Így született meg az I.Boldogkő Rally
Adamovits Márk részletesen elmondja, hogyan lett Salgóból Miskolc, Miskolcból Boldogkő
2021-03-15
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
794607946
Napi oldal:
263500
Jelenleg:
816
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

igy_szuletett_meg_az_iboldogko_rally_1

Adamovits Márkkal beszélgettünk, a szezonnyitó Salgó, Miskolc vagy most már Boldogkő Rally rendezőjével.

Kezdjük az elhalasztott Salgó Rallyval!

A jelenlegi jogszabályi környezetbe beleférhetett volna egy raliverseny megrendezése, természetesen nézők elől elzárva, de közben sok minden nem segítette a futam megrendezhetőségét. Csak hogy egy példát mondjak: a salgótarjáni három nagy szállásadó helyből kettő már a bezárások bejelentése előtt, délben jelezte nekünk, hogy a lefoglalt 180 szállásunkat visszamondják, a Honvédségtől szóltak nekik, hogy egy hónapra nem adhatják ki, szükségük lehet rá nekik… Azért ez elég nagy probléma elé állított minket, hiszen ezek a helyek a versenyben dolgozók szállását biztosították volna… És nem tudtunk már szerezni szállást…

Másik fontos szempont volt a halasztással kapcsolatban, hogy jelenleg Nógrád megye a legfertőzöttebb megyék között van. Nyilván a Polgármester Úr is fenntartásokkal kezelte, hogy jelen helyzetben kell-e a városnak egy ilyen rendezvény.
De például a legújabb helyszín, a szuperspeciálnak tervezett acélgyári szakasz is önmagában nagyon látványos lehetett volna a Vasgyár területén, de nézők nélkül minek??
Nagyon erős ellenérv volt az is, hogy a 18 kilométeres szakasszal úgy számolni, hogy nincs bent egy lélek sem, attól felállt a hátamon a szőr.
Azt gondolom, ennek így nekiszaladni értelmetlen lett volna.
És nem az van, mint tavaly, hogy egy Mikulás Rally-t akár zártkapusan is, de be kellett venni a bajnokságba, hogy meglegyen a kellő futam. Most még nincs ez a nyomás rajtunk, mert még csak március van és ha egy hónappal később kezdünk, akkor sincs veszve a történet, attól még ugyanúgy lemehet a magyar bajnokság, és reményeink szerint minél több versenyt nézőkkel lehet majd megrendezni. De most nincs ember, aki megmondja, hogy mi lesz holnap, vagy két hét múlva.

Nem az MNASZ, hanem az én döntésem volt, és a kollégáimmal egyhangúan arra szavaztunk, hogy ugyan rengeteg munkánk, energiánk benne volt már, de ezeket talán nem kell kidobni teljesen az ablakon, ha a futamot a júniusi időpontra toljuk el. Próbálunk a biztonságra törekedni!

igy_szuletett_meg_az_iboldogko_rally_3

Azért valljuk be, a nagy lezárások idején nagyon benne volt a történetben az, ha például le is fut az orfűi futam, várhatóan nagyon sok véletlenül épp arra sétáló turistával, akkor esetleg az Operatív törzs azt mondja, hogy gyerekek, ez így nem jó, majd szólunk, hogy mikor lehet rallyverseny…

Nyilván mindenki azon van - nem csak a rally - hogy a szabadtéri rendezvényeket június és szeptember közé toljon be, hiszen tavaly is ez volt az az intervallum, amikor kicsit szabadabban lehetett mozogni. De egy hétfutamos rallybajnokságot nem tudsz három hónap alatt megrendezni. Kicsit kockáztatni kell, de akkor már próbálunk a lehető legjobb paraméterekkel futamot tartani. Nyertünk egy hónapot! És még mindig nem tudjuk, hogy a mostani lezárások után mi fog következni. Enyhítés vagy szigorítás. Minél több idő eltelik, annál több az esélyünk arra, hogy az átoltottsággal közelebb kerüljünk a normális rendhez és a normális versenyekhez. Aki időt nyer, az most versenyt nyer.

Miskolc Rallyval is hasonló történt?

Azt mondta a város, hogy közterületre ne szervezzünk semmit amíg ilyenek a rendelkezések. Rögtön kiesett a DVTK Stadion, mint szervizpark, pedig most pont idegenben játszik majd azon a hétvégén a csapat… Ugyanezen okokból nem lehet megvalósítani a rajt-céldobogót és természetesen a prológot a salakon sem.

igy_szuletett_meg_az_iboldogko_rally_2

A miskolci projekt elesett. Csak azért jöjjünk vissza az eleve északon kijelölt pályákról, mert Miskolc Rally a neve? Azt gondolom, a versenyzők is jobban örülnek neki, hogy nem kell annyi etapot autózniuk.

A szervizpark mindig kardinális kérdése egy versenynek. Most még nehezebb, hiszen olyan helyet kellett keresnünk, amit hermetikusan le tudunk zárni, legalábbis az érvényben lévő jogszabályoknak megfelelően. És még mindig nem tudjuk, hogy mi lesz egy hónap múlva, de most azt nem tudjuk kitalálni, a jelenlegi szabályokra tervezünk. 

A pályák tehát ki voltak jelölve, keresnetek kellett egy új központot?

Boldogkőváralja egy tünemény település! Gyönyörű szép a vár, oda terveztük a parc fermét, egy igazán impozáns helyszínre. És itt kaptunk egy egy hektáros bekerített területet a Bestillo Pálinkaháznak és az ottani gazdálkodóknak köszönhetően. Ez egy rendezvénytér, ahol a Pálinkafesztivál szokott zajlani. Kőkeményre ledöngölt, füves terület, amit, ha nem áztat szét előtte az eső, akkor használni tudunk szervizparknak. Kaptunk kavicsos parkolókat és pár hangárt is, ha esetleg napokig esik az eső, akkor van B tervünk is.
Az itt élő emberek és akikkel kapcsolatba kerültünk most, mind imádják a rally-t, hasonlóan, ahogy a Zemplénben Kurtos Robiék társasága. Más egy ilyen kistelepülés életében egy ilyen nagy esemény, mint egy nagyvárosban, ahol csak egy rendezvény vagyunk a sok közül az évben. Péli Tibi nagyon sokat segített itt és a Polgármester Úr is mindenben mellettünk áll.  

Ezek szerint a Miskolc Rally tervezett szakaszai lesznek a Boldogkő Rally-n?

Az I.Boldogkő Rally-n teljes egészében a tervezett Miskolc Rally programját futjuk, annyi különbséggel, hogy a központ ezen a vendégmarasztaló, hangulatos településen lesz!
Szerdán kikerül majd a kiírás, de nem árulok el titkot azzal, ha már Neked és az Olvasóidnak elmondom, hogy a pályák ugyanazok, amiket a Miskolc Rallyra terveztünk: Viszló – Bódvalenke, Meszes Rakaca, Hernádvécse – Kányi elág. Még mielőtt lelkesen végigszalad valaki a pályákon és levideózza, hogy milyenek az utak, szeretném jelezni, hogy mind a három szakaszon aszfaltozási munkák lesznek! Kinyitottak az aszfaltkeverő üzemek és terv szerint kátyúzni fogunk és rendbe rakjuk mindhárom gyorsaságit. Nem kevés munka lesz, de mindet megcsináljuk!
Azt gondolom, még jobb is így, hogy nem megyünk le Miskolcra, hiszen jelenleg építik az M3 autópálya Miskolc utáni szakaszát, az építkezés miatt nagyon hektikus a közlekedés jelenleg a 3-as úton, van, hogy egy harminc perces szakaszt másfél óra alatt tudsz megtenni… 

Nem lesz Rally2 és Rally3-as futam ezen a versenyen 

Nem, mivel egyhéttel hamarabb lesz az Orfű és azt gondolom, hogy nem életszerű, hogy a Rally2, Rally3 és Historic mezőnye hetente fusson bajnoki futamot. Viszont így az Orfű tökéletes teszt lehet majd a Rally1 mezőnyének.
De természetesen nem veszik el az ő futamok sem, hiszen az eredeti tervek szerint nem lett volna a Salgó Rallyn a Rally2-nek és a Rally3-nak versenyük, de így az új, módosított naptár szerint ők is jönnek majd Salgóra. A Historic pedig az egri-ózdi futamon megy majd két külön versenyt a két versenynapon.
Mindenkitől megértést kérek, azon vagyunk, hogy mindenki jól érezze magát és kérek mindenkit, hogy ne felejtse el: jelen állás szerint még nézőktől elzárt a futam! 

Mi újság a VB menő tesztelőkkel? Jelentkezett már hivatalosan valaki?

Megkeresés már volt. Sok külföldi csapatnak van magyar kapcsolata, akik érdeklődtek már nálunk. Mivel még a versenykiírás nincs kint, ezért még semmit nem tudnak ők sem hivatalosan, ennek megfelelően még nincs is hivatalos megkeresés.
 
Talán emlékszel, hogy eredetileg egy időre esett a horvát VB futam és a Miskolc Rally, de nem titkoltan mi azért tettük végül egy héttel a horvát verseny elé a mi időpontunkat és küldtünk is ki a Monte Carlo Rallyra - Perger Virágnak köszönhetően - kiajánló anyagokat, ami szerint szeretettel várjuk a tesztelni vágyó csapatokat. 
Annyit elárulhatok, hogy Gryazin már több vonalon is érdeklődött és Mikkelsen is jelentkezett már. Konkrétum még nincs, de nagyon reméljük, hogy lát benne fantáziát pár csapat, hogy megállnak itt és tesztelnek egyet a versenyünkön.
Köszönöm, hogy elmondhattam ezeket és mindenkinek nagyon jó egészséget kívánok a teljes rendezői gárdám nevében!
 
Ez a hír most jelenik meg 9305. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k