Füredi Andrással, a II.Rainbow-Hóvirág Rallye rendezőjével beszéltünk a hétvégi versenyről:

Most, hogy már túl vagyunk a nevezési zárlaton, már biztos összeállt a hétvége végleges képe. Mit tudsz mondani a nevezőkről? Hányan lesznek?
126 nevezőnél járunk, ebben természetesen benne vannak az előfutók, és a H3-as, licenszes versenyzők is. A korábbi években maximum száz nevező rajtolt el az első versenyen. Tavaly nagyon alacsony volt ez a szám: 75 körüli induló volt. Most azt leszámítva, hogy több az előfutó és a H3-as autó, az N2-es kategóriát leszámítva -ahol mindössze egy nevezőnk van-, minden kategóriában nőtt a nevezők létszáma.
Érdekességek vannak az indulók között?
Van néhány érdekesség, mindjárt az előfutóknál: Michal Riecica, egy Subaruval. A szlovák páros már sokadszor vendégeskedik nálunk RTE futamon. A H3-as kategóriában Nagyváradi Zsolt a tavalyi rali I. osztály N2 kategória bajnoka is indul, de itt lesz még Janzer György, Bakó László, Hódosi Gábor, a zsiguli fenomén, itt van Horváth Tibor, a tavalyi várpalotai junior rali győztese, és Dér Péterék, illetve itt van egy osztrák páros is a licenszes nevezők között, és hát nem sorolnám fel az egész mezőnyt.
A H2-es kategória szintén nagyon megerősödött. A tavalyi abszolút bajnok, ifj. Érdi Tibor, újra itt van, bár sokáig úgy volt, hogy nem ebben a bajokságban indulnak majd, a tavalyi abszolút második Niesz Feriék Subarura váltottak, Jakabék szintén váltottak, Mitsubishivel adták le a nevezésüket, Brádék maradtak Mitsubishivel, Medvecz Péter, aki tavaly egy sárga Ladát hajtott elég harciasan, idén szintén Mitsubishivel jön.
Újra üdvözölhetjük Bárót, sokak kedvence Bikuci is leadta a nevezést, Nagy Matyi visszajött a rali I. osztályból, ott tavaly a H csoportban ment.
A többi kategóriából nem hiszem, hogy fejből többeket tudnék sorolni, de sok jó kezű és kedvelt versenyző jön, úgyhogy látványos és komoly a mezőny gyűlt össze, biztos jó versenyt csinálnak a srácok.
És mi a helyzet a prológgal?
A prológot nem fogjuk megtartani. Mert mint kiderült, a versenyző biztosítása nem terjed ki erre, merthogy nem a versenyautóban ülnek, és ha neadjisten történik valami, a felelősség a versenyzőké lenne, ilyen feltételekkel pedig nem vállaltuk.
Másodszor, hozzátartozik az is, hogy sokan nemtetszésüket fejezték ki, főleg a biztosítás miatt, és harmadrészt hál'istennek elég sok nevezőnk gyűlt össze, így a prológ lebonyolítása szerény számításaim szerint is 5-6 órát venne igénybe, az meg úgy gondolom túl hosszú lenne ahhoz, hogy másnapra, a futamra mind a versenyzők, mind a rendezők rendbe tudják szedni magukat.
Rémhírek terjedtek a neten a belvíz-helyzet versenyt érintő részéről. Ezzel mi a helyzet?
A ring gyorsról beszélünk, itt van egy kb. 600 méteres szakasz, amit lelkes netfüggők a pálya 90 százalékának nevezett, pedig hát közel nem annyi. Terveztük a szakasz kijavítását, de a mostani időjárás nem nagyon segített ebben. De az előző években is voltak hasonló problémák, azokat is megoldottunk, most sem lesz gond.
És ha már itt tartunk, minden résztvevőt szeretnék arra kérni, hogy reggel a szervizparkban kezdje a napját, és ott tegye le a trélerét, és anélkül menjen az átvételre, mert ott nem lesz elég hely, de ez majd benne lesz a végrehajtási utasításban is.
A nézőket pedig arra kérjünk, hogy ügyeljenek arra, hogy biztonságos helyre álljanak, és kerüljük el a baleseteket, hisz mindannyian azért megyünk, hogy egy jó hangulatú versenyt nézzünk meg.