a Miskolc Rally, de nem titkoltan mi azért tettük végül egy héttel a horvát verseny elé a mi időpontunkat és küldtünk is ki a Monte Carlo Rallyra - Perger Virágnak köszönhetően - kiajánló anyagokat, ami szerint szeretettel várjuk a tesztelni vágyó csapatokat. 
Annyit elárulhatok, hogy Gryazin már több vonalon is érdeklődött és Mikkelsen is jelentkezett már. Konkrétum még nincs, de nagyon reméljük, hogy lát benne fantáziát pár csapat, hogy megállnak itt és tesztelnek egyet a versenyünkön.
Köszönöm, hogy elmondhattam ezeket és mindenkinek nagyon jó egészséget kívánok a teljes rendezői gárdám nevében!
 
Ez a hír most jelenik meg 8134. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1112 13 14151617
18 19 20 21 222324
25 26 27 28 29 30 31
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 1314
2021.10.22-24.

részletes infóink

2021.10.23.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k