Indul az R3-as projekt
Lukács Csucsu Kornél erősebb kétkerekessel
2013-08-08
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763341824
Napi oldal:
79281
Jelenleg:
912
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Mitsubishivel murván, aszfalton Hondával, kövek között a kis Citroennel. Akár így is lehetne Lukács Kornél és Mesterházi Márk elmúlt hónapját jellemezni, de azért ennél részletesebben beszéltünk Csucsuval.

Megint három versenyről beszélgetünk, mint nem is olyan régen…
A 20.Veszprém Rallye-n a Mitsubishivel indultatok, de nem úgy sikerült, ahogy szerettétek volna…
Az első napon váltóproblémáink voltak, folyamatosan fognom kellett a váltókart, így nehéz volt a kislőtéren jól autózni. Kicserélték a fiúk este a váltót, újult erővel vágtunk neki, jól is éreztük magunkat. Próbáltunk gyorsról gyorsra jobb időket menni. A vigántpetendi gyorson egy sóderkupac megállított minket. Az itinerünkben is úgy szerepelt, hogy arra ráfordíthatom az autót. Abba reménykedtem, hogy gyorsabban fogunk odaérni és lesodródunk az ívről, de sajnos hozzáért a kerekünk és kiszakította a bal első kereket. Eltört a lengőkar és egyéb alkatrészek. Félre kellett állnunk az út szélére és nem tudtuk folytatni a versenyt.

indul_az_r3-as_projekt_9

Pedig úgy tudom, hogy mentetek volna még.
A srácok bejöttek, hoztak lengőkart, kicseréltük és a gyors végén le tudtunk jönni a szakaszról. Szerettük volna, ha engedik, hogy beálljunk tét nélkül, de sajnos ezt a szabályok nem teszik lehetővé. Jó lett volna még menni, minden kilométer számít.

indul_az_r3-as_projekt_5

A lábatlani ralitúra futamon a Tiédnél erősebb kétkerekes autót próbáltál ki. Kívülről úgy látszott, nagyon élvezed a Hondát és az idők is biztatóak voltak, a licenszesek között az első helyért meccseltetek egy Mitsubishivel.
Nagyon tetszett! Kétkerék-hajtású, mint a Citroenem, sok paraméterében hasonló. Azt azért tudni kell róla, hogy a tengelytávja hosszabb, mint egy Mitsubishi-é. Emiatt nagyon nyugodt autó, ami nekem egy kicsit szokatlan is volt. A teszten sokat próbálgattuk a beállításokat és a végére egy élvezhető autót sikerült kihozni belőle.

indul_az_r3-as_projekt_7

Többen azt mondják, hogy buta a futóműve a dobálós szakaszokon. Te hogy érezted?
Sokkal nyugodtabb, mint a Citroenem. A merev hídról tudjuk, hogy nem a legalkalmasabb a dobálós szakaszokra, de ehhez hozzá vagyok szokva. Én nagyon élveztem ezt az autót.

Az ERC futamokon egy ilyen autóval jobban fel tudnád venni a versenyt a kétkerekes autók között, mint a kis C2R2-vel?
Mindenféleképpen! Nyilván egy kategóriával fentebb van ez az autó. Sokkal erősebb, mint a Citroen. Tervezzük is, hogy az év hátralévő részében már egy R3-as autóval versenyzünk majd.

indul_az_r3-as_projekt_4

Még mielőtt erről beszélnél, mesélj kicsit a romániai túlélőtúráról!
Küzdöttünk, mint malac a jégen. Az első két szakasz nagyon jól sikerült.
Tudtam, hogy az első szakasz jobb minőségű, ott lehet nagyobb tempóval menni. A másodikon sokkal óvatosabban kellett menni a kövek miatt. Ha jól emlékszem, ekkor még 26 másodperccel vezettük a kétkerekes értékelést. A következő körnek ezzel az előnnyel vágtunk neki. Sajnos az első szakaszon a fojtószeleppel adódtak problémáink. Abszolút megállt az autónk. Alapjáraton járt, semmilyen gázreakcióra sem reagált. Meg kellett állnunk a szakaszon, kicserélni a fojtószelepet. Innentől kezdve jöttek a sorozatos gondok. Ez egy ilyen verseny volt, tudtuk, hogy benne van a pakliban.

indul_az_r3-as_projekt_8

Mindenféle rosszindulat nélkül kérdem: hogy lehet három defektet kapni egy szakaszon?
Nagyon sok olyan kanyar volt ezen, ahol az út mellett kellett elfordulni, a pálya mellett a fűben kerültük ki a köveket. Ha valaki próbál kicsit gyorsabban menni, akkor könnyen eltalálhat egy-két olyan követ, ami kiszakítja a gumit. Egyszer pont átmentem olyan helyen, ahol mind a két jobb oldali kerekem defektet kapott. Aztán később szereztem még egy defektet… Hidd el, ott nem volt nehéz ezt összehozni.
Aztán másnap újra visszaálltatok, autóztatok egyet, pörgettétek a kilométerórát.

indul_az_r3-as_projekt_6

Úgy indultunk neki, hogy szeretnénk minél több jó részeredményt elérni. Ha jól emlékszem három, vagy négy szakaszt megnyertünk. Jó szájízzel jöttünk el Szebenből.
Az kétségtelen, hogy ennek a versenynek nagyon speciális taktikája van, hogy hogyan lehet megnyerni. Először voltunk ott, jövőre sokkal higgadtabban kell ott autózni.

Azt gondolom nem nehéz kitalálni (főleg, hogy már megjelent az átvételi idős nevezési lista), hogy az otthoni, tatabányai futamon biztosan elindultok.
Öt kilométerre lakok a versenyközponttól. Nagyon várom ezt a versenyt, szeretem ezeket a pályákat.
Most egy másik R3-as autót fogunk kipróbálni. Szeretnénk ezzel az R3-as autóval indulni a Barum Rallye-n, ami két héttel később lesz. Ez az autó már volt tavaly ezen a futamon…

indul_az_r3-as_projekt_3Eladóak a Citroenek?
Igen! Ha valaki kedvet kapna egy jó kis tanuló autóhoz, akkor annak mindenképp ajánlani tudom. Sokat segített nekem a kezdetekben. A versenyzés alapjait meg lehet vele tanulni. A Citroen nagyon jó beállításokat ad az autóhoz. Ez nagyon sokat segített a versenyzésben.
Talán egy erősebb autóval most már eredményesebbek tudnánk lenni akár a kétkerekes kupában is, ezért döntöttünk a váltás mellett.

indul_az_r3-as_projekt_2
A Mitsubishit is áruljátok.

Igen. Nagyon jó autó, de most másra szeretnénk koncentrálni, így szeretnénk eladni. Azt gondolom, az új gazdája nagyon meg lesz elégedve vele, jó kis autó.

Akkor Barum és Renault Clio?
Igen. Nagyon várjuk már. Reméljük sok magyar néző lesz majd kint. Jó magyar közönség előtt auzóni. És persze a Tatabánya Rallye-n is remélhetőleg sokan lesznek!

 

 

berobbant_az_elmezonybe_1



a csapat partnerei:

 

berobbant_az_elmezonybe_2

 

berobbant_az_elmezonybe_3

 

berobbant_az_elmezonybe_4

 

indul_az_r3-as_projekt_10

 

berobbant_az_elmezonybe_5

 

berobbant_az_elmezonybe_6

 

berobbant_az_elmezonybe_7

 

berobbant_az_elmezonybe_8

 

Ez a hír most jelenik meg 9220. alkalommal
címkék: LHG, Csucsu, ERC, R3
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k