Mitsubishivel murván, aszfalton Hondával, kövek között a kis Citroennel. Akár így is lehetne Lukács Kornél és Mesterházi Márk elmúlt hónapját jellemezni, de azért ennél részletesebben beszéltünk Csucsuval.
Megint három versenyről beszélgetünk, mint nem is olyan régen…
A 20.Veszprém Rallye-n a Mitsubishivel indultatok, de nem úgy sikerült, ahogy szerettétek volna…
Az első napon váltóproblémáink voltak, folyamatosan fognom kellett a váltókart, így nehéz volt a kislőtéren jól autózni. Kicserélték a fiúk este a váltót, újult erővel vágtunk neki, jól is éreztük magunkat. Próbáltunk gyorsról gyorsra jobb időket menni. A vigántpetendi gyorson egy sóderkupac megállított minket. Az itinerünkben is úgy szerepelt, hogy arra ráfordíthatom az autót. Abba reménykedtem, hogy gyorsabban fogunk odaérni és lesodródunk az ívről, de sajnos hozzáért a kerekünk és kiszakította a bal első kereket. Eltört a lengőkar és egyéb alkatrészek. Félre kellett állnunk az út szélére és nem tudtuk folytatni a versenyt.

Pedig úgy tudom, hogy mentetek volna még.
A srácok bejöttek, hoztak lengőkart, kicseréltük és a gyors végén le tudtunk jönni a szakaszról. Szerettük volna, ha engedik, hogy beálljunk tét nélkül, de sajnos ezt a szabályok nem teszik lehetővé. Jó lett volna még menni, minden kilométer számít.

A lábatlani ralitúra futamon a Tiédnél erősebb kétkerekes autót próbáltál ki. Kívülről úgy látszott, nagyon élvezed a Hondát és az idők is biztatóak voltak, a licenszesek között az első helyért meccseltetek egy Mitsubishivel.
Nagyon tetszett! Kétkerék-hajtású, mint a Citroenem, sok paraméterében hasonló. Azt azért tudni kell róla, hogy a tengelytávja hosszabb, mint egy Mitsubishi-é. Emiatt nagyon nyugodt autó, ami nekem egy kicsit szokatlan is volt. A teszten sokat próbálgattuk a beállításokat és a végére egy élvezhető autót sikerült kihozni belőle.

Többen azt mondják, hogy buta a futóműve a dobálós szakaszokon. Te hogy érezted?
Sokkal nyugodtabb, mint a Citroenem. A merev hídról tudjuk, hogy nem a legalkalmasabb a dobálós szakaszokra, de ehhez hozzá vagyok szokva. Én nagyon élveztem ezt az autót.
Az ERC futamokon egy ilyen autóval jobban fel tudnád venni a versenyt a kétkerekes autók között, mint a kis C2R2-vel?
Mindenféleképpen! Nyilván egy kategóriával fentebb van ez az autó. Sokkal erősebb, mint a Citroen. Tervezzük is, hogy az év hátralévő részében már egy R3-as autóval versenyzünk majd.

Még mielőtt erről beszélnél, mesélj kicsit a romániai túlélőtúráról!
Küzdöttünk, mint malac a jégen. Az első két szakasz nagyon jól sikerült.
Tudtam, hogy az első szakasz jobb minőségű, ott lehet nagyobb tempóval menni. A másodikon sokkal óvatosabban kellett menni a kövek miatt. Ha jól emlékszem, ekkor még 26 másodperccel vezettük a kétkerekes értékelést. A következő körnek ezzel az előnnyel vágtunk neki. Sajnos az első szakaszon a fojtószeleppel adódtak problémáink. Abszolút megállt az autónk. Alapjáraton járt, semmilyen gázreakcióra sem reagált. Meg kellett állnunk a szakaszon, kicserélni a fojtószelepet. Innentől kezdve jöttek a sorozatos gondok. Ez egy ilyen verseny volt, tudtuk, hogy benne van a pakliban.

Mindenféle rosszindulat nélkül kérdem: hogy lehet három defektet kapni egy szakaszon?
Nagyon sok olyan kanyar volt ezen, ahol az út mellett kellett elfordulni, a pálya mellett a fűben kerültük ki a köveket. Ha valaki próbál kicsit gyorsabban menni, akkor könnyen eltalálhat egy-két olyan követ, ami kiszakítja a gumit. Egyszer pont átmentem olyan helyen, ahol mind a két jobb oldali kerekem defektet kapott. Aztán később szereztem még egy defektet… Hidd el, ott nem volt nehéz ezt összehozni.
Aztán másnap újra visszaálltatok, autóztatok egyet, pörgettétek a kilométerórát.

Úgy indultunk neki, hogy szeretnénk minél több jó részeredményt elérni. Ha jól emlékszem három, vagy négy szakaszt megnyertünk. Jó szájízzel jöttünk el Szebenből.
Az kétségtelen, hogy ennek a versenynek nagyon speciális taktikája van, hogy hogyan lehet megnyerni. Először voltunk ott, jövőre sokkal higgadtabban kell ott autózni.
Azt gondolom nem nehéz kitalálni (főleg, hogy már megjelent az átvételi idős nevezési lista), hogy az otthoni, tatabányai futamon biztosan elindultok.
Öt kilométerre lakok a versenyközponttól. Nagyon várom ezt a versenyt, szeretem ezeket a pályákat.
Most egy másik R3-as autót fogunk kipróbálni. Szeretnénk ezzel az R3-as autóval indulni a Barum Rallye-n, ami két héttel később lesz. Ez az autó már volt tavaly ezen a futamon…
Eladóak a Citroenek?
Igen! Ha valaki kedvet kapna egy jó kis tanuló autóhoz, akkor annak mindenképp ajánlani tudom. Sokat segített nekem a kezdetekben. A versenyzés alapjait meg lehet vele tanulni. A Citroen nagyon jó beállításokat ad az autóhoz. Ez nagyon sokat segített a versenyzésben.
Talán egy erősebb autóval most már eredményesebbek tudnánk lenni akár a kétkerekes kupában is, ezért döntöttünk a váltás mellett.

A Mitsubishit is áruljátok.
Igen. Nagyon jó autó, de most másra szeretnénk koncentrálni, így szeretnénk eladni. Azt gondolom, az új gazdája nagyon meg lesz elégedve vele, jó kis autó.
Akkor Barum és Renault Clio?
Igen. Nagyon várjuk már. Reméljük sok magyar néző lesz majd kint. Jó magyar közönség előtt auzóni. És persze a Tatabánya Rallye-n is remélhetőleg sokan lesznek!

a csapat partnerei:







