Indul az R3-as projekt
Lukács Csucsu Kornél erősebb kétkerekessel
2013-08-08
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
785032088
Napi oldal:
127000
Jelenleg:
1180
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Mitsubishivel murván, aszfalton Hondával, kövek között a kis Citroennel. Akár így is lehetne Lukács Kornél és Mesterházi Márk elmúlt hónapját jellemezni, de azért ennél részletesebben beszéltünk Csucsuval.

Megint három versenyről beszélgetünk, mint nem is olyan régen…
A 20.Veszprém Rallye-n a Mitsubishivel indultatok, de nem úgy sikerült, ahogy szerettétek volna…
Az első napon váltóproblémáink voltak, folyamatosan fognom kellett a váltókart, így nehéz volt a kislőtéren jól autózni. Kicserélték a fiúk este a váltót, újult erővel vágtunk neki, jól is éreztük magunkat. Próbáltunk gyorsról gyorsra jobb időket menni. A vigántpetendi gyorson egy sóderkupac megállított minket. Az itinerünkben is úgy szerepelt, hogy arra ráfordíthatom az autót. Abba reménykedtem, hogy gyorsabban fogunk odaérni és lesodródunk az ívről, de sajnos hozzáért a kerekünk és kiszakította a bal első kereket. Eltört a lengőkar és egyéb alkatrészek. Félre kellett állnunk az út szélére és nem tudtuk folytatni a versenyt.

indul_az_r3-as_projekt_9

Pedig úgy tudom, hogy mentetek volna még.
A srácok bejöttek, hoztak lengőkart, kicseréltük és a gyors végén le tudtunk jönni a szakaszról. Szerettük volna, ha engedik, hogy beálljunk tét nélkül, de sajnos ezt a szabályok nem teszik lehetővé. Jó lett volna még menni, minden kilométer számít.

indul_az_r3-as_projekt_5

A lábatlani ralitúra futamon a Tiédnél erősebb kétkerekes autót próbáltál ki. Kívülről úgy látszott, nagyon élvezed a Hondát és az idők is biztatóak voltak, a licenszesek között az első helyért meccseltetek egy Mitsubishivel.
Nagyon tetszett! Kétkerék-hajtású, mint a Citroenem, sok paraméterében hasonló. Azt azért tudni kell róla, hogy a tengelytávja hosszabb, mint egy Mitsubishi-é. Emiatt nagyon nyugodt autó, ami nekem egy kicsit szokatlan is volt. A teszten sokat próbálgattuk a beállításokat és a végére egy élvezhető autót sikerült kihozni belőle.

indul_az_r3-as_projekt_7

Többen azt mondják, hogy buta a futóműve a dobálós szakaszokon. Te hogy érezted?
Sokkal nyugodtabb, mint a Citroenem. A merev hídról tudjuk, hogy nem a legalkalmasabb a dobálós szakaszokra, de ehhez hozzá vagyok szokva. Én nagyon élveztem ezt az autót.

Az ERC futamokon egy ilyen autóval jobban fel tudnád venni a versenyt a kétkerekes autók között, mint a kis C2R2-vel?
Mindenféleképpen! Nyilván egy kategóriával fentebb van ez az autó. Sokkal erősebb, mint a Citroen. Tervezzük is, hogy az év hátralévő részében már egy R3-as autóval versenyzünk majd.

indul_az_r3-as_projekt_4

Még mielőtt erről beszélnél, mesélj kicsit a romániai túlélőtúráról!
Küzdöttünk, mint malac a jégen. Az első két szakasz nagyon jól sikerült.
Tudtam, hogy az első szakasz jobb minőségű, ott lehet nagyobb tempóval menni. A másodikon sokkal óvatosabban kellett menni a kövek miatt. Ha jól emlékszem, ekkor még 26 másodperccel vezettük a kétkerekes értékelést. A következő körnek ezzel az előnnyel vágtunk neki. Sajnos az első szakaszon a fojtószeleppel adódtak problémáink. Abszolút megállt az autónk. Alapjáraton járt, semmilyen gázreakcióra sem reagált. Meg kellett állnunk a szakaszon, kicserélni a fojtószelepet. Innentől kezdve jöttek a sorozatos gondok. Ez egy ilyen verseny volt, tudtuk, hogy benne van a pakliban.

indul_az_r3-as_projekt_8

Mindenféle rosszindulat nélkül kérdem: hogy lehet három defektet kapni egy szakaszon?
Nagyon sok olyan kanyar volt ezen, ahol az út mellett kellett elfordulni, a pálya mellett a fűben kerültük ki a köveket. Ha valaki próbál kicsit gyorsabban menni, akkor könnyen eltalálhat egy-két olyan követ, ami kiszakítja a gumit. Egyszer pont átmentem olyan helyen, ahol mind a két jobb oldali kerekem defektet kapott. Aztán később szereztem még egy defektet… Hidd el, ott nem volt nehéz ezt összehozni.
Aztán másnap újra visszaálltatok, autóztatok egyet, pörgettétek a kilométerórát.

indul_az_r3-as_projekt_6

Úgy indultunk neki, hogy szeretnénk minél több jó részeredményt elérni. Ha jól emlékszem három, vagy négy szakaszt megnyertünk. Jó szájízzel jöttünk el Szebenből.
Az kétségtelen, hogy ennek a versenynek nagyon speciális taktikája van, hogy hogyan lehet megnyerni. Először voltunk ott, jövőre sokkal higgadtabban kell ott autózni.

Azt gondolom nem nehéz kitalálni (főleg, hogy már megjelent az átvételi idős nevezési lista), hogy az otthoni, tatabányai futamon biztosan elindultok.
Öt kilométerre lakok a versenyközponttól. Nagyon várom ezt a versenyt, szeretem ezeket a pályákat.
Most egy másik R3-as autót fogunk kipróbálni. Szeretnénk ezzel az R3-as autóval indulni a Barum Rallye-n, ami két héttel később lesz. Ez az autó már volt tavaly ezen a futamon…

indul_az_r3-as_projekt_3Eladóak a Citroenek?
Igen! Ha valaki kedvet kapna egy jó kis tanuló autóhoz, akkor annak mindenképp ajánlani tudom. Sokat segített nekem a kezdetekben. A versenyzés alapjait meg lehet vele tanulni. A Citroen nagyon jó beállításokat ad az autóhoz. Ez nagyon sokat segített a versenyzésben.
Talán egy erősebb autóval most már eredményesebbek tudnánk lenni akár a kétkerekes kupában is, ezért döntöttünk a váltás mellett.

indul_az_r3-as_projekt_2
A Mitsubishit is áruljátok.

Igen. Nagyon jó autó, de most másra szeretnénk koncentrálni, így szeretnénk eladni. Azt gondolom, az új gazdája nagyon meg lesz elégedve vele, jó kis autó.

Akkor Barum és Renault Clio?
Igen. Nagyon várjuk már. Reméljük sok magyar néző lesz majd kint. Jó magyar közönség előtt auzóni. És persze a Tatabánya Rallye-n is remélhetőleg sokan lesznek!

 

 

berobbant_az_elmezonybe_1



a csapat partnerei:

 

berobbant_az_elmezonybe_2

 

berobbant_az_elmezonybe_3

 

berobbant_az_elmezonybe_4

 

indul_az_r3-as_projekt_10

 

berobbant_az_elmezonybe_5

 

berobbant_az_elmezonybe_6

 

berobbant_az_elmezonybe_7

 

berobbant_az_elmezonybe_8

 

Ez a hír most jelenik meg 9245. alkalommal
címkék: LHG, Csucsu, ERC, R3
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k